Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnetjuuh

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:30

En? Het is ondertussen maandag geweest, is er al iets meer vooruitgang? Wat een enorme k*tsituatie zeg!
Ook echt achterlijk dat ze niet gewoon stappen ondernemen om jou tegemoet te komen. 1+1=2, jij koopt iets, na een korte tijd is er al een hele waslijst aan dingen die (deels) voor de koop gerepareerd hadden moeten zijn, en dan ook nog eens een dikke rekening willen opsturen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:35

Mag ik weten welke garage het betreft? Ik moet over een maand of 2 op autojacht en dan wil ik wel graag weten waar ik dus duidelijk NIET moet zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:43

Nou ts garantie of niet, ik zou gewoon mijn poot stijf houden. De garage heeft gewoon duidelijk steken laten vallen en garantie heb je altijd, ookal zeggen ze van niet. Daarbij hebben ze een naam hoog te houden, dus ze kunnen het met jou schikken, of ze laten het erop aan komen met alle slechte reclame van dien. En er mankeerde vanaf het begin al van alles aan die auto, beetje verstandig bedrijf laat het dan niet zover komen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 12:51

Ik kan op dit moment niet heel inhoudelijk (en openbaarlijk) antwoord geven, maar we zijn er druk mee bezig. Dit verhaal gaat zeker een staartje krijgen! Dat ik het hier niet bij laat zitten moge duidelijk zijn.

@ Amaris: ik ga je een PB sturen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:42

Maar ts is toch zelf doorgereden terwijl de auto aangaf dit niet te doen , beide partijen hebben fouten gemaakt in mijn ogen . hopelijk word het toch nog netjes opgelost

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 13:59

jiperdepip schreef:
Maar ts is toch zelf doorgereden terwijl de auto aangaf dit niet te doen , beide partijen hebben fouten gemaakt in mijn ogen . hopelijk word het toch nog netjes opgelost

Ik ben inderdaad genoodzaakt geweest om door te rijden. De situatie was namelijk als volgt: ik reed op de snelweg, rechts van mij een lange invoegstrook wat overgaat in een uitvoegstrook. Naast de uitvoegstrook zit direct de scheidingswand van de snelweg. Dus het enige wat ik op dat moment kon doen, heb ik gedaan: langzaam de afslag afgereden en zo snel mogelijk gestopt op een veilige plek. Niemand zet immers de auto stil midden op de snelweg, in het donker.

Ik heb gehandeld zoals ik had moeten handelen om de situatie voor zowel mij als mijn mede weggebruikers op dat moment veilig te houden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:14

Daarbij is het vanaf het begin met die apk al niet netjes gegaan, en het snelwegmankement had helemaal niet op moeten treden in den beginne, toch?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:53

jiperdepip schreef:

Alsof je overal zomaar even kan stoppen als je op de rijksweg rijd.
Neem aan dat TS geen doodswens heeft, dus wat dat betreft heeft ze aan haar en de veiligheid van overige weggebruikers gedacht.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 14:59

Inderdaad Amaris en Kiki. Overigens begrijp ik best waarom mensen zeggen dat ik direct had moeten stoppen (dit had ik bij een ander waarschijnlijk ook gezegd), was het niet dat ik in een situatie terecht ben gekomen waar geen veilige stopmogelijkheid was binnen enkele meters. Het gaat om een hele lange uitvoegstrook (A1 richting Amersfoort, na de afslag Laren, als je richting de A27 gaat, voor de gene die hier bekend zijn) waar geen vluchtstrook aanwezig is.

Ik heb inderdaad geen doodswens noch wens ik anderen in gevaar te brengen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:03

Ik ken het stuk daar, en ik kan alleen maar beamen dat je dar niet zomaar kan stoppen, en al helemaal niet in het donker.

Maar in normale situatie's zeg ik ook, direct naar de vluchtstrook.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:18

Ik bedoelde het ook niet rot richting ts of zo , maar het heeft wellicht wel extra schade veroorzaakt

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:23

De nalatigheid van het niet vervangen van een oude slang kan het mogelijk allemaal al veroorzaakt hebben, dus dat zou weer een tik op de vingers van dat bedrijf moeten zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:28

jiperdepip schreef:

Omdat je nu eenmaal niet overal maar gewoon kunt stoppen betekend niet dat het fout was van ts om door te rijden. Het heeft misschien wel schade veroorzaakt, maar dat doet er in deze situatie gewoon niet toe.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 12:20

Update:

Afgelopen maandag ben ik akkoord gegaan met een schikkingsvoorstel van de dealer om de auto voor € 750,- te laten repareren inclusief 1 jaar bovag garantie op de vervangen onderdelen. De reden dat ik dit gedaan heb, is omdat ik na goed overleg toch geen behoefte had om de zaak voor de kantonrechter te laten komen. Dit zou alles alleen maar vertragen en daarnaast bestaat er altijd een reële kans dat je de zaak verliest en op moet draaien voor de gemaakte proceskosten. Ik heb dus min of meer hiermee mijn verlies genomen.

Vandaag kregen wij bericht dat de auto volgende week vrijdag mogelijk klaar zal zijn. Beetje jammer dat het zo lang moet duren (ik zit immers al bijna een maand zonder auto en alle kosten gaan gewoon door), maar tanden op elkaar en afwachten. Zodra ik mijn auto daar heb opgehaald, hoop ik de dealer nooit meer te hoeven zien. Ik zal iedereen in mijn omgeving ook ten zeerste afraden om bij hun een auto te kopen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:23

Wat zou ook alweer de normale kosten zijn?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 12:32

Silly1972 schreef:
Wat zou ook alweer de normale kosten zijn?

Volgens de dealer normaliter € 1850,- maar zij wilde mij tegemoet komen door 600 euro korting te geven, dus dat zou €1250,- zijn geweest.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:34

Je hebt je verlies genomen, maar ook een stukje gewonnen..
Als je er geen druk achter had gezet had je veel meer geld kwijt geweest, dus het is toch ergens goed voor geweest ;)

Nu maar hopen dat als het straks opgelost is, je nog wat jaren plezier hebt van die auto..!

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:35

Zou je de auto nadat je hem opgehaald hebt niet voor de zekerheid door een servicegerichte garage na laten kijken? Met het hele verhaal erbij (in de hoop dat het kosteloos kan en je voor onderhoud bij hen terug komt ofzo).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 01:28

Ik zou idd een onafhankelijke keuring onderdeel laten zijn van de afspraak.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 09:15

Onderdeel van de afspraak zal niet meer gaan, het schikkingsvoorstel is immers akkoord onder deze voorwaarden. Wel zit ik er inderdaad aan te denken om de auto nog even te laten nakijken, maar dat moet niet te veel geld gaan kosten uiteraard. Anderzijds, ik heb 1 jaar bovag gekregen op de nieuwe onderdelen. Als er iets kapot gaat binnen korte tijd, sta ik gewoon weer op de stoep van de dealer. Ik mag toch hopen dat zij het nu naar behoren gaan repareren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:41

Euhhh.. 1 jaar garantie... op wát precies? Want draaiende delen (en daarmee dus een groot gedeelte van de motor) zijn vaak standaard uitgesloten van garantie.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 10:33

Liezel1 schreef:
Euhhh.. 1 jaar garantie... op wát precies? Want draaiende delen (en daarmee dus een groot gedeelte van de motor) zijn vaak standaard uitgesloten van garantie.

Ik heb even de brief er bij gepakt van de jurist van de dealer en daar staat; zij is bereid 1 jaar bovag garantie op beide reparaties te verstrekken. Dus neem aan gewoon de koppakking en kachelradiateur?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:41

JA maar wat als over 2 weken weer iets anders mankeert aan de auto?
Je hebt immers alleen garantie op de onderdelen die ze er nu in zetten?
Vond je advocaat dit de beste oplossing?

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:46

Ik zou persoonlijk niets meer met die garage van doen willen hebben. Laat de auto, zoals ik eerder zei, nakijken door een andere garage en als die iets vinden wat tóch (nog) niet goed is... kun je daarmee naar de garage die de auto 'gerepareerd' heeft. Er zijn vast wel garages die jou kosteloos (of tegen zeer geringe kosten) willen helpen. Is alleen maar goed voor hun naam tenslotte. Ze kunnen daarmee een nieuwe klant krijgen... en wellicht houden - voor in de toekomst.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:52

Ik had mijn geld terug geeist en ze hadden de auto lekker zelf mogen houden en op eigen kosten repareren.