45 km wagentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 45 km wagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:43

Ik kan het me wel prima voorstellen, en de overstap naar een auto is achteraf ook makkelijker, zeker wanneer je nog opmoet voor je rijbewijs voor B :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:54

Jans schreef:
Ik kan het me wel prima voorstellen, en de overstap naar een auto is achteraf ook makkelijker, zeker wanneer je nog opmoet voor je rijbewijs voor B :)

ik heb me b al, maar vind het eerlijkgezegd super fijn om in dit autootje echt ervaringen op te doen. in de grote auto rij ik ook wel, maar daar zit toch iemand naast, meer als les.
bovendien krijg ik van rijden hierin toch echt meer eeh, hoe zeg je dat lef? want die dingen werken afentoe als een rode lap op een stier...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:49

O.. Dus omdat je nog niet echt goed kunt rijden... ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:58

sflj schreef:
O.. Dus omdat je nog niet echt goed kunt rijden... ;)

ik kan prima rijden :) maar eenmaal geslaagd moet je toch kilometers maken. en hier hebben mijn ouders met 3 kinderen geen zin in... om bij alle 3 mee te rijden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 02:06

Angeliquee18 schreef:
T is tegenwoordig toch verplicht om zo"n bommobielen cursus te volgen?
Ik zag het in ieder geval wel staan bij het cbr

En ja, sommige 45-wagentjes zijn levensgevaarlijk
Maar die auto's die denken dat ze die wagentjes van de weg kunnen schuiven vind ik nog erger. Walgelijk zelfs.

Dat denk ik niet, dat weet ik, en juist daarom ben ik zo benauwd voor die dingen. Zou niet iemands dood op mijn geweten willen of dat ie zwaar gewond is. Maar 1500kg leeggewicht vs 350kg leeggewicht en je kan vast zelf verzinnen wat er gebeurt.
En als je het nu nog van ver zag dat het brommobielen waren. Nee ze maken die dingen gelijk gewone auto's en dan gaan ze op banen waar je 90 mag op het linker-rijvak rijden... :roll:
Hoezo "ik heb een doodswens en je mag het weten!"
Ik ben werkelijk nog geen brommobiel tegen gekomen die reed zoals de verkeersregels aangeven dat ie hoort te rijden... :=
Ik vermeld er eerlijk bij dat ik ze gelukkig niet dagelijks tegen kom. Hoe minder je er niet hoe minder groot de kans dat er eentje tussen zit die zich aan de regels houdt. Maar elke brommobiel hier in de buurt lijkt ten eerste er van overtuigd te zijn dat ze een soort halfgoden zijn en lijken ten tweede niet het flauwste benul van verkeersregels óf wetten van de fysica te hebben... (en van die laatste heeft in België iedereen die zijn middelbaar af maakt toch wel een basis mee gekregen, genoeg basis om te weten dat brommobiel vs S.U.V onaangename gevolgen zal hebben voor de brommobiel... Doch is voorrang van links een zeer populair begrip onder mijn buurt-brommobielen... Gelukkig is die 1500 kg uitgerust met een goede rem maar ik vervloek ze er niet minder om. )

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:05

Ayasha schreef:
Angeliquee18 schreef:
T is tegenwoordig toch verplicht om zo"n bommobielen cursus te volgen?
Ik zag het in ieder geval wel staan bij het cbr

En ja, sommige 45-wagentjes zijn levensgevaarlijk
Maar die auto's die denken dat ze die wagentjes van de weg kunnen schuiven vind ik nog erger. Walgelijk zelfs.

Dat denk ik niet, dat weet ik, en juist daarom ben ik zo benauwd voor die dingen. Zou niet iemands dood op mijn geweten willen of dat ie zwaar gewond is. Maar 1500kg leeggewicht vs 350kg leeggewicht en je kan vast zelf verzinnen wat er gebeurt.
En als je het nu nog van ver zag dat het brommobielen waren. Nee ze maken die dingen gelijk gewone auto's en dan gaan ze op banen waar je 90 mag op het linker-rijvak rijden... :roll:
Hoezo "ik heb een doodswens en je mag het weten!"
Ik ben werkelijk nog geen brommobiel tegen gekomen die reed zoals de verkeersregels aangeven dat ie hoort te rijden... :=
Ik vermeld er eerlijk bij dat ik ze gelukkig niet dagelijks tegen kom. Hoe minder je er niet hoe minder groot de kans dat er eentje tussen zit die zich aan de regels houdt. Maar elke brommobiel hier in de buurt lijkt ten eerste er van overtuigd te zijn dat ze een soort halfgoden zijn en lijken ten tweede niet het flauwste benul van verkeersregels óf wetten van de fysica te hebben... (en van die laatste heeft in België iedereen die zijn middelbaar af maakt toch wel een basis mee gekregen, genoeg basis om te weten dat brommobiel vs S.U.V onaangename gevolgen zal hebben voor de brommobiel... Doch is voorrang van links een zeer populair begrip onder mijn buurt-brommobielen... Gelukkig is die 1500 kg uitgerust met een goede rem maar ik vervloek ze er niet minder om. )

:D voorang van rechts is hier juist moeilijk... en iedereen denderd door van links... ja, in de grote auto ervoor duiken en ze flink de stuipen op jagen }:)
maar in me ukk, niee hoor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 06:43

Dat durf ik dus niet met die kleintjes, ben bang dat ze niet op tijd remmen en zichzelf te pletter rijden. :o

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:33

Ayasha schreef:
Dat durf ik dus niet met die kleintjes, ben bang dat ze niet op tijd remmen en zichzelf te pletter rijden. :o

en ik durf met me kleintje me voorrang ook niet te nemen hoor :P
als ze met 50 aansjezen, .... vind mij nog maar terug uit dat wrak...