kesha1 schreef:Ben ik nou een van de weinigen die zich afvraagt waarom het zo goedkoop is: slechte werkomstandigheiden denk ik in china ect
Heb het zelf eens opgezocht, ik kwam onder andere tegen:
Citaat:
De Lidl en Aldi doen dit ook…
De bedrijven kopen restpartijen op van bijvoorbeeld Vileda. Omdat de Vileda ooit heeft ingespeeld op een tijdelijke run op een bepaald product. Probleem is alleen dat productie rendabel is vanaf een bepaald aantal. En als dat aantal dan vervolgens niet, of nauwelijks verkocht word. Dan zit de Vileda met een enorm overschot in het magazijn op plaatsen waar enkele tot tientallen anderen producten kunnen worden opgeslagen. En als meneer Action/Lidl/Aldi/etc. dan binnen komt lopen en dit wel voor een laag prijsje wilt meenemen dan zal de Vileda daar best bereid toe zijn. Want ruimte kost geld…
En dan zie je dat ze bij de Action/Lidl/Aldi/etc. een vaak éénmalige aanbieding hebben van een A-merk tegen een prijs die vaak op de helft van die van de Blokker zit…
Maar de meer gerenomeerde ketens doen dit ook. Dhr. de Boer van Ahold, Dhr. van Eerd van Jumbo, Dhr. Blokker van Blokker etc. etc. etc. doen dit overigens zelf ook bij de A-merken. Dit om dezelfde reden als dat Action/Lidl/Aldi/etc. dit doen. Aangezien de Nederlandse consument gefocusd is op ‘Kijken, Keuren, Kopen’. En de consument is tot 13 keer eerder geneigd een aanbieding te kopen met 15-25% korting. Dan dat ze geneigd zijn de adviesprijs te betalen…
en:
Citaat:
Bij het rondsnuffelen op het internet vond ik deze verklaringen:
*Action koopt producten op die andere winkels niet meer verkopen
*Action koopt producten in het buitenland
*Action koopt producten waarvan er geen nieuwe meer gemaakt worden (lijn wordt stopgezet)
“We zijn goedkoop vanwege de volumes. Van sommige producten, zoals kopieerpapier, kopen we meer dan miljoen producten in. Grootschalig inkopen betekent goedkoper". Dit zegt Action zelf.