Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BertinaBvd

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:10

Ja dat wel.
Maar ff doorbijten voor hem :D

A.s dinsdag mag ik gaan lessen :D
Ben benieuwd

Iedereen roept al..... Blijf jij er wel opzitten.........

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:23

Volgens mijn motor instructeur was het net zoals paardrijden, kijken waar je heen wilt :roll:

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:31

Sociolan schreef:
Volgens mijn motor instructeur was het net zoals paardrijden, kijken waar je heen wilt :roll:

zo is dat, weet je wat??? het helpt echt. 8-) *\o/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:03

Ik heb de motor vorige week weer terug gekregen van de monteur. Van de week niet veel van rijden terecht gekomen. Gisteravond was het mooi droog (heb nieuwe banden, dus moet nog even voorzichtig doen met nat weer) en ben ik een stukje gaan rijden. Wat lekker was dat zeg!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:12

@Eagerly: Ik weet nog niet welke hoofdkleur mijn pak moet zijn. Daarbij vind ik de pakken die ik tot nu toe heb gezien op één of andere manier niet mooi. Ik ga eens even uitzoeken wat het zou kosten als ik het helemaal laat maken of zoals jij zegt een 'basispak' koop, en dan dingen laat aanpassen. Mijn naam erop was inderdaad het idee :D. Alleen nu nog twijfel of ik mijn 'volledige' naam gebruik of mijn roepnaam. (moeilijk moeilijk)

@BertinaBvD: Gelukkig is er niet gebroken. Nu weer vertrouwen opbouwen. En veel plezier met je les a.s dinsdag!

@Liselot: Misschien heb ik het gemist, maar wat voor een motor heb je? En waar rijd je dan een rondje? Misschien woon je in de buurt en geeft dat voor mij weer een idee voor een rondje.

Algemeen: Soms kijk ik wel een hier om een route te bekijken. Misschien iets handigs voor jullie

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:19

ok aan motor rijdend bokt even een vraagje :D
Weet een van jullie de punten waarop je extra op moet letten bij een RSV Mille uit 2002?

Wat ik al heb;
Achterbrug, goede (of zwaardere) accu, schijven, hyd. koppelingspomp met name keerring

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:34

mootjuh: Ik heb een kawasaki zephyr 550. Leuke beginnersmotor :) wil uiteindelijk graag een BMW 650 dakar.
Ik kom uit twente, rij dus hier ook mijn rondjes, beetje bij je uit de buurt helaas

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:17

@MoOtJuHh: Ik heb mijn nickname achterop mijn onderrug staan en niet mijn roepnaam. Verheul was 5 jaar geleden de enige firma waar je voor redelijk normaal geld een pak met eigen ontwerp kon laten maken. MJK was bijvoorbeeld zo'n € 1000,- duurder. Alleen nam Verheul het niet zo nauw met de levertijd, geduld was een schone zaak.

@c_alsemgeest: Ik heb een RSV Mille R uit 2003 gehad. De R(ace)-uitvoering heeft o.a. een veel beter veringspakket, magnesium wielen en standaard stalen remleidingen. Het prijsverschil tussen een normale Mille en een Mille R ook uit 2002 is gezien de extra's echt een aanrader. Ik vond de motor gezien mijn lengte erg moeilijk te manoeuvreren en door zijn zware topgewicht heb ik hem helaas enkele malen op zijn kant gelegd. Daarnaast had mijn Mille bij de verkoop met 35.000 km op de teller twee lekke voorvorken (reparatie kostte € 250,00). Voor meer info adviseer ik je ook bij http://www.aprilia-riders.nl te kijken, daar krijg je alle ins en outs over deze geweldige machines!

@BetinaBvD: Na mijn eerste les was ik verkocht. }>
Geniet ervan!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:31

@eagerly bedankt voor de info :)
We zijn toch maar aan het kijken voor een nieuwer model... kan een mooie factory uit 2005 (1e eigenaar) met 15.000km op de teller overnemen voor een vriendenprijsje :+:

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:36

Eagerly schreef:
@BetinaBvD: Na mijn eerste les was ik verkocht. }>
Geniet ervan!

Haha ik ga het proberen, hoop in ieder geval dat het vanavond een stuk droger is als nu .... :P

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:38

Zo les achter de rug !

Stapvoets rijden, snelle slalom, Preciesiestop en stopproef gedaan :)

Had prive les van 1,5 uur :P
Ging erg lekker !

Daarna een proefexamen theorie gemaakt. helaas 8 fouten :P
Maar daarbij echt 4 hele stomme fouten haha

Zaterdag ochtend 11:15 weer les !

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:42

nou, wordt tijd op de stalen ros weer uit zijn hok te halen, gezien het weer eindelijk te doen is..
Maar voordat je daar weer aan denkt, gaan de verwachtingen al weer af

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:24

@Eagerly: Ik heb even gekeken waar Verheul zit, maar dat is te ver weg. In Amsterdam zit de Leertent, welke ook motorkleding op maat maakt. Ik ga daar even neuzen. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar je nickname, hoe gebruik jij die dan? Noemen je vrienden je zo?

@BertinaBvD: Zo te lezen was het genieten! Je bent al lekker bezig als ik lees dat je met je eerste les al best veel verschillende oefeningen hebt gedaan. Als je nu maar 8 fout hebt, dan ga je zeker je theorie wel halen als je blijft oefenen. Komt vast helemaal goed.

@CalvinenGino: Rijd je niet bijna het hele jaar door op de motor? Beetje regen kan toch geen kwaad? Ik baal dat ik altijd in de middag op school zit, want dan schijnt het zonnetje -O-

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:33

MoOtJuHh schreef:
@BertinaBvD: Zo te lezen was het genieten! Je bent al lekker bezig als ik lees dat je met je eerste les al best veel verschillende oefeningen hebt gedaan. Als je nu maar 8 fout hebt, dan ga je zeker je theorie wel halen als je blijft oefenen. Komt vast helemaal goed.

Ja het ging gewoon super lekker. af en toe wat ruzie met schakelen, maar moest gewoon even aan de motor wennen.

Eingelijk maar 2 kleine puntjes meegekregen van mijn instructeur.
Nog iets preciezer zijn met de preciesiestop, stond iets te ver van de pionnen af.
En niet vergeten terug te schakelen bij zowel de stopproef als de precisie stop :)

Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat :P

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:49

@BertinaBvd: Top gedaan! Als ik jouw reactie zo lees, dan krijg ik gelijk. :D

@c_alsemgeest: Dat lijkt een super goeie deal, als het doorgaat ben ik heel benieuwd naar een foto. Welke kleur heeft de Mille?

@MoOtJuJh: Eh mijn nickname is eigenlijk een waarschuwing voor de overige circuit- en weggebruikers. :x

Afbeelding

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:28

Ik mel me hier ook maar eens. Heb nog niet het topic helemaal doorgelezen, dat doe ik op een later tijdstip nog eens.
Ik heb vandeweek mijn vierde les gehad voor motorrijden. Rij nog op een 250-je, nog een lesje het afschuinen beter onder de knie krijgen en dan over op de 500. Ga dan ook voor mijn zware rijbewijs.
Zit inmiddels twee jaar regelmatig achterop bij mijn ventje, die zo'n acht jaar zijn rijbewijs heeft en jarenlang niets anders dan een motor als vervoer heeft gehad. Nu met een auto van de zaak blijft hij wat vaker staan, maar des te leuker is het om weer een ritje te maken.
We gaan ook elk jaar graag een (lang) weekend op de motor naar de Eiffel op vakantie, willen we dit jaar dus ook weer erg graag. Hij heeft op het moment een Suzuki V-strom (650) en is daar erg tevreden mee. Mag ook wel, is zijn 12e motor in 8 jaar tijd (lang verhaal haha), maar voorlopig mag deze blijven.
Ik ben van plan na het halen van mijn rijbewijs een Transalpje aan te schaffen, probeer er niet te veel naar te kijken op marktplaats, want loop het risico dat er dan volgende week al een voor de deur staat haha (zo is het met mijn auto ook gegaan...). Pak en helm etc heb ik al en rij ook in mijn eigen pak de lessen, wel zo prettig. Helm pas ik mooi van de rijschool, scheelt toch weer, mocht ik ermee vallen, kost het me tenminste niet mijn eigen helm, en het zit bij de prijs in, dus lekker makkelijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:41

@ eagerly
het is zeg maar dit model:
Afbeelding

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:13

Mag ik me ook melden?
Heb het hele topic doorgelezen en ben van plan dit jaar nog mijn motor rijbewijs te halen ook door die nieuwe regelingen.
Als klein meisje altijd al bij papa achterop gezeten en ik vond het echt geweldig dus van kleins af aan zeg ik al dat ik ook motor wil gaan rijden.
Nu ben ik begin april 18 geworden :)

Alleen even een vraagje ik heb ook een cursus gezien in 10 dagen, raden jullie dit aan of hebben jullie er ervaring mee?
Aangezien ik niet in de zomervakantie op vakantie ga heb ik dan vast wel 10 dagen de tijd.
Heeft dit voor of nadelen?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:25

@BertinaBvd: En hoe was je les vandaag?

@Eagerly: ik vind jouw pak en motor echt stoer! Voor mezelf zou ik geen nickname weten.

@Joyce_90: Wat leuk, nog een motormuis! Wat is je planning met je motorrijbewijs? In de zomer afrijden (juli)? Of al voor de zomer? Jou toekomstige motor even gegoolged en dat ziet er wer uit als een hele fijne tourmotor. Zodra je, je rijbewijs en motor heb, plaats je wel een foto toch?

@c_alsemgeest: Die ziet er stoer uit. Ga je net als eagerly daarmee het circuit op, of is het een motor voor openbare weg gebruik?

@danielle_x: Gezellig dat je je hier ook komt melden. Nog een toekomstige motormuis. Een 10-daagse cursus heb ik gedaan voor de auto en dat viel mij zwaarder dan gedacht. Een vriend van mij heeft zijn motorrijbewijs wel versneld gehaald (dacht binnen 2 weken) en die vond het goed te doen (was in 1x geslaagd). Zelf zou ik het prettiger vinden om bijvoorbeeld 3 dagen in de week te lessen. Dan heb je nog even 'nadenktijd' over wat je geleerd hebt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:40

nee, puur voor dagritjes haha

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:13

Les ging redelijk, heb langzame slalom, achtje en de draai gedaan
Had er flink moeite mee maar uiteindelijk gingen ze lekker :D
Volgende week zaterdag mag ik weer :)

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:48

Dan zal ik me ook maar melden.

Geen motormuis in opleiding meer, maar tijdelijk gedwongen ongemotoriseerd.

Ik ben de man van Bertina.
Ze is trouwens terecht maar een klein beetje enthousiast over haar rijlessen :)

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:58

Hee Bockereyder welkom bij de leden van de 'Old School'. :+
Ben je al wat opgeknapt? Bertina schreef dat je motor in het gras lag, heeft dat de schade nog wat beperkt? Beterschap in ieder geval en hopelijk kan je snel weer opstappen!

@c_alsemgeest: +:)+ Ik vind dit model toch mooier dan de oudere modellen, maar dat komt omdat de voorkant heel veel weg heeft van mijn motor. Ik had zelf een gele oermille, die vond ik ook prachtig vooral vanwege zijn kleurstelling. Heb je al een besluit genomen of je hem koopt?

@danielle_x: Een echte liefhebber, wat leuk! Ik wilde helemaal niet leren motorrijden, maar doordat mijn man en vrienden bleven aandringen heb ik uiteindelijk een motorrijles genomen. Vervolgens was ik er niet meer vanaf te slaan. Heel veel succes alvast met lessen en op een geslaagde zomervakantie.

@MoOtJuHh: Een nickname krijgen of verzinnen hoeft niet moeilijk te zijn, maar als ik die van jou typ moet ik 4x kijken of ik het goed doe, dus ik in dit geval lijkt het me verstandig om voor je eigen naam gaan. :D

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:53

MoOtJuHh schreef:
@Joyce_90: Wat leuk, nog een motormuis! Wat is je planning met je motorrijbewijs? In de zomer afrijden (juli)? Of al voor de zomer? Jou toekomstige motor even gegoolged en dat ziet er wer uit als een hele fijne tourmotor. Zodra je, je rijbewijs en motor heb, plaats je wel een foto toch?

Haha ja, dat virus is net zo erg als het paardenvirus geloof ik! Ik denk dat voor de zomer afrijden erg ambitieus is. Ik heb mezelf geen doel gesteld, heb ook geen vast pakket gekocht, zie gewoon wel hoe lang ik nodig heb. Met de auto deed ik er wat langer dan gemiddeld over, en heb zo'n voorgevoel dat dat met de motor ook het geval is. Door de onwennigheid nog zit er niet altijd een super stijgende lijn in tot nu toe, deed bijvoorbeeld eerste les gelijk de remproef goed, een paar lessen later pakken we hem er nog eens bij, en gaat er elke keer wel wat anders mis, dus die continuïteit moet er nog even inkomen. Dinsag heb ik weer les, en daarna helaas de 21e pas weer, omdat mijn instructeur onder het mes moet en er even tussenuit is. Worden lange dagen zonder motorles haha.
Uiteraard komen er foto's als ik die eenmaal heb!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:27

@Joyce_90 ik zie dat jij ook uit zoetermeer komt, mag ik vragen waar jij lest?