Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:11

Shantal, de nieuwe indeling vind ik erg goed gelukt!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:12

Denk dat het een mooie plek is voor het tafeltje hoor. Ik zou er alleen niet zoveel opzetten.

Oja lila kan best mooi zijn!
De trapleuning is idd zwart en de treden beetje roodachtig bruin.
Maar die wil ik echt niet verven. Daar zit zo'n dikke laag lak op.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:17

HIhih ja zeker,en dat door alleen maar 2 kasten om te draaien,en ik zat gisteren al helemaal moeilijk te denken.
Wilde eerste de dressoir aan de andere kant(waar ik nu zit dus) zodat de spiegel erboven kwam ipv boven de bank hihi.
Maar toen liep ik eigenlijk al vast.
Dus dit is de beste oplossing,de woonkamer is maar 5x6 m

Annie@ Ja de poster (Randy hansen) daar moet ik nog een lijst voor kopen dan kan die de wc in :)
Die wil ik namelijk vol hangen met foto s.
En de tulpen zijn al bijna op hun latijn hihihi,dus dan heb ik alleen nog het dienblad.

Ja dat is dan geen doen die trap treden,of zou het misschien met afbijt kunnen en daarna een grond verf erover heen,en dan in gewenste kleur schilderen?
Laatst bijgewerkt door shantal op 27-01-13 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:17

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 2748_n.jpg
Op deze foto lijkt het veel rustiger, maar ik denk hoe het nu staat de enige oplossing is qua afmetingen? Het kastje dat nu naast je eettafel staat, is daar rechts de hoek? Is het geen mogelijkheid om die kast wat te draaien zodat hij de hoek verbergt en dan heb je toch weer een halve meter ongeveer meer voor je eettafel?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:22

Ja die foto was toen ik het net neer gezet had toen :)
Toen had ik mijn ombouw nog niet,en stond mijn rattenhok nog in de andere hoek bij het raam.
Maar als het goed is mogen de ratjes nog een jaartje leven (als het ze gegunt is) dan kan het hok daarna weg(neem geen nieuwe ratjes meer).

Waar ik nu de ''tv meubel'' heb daarnaast begint de keuken,en het muurtje wat achter de kast zit heeft mijn ex ooit nog eens zelf gemaakt.
Maar moet ik ook nog eens verzinnen hoe ik dat afwerk want aan de zijkant is die nog steeds open :(
En wil er een nieuw blad op die aan het einde rond afloopt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:28

x_anne_x : ja hoor ik ben een redelijke schoonmaakfreak dus ik hou de kast goed bij ;)
inmiddels is het wel iets veranderd, dvd's eruit en meer boeken er in...
zal wel ff nieuwe foto maken vanmiddag

mootje: het is een laminaatvloer, kleur grijs/blauw, was destijds een nieuwe kleur bij laminaat outlet

Farjen: gordijnen willen we niet ivm de katten en m'n kleine dreumes... lamellen kan ik makkelijk schoon houden want anders moet ik elke week m'n gordijnen wassen :P

shantal ; o ja zeker!! we hadden echt heel weinig! onze eerste centen hebben we gestoken in de vloer en het witten van het huis want dat was geel gerookt :r

wat een prachtig tv meubel heb je!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:28

Oja nu zie ik het :j Ik dacht dat je langs de gang links zo de keuken kon bereiken.
Dan denk ik dat je indeling nu inderdaad het beste is :j Lastig soms dat puzzelen..
Toen mijn ouders een nieuwe meubels hadden gekocht was het ook zo'n gepuzzel maar het is wel leuk om te zien hoe een kleine verandering een ander zicht geeft :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:29

Het is altijd lastig om kleine ruimtes zo in te richten dat t niet rommelig oogt volgens mij.
Zeker als je een wat landelijkere stijl hebt.

-O- Ik heb in mn hoofd gehaald dat ik vandaag iig de muren in de gang wit wil verven. Maar nergens een bouwmarkt open in de buurt.
Nu heb ik wel een emmer latex gevonden maar heb geen kwasten -O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:30

Eh..vingerverven dan maar? :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:32

Van die mooie witte handafdrukken? :P

Kun je bij de supermarkt kwasten kopen? Nee zeker? -O-

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:35

Ja daar gaat ook een hoop geld in zitten vooral als het echt zo geel is als een bloem bv.
Heb dat ook bij een paar clienten van :( niet meer schoon te krijgen helaas.
Mooie vloer ook,aparte kleur.

Dankje wel :)
Moet alleen nog het 1 en ander afschilderen.
En aan de tafel beginnen van de zomer.

Farjen@ hihii als ik zo de keuken in kon ,loop ik eerst door de wc of meterkast hihihihih :=

Anne@ Ja blijft idd lastig,had het liefst ook een lange woonkamer gehad dat ik een voor en achter kamer kon maken.
Maar helaas,en een ander huis zit er ook niet in voorlopig.
En alles wat ik zie aan huizen dan denk ik; Ja dan ben ik ook mijn uitzicht kwijt wat ik achter me huis heb :(

Wel lastig geen winkel open,heb je ook geen gamma,praxis in de buurt.
Dacht dat die overal wel open waren :?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:37

Shantal, 5 bij 6 is toch groot zat :? Of zit te de keuken daar ook bij?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:40

Keuken zit daar helaas ook bij :(
Weet niet precies wat de afmeting van alleen kamer is,weet deze maat nog voor het laminaat.

Maar opzich is het niet heel erg klein het huis,als het leeg is hihih.
Totdat je het wil inrichten kan zie je wel dat je ruimte te kort komt.
En zelf de bejaardenwoningen hier in het dorp zijn groter dan mijn huis.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:42

Nee die zijn allemaal dicht vandaag -O-
En dan woon ik notabene in Utrecht :')

Maar 5x6 is zeker nog een hele prima ruimte!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:44

Volgens mij heb je het onhandig ingericht als je woonkamer 5x6m is. Al zie ik net dat je keuken er ook bij in zit, dat is een ander verhaal.

Hier een plaatje van mijn huis (/woonkamer).
Afbeelding
Die is nog geen 3,5x4m (want in de ene hoek valt er ruimte weg). Maar daar kan ik ook een hoekbank, tvkast en 2 extra kasten in kwijt. Jij hebt alleen veel loze ruimte zo te zien. Ik kan niet goed inschatten hoe groot het is, maar je kunt misschien ook een tv-hoek en eethoek maken door de ruimte anders in te richten?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:49

Hmm dat is balen zeg,zelfs hier is de gamma open.
Ik zit ook te denken om te gaan schilderen al,maar heeft eigenlijk ook weer weinig nut omdat ik de muren ook wil doen.
Dan kan ik pas daarna de kozijnen weer doen.

Het is opzich geen nare oppervlakte nee,maar totaal niet logisch ingedeeld hier.
Want heb dan de keuken erbij,en nog eens 3 deuren :( (gang,balkon,slaapkamer) dus die ruimtes vallen al af.
Hier benenden mij is het ietsjes beter ingedeeld die heeft waar ik mijn grote raam heb de deur,en dan een kleiner raam links.
Maar daardoor heeft hij de hele hoek tot beschikking.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:52

Anne, de Hema heeft ook kwasten. Die niet ergens open?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:57

Helaas dat de ikea ook niet open is bij jullie ,zie dat ze daar ook kwasten hebben.
Geen idee wat de kwaliteit was.

Moet je na gaan woon je nog wel in een grote stad en is ''bijna'' alles dicht.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:57

shantal schreef:
Hmm dat is balen zeg,zelfs hier is de gamma open.
Ik zit ook te denken om te gaan schilderen al,maar heeft eigenlijk ook weer weinig nut omdat ik de muren ook wil doen.
Dan kan ik pas daarna de kozijnen weer doen.

Het is opzich geen nare oppervlakte nee,maar totaal niet logisch ingedeeld hier.
Want heb dan de keuken erbij,en nog eens 3 deuren :( (gang,balkon,slaapkamer) dus die ruimtes vallen al af.
Hier benenden mij is het ietsjes beter ingedeeld die heeft waar ik mijn grote raam heb de deur,en dan een kleiner raam links.
Maar daardoor heeft hij de hele hoek tot beschikking.

Ja, allemaal deuren en ramen is vervelend. Dat heb ik in de slaapkamer. Deur, deur naar balkon, twee inbouwkastdeuren en twee ramen. Erg vervelend indelen is dat.
Ik zou zeggen, gebruik http://www.floorplanner.com eens. Dan kun je met de maten een oppervlakte maken (inclusief deuren en ramen) en kun je met meubelstukken puzzelen (inclusief juiste afmetingen).

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:08

Hihih zo te zien ben ik al eens bezig geweest met dat programme maar kwam er niet geheel uit toen hihih.
misschien eens rustig voor zitten,ondanks dat ik denk dat dit de beste optie is die ik nu heb.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:12

zooooo, na een week eindelijk weer eens tijd om achter een computer te schuiven. Wel de laptop want mijn computer kan ik momenteel nog steeds niet bij :+ . Jullie zijn lekker bezig geweest hier. Had wel 8 pagina`s om in te halen geloof ik. Zijn weer wat leuke plaatjes voorbij gekomen.

Hier is het totale chaos. Gelukkig zitten sinds gisteren alle nieuwe deuren en kozijnen erin. Ben er zo ontzettend blij mee. Het is echt heel knap geworden. Je ziet het alleen nog niet echt door alle zooi. OP de eerste verdieping ligt de vloer er bijna in. Moeten nog een stukje overloop en een halve kamer. Alle mannen zijn echter weg vandaag dus dat zal morgen wel af moeten.

Om de vloer te kunnen leggen staat alles wat door het trappengat past nu op zolder (en daar slapen wij ook nog ergens tussen :P ) en alle materialen staan verspreid beneden in de woonkamer. Tel daarbij een fijnstoflaag op van het zagen voor de kozijnen en je hebt een idee hoe ik er momenteel bij zit. Kan niet wachten tot ik het weer een beetje kan opruimen en echt kan genieten van het resultaat.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:12

Ik weet niet hoeveel je die balkondeur gebruikt, maar ik kan me ze voorstellen dat je er in de winter niet veel komt. Dan zou je nu wel een stoel ofzo ervoor kunnen zetten?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:18

Karin@ hihih leuk altijd he die verbouwingen voordat je echt daadwerkelijk resultaat zal zien.
Maar als alles klaar is kan je wel trots zijn wat er verricht is.
En ieder een schouder klopje geven incl je zelf :)

MM@Ik heb nu bij de balkon deur de krabpaal (en tijdelijk de oude tv) me vriend moet die nog eens terug brengen naar ze ouders op zolder.
Maar nog geen tijd voor gehad :(

En heb alleen maar 1 bankstel die naast de balkondeur staat,en als ik hem nog meer de hoek in doe dan zit ik op mijn vensterbank hihihi.

Wel grappig dat iedereen mee denkt :D

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:26

http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 0622d2.png

Ik heb ook een probleem.. Ik denk dat mijn salon te groot zal zijn :+
Ik vrees dat wanneer het salon meer naar onderen geplaatst wordt, dat ik mijn doorgang langs het muurtje dat inspringt blokkeer, en nog verder naar beneden toe zal ik met mijn neus op de tv zitten :D
Dus ofwel moet ik het salon tegen de muur naar boven toe schuiven, maar dan staat hij voor een binnendeur..
Begin februari leveren ze mijn salon, dan zal het duidelijker zijn..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:30

Mootje schreef:
Lindy, mooi huis maar ik vind het net allemaal te.
Ojajoh, wat een mooie vloer! Wat voor hout(skleur) is dat?
Anne, hebben jouw ouders een huis gekocht waar jij weer kamers verhuurt?

Het is een beetje lastig op de foto te zetten maar ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt het lijkt nu net of de kast en de tafel etc heel dicht bij elkaar staan en het helemaal vol staat .. Maar in het echt is dat niet zo .. Maar wil het nog niet van de andere kant op de foto zetten omdat ik nog nieuwe gordijnen wil en daar ook openslaande tuin deuren komen .. Dus daar is het oude behang nog Hihi
Of bedoel je dat niet ?
Anders hoor ik graag wat je wel bedoelt :) misschien heb ik er wat aan :)
Ben erg van het veranderen