Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:45

bijzonder contrast tussen aangepakt en bijvoorbeeld de bloemetjes sprei :+ Leuk huis!

Ik denk overigens dat ik nog nooit van iemand gehoord heb dat de verbouwing veel minder werk was en veel goedkoper uitviel dan gepland dus wat dat betreft gaat alles volgens plan ;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 10:13

Dobel schreef:
wow ze zeggen altijd dat als het gestuct is je resultaat gaat zien toch?

Dat is wel de bedoeling :j

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:26

Wauw wat een leuk lief knus huisje rommulus! Daar is heel wat moois van te maken! :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:00

Mooie contrasten in het huis inderdaad! :D Wat is jullie plan er nu mee?
Ik had ook nog nooit van de term kangoeroewonen gehoord, dus heb al weer wat geleerd vandaag!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:17

Bloemetjes hadden we hier ook :D maar die zijn inmiddels allemaal van de muur gelukkig.

Stuc knapt meestal wel snel op idd. Al moet ik zeggen dat een stukje gipsplaat ook wonderen kan verrichten :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:42

Ja ja over smaak valt niet te twisten :P
Maar het gaat er allemaal uit :D
Het is heel lastig te omschrijven wat we er mee gaan doen en hoe de indeling nu is maar als er meer gesloopt gaat worden ga ik wel foto's maken zodat het wel duidelijker word.
Er verdwijnen namelijk een muur of 9 a 10 :=

Bijna de gehele voor woning gaat een open ruimte worden wand al die hokjes word je tureluurs van...
We zijn gisteren voor het eerst op het zoldertje geweest maar wauw wat een ruimte daar !!
Al gaat het er grotendeels uit :P
Dan maken we van het schattige huisje ook een mooi huisje :D
De buitenkant word door de aannemer gedaan en zo ook de afwerking.
Tevens komt er binnenkort iemand langs die gaat kijken naar de vloeren, er zitten 5 verschillende hoogtes in het huis en allemaal beton op de grond gestort zonder isolatie (en stiekem vind ik radiatoren niet passen in dit huis dus willen we graag vloer verwarming).
En gezien we niet willen stoken voor de buitenwereld en we toch zo energie zuinig willen leven willen we dit ook eigenlijk aanpakken in de hoop dat het in eerste instantie mee gaat vallen qua prijs (al vrees ik het ergste ......).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:59

Google even of er nog subsidies te krijgen zijn voor isolerende en andere maatregelen :)
Ze zijn soms nog te krijgen, gaat vaak maar om een paar honderd euro, maar alle beetjes helpen toch

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:31

Moet ik idd nog gaan doen.
Er moeten zowizo nog een aantal panelen bij komen en misschien een zonneboiler maar dat is afhankelijk van wat de vloer moet gaan kosten :D
Met een beetje pech moet de keuken er dan ook uit (goh wat vervelend :P )

Eerste lading vlas is binnen !!!
Over precies een week komen de paardjes dus spannend !!!!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:25

Ik hoopte al (voor zover je dat mag/kan zeggen over het huis van iemand anders :') ) dat er een hoop hokjes zouden verdwijnen. Het is echt een onwijs leuke ruimte! En wat heerlijk zeg de paardjes aan huis! <3

Mijn vriend had gisteren een dag vrij genomen dus we hebben gisteren lekker een dag met zijn tweetjes geklust. We zijn sinds we de sleutel hebben gekregen bijna 7 weken geleden eigenlijk nog geen fatsoenlijk moment met zijn tweeën in het huis geweest. Door alle (goed bedoelde) bemoeienis van Jan en alleman zouden we bijna vergeten dat het wel óns huis is/wordt, dus zo'n dagje was wel even fijn. :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:52

Hahahahah Het zijn idd erg veel hokjes.
En dan kloppen de tekeningen op funda ook nog niet eens gezien daar nog 2 hokjes missen (waarschijnlijk dat ze die nieteens kwijt konden :P )
Maar het word een mooie grote open ruimte zodat het huis tot zijn recht kan komen :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:47

oliebol. We hebben gisteren een stuk vloerbedekking er uit gehaald boven
Daaronder ligt oud zeil en daaronder een soort karton. Kan onschuldig zijn maar kan ook asbest karton zijn. Dat moeten we nu laten uitzoeken. Gelukkig is er geen gevaar voor ons zolang we er af blijven maar het vertraagt wel enorm.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:53

Oh jakkes Olikea, ik zal voor je duimen! Wij troffen bij het slopen over de gehele verdiepingsvloer asbestpanelen aan. Leverde niet alleen vertraging op maar ook duizenden euro's aan extra kosten...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:11

Ohhh gatver ....
Ik ga duimen !

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 15:41

Oh nee Mir, dat is niet fijn asbetpanelen.. :(:)

Weet je inmiddels al meer of het asbest is Olikea?
Dat zou een enorme domper zijn..

Hier van het weekend de deuren besteld, voorstrijk en verf gehaald.
Vanavond ga ik voorstrijken en vrijdag het plafond in de woonkamer sauzen. Daarna de muren. Dan kan de keuken van mijn part komen.
Gisteren ook een bank gekocht, anders is straks het huis af en zitten we zonder :+

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:32

Ben ook benieuwd of jullie al meer weten Olikea.

Wij lopen een beetje gelijk op Nassie :+ Ik ga ook vanavond beginnen met voorstrijken, hebben vorige week een bank besteld en gaan deze week op pad voor een eethoek en een aantal deuren.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:13

Wij hebben afgelopen weekend het plafond verder geverfd, de hal verder afgemaakt en de haard getegeld en ... Hou je vast!... Een dag Niks gedaan :wow:

Ik was zaterdag ziek en manlief was gewoon doodmoe dus we hebben min of meer noodgedwongen besloten 1 dag niks te doen. Was wel lekker :))

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 15:17

Hahah heb je ook zo'n last van je armen Targaryen van het voorstrijken? Mijn hemel, ik werk met kinderen maar ik vind het optillen vandaag erg zwaar :+
Ik heb alles zelf gestuct (op plafond en gang na), daar had ik niet zo'n last van. Maar dat voorstrijken boven mijn hoofd.. Pff!

Ook wel eens lekker een dag niets doen MIR.
Even opladen en weer door. :j

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:19

We hebben er een expert naar laten kijken en het is geen asbest.. We hebben even een vreugde dansje gedaan. Echt een meevaller. Dus op korte termijn gaat de vloer kaal en kunnen we de nieuwe vloer er op leggen.
Eindelijk vaarwel aan het lelijkste tapijt ever.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:19

Wat fijn Olikea, om meerdere redenen! Tijd, geld, gezondheid. Een vreugdedansje waard!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 14:32

*\o/*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:45

Wat fijn dat het geen asbest is.

Wij hebben dinsdag de sleutel gekregen. Gister avond beneden en boven in een slaapkamer en overloop al het laminaat eruit gehaald. Het weekend gaat me vriend beginnen met een muur eruit halen want we willen een open keuken. En waar nu de deur zit moet muurtje gemaakt worden. Maandag komen ze de keuken in meten en die wordt in week 17 geleverd. Dan moeten we de oude keuken eruit halen nog en nog leidingen omleggen en infrezen etc. Ook moeten de tegeltjes in de badkamer en keuken eruit en moet er in de badkamer aansluiting voor toilet gemaakt worden. Verder de badkamer en wc beneden helemaal opnieuw alles doen. En alles schuren, verven etx. Willen graag plavuizen maar geen budget voor dus dat is iets voor later. En moer nog aansluiting voor wasmachine gemaakt worden. Buiten deel schuttingen vervangen en elektrisiteit aanleggen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:30

Inderdaad reden voor een vreugdedansje Olikea! Wát een opluchting!

Nassie ik ben nog niet aan de plafonds toegekomen, maar zo te horen kan ik me er op gaan verheugen :').

Gefeliciteerd met de sleutel Marlis! Leuk project. Beetje vergelijkbaar met waar wij mee bezig zijn. Heb je foto's? :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:10

Wij willen gaan klussen maar komen het huis niet in. Contact met alle buren hoef ik voorlopig echt niet zolang we er niet achter komen wie dit grapje geflikt heeft. Heel het sleutel gat vol met lijm gespoten.
Hebben al spray erin gedaan maar tot nu toe lukt het niet. Vrijdag om.half 6 kwamen er al buren van 2 huizen verder op klagen hij had heel de week gewerkt en wilden nu geniete van zijn biefstuk dus heb zo vermoeden...

Gister gewoon om.half 6 gestopt we gaan savonds laat helemaal niet door of iets maar klussen op de dag wordt al niet gewaardeerd.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 14:05

Wat!? Wat een onzin zeg!
Er zijn gewoon wettelijke tijden dat je herrie mag maken. Kom nou wat een kinderachtig gedoe...

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 14:06

Spie camera ophangen? Zal vast niet de laatste keer zijn.
Wat ongelooflijk kinderachtig.