superpony schreef:Ik zal het nog sterker vertellen. Ik weet iemand die tijdens zijn studie een leuk appartement heeft gekocht, zonder hulp verder.
Onze zoon is bijna 19 en heeft va zijn 16e een bijbaan. Hij maakt flink veel uren. Hij is nu een half jaar gestopt met studie, om volgend schooljaar iets anders te gaan doen en heeft nu een 2e baan erbij. Hij werkt bijna elke dag. Dat hoefde van ons niet, maar het kan wel als je wil. Hij is niet afhankelijk van uitkering en verdient misschien meer dan deze personen nu als inkomsten hebben. In mijn ogen hebben zij het harder nodig en is het niet onmogelijk om ook aan te pakken om tot een redelijk inkomen te komen. Dat verhoogt ook de kans bij huren. Is meneer ziek of lui?
Deze jongen is 23 en heeft zijn leven niet op orde, dat is een groot probleem als je een jong meisje zwanger maakt. Had meneer dat wel op orde gehad, was een hypotheek niet uitgesloten. En dan heb ik het over max 125.000 euro voor een klein appartement. Dan zijn je maandlasten nog geen 700 euro zoals de huur die genoemd wordt.
Het was van alles de beste oplossing geweest, maar het kan niet vanwege de situatie of de mensen die in deze situatie zijn gekomen. Dit is echter wel hun eigen schuld.
De eisen die gesteld worden zijn echt niet realistisch en de klok tikt door.
Beetje kort door de bocht, om iemand zwanger te maken is met medewerking van de vrouw niet zo'n probleem en er zijn er nog altijd twee voor nodig. Die jongeman beschuldigen dat hij zijn leven niet op orde heeft in vergelijking met jouw zoon is helemaal kort door de bocht. Dit had jouw zoon ook kunnen overkomen, Het gaat er om dat hij nu wel zijn verantwoording neemt en samen gaat wonen met het meisje om zo het kind in ieder geval een thuis te geven. Hij had ook kunnen zeggen dat hij er geen zin in had en dat ze het maar uit moest zoeken.