Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 11:43

Paardennamen schreef:
Hoeveel Watt staat er op je koelkast en je internetkastje? Heb je je iPad aan de stroom liggen?

Ik geloof dat die 0,9kwh per dag zou moeten verbruiken, ik weet niet hoe oud die is, maar het is een relatief zuinige koel/vries combi.

Ik ga zo eens de waterkoker uit het stof trekken. Die zal ik dan wel in de gang gebruiken zodat ik meteen het verschil kan zien

iPad is momenteel even aan het opladen ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:44

@tamary: Een lek zou niet kloppen want dan zou er een zekering doorslaan (bij 6000w), of de aardlekschakelaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:03

TS, misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al bij de netbeheerder gemeld dat je meter uit het jaar 0 komt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 12:07

Cayenne schreef:
TS, misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al bij de netbeheerder gemeld dat je meter uit het jaar 0 komt?

Jup, en ze zei dat dit niks zegt over de kwaliteit van de meter :7

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:10

lifaya schreef:
Cayenne schreef:

En dat antwoord zegt dan wel weer alles over de service van Oxxio :7
Ik zou daar geen genoegen mee nemen. Het gaat verdorie niet over een paar euro!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:10

lifaya schreef:
Cayenne schreef:

Correct, leeftijd is geen indicatie voor stuk kunnen zijn. Iets van 2 maanden oud kan net zo makkelijk stuk gaan als iets van 20+ jaar. Laat je niet nogmaals afwimpelen en zorg dat meter, stoppenkast en draden nagemeten/gecontroleerd worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 12:11

Dit was mijn netwerkbeheer he haha, dus liander. Ik vond oxxio juist erg meedenkend en heeft mij geholpen waar kon. Ik krijg ook een mail met het verbruik van deze woning van de afgelopen 5 jaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:13

Oh sorry, verkeerd gelezen dan inderdaad.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:17

3284 kWh hebben wij verbruikt in 2014, 2 volwassenen, 1 klein kind, 2 koelkasten, wasmachine, droger, vaatwasser, waterbed, 2 tv's, noem het maar op :')

Ik zou ook je meter laten ijken/nakijken. Volgens mij spoort ie niet helemaal.

turtlelito

Cayenne schreef:
En dat antwoord zegt dan wel weer alles over de service van Oxxio :7
Ik zou daar geen genoegen mee nemen. Het gaat verdorie niet over een paar euro!

@Cayenne: Oxxio is de leverancier, die zijn dus niet verantwoordelijk voor de meter. Zij rekenen af wat verbruikt is (op basis van de meterstanden). De netbeheerder is verantwoordelijk voor de meter. Als TS er zeker van is dat het aan de meter ligt (wat ze nu aan het uitzoeken is door te kijken wat haar apparaten verbruiken) kan de meter geijkt worden. Ligt het gelijk bij TS (en is de meter dus niet goed), dan hoeft ze dat niet te betalen en komt er een nieuwe meter. Ligt het gelijk bij de netbeheerder (dus de meter is goed), dan moet de ijking betaald worden (en omdat de stroom dan ook verbruikt is, blijft de vordering van Oxxio, de energieleverancier dan ook overeind)........

Cayenne

Ik bedoelde idd Liander.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:19

Sorry, zag te laat dat je al gereageerd had :o

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:22

De meter laten controleren is de snelste, makkelijkste en goedkoopste oplossing lijkt mij.
Wij hebben het met de watermeter gehad, was kapot dus draaide soms extreem hard en andere x weer normaal.
Ze hebben een nieuwe geplaatst en hebben het verbruik van de afgelopen jaren bekeken. Aan de hand daarvan moesten we betalen. Probleem was zo opgelost.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:23

Persoonlijk zou ik in dit geval de gok durven nemen en de meter laten ijken. Het klinkt zo ontzettend als een meter die het niet meer doet, aftappen, stroomlekken, volgens mij is dat nu wel heel erg onwaarschijnlijk als de stroom helemaal stopt als je alles afsluit, maar hard gaat bij erg laag verbruik (hier en daar een lader) en heel erg onwaarschijnlijk / onmogelijk hard bij een tosti-ijzer.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:23

Misschien dan toch slim om een paar meters te halen voor tussen je stopcontact en je apparaat. Zo kun je controleren -denk ik- of je meter wel spoort met hetgeen je apparaat gebruikt.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:43

Mijn mond valt echt open van verbazing van het antwoord van je netbeheerder!!
Hun weten heel goed dat 15000 kWh voor een 1 persoonshuishouden belachelijk veel is.

Ik heb zelf bij een andere netbeheerder gewerkt en werk nu bij een energieleverancier. Ik denk dat die meter stuk is.
Een gemiddeld huishouden met bijv 2 kinderen verbruikt ook maar 3000 a 4000 per jaar. En dan neem ik het nog ruim

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 12:47

Ik vond het ook best ernstig dat ze de schuld naar mij probeerde te schuiven met dat ik een apparaat zou moeten hebben die dit doet. Ik denk dat zelfs een koelkast 24/7 open laten staan nog niet een effect als dit heeft op je rekening...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:53

lifaya schreef:
Ik denk dat zelfs een koelkast 24/7 open laten staan nog niet een effect als dit heeft op je rekening...

Precies dit, en daarom mag je ook best wel boos worden aan de telefoon. Natuurlijk altijd vriendelijk beginnen, maar als je dan niet serieus genomen wordt is het echt tijd om even wat minder vriendelijk te worden. Zolang je met iemand aan de telefoon blijft die gelooft dat jij het verbruik hebt van 4 hennepplantages kom je nergens ben ik bang, dus mocht je nog een keer bellen dan voet bij stuk houden en net zo lang naar iemand anders vragen (manager) tot je wél serieus genomen wordt.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:54

Jeetje wat een verhaal...
Ik zou toch even contact opnemen met de woningbouw. Misschien dat je daar een ijking uit kan slepen? En een belletje naar de politie is misschien ook niet zo'n slecht idee...
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Succes!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:57

Je topic heeft mij aan het denken gezet.
En ik ben het eens gaan nakijken wat wij voor gebruik hadden vorig jaar.
Een oude jaar rekening.

Wij hebben met 2 personen een hoekwoning

2.019 kWh elektriciteit verbruikt. Volgens mij ook best veel?
En 1.547 m3 gas verbruikt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:00

Dat valt best mee Linnie050. Hier een appartement met elektrische boiler en wij zaten ergens rond de 4000kWh, dus 2019 voor een hoekwoning is best netjes.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:01

misschien een tip om in het vervolg wekelijks de meterstanden op te schrijven in een excel bestandje? kan je mooi bij houden wat je per week verbruikt hebt en dan valt het ook meteen op als iets ongewoon hoog is. voorkomt misschien verassingen aan het eind van het jaar. Weet dat mijn pa het thuis bij ons ook zo doet. uiteraard voor als dit is opgelost!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 13:09

In de afgelopen 12 uur is het 4kwh gestegen. Absurd! Ik heb enkel de koelkast en internet aangehad en mijn mobiel in de oplader. En cv ketel uiteraard. Dat lijkt mij toch geen normaal verbruik!?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:11

Niet stiekum een vloerverwarmingspomp ergens tussenzitten? Dat scheelde bij ons al ontzettend veel om die ertussenuit te halen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:12

Ik zou echt even zo een apparaatje halen bij de bouwmarkt van je verbruikt bij houd. Kan je bv tussen de koelkast en stopcontact doen.
Kost paar euro.
Bij je ouders kan alles het normaal gedaan hebben maar alles wordt ouder.
Is dat uitgesloten.

Wat zei de woningbouw?
Dat heb ik volgens mij nog niet gelezen.