Problemen met Telfort, kan ik nog opzeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Re: Problemen met Telfort, kan ik nog opzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:24

Precies wat ik al dacht dus, lege Lijnkaart maar wel met profiel er op. Vermoedelijke reden: er is door Telfort geen zogenaamde portout aangevraagd bij KPN maar KPN heeft opgezegd en Telfort aangevraagd. Helaas hebben dan de zogenoemde Service ID's elkaar gekruist, waardoor het even wel gewerkt heeft.

Ondanks dat Telfort best wel iets beter z'n best heeft mogen doen (komt grotendeels door eerstelijns medewerkers zonder kennis van zaken), is dit inderdaad wel een fout van KPN Wholesale. Die hebben het verkeerde Service ID opgezegd. Overigens maakt dat voor jou niet uit, want Telfort is jouw aanspreekpunt.

Advies: vraag aan Telfort of zij aan KPN planning willen vragen de lijn nu met spoed op te willen leveren. Dat vinden ze niet leuk want het kost geld, maar die mogelijkheid bestaat wel bij de planners. Niet af laten wimpelen! Mochten ze het écht niet willen PB me dan even de door hun vertelde opleverdatum en je postcode en huisnummer. Ik beloof dan niets maar kan misschien via oude contacten nog wat voor je betekenen om eerder internet te krijgen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:13

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 16:14

Ik moet ook wel toegeven dat ik ook niet meer zo snel ga overstappen. Dacht alles geregeld te hebben. Ik had nog steeds de nieuwe mail niet binnen dus net maar weer aan de bel getrokken met de vraag of het allemaal geregeld was. Ze zouden er ook spoed achter zetten.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:35

Waar ik wel benieuwd naar ben: Heb jij zelf KPN opgezegd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 16:40

Ik heb zelf kpn opgezegd ja...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:15

Dan is alles heel goed te verklaren.

NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT zelf je provider opzeggen als je een nieuwe provider neemt, anders krijg je inderdaad dit soort gedoe. Altijd overstapservice gebruiken, die is niet alleen maar "makkelijk", die is er ook met een technische reden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 17:26

Choiix schreef:
Dan is alles heel goed te verklaren.

NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT zelf je provider opzeggen als je een nieuwe provider neemt, anders krijg je inderdaad dit soort gedoe. Altijd overstapservice gebruiken, die is niet alleen maar "makkelijk", die is er ook met een technische reden.

Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice. Echter kreeg ik deze mail van Telfort:

Bij uw bestelling van Internet Standaard + Interactieve TV heeft u aangegeven dat u gebruik wilt maken van de overstapservice zodat wij uw abonnement(en) bij uw huidige provider opzeggen.
Wij hebben van uw huidige provider de melding ontvangen dat zij de opzegging niet verwerken. Dit betekent dat wij uw abonnement(en) niet voor u kunnen opzeggen. Wij adviseren u daarom zelf uw abonnement(en) op te zeggen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:37

Dat is best raar. Ik werk zelf bij jouw vorige provider en voor zover ik weet mogen wij die verzoeken niet eens weigeren, en nemen we die dus ook altijd in behandeling.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 17:42

Tsja.... ik vind het ook raar... maar hopelijk heb ik voor eind volgende week gewoon weer alles

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:17

Ik vond je in het begin van het topic een beetje een zeur :+
Maar snap je frustratie inmiddels wel vooral omdat het echt al lang duurt.
Vind dat ze je wel een mooi aanbod mogen doen!

Ik heb zelf telfort en ben juist heel erg te spreken over ze.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:29

Dat komt wel eens voor ja. Belangrijk is dan aan te geven dat Telfort het signaal overneemt. Dat hadden ze er best bij mogen zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:23

blokje schreef:
Ik vond je in het begin van het topic een beetje een zeur :+
Maar snap je frustratie inmiddels wel vooral omdat het echt al lang duurt.
Vind dat ze je wel een mooi aanbod mogen doen!

Ik heb zelf telfort en ben juist heel erg te spreken over ze.

Ik heb juist een mooie compensatie gehad van ze, opnieuw abonnement afsluiten op hun kosten, eerste maand geen abbonementskosten en een tegemoetkoming in de telefoonkosten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:34

Nounou fanatiek!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:15

Nou Hopelijk kun je snel kijken via je nieuwee abbo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:04

Nog steeds geen mail binnen met nieuw abonnement. Vraag me af wat spoed bij hun is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:10

Indien nodig, nieuwe spullen komen uit Nieuwegein, weet dat goederen eerder komen dan brief of mails.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 15:17

Gister dus gebeld. Meneer van de klantenservice vertelde mij dat de aanvraag in behandeling was en dat het spoed was. Alleen lijkt dit nog niet eens op spoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:17

purny schreef:
Gister dus gebeld. Meneer van de klantenservice vertelde mij dat de aanvraag in behandeling was en dat het spoed was. Alleen lijkt dit nog niet eens op spoed

Jij bent niet hun enige klant he. Vind het allemaal wat overstrokken zoals je reageert. Je bent de koningin niet.
Het zou je sieren dat ookal ben je het erens niet mee eens, je je toch volwassen kan opstellen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:20

Joman schreef:
purny schreef:

Jij bent niet hun enige klant he. Vind het allemaal wat overstrokken zoals je reageert. Je bent de koningin niet.
Het zou je sieren dat ookal ben je het erens niet mee eens, je je toch volwassen kan opstellen.

Ze heeft al twee weken geen internet en televisie, ik vind helemaal niet dat ze overtrokken reageert. Ik zou net zo boos, zo niet nog bozer worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 16:59

Joman schreef:
purny schreef:

Pardon? Ik vind dat ik nog aardig heb gereageerd. zou jij in mijn situatie aardig en lief blijven?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:06

Het is gewoon onzin. Zonder spoed aanvraag kan je met geluk binnen 24 uur internet hebben. Toen ik het zelf regelde had ik op de aanvraag dag 14.30 een aanvraag ingediend. Volgende ochtend 9.00 signaal. Kwestie van juiste mensen de juiste dingen laten doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 18:30

Zou het helpen als ik naar de Telfort winkel ga of toch maar wederom bellen morgen?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:10

Denk het niet. Met bellen kom je verder, en met het verhaal op het Telfort forum gooien al helemaal (zoals gezegd daar zit de tweedelijn, oftewel werknemers die dingen WEL kunnen.) Als je gaat bellen kom je weer bij de eerstelijn terecht.

Mijn advies is dus echt het hele verhaal even op Telfort forum zetten (subforum Internet, netwerk en verbinding). Grote kans dat je het dan sneller voor elkaar hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 22:26

Ok. Helaas ben ik pas zondag bij m'n ouders.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:29

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt