Nog meer IKEA fans??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:58

Wij gaan volgende maand het koop contract tekenen voor ons eerste huisje en natuurlijk meteen bij Ikea een keuken gaan maken via de computer. Als alles mee zit gebeurd het in december, met nieuwe Ikea keuken naar onze smaak er in :D

Kan niet wachten !

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:03

Rachel_x schreef:
Wie heeft er ervaring met IKEA keukens zelf installeren? Is dit voor een niet-al-te-handig iemand te doen? Het scheelt namelijk nogal veel geld, en aangezien we toch tijd genoeg hebben.... :)

alles moet nog in elkaar gezet worden zoals alles bij Ikea, maar de handleidingen zijn (zoals ook met alles) duidelijk dus het is zeker wel te doen, wij zijn er 2 dagen mee bezig geweest geloof ik.
ben verder erg tevreden over de kwaliteit van mijn keuken, echter, de apparatuur zou ik niet meer opnieuw nemen. nu in 2,5 jaar tijd de monteur al eens gehad voor de afzuigkap en 3x voor de koelkast. vaatwasser wast ook niet zo schoon als ik hoopte en dat terwijl we zeker niet de goedkoopste hebben genomen.

voor de rest is hier in het huis ook vrijwel alles van Ikea, ik geloof dat er echt maar 1 of 2 meubeltjes in huis staan die niet van de Ikea komen :+ dus ik mag mezelf wel fan noemen haha.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:45

boeflover schreef:
. vaatwasser wast ook niet zo schoon als ik hoopte en dat terwijl we zeker niet de goedkoopste hebben genomen.
.

Daar hadden wij in het begin ook last van.. Vooral met eco programma bleef de vaat best viezig dus ik had 'm altijd op dat smerigepannenprogramma. Maar toen ik de handleiding nog eens doorlas bleek dat ik nooit vaatwasserzout in dat ding had gedaan :o. Sindsdien komt de vaat er wel brandschoon uit, ook met het eco-programma.

_Blacky_

Re: Nog meer IKEA fans??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:27

Hier adresloos. Sta namelijk nog ingeschreven op adres van mn ouders daar is hij wel geadresseerd gekomen. Maar hier in de wijk wel gewoomn huis aan huis hoor

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:03

Hier ook gehad.
Maareh, zijn de GLIMMA theelichthouders echt weg -O- :\

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:06

zo te zien wel, als ik op de site zoek op 'glimma' krijg ik alleen theelichtjes te zien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:27

Ja daarom juist. En we hebben de barcodes al gescand. Maar ook daar kwamen ze niet naar voren. Alleen als je via de klantenservice zoekt bij ''Anna'' dan komen ze nog wel tevoorschijn maar niet als je ze dan aanklikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:56

Vraagje aan de ikea fans!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19127396/

Deze kast vind ik heel mooi. Maar mijn vraag is, of je deze ook in het zwart(bruin?) kunt krijgen...
Ik snap er niks van namelijk. Alles lijkt hetzelfde maar ook weer niet, ik vind alleen iets soortgelijks in het zwart alleen is ie dan 500 euro duurder en dat vind ik een beetje jammer...

VosjeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:08

Dat is een PAX-kast. PAX is een systeem waarbij je zelf combinaties kunt maken. Je kiest dan een 'buitenkant', die je aanvult met legplanken, lades, een deursysteem etc. Voor het gemak toont ikea ook een aantal 'voorgeprogrammeerde' kasten. Maar in het magazijn zoek je dan alsnog zelf alle losse bouwstenen bij elkaar; het voorbeeld van Ikea is niet veel meer dan een standaardrecept.

hier kun je alle verschillende bouwstenen bekijken en uitzoeken. Veel dingen zijn in meerdere kleuren en designs beschikbaar.

Hier vind je de 'PAX-planner' (beetje als bij de keukens...), helaas heb je daar wel Flash voor nodig.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:08

Pakkisten heb je in alle soorten en maten, die stel je volledig zelf samen en afhankelijk van je indeling, het soort deuren e.d. word de prijs bepaald. Ik dacht dat de kleur weinig/geen prijsverschil had. De enige manier om erachter te komen hoeveel het zou kosten is eentje samen stellen dus.
Samenstellen kan ook online:
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/rooms_idea ... index.html

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:09

amoj schreef:

Deze kast vind ik heel mooi. Maar mijn vraag is, of je deze ook in het zwart(bruin?) kunt krijgen...
Ik snap er niks van namelijk. Alles lijkt hetzelfde maar ook weer niet, ik vind alleen iets soortgelijks in het zwart alleen is ie dan 500 euro duurder en dat vind ik een beetje jammer...

De kast zelf is in het zwart/bruin de krijgen, echter de Hasvik deur die jij geselecteerd hebt niet. Die is alleen in het wit.

Waarschijnlijk heb je een (duurdere) zwarte/grijze (glazen) deur geselecteerd die de prijs zo doet stijgen.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:09

Ik had laatst weer luxaflex nodig, die haal ik altijd bij ikea omdat het en goedkoop is en omdat ik de houten luxaflex erg mooi vind. Is het uit het assortiment!! Echt vreselijk balen. Nu heb ik uiteindelijk bij de kwantum een plastic luxaflexje gevonden voor 6 euro maar ik baal wel.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:09

amoj schreef:

Een PAX kast kun je helemaal zelf samenstellen zoals jij hem wilt! (Een tip, kijk ook even op marktplaats... ik heb een PAX-kast gekocht voor net 250 euro die nieuw bij IKEA 800 zou kosten. De indeling is iets anders maar dat kan ik zelf nog eventueel aanpassen!)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:24

Ik heb van 1992 t/m 1998 bij IKEA Eindhoven gewerkt, was daar 1 van de eerste medewerkers, heb ook de vestiging mee opgebouwd.
In de loop der jaren is er veel veranderd.

Momenteel kom ik niet meer graag bij IKEA, de vestiging is verbouwd en kan er de weg nog maar slecht vinden, en ik vind het er gewoon een crime om er rond te lopen. Wij komen er alleen nog uit noodzaak, want we hebben wel verschillende IKEA dingen in huis staan. Ons kantoor is alleen maar gevuld met IKEA meubels, de bijkeuken heeft gedeeltelijk een IKEA-inrichting en op onze kastenkamer staat nog een IKEA kast. Helaas is het wel zo dat we, de keren dat we er zijn geweest, altijd wel misgrepen voor het een of het ander, waardoor we weer moesten uitwijken naar een ander filiaal.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:44

Dat misgrijpen herken ik wel een beetje. Een tijdje terug waren mijn broer en ik in Ikea Delft om een tv-kast samen te stellen. We kregen een lijst met wat we nodig hadden, alles was op voorraad en moesten we ophalen bij zo'n ophaalpunt (niet in het magazijn). Komen we bij dat ophaalpunt, hebben ze net de laatste kastjes aan een ander meegegeven.. We konden wel even naar Barendrecht om de rest op te halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:52

Bedankt allemaal! Ik ga eens even rondzoeken! :-)
Mp ga ik ook eens op kijken, thnx!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:43

Ja, ik had mn hele bed, incl matras, alleen de lattenbodems waren toch uitverkocht :+ Schiet je ook niks mee op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:54

In Utrecht heb ik nog nooit echt misgegrepen, maar hoor het wel veel van anderen en kan me voorstellen dat dat heel irritant is..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:59

In Duiven grijp ik ook nooit mis gelukkig :)! Onze kast, bed en overige dingen waren allemaal op voorraad gelukkig.

Wel merkwaardig dat ze hun voorraad dan zo slecht bij houden via internet. Dit kun je namelijk elke twee uur checken geloof ik?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:39

Ja en dat gaat ook vanzelf hoor maar pas als het afgerekend is, dus als mensen er nog mee rondlopen op hun kar staan ze nog vrolijk online beschikbaar.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:10

Iemand ervaring met de schapenvachtjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:10

Ik heb een neppe. Die vind ik best fijn :))

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:37

Heeft iemand ook ervaring met werken bij Ikea? Zo ja kan diegene mij dan een PB doen? :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:11

Ik heb meerdere echte schapenvachtjes, vind ze erg fijn en blijven bij mij ook mooi!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:17

SdaphneS schreef:
Heeft iemand ook ervaring met werken bij Ikea? Zo ja kan diegene mij dan een PB doen? :D

Brand maar las, wat wil je weten?