Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:09

ja het is in de aanbieding zag ik, toch?
dus als jij receptje wil doorsturen, kan ik het zelf thuis ook eens maken (waarschijnlijk eet ik het dan alleen maar niet erg, des te meer heb ik hahaha)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:11

Als je het toch voor 30 man maakt, kan er vast nog 1 extra portie vanaf is het niet? :D O:)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:16

neeeheeeee want het is veel te lekker, Moo maakt namelijk gewoon voor 50 man en dat krijgen we ook op :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:53

Haha :-)
Nou, we hebben altijd 2x per jaar een groot vreetfestijn. Het is dus allemaal hapjes en iedereen neemt wat mee! Ik maak zuurvlees en stoofperen. Ik app je zo het recept!
Mar, ik ga vrijdag een crockpot bestellen, dus volgende keer iets lekkers uit de slowcooker :9

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:59

Lekker hoor! we gaan gewoon iedere maand een excuus vinden om zo lekker te eten :9
en dank voor het recept! die riblappen uit de ah aanbieding zijn goed?
Ik ga van t weekend eens prutsen, kijken of ik het ook lekker kan maken :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:00

Ja, zowel de riblappen van AH als de C1000. Met de kerst had ik die van de C1000.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:02

C1000 heeft hier leegverkoop, daar kom ik al een week niet meer.... allemaal lege schappen. Pas op 2feb gaan ze dicht dus die zullen weinig meer hebben denk ik.... daardoor wel extra druk bij de AH trouwens, dat is minder.... 20feb pas de Jumbo open.

Maar de AH heeft ze in de bonus dus komt goed uit :)

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:58

[quote="Marley"]C1000 heeft hier leegverkoop, daar kom ik al een week niet meer.... allemaal lege schappen. Pas op 2feb gaan ze dicht dus die zullen weinig meer hebben denk ik.... daardoor wel extra druk bij de AH trouwens, dat is minder.... 20feb pas de Jumbo open.

Dan zullen ze op 2 februari waarschijnlijk alles voor 50% verkopen, ik heb mijn voorraadkast nog vol staan van zo'n actie bij onze c1000.
167 euro bespaard op allemaal boodschappen die ik normaal ook doe!
Wel zorgen dat je om half 8 voor de deur staat anders zijn de winkelwagentjes al op door de enorme toeloop.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:56

ja inderdaad dat doen ze op 2 feb. Maar ik weet nog niet of ik er heen ga.... alleen als ik er direct om 8uur 's ochtends kan zijn... Ik haat drukte! Al zouden ze geld bijgeven, ik ga niet in een mensenmassa staan graaien :')

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:12

Zo ik was jullie kwijt.. maar ik lees weer mee! Voorlopig hier druk aan het bezuinigen, amandelen zijn donderdag geknipt en ben al blij als ik op een dag een gebakken ei op krijg! Overigens een vers ei van de kippen van schoonouders! Verder veel water ijsjes en water en vriend lief eet daardoor al een paar dagen bij zijn moeder! Lekker goedkoop dus, al zijn de omstandigheden minder..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:19

Ik vind draadjesvlees echt niet lekker van de ah, zit nog veel te veel vet aan.. wij halen die altijd bij de keurslager, maar ja dat valt dan weer niet onder bezuinigen..

Wel dubbel om hier mee te lezen, want zou ook zo graag weer lekker willen eten!!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:21

Op zo'n manier is het makkelijk bezuinigen, maar het lijkt me niet prettig :\
Draadjesvlees is lekker! :)) Vooral een goed stuk vlees halen (hoeft niet te duurt te zijn, Jumbo heeft erg goed rundvlees en ook regelmatig in de aanbieding) en vooral ook de heeeeele middag heeeeeel zachtjes laten pruttelen :9

Net weer even met beleid gehamsterd bij de Appie :j Eens kijken welke verse groente ze deze week in de aanbieding houden, dan eten we dat dus ;) Gelukkig lust ik alles :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:27

Pimmetje, dat zijn behoorlijke tegenvallers! Balen zeg!

Ik haal goed vlees wat ik gebruik voor mijn Boeff Bourguignon ook bij de slager hoor. Anders dan wordt het gewoon niet zoals het hoort. Donderdag gooi ik het vlees in de rode wijn met knoflook en kruiden en dan gaat het vrijdag de oven in. Zoooooooo lekker!! :Y)

Vriendlief gister boodschappen gedaan, meteen een hele voorraad aangelegd :D Wel zo handig.

Halen jullie friet in de frietzaak of bakken jullie zelf? Ik bak tegenwoordig zeg, veel goedkoper. Dat haal je er echt met 3 a 4 x makkelijk uit. Verleidelijk is alleen om er nog een extra kroketje in te gooien terwijl ik dat eigenlijk niet zou moeten doen :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:31

Beterschap naat !
ik laat mijn vader zuurvlees maken. :D krijg ik ook altijd een paar bakjes haha.
Frietjes maken we zelf. Wel uit zak, heel soms schil ik ze zelf en soms haalt vriend frietjes want dat vind hij lekkerder. Maar we eten maar 1 keer in de 2 weken frietjes of zo. Soms nog minder.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:57

Ik ga voortaan vlees bestellen via okvlees.nl :) Lovende recensies op internet en de prijs is erg schappelijk.
Ik eet nooit patat :n

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:07

Als we friet eten halen wij het.. Niet zuinig, maar vind frituren in mn huis zo smerig. Wij hebben nog wel een frietpan die je helemaal reinigt en het vet in aparte bak gefilterd en onder de afzuigkap staat.. en dan nog stinkt het..

We halen overigens zelden, 1x in de 2 maanden denk ik ...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:07

Ik vind patat bakken niet fijn, het hele huis meurt ernaar en over het vet niet te spreken.... dan moet ik de frituurpan weer ergens opbergen met het vet erin... nee niet mijn ding. Het apparaat is 1x gebruikt.
Misschien als we ooit verhuizen en een tuin met schuur hebben dat we daar kunnen frituren.
Wij halen 1x in de ongeveer 2 weken een patatje bij ons beneden. Verder vind ik aardappeltjes in de oven gebakken met knoflook/rozemarijn net zo lekker. Al heb ik soms wel heul erg trek in de raspatatjes van Verhage :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:50

Oh geen last van een stinkende frituurpan gelukkig.

Maar we eten zelden friet. ALS we het een keer eten is dat eigenlijk juist als we niet thuis zijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:55

De kids vinden het wel lekker af en toe frietjes. Geen meurpan hier overigens. Vet regelmatig verwisselen (wel een k-werkje) en onder de afzuiger.

Vanavond eten we de restjes van gister, hoeven alleen wat groente toe te voegen zodat het iets meer wordt. Makkelijk dus!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:01

Vroeger had ik van die goedkope blokken frituurvet := Die meurde wel! Dus mogelijk ligt het ook wel aan je vet ofzo :?

Wij eten vanavond macaroni die ik vorige week gemaakt had (uiteraard in de vriezer gedaan). Was al zo gepland omdat ik les zou hebben vanavond, maar nu ik ziek op bed lig komt dat ook wel mooi uit.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:33

Hier word gefrituurd in de schuur, geen stinkend huis, heerlijk! Net niet bespaard, hebben als lunch een kapsalon gehaald!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:34

Ik gebruik wel blokken vet Diamant. Vloeibaar is beter zegt men, maar dat vind ik niet zo fijn met kids in huis. Blokken worden weer hard en als ik het dan verplaats is het minder risico.

Mijn koorts is sinds later in de ochtend ineens over! Vanmorgen met opstaan nog 38,5 en nu weer normaal 36.5. Raar he? Voel me ook echt langzaam wat beter worden.

Wel fijn dat je de macaroni de vriezer had :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:35

Een kapsalon?? :?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:38

Dimple schreef:
Een kapsalon?? :?

Patat met vlees saus sla groente enz, bij de Turkse bakker

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:40

Dat is toch zo'n ding met genoeg calorieën voor een week.. nooit gehad... moet ook niet denken aan al dat vet... vind m'n maag niet grappig.

Hier gisteren voor 40 euro aan boodschappen gehaald en daarvoor moeten we het tot zaterdag prima redden.. voor weekend nog beetje kopen aan yoghurt, brood en avondeten. Maar denk dat ik met 15 euro dan wel genoeg heb. Gisteren trouwen lekkere winterwraps met andijvie gegeten... was recept van AH niet echt budget maar alle ingredienten gebruik ik deze week nog een keer (had het trouwens met kip gedaan ipv kalkoen) Deze week dus nog andijviestamppot... en de konijnen krijgen ook elke dag een handje.