Show je auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:15

Daphne__ schreef:
FlyAway schreef:
Oei, dat gat ziet er niet best uit, maar de enorme vieze vettigheid op de bodem is ook geen goed teken.... :o
Wat is de diagnose?

Geen idee nog, maar we gaan er vanuit dat hij niet blijft. Dit is het zoveelste mankement aan deze auto -O-

Ben nu aan het kijken naar een Chrysler :)

Als ik je dan een tip mag geven; doe een aankoopkeuring. Is nog steeds geen garantie natuurlijk, maar de belangrijkste zaken komen dan wel aan het licht en dan weet je wat je koopt, of wat je moet laten staan.

Wat voor Chrysler ben je naar aan het kijken?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:20

Mijn autootje :D

Afbeelding

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 23:39

FlyAway schreef:
Daphne__ schreef:

Geen idee nog, maar we gaan er vanuit dat hij niet blijft. Dit is het zoveelste mankement aan deze auto -O-

Ben nu aan het kijken naar een Chrysler :)

Als ik je dan een tip mag geven; doe een aankoopkeuring. Is nog steeds geen garantie natuurlijk, maar de belangrijkste zaken komen dan wel aan het licht en dan weet je wat je koopt, of wat je moet laten staan.

Kun je een aankoop keuring gewoon bij een garage laten doen? Ben nu wel bang geworden dat ik opnieuw een kapotte auto koop en een aankoopkeuring zou dus wel fijn zijn.

Ik ben aan het kijken naar een Chrysler Neon;
Afbeelding
Maar dan zilver/Grijs :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:47

Daphne__ schreef:
FlyAway schreef:

Kun je een aankoop keuring gewoon bij een garage laten doen? Ben nu wel bang geworden dat ik opnieuw een kapotte auto koop en een aankoopkeuring zou dus wel fijn zijn.

Ik ben aan het kijken naar een Chrysler Neon;
[ Afbeelding ]
Maar dan zilver/Grijs :)

Er zijn verschillende universele garages die aankoopkeuringen doen. Ik zou persoonlijk kiezen voor een aankoopkeuring bij de ANWB. Is wel wat prijzig, maar dan weet je echt wat je wel of niet koopt. http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop ... oopkeuring

Als je bij de garage waar je de Neon hebt zien staan aangeeft dat je bij een derde een aankoopkeuring wilt laten doen, dan kun je aan de reactie van de verkopende partij ook al wel een beetje aflezen hoeveel vertrouwen hij er in heeft. Als het niet mag dan weet je genoeg; laten staan!

Ik weet niet in welke regio je woont of waar je de auto hebt zien staan, maar je zou eens in de buurt rond kunnen kijken welke garages een aankoopkeuring kunnen doen.

Neon`s zijn wel leuke auto`s. :j

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:00

Wat een leuk topic :D Zag al wel het een en ander voorbij komen wat ik mooi vind!

Ik hou echt van de grote jongens, zoals Range Rover of Pick-ups (de luxere versies), maar ook mijn auto hoort bij de grotere jongens die ik erg mooi vind :D
Kleine auto's heb ik eigenlijk niks mee, de enige die ik leuk vind is de mini cooper :P Oude auto's zijn ook niet mijn ding.
Of ben ik gewoon verwend of zo? :+

Anyway, mijn auto <3

BMW X5
Afbeelding

En de geweldige voorkant (ik had geen foto zonder dat ik er op zit :+ )
Afbeelding

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:47

BarrieVabis schreef:
zijn er ook nog mensen die naar shows/meets/evenementen gaan? ik ga 25 augustus naar volkstyle base een heel groot VAG evenement in duitsland!

:j Wij zijn vorige week nog naar mivw geweest. Er staat vrder niks meer op onze agenda maar soms gaan we nog spontaan ergens heen. Worthersee staat ook nog op het wensenlijstje.

Lailaa

Re: Show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:48

Hier in Deventer zijn af en toe ook wel eens meetings! Vorig jaar ben ik op de vag meeting in België geweest.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:27

zijn er trouwens ook mensen hier die van die puzzelritten doen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:35

Ik weet niet wat je onder puzzelritten verstaat, maar ik rij kaartlees- en regelmatigheidsritten, meestal met klassiekers. Aantal grote ritten gewonnen (Classic Gelderland, STAR) of top 3 in de toerklasse, dus nu maar eens de sportklasse aan het proberen en dat valt nog niet zo mee.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:38

ja dat je van punt naar punt moet rijden, via de ouderwetse kaart, sommige ritten met opdrachten. Idd vaak klassiekers, cabrio's ect...
Mijn vriendin en ik waren aan de toer gisteren en bedachten dat we dat wel eens willen doen, maar geen idee hoe en waar :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:44

Afbeelding <3

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:45

Google is je vriend, er zijn ontzettend veel van dat soort ritten.
Om te beginnen zijn de ritten van http://www.amac.tv erg leuk, 1x per maand op woensdagavond in regio Amersfoort en kost niet gelijk de hoofdprijs, mag ook met je moderne auto. http://Www.rohac.nl is een vergelijkbare club regio Rotterdam en er zijn er nog veel meer, kun je vinden op http://www.rittensport.org
De KLIP ritten van http://www.dhrc.nl zijn ook leuk om het te leren, ben je wel gebonden aan bouwjaar vd auto. Merkenclubs organiseren ook vaak van dat soort ritten, voor klassiekers vaak dan, clubs voor moderne "petjes en winkelwagentjes" zullen dat meestal niet doen, of hooguit simpel bol-pijl.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:55

@Miryamk: Coole Kever! Wij hebben een mooie rooie, zal eens kijken of ik een foto geplaatst krijg.

Edit:Afbeelding

Dit was een paar weken geleden op de Noord-Hollandse Keverdag in Schagen. Volgend jaar willen we misschien naar het Keverweekend.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:13

saroanda schreef:
BarrieVabis schreef:
zijn er ook nog mensen die naar shows/meets/evenementen gaan? ik ga 25 augustus naar volkstyle base een heel groot VAG evenement in duitsland!

:j Wij zijn vorige week nog naar mivw geweest. Er staat vrder niks meer op onze agenda maar soms gaan we nog spontaan ergens heen. Worthersee staat ook nog op het wensenlijstje.

MIVW ben ik ook geweest! volkstyle base is nog groter, op een militaire basis met verschillende 'bases'. Worthersee staat hier ook nog op de wenslijst helaas moeten we dan een aanhanger voor 2 auto's gaan huren ivm strenge regels in duitsland :(

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:16

Siersma schreef:
@Miryamk: Coole Kever! Wij hebben een mooie rooie, zal eens kijken of ik een foto geplaatst krijg.

Edit:[ Afbeelding ]

Dit was een paar weken geleden op de Noord-Hollandse Keverdag in Schagen. Volgend jaar willen we misschien naar het Keverweekend.

Wat jammer maar ik zie je afbeelding niet...
Wij zijn dit jaar naar Wanroij geweest, man man je kijkt je ogen uit zoveel moois! :D

*edit* foto gezien, mooie kever :j Heerlijk om ze allemaal bij elkaar te zien staan!
Laatst bijgewerkt door Miryamk op 11-08-13 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:17

Somebitch schreef:

Bmw e46 ? :))
Die hebben wij ook :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:22

Ja klopt. :))

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:54

Somebitch schreef:
Ja klopt. :))

Boks *\o/*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:00

Afbeelding

Mijn mooie 'oude prutje' (zoals mijn vader hem noemt :')). Allereerste autotje en heb hem nu alweer twee jaar. Druk aan het sparen voor een wat grotere auto die de trailer mag trekken. Tot die tijd toer ik lekker in deze rond :D

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:35

Wat een leuk topic!

Hier een foto van mijn twingolienie voor dagelijks gebruik.

Afbeelding

Als ik met paardlief op pad ga pak ik de auto van mijn vader. Een Dodge Nitro, automaat dus rijdt erg fijn voor de wat langere afstanden.

Afbeelding

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:50

Wat een ontzettend gave bakken komen hier voorbij.. Dodge Rams.. Landrover Evoques <3
Ik zou ook graag iets groters willen hebben om een trailer mee te kunnen trekken, maar ik heb geen flauw idee waar ik het geld voor de wegenbelasting en de benzine vandaan moet toveren :P

Daarom voorlopig nogsteeds mijn trouwe Twingo! Ontzettend fijn, zuinig ding waarmee we over 3 dagen richting Duitsland vertrekken. Zijn eerste echte lange rit! :)
Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:47

Margreet schreef:
Google is je vriend, er zijn ontzettend veel van dat soort ritten.
Om te beginnen zijn de ritten van http://www.amac.tv erg leuk, 1x per maand op woensdagavond in regio Amersfoort en kost niet gelijk de hoofdprijs, mag ook met je moderne auto. http://Www.rohac.nl is een vergelijkbare club regio Rotterdam en er zijn er nog veel meer, kun je vinden op http://www.rittensport.org
De KLIP ritten van http://www.dhrc.nl zijn ook leuk om het te leren, ben je wel gebonden aan bouwjaar vd auto. Merkenclubs organiseren ook vaak van dat soort ritten, voor klassiekers vaak dan, clubs voor moderne "petjes en winkelwagentjes" zullen dat meestal niet doen, of hooguit simpel bol-pijl.

Dank je wel! Wist ook niet waar te zoeken en hoe ze t noemden

Zal de ford mustang uit 84 klassiek genoeg zijn? :P

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:27

Voor veel ritten is die te jong, maar er zijn steeds vaker ook youngtimerklassementen.

ChoiixJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:43

Wat me wel opvalt is dat hier ook mensen zeggen Automaat dus fijn voor de lange afstanden. Nou kan het aan mij liggen (en dat zal ook best zo zijn ;) ) maar de afstand maakt toch niets uit? Of je nou in de 5e / 6e versnelling of in D zit, het rijdt allebei hetzelfde op de lange afstand toch?

Die Porsche 928 S4 van mij had ook een automaat, 4-speed, lekker ouderwets. Hoewel er helemaal niets mis mee was heb ik toch altijd liever een handgeschakelde versnellingsbak. Was ook leuk in de winter. Ding had zo idioot veel koppel dat hij al zonder gas geven begon te glijden zo af en toe. Je kan dus niet spelen met je koppeling dan.. Enige automaat die ik lekker vind rijden is een DSG automaat maar dat is dan ook weer geen echte automaat :P

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:54

de PDK is ook wel best leuk rijden als je het mij vraagt.. De cayenne en 997 4S van mijn broer hebben beide deze koppeling zitten. Man daar ga je eens van in je stoel plakken...