Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:57

lieke2 schreef:
Barbalala, wat gaat er in de hete boontjes met rijst? Behalve boontjes en rijst :+
En spinazie met kruidenkaas, uitje, knoflookje en pasta. jammie!

_O- Hahaha!
Ik heb een pakje boemboe sambal goreng van Kokki Djawa (AH) waarin ik de boontjes kook, daarnaast doe ik er tempeh door (als ik nog geld heb anders een ei: Ik eet geen vlees :) ), knoflook, een uitje en ketjap.
Vind witte rijst het lekkerst maar je kan het ook met mie doen of bami geloof ik.

En Loesss, ja dat mag je wel vragen hoor.
Kan zijn dat ik dit bericht straks edit ivm dat ik niet alles op internet wil houden.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:19

ingedebruijn schreef:
Dit is ons weekmenu:
Maandag: Gekookte aardappelen, spinazie en schnitzel (was trouwens echt niet-te-vreten bij AH)!

Ik vind het "kan en klaar" vlees van AH sowieso niet lekker, slecht gekruid en vieze marinade.
Meestal kies is voor "echt" vlees, gewoon een stukje waar ik zelf de kruiden op doe. Liefst van een koe die ik gekend heb, heeft lekker haar leven in de wei door gebracht, dat vlees koop ik op stal.

SaskiaB

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:31

Dat is ideaal, zo je vlees kopen! Mag ik vragen of t veel scheelt met de supermarkt prijs?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:32

tiwi1969 schreef:
Ik vind het "kan en klaar" vlees van AH sowieso niet lekker, slecht gekruid en vieze marinade.
Meestal kies is voor "echt" vlees, gewoon een stukje waar ik zelf de kruiden op doe. Liefst van een koe die ik gekend heb, heeft lekker haar leven in de wei door gebracht, dat vlees koop ik op stal.

Normaal haal ik ze bij de Jumbo en die zijn altijd gewoon goed. Hier zaten gewoon allemaal pezen in en het leek wel rubber.. en dat voor 4 euro!!! Nooit meer!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:41

Vlees van de boerderij is beslist duurder dan gewoon supermarktvlees, maar dat mag je ook niet vergelijken.
De koe wordt geslacht door een zelf-slachtende slager en veel beter en lekkerder dan vlees van de super. Speciaal ras: Limousine.
Gehaktbal komt net zo groot uit de pan als dat hij erin gaat. Met 3 ons gehakt heb je 3 fatsoenlijke ballen, met supermarkt gehakt red ik dat echt niet.
Laatste keer betaalde ik € 9.25/kg, dat is voor de gehakt, schenkels en lappen, maar ook voor de biefstuk en lende-rollade. Je krijgt dan een mix, van alles wat, 1/8 koe. Netjes in porties verpakt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:44

Tsja, goed en gezond vlees heeft inderdaad een prijskaartje....en dat moet je wel kunnen en/of willen betalen natuurlijk.
Maar als ik vlees zou eten zou ik dat ook liever eten.
En dan liever om de dag vlees van een koe met lekker leven, dan elke dag van een koe met een ku.tleven :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:51

BarbaLala schreef:
Tsja, goed en gezond vlees heeft inderdaad een prijskaartje....en dat moet je wel kunnen en/of willen betalen natuurlijk.
Maar als ik vlees zou eten zou ik dat ook liever eten.
En dan liever om de dag vlees van een koe met lekker leven, dan elke dag van een koe met een ku.tleven :)

Wij hebben deze week ook kip en gehakt bij de slager gehaald :) Ben heel benieuwd of dat beter bevalt!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:58

En dat limousine is nog best betaalbaar, waar ik eerst woonde zat een slager met een eigen kudde limousine koeien die hij zelf deed slachten en verkopen. Amper duurder dan in de supermarkt en veel beter vlees. Weet hier ook een adres waar je limousine vlees hebt voor 7,50 per kilo, maar dan moet je wel meteen 15 kilo kopen. Je krijgt dan echt van alles, biefstuk, gehakt, soepvlees, stoofvlees, schenkel. We zijn nu de vriezer aan het leeg eten omdat hij ontdooid moet worden en dan gaan we zo'n pakket bestellen.
Scharrelrundvlees vind ik op die manier goed betaalbaar. Kip en varken is vaak veel duurder, bovendien vind ik een scharrelkip met 1 ster nou ook niet echt diervriendelijk, eigenlijk moet je dan snel naar bio voor 25€ per kilo. Ik eet dus voornamelijk rundvlees.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:15

De keer daarvoor betaalde ik ook 7,50 dat was een jaar geleden, 9,25 was in April. Het ligt aan de marktprijs voor koeien.
Ik had ook bewerkt vlees, worst, rollade en leverworst :9

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:20

Fleurtje100, daar heb je helemaal gelijk in, want die met 1 ster zijn gewoon bio-industrie-dieren. Ik ben dan ook van mening dat die eigenlijk geen ster verdienen :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 00:03

Ik kom hier regelmatig: http://www.klaphek5.nl/
Echt erg lekkere kazen en de verse melk is helemaal geweldig. Vlees heb ik er nooit gekocht, hij verkoopt het bevroren, het is van zijn eigen koeien.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 00:38

Ik heb vandaag voor 9,76 een heleboel boodschappen kunnen scoren :D :

Aldi:
Limonade framboos 0,79
pindaflips 0,69
appelmoes 0,52
lasagne 400 gr 1,59
rooibos-thee 0,89
smeerworst 0,19
-4,67

Dirk:
Unox tomatensoep 1,11
Mokums knip 1,29
3x pickwick van 4,56 voor 2 euro!
glace rozekoeken 0,69
-5,09

Bij de tomatensoep had ik niet goed opgelet, dacht dat het een blik was van 500 ml maar bleek dat het geconcentreerde soep was (leek wel pastasaus :+ ) en moest nog aangelengd worden met 500 ml water, heb de helft opgegeten en de andere helf ingevroren, dat kan toch las ik hier? Oh en de aldi-thee had ik al gekocht toen ik bij de dirk kwam en zag hoeveel korting er was, precies alle smaken die ik lekekr vindt dus dat heb ik ook meegenomen, komt wel op :) .
Ik heb ook een half brood ingevroren, meestal koop ik een half omdat ik een mini-vriezer moet delen met 2 huisgenoten maar ze hadden alleen nog heel, dus heb de spullen in de vriezer even opnieuw gerangschikt.

Ik bepaal trouwens niet van tevoren wat ik eet, ik kijk gewoon wat ik toevallig nog in huis heb, of wat er in de aanbieding/goedkoop is als ik boodschappen doe en ik dan ineens trek in heb, zoals de lasagne.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:16

Ik was vanochtend 44,86 kwijt *\o/*
3 personen voor de hele week :D , zaterdag eten we elders.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:21

Netjes nientje !

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:28

Ik ben alleen thuis en ging gister nog even wat kleine boodschapjes halen en was zo alweer 20 euro kwijt :x Nu ja, met kipfilet voor 5 euro gaat dat nogal snel maar daar eet ik wel 6x van. En twee flesjes wijn valt ook niet onder besparing denk ik :=

Maar wel heerlijk de bijna te rijpe paprika op kunnen maken in mini-quiches, die ik zo met de lunch ook nog kan eten O:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:28

Netjes hoor!
Ik had gisteren nog wat vergeten dingetjes gehaald... 6 euro bij de Aldi...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:31

Ik had in de planning dat ik morgen uit eten zou gaan, gaat het dus niet door.
Heb ik natuurlijk geen rekening mee gehouden in mijn weekplanning, dus nu moet ik nog voor een dag extra eten bedenken en kopen :n

Vanavond eten we trouwens stampot spruitjes met spekjes :9 En daar blijft dan altijd nog wel iets van over dus dat eet vriendlief in elk geval morgen en als er meer over blijft ik ook en dan is het eetprobleem ook weer op gelost.

Gisteravond even boodschappenlijstje en een weekplanning voor volgende week gemaakt.
Ben benieuwd hoeveel ik kwijt ga zijn.
Ik ben altijd op vrijdagmiddag vrij dus dan koop ik meestal een broodje ofzo bij de AH en dat zal ik ook wel blijven doen :+

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:35

BarbaLala schreef:
[Ik heb een pakje boemboe sambal goreng van Kokki Djawa (AH) waarin ik de boontjes kook, daarnaast doe ik er tempeh door (als ik nog geld heb anders een ei: Ik eet geen vlees :) ), knoflook, een uitje en ketjap.

Ik maak deze altijd zonder boemboe. Uitje met knoflook fruiten, dan bouillonblokjes erbij (niet te zuinig :o ), trassie erbij (gemalen garnalenpasta, halen bij de toko, stinkt enorm maar is zooo lekker, dus ook niet te zuinig) en natuurlijk sambal. De boontjes erbij en voldoende water. Als de boontjes gaar zijn dan nog even afmaken met kokos (aan een blok, dan heb je geen hele kleine stukjes knoflook door je eten).
Krijg er zo weer zin in!

Volgend weekend eters dus mss dat ik dit wel maak met hete kip of babi ketjap. Lekker met komkommersalade. :9

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:36

SAKKIA schreef:
Vanavond eten we trouwens stampot spruitjes met spekjes :9

Ben geen spruitjes eter maar dit ga ik vanavond ook eens proberen. Met een gehaktballetje ofzo
Scheelt trouwens wel niet-uit-eten gaan :D
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 26-09-12 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:36

Voor kippen maakt één ster best veel uit. Ze gaan van 5½e week naar 8 weken om te groeien, waardoor een heleboel welzijnsproblemen die door het snelle groeien komen gewoon flink verminderd worden (ze worden op hetzelfde eindgewicht geslacht). Organen en botten hebben gewoon meer tijd om mee te groeien en doordat ze minder hard groeien kunnen ze ook weer een beter immuunsysteem ontwikkelen (alle energie die daarheen gaat, gaat niet naar groei en andersom). Hierdoor hoeft er ook veel minder antibiotica gebruikt te worden.

Voor varkens is het verschil (tussen 0 en 1) veel kleiner. En runderen hebben het sowieso niet slecht gemiddeld, hoewel er natuurlijk wel met het sterrensysteem minimumeisen worden gesteld, die zijn er niet bij gangbaar. Maar dat zit meestal wel goed.

Tussen 1 en 2 sterren zit er voor varkens wel een groot verschil. (maar doordat het verschil niet zo groot was, konden varkensboeren ook vrij makkelijk overschakelen naar 1 ster, waardoor ah vrijwel alleen nog maar 1-sters varkensvlees verkoopt op varkenshaas na).

Edit: mijn reactie is al weer achterhaald merk ik.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:02

Ik doe er wel altijd spekjes door en dat is dan ook direct het vlees :j
Spekjes er doorheen stampen en daarna nog een beetje van het vet waarin gebakken is, daardoor smaakt het veel lekkerder :j
Heb er dan verder geen jus meer bij ofzo dus dat kleine beetje braadvet maakt dan ook niet zoveel uit :n
Doe er daarom ook geen extra zout meer over, alleen een beetje peper :j

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:22

Smaakt het dan ook nog voor echte niet-spruitjes-eters?? Vroeger moest ik er zoveel eten als ik toen oud was, bah, vieze dingen....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:23

Ik vertik het om die dingen te eten... Nu is mijn moeder wel zo een keukenprinses dat ze alles dood weet te koken, maar ik ga het niet eens proberen om het zelf te maken!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:30

Het bittere wat spruitjes hebben is er dan wel af ja.
Maar goed het blijven wel spruitjes dus die smaak blijft ook wel.

Ik hou ook niet van spruitjes gewoon los bij de aardappels, vriendlief ook niet. Maar dit vinden we allebei wel heel erg lekker :j Vorige week gegeten en nu dus weer :+

Van 1 zakje spruitjes van 450 gram stampot maken eten we dus 1,5 tot 2 keer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:36

Jeetje wat gaat dit topic hard :D

Qua kattenvoer: mijn 3 katten eten allemaal Royal Canin Sensitive. Mijn Ragdoll heeft gevoelige darmen, we hebben 3x van voer gewisseld sinds we hem hebben (hij wordt dit weekend 1 jaar :D ) en dit is het enige waar hij goed op reageert en wat de andere 2 ook lekker vinden... prima dus. Het kost 50 euro per 10 kilo dus ik vind het prima te doen.

Mijn paard eet ongeveer 2 zakken Pavo Nature´s Best muesli (ik wil nog op zoek naar een muesli met minder suikers en zetmeel) per maand a 10 euro per zak (dacht ik, kan ook 12 zijn), en nog een halve zak luzerne a 10 euro per zak.

Ik doe boodschappen (2 persoons huishouden) voor ong. 60 euro per week (incl. wasmiddel, verzorgingsproducten etc.). Daar zit dan ontbijt/lunch/avondeten/wat lekkers voor als er visite komt bij in. Ik koop nooit frisdrank (wel ranja), dat scheelt al een hoop merk ik (ik koop dat alleen als we een verjaardag hebben)!