Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:15

Halen jullie trouwens wel eens boodschappen bij de Turk? Klasgenootje van mij was daar altijd erg enthousiast over, en hier zit er ook eentje in de buurt, dus wil daar dan ook wel eens heen gaan :)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:48

Toen wij nog in Nederland woonden kwam ik vaak bij de Turkse supermarkt, vooral groente en fruit was daar voordelig en van prima kwaliteit. Hier in Duitsland hebben wij er helaas geen in de buurt. Wel een Poolse supermarkt, maar daar verkopen ze heel weinig verse producten.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:59

Toen ik in Maastricht woonde, ging ik wel veel groenten bij de Turk halen idd. Die zat daar fijn om de hoek. Nu heb ik er niet echt een in de buurt, en die wat er is, vind ik niet dat die erg netjes uitziet. Vleessap gewoon nog op de plank achter de vitrine, vlees zonder handschoenen pakken. dus daar ga ik niet :n

Overigens, het zijn dan geen levensmiddelen, maar ik heb wel net een mooi koopje gedaan.
Via MP heb ik een jasje voor mijn dochter gekocht voor 5 euro :+ Ziet nog hartstikke netjes uit en volgens mij is het nog een merk jasje ook. Geen idee of het klopt, ik geef niks om merk namelijk. Inclusief het verzenden, was ik dus €11,75 kwijt aan het jasje :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:06

Turkse supermarkt is toch behoorlijk goedkoper. Helaas zit hij hier niet in de buurt en kom ik er enkel in combinatie met bezoekjes aan schoonouders.

Sammy ik koop ook vaak kleren op mp voor de kinderen hoor. Tijdje terug nog een hele zak voor €15,- gekocht 3 vuilniszakken vol allemaal erg netjes, even wassen en klaar voor gebruik van mijn dames.
Dames zijn hier helemaal verslaafd aan Dora, beide hebben ze een Dora winterjas en gelukkig dat ze zijn en dat voor nog geen €20,- (incl verzendkosten).

Zeer zelden dat ik nieuwe kleding koop hoor, kinderen zijn er in no time uit en dan is het vaak nog ongedragen/ sporadisch gedragen.
Schoenen koop ik overigens wel nieuw voor ze, vind goede schoenen erg belangrijk.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:08

Hier is de plaatselijke turkse winkel denk ik duurder dan de beste supermarkt. Ze hebben wel heel veel vers maar wegens de prijs ga ik daar niet meer naartoe.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:13

Ja, schoenen koop ik ook nieuw idd. Al heb ik laatst laarsjes gekregen van een vriendin van het merk Dr Visser die net 2 keer gebruikt waren. Die ga ik dan wel gebruiken. Maar niets van MP :n

Zelf heb ik de kleertjes van Amber op MP gezet. Ik ben blij met de kleine beetjes die we kunnen krijgen, en anderen zijn geholpen met goedkope en idd nog nette kleren.
Ze zijn er idd ontzettend snel uit, waardoor de kleertjes eigenlijk niks lijden nee. Oh, herinner me net, had een tijdje terug een jeans pakketje gekocht van MP. 4 C&A broekjes, 1 rokje, 1 jurkje en een Mexx en een Esprit broekje. Voor €15,- :D

Heerlijk, zo goedkoop mogelijk uit zijn. Dan kan ik echt trots zijn op mezelf :=

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:17

Ja, vind het geweldig hoor. Kan helemaal trots zijn op mezelf als ik weer met gevulde vuilniszakken thuis kom met kleertjes voor de dames.

Laatst ook heel trots op mezelf. de C1000 in de buurt ging weg (nouja bij mijn ouders in de buurt) en alles was met 50% korting heb zo ontzettend veel ingeslagen qua houdbare producten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:23

Ja, als je dan net even een beetje ruimte hebt, is dat wel handig om te doen idd.
Ook wasmiddelen ed, ook even inslaan dan. Ik ben enorme fan van Witte/Color Reus, alleen vind ik het meestal te duur :o

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:26

oeh ik zweer bij de wasmiddel van de lidl poeder variant, vloeibaar hou ik niet van.

Heb allemaal chicken tonight, luiers (voor de nog ongeboren beeb), aanmaak sausjes, deo, shampoo je kan het zo gek niet maken maar opnoemen.

We hebben nog 4 C1000 in de buurt zitten die uiteindelijk ook weggaan, zit er als de kippen bij. Helaas geen sluitingsdatums op internet te vinden.. Erg jammer.

Voor het financiele hoeven we niet op te letten met boodschappen doen, maar vind het zo'n zonde van mijn centen. Werken er kei hard voor. 5 jaar terug ging er voor bijna €300,- aan onzin dingen in de kar mee (in de maand) sinds 4 jaar let ik echt op wat ik koop en maak er een sport van proberen weer goedkoper uit te zijn als die voorgaande week. Houd je creatief, scherp en bespaard een hele boel centjes

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:39

Ja absoluut!

Ik zou soms wel eens willen dat ik naar de supermarkt kon gaan, en in de kar kon keilen wat ik wilde :+
Maar toch ook niet, want het is zo zonde geld idd!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:43

ik doe het bewust niet hoor Sammyy. Kan er in principe in keilen wat ik wil, laatst gewoon zonder aanleiding wat lekkers voor s'avonds in de kar gegooid gewoon voor manlief en mij samen. 1 gangpad verder weer rechtsom keerd gemaakt en terug gelegt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:46

Netjes!

Wij hebben soms wel dat we ons wat lekkers gaan halen en dan denk ik daarna, he verdorie wat zonde eigenlijk! :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:47

Sammyy schreef:
Netjes!

Wij hebben soms wel dat we ons wat lekkers gaan halen en dan denk ik daarna, he verdorie wat zonde eigenlijk! :+

dat deed ik in het begin ook maar nu niet meer, ik geniet er nu gewoon van want heb er toch al voor betaald :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:52

Wij hebben helaas geen plus in de buurt zitten.
Maar ja als je daar ook eerst 600,- voor moet betalen voor zon doos, is dan ook niet echt besparend.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:55

Marley schreef:
Sammyy schreef:
Netjes!

dat deed ik in het begin ook maar nu niet meer, ik geniet er nu gewoon van want heb er toch al voor betaald :)

Wij hebben zaterdag ook grill worst en zeeuws spek gehaald voor 5 euro bij de slager. we zouden lekker een avondje voor de tv zitten.. uiteindelijk om half 10 op bed gegaan, en er niet aangeweest! dood zonde want het ligt er nu nog.. zal wel tussen het brood belanden, maar toch duur beleg dan!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:57

ga je van de week er een avondje lekker van genieten :)
en anders extra genieten van het extra lekkere beleg tussen je boterhammen :D

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:59

haha marley! mijn vriend is helaas door de week niet vaak thuis.. chauffeur,, dat wordt alleen lekker genieten haha!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:23

Ik heb vroegah wel eens een lekkere stamp gemaakt met zeeuwsspek. Zal eens even spitten in mijn geheugen of ik me nog herinner hoe het ook weer ging :') Was ook niet al te duur, op het spek na dan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:57

Heb gister ff biologische gehakt ingeslagen bij de AH voor in de vriezer. 7x 400gram........
Wist niet hoeveel ruimte ik nog had in de vriezer haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:17

Ik heb net bij de c1000 5 kip krokanten gehaald voor 2,50. Hopelijk blijven die in de vriezer ook lekker. En anders heb ik er niet heel veel geld op verloren omdat 2 ookal 2,20 kosten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:19

Mijn ervaring is dat ze lekker blijven in de vriezer :j
Zelf leg ik ze in de oven en laat ze zo warm worden. Ze zijn vaak al voorgegaard waardoor je je geen zorgen hoeft te maken of ze wel gaar worden. Dan worden ze lekker krokant en nog gezonder als in boter bakken ook ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:21

In de oven? Ik heb alleen combi magnetron, weet niet of dat een succes wordt. Maar ik heb een losse bakplaat, soort courmet ding, en daar gooi ik eigenlijk al mijn vlees op zonder boter of olie.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:24

nr_1 schreef:
Wij hebben zaterdag ook grill worst en zeeuws spek gehaald voor 5 euro bij de slager. we zouden lekker een avondje voor de tv zitten.. uiteindelijk om half 10 op bed gegaan, en er niet aangeweest! dood zonde want het ligt er nu nog.. zal wel tussen het brood belanden, maar toch duur beleg dan!

Een keer lekker vroeg naar bed is ook lekker!
Je kunt het volgens mij gewoon invriezen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:28

Ik koop eigenlijk nooit 2e hands kleding voor de kleine man, wel onlangs speelgoed van MP (van Thomas de Trein, echt onbetaalbaar als je een flinke set wilt hebben).
Kleding van hem heb ik op de vliering liggen (7 vuilniszakken vol, van maat 50 t/m maat 92), moet het nog steeds eens uitzoeken voor verkoop (of er moet iemand op mijn pad komen die het echt goed kan gebruiken... wilde toen naar Polen rijden om het naar een kindertehuis te brengen, maar het ontbreekt me iets aan tijd).

Heb net brood gegeten van Lidl (polderbrood, € 1,09) en het is zelfs nog veel verser dan het 'vers' afgebakken brood bij C1000 (wat ik dan op zondag koop en wat dan van zaterdag blijkt te zijn, a € 2,69).
Lekker met light filet americain (2 bakjes voor € 2,-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:35

Ik had mijn gehakt van de AH ingevroren .. maar onderkant waren stukken verkleurd ... nu weet ik van mijn werk bij de vleeswaren dat dingen snel kunnen verkleuren. Dus heb het maar wel gewoon ingevroren. Beetje zonde om een kilo weg te gooien en was ook nog gewoon houdbaar volgens de datum op de verpakking. En de kat at een stukje verkleurd gehakt met smaak op en die is toch wel kieskeurig :+ Van de week staat een keer iets met gehakt op de planning, dag erna heb ik maar 1 les .. dus als het toch niet meer zo goed was merk ik het dan wel :P

Hier zit eigenlijk geen Turk in de buurt, allemaal wat verderop .... maar ga soms wel naar de markt om Turks brood te halen en dat vries ik dan in stukken in. Alleen zit mijn vriezer nu al propvol, dus zal weer tijd duren voor ik daar weer heen kan.