Een boot....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 04:58

Pff slapen jullie ook altijd zo slecht op de boot?

8nnemiek

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:35

Ik slaap er juist heerlijk!
Zo lang vriendlief niet achter muggen aan zit 's nachts, en het niet enorm warm is binnen ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:07

Haha ja dat herken ik ook wel mijn vriend gaat er ook uit om de muggen te vangen! S morgens is het net een oven.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:15

Slapen op de boot. Heerlijk! Dat geschommel doet me diep slapen.

Tegen de muggen hebben wij zo n mini kastje die de muggen roosterd. Doe gaat gewoon aan en dan de deur dicht.

Koste geloof ik 11 euro en het kastje is mooi klein

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 10:45

Na weer een slapeloze nacht is de kogel door de kerk... Boot gaat eruit -O-
Had het graag anders gezien, maar ik vind het gewoon té spannend en daardoor absoluut niet leuk

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:13

Wat jammer zeg!
Kun je niet een paar lessen nemen? Wij vonden het aanmeren ook doodeng, maar de man waar we hem van kochten heeft 15 jaar lang zeilles gegeven en heeft ons drie keer les gegeven voordat we vertrokken. Na de laatste les ging het echt súper en hadden we er meteen veel meer vertrouwen in dat het goed zou komen, en nu leggen we hem met twee vingers in de neus aan, aan onze veel te krappe steiger :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 12:11

Nee, dat haalt niet uit. Ik vaar niet zelf.
Mijn man vind het wel aardig, maar heeft ook niet zoiets van joepie...

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:31

Jammer zeg. Maar kan het volledig begrijpen. Ik heb dat met het watersport gedeelte. Ik vind er gewoon niks aan om 10x knoerthard over het water te razen. Maar ben dus wel altijd de sjaak ivm vaarbewijs. Ik dobber liever langs leuke stadjes en plekjes

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 14:18

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:36

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:36

De goede link :Y) ik krijg wit scherm te zien :P
Ah, ik zie dat iemand me al voor was haha

Gaan jullie helemaal stoppen met varen, of wel nog voor een kleiner bootje kijken ofzo?

Edit, misschien nog een foto van de binnenkant?
Zelf vond ik dat heel belangrijk toen ik op zoek was naar de zeilboot, boten zonder foto van binnen klikte ik direct weer weg.
Verder heb ik niet zo veel verstand van motorboten, dus geen idee was mensen nog meer willen weten.. Hij ziet er wel mooi uit hoor!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:06

Ohja, die kan ik van de week nog wel maken.
Nee, voorlopig geen boot :n ben er compleet van genezen. Maarja, als je het niet probeert weet je het niet he?
Hoop maar dat we m voor een leuk prijsje kwijt raken en dat we er niet teveel op verliezen...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:43

Ik snap het heel goed! Wij vonden het eerst ook heel eng. Maar hebben het gewoon gedaan. Eerste paar keren flink tegen de kant geklapt. Niemand kan dat in één keer goed doen. Ik ben ook blij dat ik straks weer in de haven ben. Ben er na een week ook wel klaar mee. Slaap slecht, daardoor een humeur om op te poepen, ieder jaar pech met de motor, lekkage via de raam rubbers, giga boten die ons inhalen met een giga golf, gisteren klapte er bijna iemand op ons omdat ze zo dicht inhaalden dat we naar hun boot werden gezogen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:43

Foto van de binnenkant en van de motor en een foto van het varen met name de golf die hij maakt als je normaal vaart.

Net bootje hoor.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:50

Wel jammer dat je hem nu alweer moet verkopen. Zo snel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:58

Ik moet niks ;) maar m zo laten liggen is ook zonde

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:00

De onze gaat volgende week de verkoop in. Man wil nog even de bovenkant schilderen en wat latjes vervangen.

Net wanneer de motor eindelijk goed is. Gaat de boot eruit. Maar ja het is even niet anders.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:55

LadyMadonna schreef:
Ik moet niks ;) maar m zo laten liggen is ook zonde

Is ook zo! Maar het is zo jammer dat je hem na een paar keer varen al weg doet. Misschien kan iemand jullie uitleggen hoe je het beste kunt aanmeren zodat het minder eng word. Wij zijn soms ook zo een paar minuten bezig maakt ons verder niet uit. We hebben de tijd wel. Je moet er echt de tijd voor nemen om de boot aan te voelen. Dat duurt wel even. Maar als je er echt geen plezier in hebt kan je misschien zo n klein sloepje kopen. Vaart misschien makkelijker.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:57

Het is trouwens wel een mooi klein handig dingetje. Hoop voor je dat je er een goeie prijs voor kunt krijgen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:15

LadyMadonna, het heeft bij mij ook heeeel lang geduurd, vond en vind t meevaren erg leuk, maar t zelf doen met zo'n grote loebas erg eng. Nu durf ik er mee te varen, na dik 3 jaar, maar aanmeren vind ik nog steeds niet leuk, maar ook dat komt wel...
T is nu erg stil op de plas, zeker na de drukte van afgelopen weken, maar nog steeds erg genieten..
Na nog steeds niet op photobucket te komen, maar bij tinypic ( wat een waardeloze site, alleen maar reclames..) een account aangemaakt... Maar dit is onze statige dame op de Loosdrechtse plas..
Afbeelding

Oh, en slapen, als een roosje, heerlijk dat geklots en geschommel.... En muggen, moet zeggen dat t me erg meevalt :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 21:03

T is niet alleen het aan/afmeren. Ook gewoon op het water. En waarom? Geen idee, kan reddend zwemmen en al dus ik verzuip echt niet zomaar

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:36

Wat een super mooie boot yavana. De eerste paar keren heb ik ook echt gejankt op de boot. Zo eng vond ik het. Nu durven rustig over wat golven te gaan op meren. Mijn eerste rit was het ergst! Op de maas met onze kleine bootje. Dikke stroming en veel golven overal vrachtschepen. Was echt bang. Sindsdien ben ik niet meer bang. Hier varen gelukkig geen grote schepen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:48

Ha ha, wat zitten vrouwen toch ook leuk in elkaar.
Met onze kleine open bootjes vaar ik overal en kan ik rustig afmeren zonder stress (vooruit, tenzij de havenmeester staat te gluren).

Maar de grote boten, daar vaar ik op zich wel mee, maar aanmeren liever niet...
Daar vind ik ze te groot voor.
Compleet belachelijk, we komen zelf maar tot de 8 meter en die van mijn pa is 11...
Mijn beroep: buschauffeur :+ dat begint bij 12 meter en dan heb ik het geluk in Utrecht te mogen rijden met 25 meter bus, en dat vind ik dan tof :n

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:09

Vrouwen zijn leuk volk hoor. Sluizen vond ik ook z'n ramp. Gelukkig hebben wij er niet zo veel

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:47

Wij zijn laatst via de zuidwillemsvaart gegaan en daar hadden we meer dan 10 sluizen op twee dagen tijd := gelukkig hoef ik niet te sturen, ik hoef alleen het touw vast te leggen/houden :P
Aanleggen durf ik trouwens ook niet hoor. Sturen gaat prima. Grote golven gewoon proberen in een hoek van 45 graden te nemen, dan valt dat ook heel erg mee :)