WhatsApp blauwe vinkjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:02

Iemand die mij negeert is het niet waard om nog langer in mijn contactlijst te staan. Als mijn vriendinnen mij zouden negeren (niet binnen een dag reageren), zou ik me afvragen of dat wel echte vriendinnen zijn. Vind het goed dat die blauwe vinkjes er zijn, wordt het eindelijk eens duidelijk hoeveel mensen er eerlijk zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:04

Gucci_ schreef:
Iemand die mij negeert is het niet waard om nog langer in mijn contactlijst te staan. Als mijn vriendinnen mij zouden negeren (niet binnen een dag reageren), zou ik me afvragen of dat wel echte vriendinnen zijn. Vind het goed dat die blauwe vinkjes er zijn, wordt het eindelijk eens duidelijk hoeveel mensen er eerlijk zijn.

Euh...

Seriously? :?

appiesjappie

Re: WhatsApp blauwe vinkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:05

neeej echt? Ik lees het bericht wel eens even snel maar heb dan even geen tijd om te reageren en daarna vergeet ik wel eens te reageren

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:07

Ik heb zin om alle berichten te lezen van iedereen die tegrn mij praat en ze te 'negeren' :')

Worden ze ook blauw als je ze leest, aar niet via app zelf maar via 'je heb een bericht op watsapp' balkje? :p

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:07

Amaris schreef:
Gucci_ schreef:

Euh...

Seriously? :?

Dit dus.
Ik zie het meer als 'het is maar whatsapp', ik vind contact in real life belangrijker dan via een beeldschermpje.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:08

Gucci_ schreef:

Serieus?
Oh my.., dan zijn mijn beste vriendin en ik (al 24jr beste vrienden) geen beste vriendinnen! ;( ohjee! Laat ik haar maar meteen verwijderen!

Echt als mensen niet begrijpen dat ik soms niet reageer wissen ze me maar. Ik sta verdorie niet in dienst van mijn (whatsapp) telefoon, heb wel wat beters te doen dan de hele dag te reageren op berichtjes.
Als je me echt, echt nodig hebt bel je me maar en zelfs dan krijg je niet altijd gehoor.
Ik heb ook een eigen leven hoor...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:09

Ik lees soms wel even snel als ik te paard zit. Als het niet mega belangrijk is ga ik toch echt geen antwoord geven hoor...
Telefoon ligt ook naast me bed, dus soms wordt ik er wakker van en kijk slaapdronken. Moet ik dan percee reageren?

Afbeelding

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:10

Vind het wel een beetje triest om je af je vragen of het echte vrienden zijn dmv whatsapp :+

Amaris

Re: WhatsApp blauwe vinkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:13

Ik vind dat zelfs wel een beetje meer dan 'een beetje' triest.

Ik vind het eerder.... schokkend.

Zo iemand als Gucci die mij geen eigen leven zou gunnen die zou IK die juist heel snel moven uit mn contactlijst.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:14

en het wordt nog leuker :D :+ _O-

ik zie ook nog geen blauwe vinkjes, ga iedereen maar deleten uit mijn lijst geloof ik *\o/*

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:16

[***] schreef:
rapunzelx schreef:

Ik heb een iphone en heb de blauwe vinkjes ook. :)

Heb jij geupdate dan?

Ik heb het ook, en ik heb niet geupdate.. Helaas :(

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:17

Ik heb bij het ene gesprek wel blauwe vinkjes en bij andere gesprekken niet.
geen idee hoe dat kan.

Maar het maakt mij echt niets uit. Ik antwoord het ene moment direct, andere keer uren laten en soms helemaal niet. Als mensen daar problemen mee hebben is dat echt hun probleem en niet de mijne haha.
Andersom maak ik mij ook niet zo druk. Als ik iets dringend moet weten bel ik. En als iemand niet reageert, dan niet. Zou wel een reden hebben.

Dat er serieus ruzies door ontstaan vind ik echt heel sneu..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:17

Amaris schreef:
Zo iemand als Gucci die mij geen eigen leven zou gunnen die zou IK die juist heel snel moven uit mn contactlijst.

Gisteravond is een date-potentieel op deze manier aan zijn einde gekomen :(:) Sorry vriend, maar ik heb genoeg te doen buiten whatsapp e.d. om.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:18

Ik kan me er eerlijk gezegd wel aan irriteren soms, aan het niet antwoorden.
Als je in het echt aan iemand een vraag stelt gaat die toch ook niet drie uur later antwoorden, of je aankijken en vervolgens drie uur stil zijn.

Maar het hangt ook van de situatie af, bij sommige geef ik er dan helemaal niks om.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:19

Gucci_ schreef:

_O- M'n eigen moeder reageert vaak niet binnen een dag.....Mensen zouden er niet zo zwaar aan moeten tillen. Ik heb niet altijd meteen een antwoord op een vraag paraat of de tijd/zin om meteen te reageren. Lekker boeiend. Als ze meteen antwoord willen, bellen ze maar.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:21

Als ik echt een vraag stel dan verwacht ik daar inderdaad wel gewoon antwoord op :P Misschien niet meteen, maar wel graag dezelfde dag in ieder geval, tenzij ik echt aangeef dat het dringend is en ik niet even kan bellen, dan wil ik gewoon antwoord. (minstens de helft van m'n contacten zit in Nederland en ik niet, dus tenzij het echt nodig is geef ik liever geen bakken met geld uit aan telefoontjes naar het buitenland). Verder maakt het me niet ontzettend veel uit of iemand reageert en wanneer, behalve bij m'n vriend of als het echt constant gebeurt.

M'n moeder verwacht overigens wel dat ik echt meteen antwoord geef, en ik mag ook echt niet 'midden in een gesprek' geen antwoord meer geven/iets anders gaan doen, ook al ging het niet echt ergens over :')
Ik heb ze trouwens nog niet, is het alleen voor iPhones? Ik heb een HTC.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:22

Furrow schreef:
Als je in het echt aan iemand een vraag stelt gaat die toch ook niet drie uur later antwoorden, of je aankijken en vervolgens drie uur stil zijn.

Maar het hangt ook van de situatie af, bij sommige geef ik er dan helemaal niks om.

Ik heb ook heel vaak gewoon geen zin om te typen haha. Als ze zouden bellen geef ik direct antwoord. IRL ook, maar dat typen is me soms teveel moeite haha :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:22

Mmmmm de blauwe vinkjes zijn mij sinds vandaag opgevallen inderdaad. Maar ik heb de "laatst gezien" functie uit staan.

Kan iemand mij vertellen waarom de vinkjes voorheen grijs waren? Wat was daar dan de betekenis van? En waarom het soms een tijdje duurt voordat 1 vinkje 2 vinkjes worden?

Sorry, ben een serieuze nitwit met dit soort dingen. Gebruik het zelden....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-14 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:23

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:24

lastig schreef:
Furrow schreef:

Ik heb ook heel vaak gewoon geen zin om te typen haha. Als ze zouden bellen geef ik direct antwoord. IRL ook, maar dat typen is me soms teveel moeite haha :o

Maar dan kennen jou vrienden je zo, dat zou ik dan weer niet erg vinden. :D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:35

Nouja mag je zelf weten dat je werk of school belangrijker vind dan je vriendinnen en het zogenaamd druk hebt. Als je niet eens kort even iets kunt zeggen als het nou op internet is of in het echt. Ik vind eerlijkheid en klaar staan voor je medemens gewoon erg belangrijk. Ookal heb ik soms geen zin om te antwoorden, toch laat ik een ander iets weten, want ik wordt er zelf ook erg blij van als mensen even een gesprekje met je aangaan of vragen hoe het met je gaat.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:36

Mensen met een iphone en blauwe vinkjes in een groep whatsapp, als je jouw bericht naar links swipet zie je wie het bericht gezien heeft.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:37

Afbeelding :))
Laatst bijgewerkt door Winged op 06-11-14 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:37

[***] schreef:
Mmmmm de blauwe vinkjes zijn mij sinds vandaag opgevallen inderdaad. Maar ik heb de "laatst gezien" functie uit staan.

Kan iemand mij vertellen waarom de vinkjes voorheen grijs waren? Wat was daar dan de betekenis van? En waarom het soms een tijdje duurt voordat 1 vinkje 2 vinkjes worden?

Sorry, ben een serieuze nitwit met dit soort dingen. Gebruik het zelden....

Eerst waren ze groen toen grijs. Vond groen veel duidelijker.

Maar de uitleg:
1 vinkje is goed verzonden van jouw telefoon naar de WA server
2 vinkjes is goed aangekomen op telefoon ontvanger
en nu blauw is dus niet alleen goed aangekomen, maar ook gezien door de ontvanger.