Op zoek naar appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:12

Cayenne schreef:
Ik heb er geen verstand van hoor, maar komt er geen kinderbijslag oid bij?

Had ik al eerder gegeven:
Kindgebonden budget is trouwens per maand maar maximaal 86 euro en kinderbijslag is per maand 65.89. (krijg je achteraf per kwartaal)

Anoniem

Re: Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:24

Je kan als student ook nog max bij gaan lenen, zo krijg je €700-800 per maand ipv €250 uitwonend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:31

Wat enorm vervelend TS :(:) .

Niet de hoop opgeven en door blijven zoeken, de eisen misschien wat minder scherp maken etc.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:14

Jeetje, TS, wat naar!
Als ik jou was zou ik toch Gooi en Wonen nog een kans geven, ik hoor van mensen in mijn omgeving dat ze juist vrij makkelijk doen over garantstelling/studenten. Misschien eerst een bezichtiging aanvragen en daarna pas de situatie uitleggen? Dan hebben ze je al gezien en staan ze er misschien anders in?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:33

Ik zal het nog sterker vertellen. Ik weet iemand die tijdens zijn studie een leuk appartement heeft gekocht, zonder hulp verder.
Onze zoon is bijna 19 en heeft va zijn 16e een bijbaan. Hij maakt flink veel uren. Hij is nu een half jaar gestopt met studie, om volgend schooljaar iets anders te gaan doen en heeft nu een 2e baan erbij. Hij werkt bijna elke dag. Dat hoefde van ons niet, maar het kan wel als je wil. Hij is niet afhankelijk van uitkering en verdient misschien meer dan deze personen nu als inkomsten hebben. In mijn ogen hebben zij het harder nodig en is het niet onmogelijk om ook aan te pakken om tot een redelijk inkomen te komen. Dat verhoogt ook de kans bij huren. Is meneer ziek of lui?

Deze jongen is 23 en heeft zijn leven niet op orde, dat is een groot probleem als je een jong meisje zwanger maakt. Had meneer dat wel op orde gehad, was een hypotheek niet uitgesloten. En dan heb ik het over max 125.000 euro voor een klein appartement. Dan zijn je maandlasten nog geen 700 euro zoals de huur die genoemd wordt.
Het was van alles de beste oplossing geweest, maar het kan niet vanwege de situatie of de mensen die in deze situatie zijn gekomen. Dit is echter wel hun eigen schuld.

De eisen die gesteld worden zijn echt niet realistisch en de klok tikt door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:56

Beloven schreef:
Je kan als student ook nog max bij gaan lenen, zo krijg je €700-800 per maand ipv €250 uitwonend.

Ik zou dit eigenlijk ook doen. Het is pittig en poedersuiker om te lenen op die leeftijd, maar op die manier wordt hun budget ineens een stuk hoger. Zou het overigens niet eens per se doen om duurder te kunnen wonen, maar het breid hun zoekveld wel ietsje uit en daarbuiten houden ze dan een stuk meer geld over voor de baby. Want met 1250 euro - huur, eigen boodschappen etc wordt het moeilijk hoor, vooral als kind naar het verblijf moet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:11

Ik heb dit ook moeten doen en ja het is poedersuiker om op deze leeftijd te moeten lenen maar soms kan het niet anders.. Vooral met een baby in dit geval op komst..

Via die studentenkamer sites komen ook vaak genoeg studio's aan bod, dit zou ze eventueel nog alleen kunnen betalen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:12

Alles beter dan wiegje naast de bank bij mam denk ik dan...dat is ook geen optie immers. Dan maar lenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:17

Eventueel een kamer bij iemand in huis, als je iets moet delen met 1 iemand lijkt me dit nog prima te doen toch?

Weet niet uit mijn hoofd hoe die heet. Maar op marktplaats onder kamers te huur staan genoeg studios en kamers. Dan maar wat verder weg, tegen de grens van duitsland is goedkoop ook of friesland (daar heb je voor €500 een 4 kamer woning bij wijze van..) nu moet het met school ook nog te doen zijn ja.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:20

Beloven schreef:
Eventueel een kamer bij iemand in huis, als je iets moet delen met 1 iemand lijkt me dit nog prima te doen toch?

Weet niet uit mijn hoofd hoe die heet. Maar op marktplaats onder kamers te huur staan genoeg studios en kamers. Dan maar wat verder weg, tegen de grens van duitsland is goedkoop ook of friesland (daar heb je voor €500 een 4 kamer woning bij wijze van..) nu moet het met school ook nog te doen zijn ja.

Is dat niet een hospita? Of hoe je het ook schrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:22

Nee bedoel gewoon de site waar die opstaan :+

Ik kwam toen met zoeken ook iemand tegen die de zolder over had van zijn huis en die wou verhuren. Als je zoiets vind is dat ook nog een optie toch?

Kamernet.nl moet je ook €20? Betalen maar zeker waard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:49

superpony schreef:
Ik zal het nog sterker vertellen. Ik weet iemand die tijdens zijn studie een leuk appartement heeft gekocht, zonder hulp verder.
Onze zoon is bijna 19 en heeft va zijn 16e een bijbaan. Hij maakt flink veel uren. Hij is nu een half jaar gestopt met studie, om volgend schooljaar iets anders te gaan doen en heeft nu een 2e baan erbij. Hij werkt bijna elke dag. Dat hoefde van ons niet, maar het kan wel als je wil. Hij is niet afhankelijk van uitkering en verdient misschien meer dan deze personen nu als inkomsten hebben. In mijn ogen hebben zij het harder nodig en is het niet onmogelijk om ook aan te pakken om tot een redelijk inkomen te komen. Dat verhoogt ook de kans bij huren. Is meneer ziek of lui?

Deze jongen is 23 en heeft zijn leven niet op orde, dat is een groot probleem als je een jong meisje zwanger maakt. Had meneer dat wel op orde gehad, was een hypotheek niet uitgesloten. En dan heb ik het over max 125.000 euro voor een klein appartement. Dan zijn je maandlasten nog geen 700 euro zoals de huur die genoemd wordt.
Het was van alles de beste oplossing geweest, maar het kan niet vanwege de situatie of de mensen die in deze situatie zijn gekomen. Dit is echter wel hun eigen schuld.

Beetje kort door de bocht, om iemand zwanger te maken is met medewerking van de vrouw niet zo'n probleem en er zijn er nog altijd twee voor nodig. Die jongeman beschuldigen dat hij zijn leven niet op orde heeft in vergelijking met jouw zoon is helemaal kort door de bocht. Dit had jouw zoon ook kunnen overkomen, Het gaat er om dat hij nu wel zijn verantwoording neemt en samen gaat wonen met het meisje om zo het kind in ieder geval een thuis te geven. Hij had ook kunnen zeggen dat hij er geen zin in had en dat ze het maar uit moest zoeken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:59

Las net " waar moeten ze het kindje laten " als zij gaat werken buiten de studie. Euhmmm bij papa ? Ze kan toch ook in het weekend ergens een aantal uur werken of in de avond uren

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:11

Is makkelijk gezegd. Dan moeten de uren maar net aansluiten op die van haar vriend.

Het gaat zo ook wel erg offtopic trouwens.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:47

bigone schreef:
superpony schreef:

Beetje kort door de bocht, om iemand zwanger te maken is met medewerking van de vrouw niet zo'n probleem en er zijn er nog altijd twee voor nodig. Die jongeman beschuldigen dat hij zijn leven niet op orde heeft in vergelijking met jouw zoon is helemaal kort door de bocht. Dit had jouw zoon ook kunnen overkomen, Het gaat er om dat hij nu wel zijn verantwoording neemt en samen gaat wonen met het meisje om zo het kind in ieder geval een thuis te geven. Hij had ook kunnen zeggen dat hij er geen zin in had en dat ze het maar uit moest zoeken.

Zij is zwanger, dus kan nu niet echt voor langere tijd een vaste baan aan gaan. Zij studeerde, dus had sowieso geen tijd voor een baan van 40uur. Hij is 23 en heeft zijn leven niet op orde. Anders had het niet uitgemaakt of er een kind kwam. Als je 23 bent, moet je ook zonder kind toch leven? Wonen, eten etc?

Ik vergelijk niemand met onze zoon. Maar Ik zeg dat je wel degelijk kan werken en geld kan verdienen als je jong bent. Onze zoon is nog lang niet afgestudeerd en heeft dus simpele, maar leuke banen.
En ik denk echt niet dat hij zijn vriendin zwanger maakt. Mocht dat wel gebeuren, staan er veel mensen achter hun aan beide kanten, maar daar gaat het niet over.

Als je 23 bent, je vriendin van 19 wordt zwanger en niks ondernemen om een voldoende inkomen te vergaren, is behoorlijk onverantwoordelijk. Zij had ook wel degelijk iets kunnen doen. Ze is zwanger, niet ziek ofzo. Maar zwanger een vaste baan vinden is erg lastig. Maar zij had zeker wat kunnen doen en alles telt. Ook 200 euro pm bijv als ze maar enkele uurtjes pakt.

Overigens was ik 22 en mijn man 25, maar dat is prima gegaan. Wij zijn zelfs om hele andere redenen uit onze eigen huis gegaan, om bij mijn ouders en broer te wonen in een nare periode tot onze zoon 2 was. Hij is alleen heel gek op zijn oma.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:31

Superpony, naar wat ik heb begrepen is de vriend 22 en verdient gewoon het minimumjeugdloon met 1000 euro netto per maand, hij kan moeilijk twee keer fulltime gaan werken, natuurlijk zou hij nog een zaterdagbaan erbij kunnen zoeken, of zij maar ik kan me ook voorstellen dat je samen ook de zaken thuis goed geregeld wil hebben. Dus boodschappen, schoonmaken en tijd voor je toekomstige kindje. De dochter studeert en zal ook genoeg problemen krijgen om het allemaal af te maken. Baby en huishouden en studie is geen makkelijke situatie, ook niet wanneer het allemaal goed gaat, de eerste maanden zijn behoorlijk pittig. Daarom zou het ,imo,beter zijn om de eerste tijd bij oma te wonen. Even rust en zorgen dat je alles op de rit hebt. Maar de dochter is al uit huis dus kan me voordstellen dat dat ook een giga overgang is waar niet iedereen op zit te wachten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:41

vuurneon schreef:
Alles beter dan wiegje naast de bank bij mam denk ik dan...dat is ook geen optie immers. Dan maar lenen.

Lijkt mij nog de beste optie eerlijk gezegd...
Of een kamer krijgen en iemand in huis mama slaapt tijdelijk op de bank.

Dan hoeven er nu geen dure dingen gezocht te worden.

Ik voorzie wel geld problemen namelijk op deze manier. De beste keuze is voor haar alleen een studio van max. 400€ waar ze nog huursubsidie over gaat krijgen. Dan kan hij waar hij ook woont zo vaak mogelijk langs komen en als dat goed blijft gaan kunnen ze rustig wat beters vinden.

Weinig geld is moeilijk, weinig geld met baby lijkt mij drie dubbel k*t. Dat geeft veel stress. Plus baby stress. Plus wankele relatie stress. ..
Aiaaii niet best.
En in het allerslechtste geval is geld, baby, relatie niet stressvol maar bouwen ze schuld op.

Is bij jou tinkerloos echt zo'n ramp??
Je hebt een heel huis zeg je.. En waarschijnlijk is de buurt stabiel ipv half getto en / of schimmelhuizen.
En zoeken jullie ook op studio's?

Het klinkt bij jou zeer stabiel, veilig, warm en financieel het minst stressvol.

De prijs waarvoor jullie zoeken lijkt mij echt onmogelijk. Ik zie in mijn 400€ flat genoeg leed om echt te waarschuwen dat twee onstabiele jonge mensen (weinig salaris en studerend) het keihard niet gaan redden bij 700€.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 09:48

Het is ook onverantwoordelijk.
De vriend heeft een Wajong uitkering. Afgekeurd en al is ie.
Ik verwacht van hem helemaal niks.
Mijn dochter heeft nu thuiswonend, 420 euro stufi.
Als ze uitwonend is krijgt ze met lening bijna 800.
Als ze kunnen huren onder de 710 kale huur krijgen ze om en nabij 300 euro huurtoeslag.
Dan hebben ze aan inkomen 2100 euro pm,en dan kunnen ze de huur van 710 plus gwl wel betalen.

Ze zijn niet slim bezig nee,dat ziet iedereen.
Maar het is zoals het is,kan het niet terugdraaien.

De vader van de vriend woont in Paramaribo, de moeder in Amsterdam 3 hoog achter.

Ik en mijn man zijn haar enige vangnet.
Zijn ze stom? Zeker.
Zijn ze onverandwoordelijk? Absoluut.
Wat hij doet zal me worst wezen, maar mijn dochter help ik waar ik kan.

De grootste reden dat ze een beetje in de buurt moet blijven wonen,is dat ze straks wel haar studie wil afmaken.
En je raad het al wie er gaat oppassen.
Ik.
En ik kan niet om half negen smorgens in Venlo,Rotterdam,Groningen of Almelo zijn.
Almere bijv. is vanaf mij 28 minuten,dat is goed te doen.

Over het appartement :
De verhuurer had het appartement gekocht op een van zijn zakenreizen.
Hij woont en werkt in Zweden.
Af en toe gebruikte hij het als hij in Nederland was.
Ook zijn familie maakte er gebruik van.
Omdat hij het appartement niet leeg wilde laten in de periode dat hij er zelf niet verbleef verhuurde hij het aan airbnb,daar kunnen particulieren hun huis voor korte tijd te huur aanbieden.
Over de hele wereld.

Hij wilde van de korte verhuur af,en 1 vaste huurder.
Mijn dochter en haar vriend mochten het huren.
Had het adres al gekregen, foto's gezien.
Ik had op funda in hetzelfde complex appartementen gezien met dezelfde indeling,dus de foto's waren echt.
Omdat hij in Zweden zit kon hij niet bij een bezichtiging zijn, maar hij zei dat we via airbnb de eerste maand huur kunnen betalen, en dan stuurde hun de sleutel naar ons.
Dan konden ze 1 maand in het appartement blijven en na die maand huurden ze het dan rechtstreeks van hem omdat ze dan de sleutel enzo hadden.
Contact had hij al opgestuurd, plus kopie paspoort.

Toen ik hem vroeg waarom we het appartement niet konden vinden op airbnb zei hij dat dat kwam omdat hij zijn account op onzichtbaar had gezet voor ons, want hij wilde geen korte verblijven meer.
Als het account op zichtbaar had gestaan konden mensen gewoon boeken, en dat wilde hij niet.
Hij zei dat hij de prijs nog even moest aanpassen naar 750 euro (normaal koste het meer) en dan zou hij de link sturen zodat alleen wij die konden boeken.

2 dagen voor hij de link zou sturen heb ik bij het kadaster de eigenaarsgegevens opgevraagd van het appartement.
Hij was niet de eigenaar.
Toen heb ik zijn ip adres nagetrokken.
Hij zat niet in Zweden,maar in Amerika, San Jose.

Ik heb bijna alle buren in het appartement complex gebeld,en als laatste vond ik een nummer op het adres zelf!
Dat heb ik gebeld, en de vrouw die er woont heeft wel dezelfde achternaam als de 'verhuurder' uit Zweden,maar meer ook niet.
Ze woont er al jaaaaaaren.
Ze zei dat ik dit jaar al de derde was die belde, en er waren ook al mensen aan haar deur geweest, allemaal gelokt door die man uit Zweden.

Dus dat. -:(-

Ik heb aangifte gedaan via internet bij de politie.
Kreeg net een email terug:
Beste ****
Het lijkt erop dat er is geprobeerd u op te lichten.
Omdat u niet betaald heeft bent u niet gedupeerd en is er geen strafbaar feit gepleegd.

En voor iedereen die zich nu weer afvraagd waarom ik dit geregeld heb:
De man uit Zweden had mij via mijn email benaderd (hij heeft vast een oproep voor een woning gezien die ik ergens heb gedaan) en hij schreef in het Engels.
Mijn dochter spreekt geen woord engels en ik (best) goed.
Dus ik heb uit haar naam met hem gemaild.
Dit heeft denk ik een paar weken geduurd.
Hij gaf ook netjes antwoord op mijn vragen steeds.

Maar goed, les voor de volgende keer.. hoe echt het ook lijkt, ga ervan uit dat het nep is.
Ik trap er iig niet nog een keer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:00

Ik rijd net ergens langs in weesp, 40 studio's vanaf €250, misschien daar op zoeken? Vlakbij station.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 10:05

Hannanas schreef:
Is bij jou tinkerloos echt zo'n ramp??
Je hebt een heel huis zeg je.. En waarschijnlijk is de buurt stabiel ipv half getto en / of schimmelhuizen.
En zoeken jullie ook op studio's?

Het klinkt bij jou zeer stabiel, veilig, warm en financieel het minst stressvol.

Ik heb een hele woning.
Eigendom en afbetaald en al.
Het is alleen geen huis.
Het is een woonwagen.
Op een kamp ja. ;)
Ik heb 3 slaapkamers.
1 voor mijn 5 jarige dochter, 1 voor mij en mijn man,en 1 voor mijn oudste zoon.
Kamers zijn te klein om te delen.
Vindt de woonkamer dus over.
Dus het is wel veilig en stabiel en gezellig en alles,maar ook te weinig ruimte.

Bedankt voor de tip Beloven!
Ik ga zoeken!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 10:07

Ik heb het al gevonden!
250 euro pm idd,maar helaas alleen voor atelier, kantoor,of bedrijfsruimte.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:41

Helaas is zijn praatje een van de meest voorkomende nep praatjes. Toen ik appartement zocht heb ik dit al meerdere malen voorbij horen komen incl box waarin je spullen mag zetten etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:53

Heb je al een account op kamernet?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:10

eem aan dat je regelmatig via Google zoekt maar vind zo 2 studio's die aan de eisen voldoen qua prijs ed als ik Google
http://huizen.trovit.nl/te-huur-studio- ... oCDc_w_wcB

Geen idee natuurlijk of ze hier met kind in mag. Kamernet verhuurt erg veel studio's, ook met eigen badkamer/keuken/entree. Zeker de moeite waard!

Hebben jullie op het kamp geen plek voor een tijdelijke (sta)caravan?
Via bijvoorbeeld Werners.nl kan je ook caravans in meerdere soorten en maten huren namelijk. Minimaal voor een half jaar maar dan is ze iig uit de brand. En we gaan het goede weer in dus qua temperatuur is dat ook prima warm te houden.

Zo hebben wij een tijd gewoond bij de bouw van ons huis. 350 euro huur per maand, caravan met 2 slaapkamers, separaat toilet, keuken/kamer combi en een aparte badkamer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:44

Ts, als ik zo lees dan ben je de vriend liever kwijt dan rijk. Zou in dit geval toch proberen om je dochter heel dicht bij je te houden of anders iets kleins te vinden met één slaapkamer. Waarschijnlijk zal je dochter alleen maar in een neerwaartse spiraal terecht komen en op een gegeven ogenblik de studie er aan geven. Jongeman is op z'n 22 volledig afgekeurd en heeft dus ook totaal geen toekomstperspectief en al helemaal niets te bieden aan je dochter. En zodra zij zich dit realiseert wanneer ze met kind en vriend moet zien te leven op een klein oppervlak is de relatie zo over. Liefde is leuk maar kun je niet van leven. Is er op het park waar je woont geen ruimte voor een tijdelijke unit, mensen op het "kamp" zijn vaak zeer behulpzaam en staan achter elkaar dus misschien kun je beter daar de oplossing zoeken.