Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:14

ah ok dat scheelt inderdaad :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:13

ik had voor deze week een lijstje gemaakt, maar merk dat ik snel geneigd ben het anders te doen, niet echt mijn ding ben ik bang

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:42

Mij lukt dat ook niet hoor.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:45

Kaatje schreef:

dan ben ik gelukkig niet de enige :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:50

het is even wennen :)
en soms maak ik ook andere gerechten maar zorg ik wel dat het met de spullen is die al in huis zijn, maakt soms leuke combinaties hihi
en ik houd in mijn lijstje altijd 1 a 2 dagen vrij voor iets anders of om restjes op te eten

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:04

Ik koop mijn verse groentes het liefst bij de boer. Veel goedkoper en het blijft langer vers. Voordeel is ook wel dat je altijd seizoensgroentes hebt. Die zijn toch het lekkerste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:26

DebGizmo schreef:
Kaatje schreef:

Mij ook niet :n Ik schrijf wel een lijstje met de dingen die echt op zijn en die moeten komen, maar in de winkel kijk ik gewoon of ik nog iets mis.. En eten plannen vind ik al helemaal niks, bedenk gewoon 's ochtends wat voor vlees ik uit de diepvries haal en 's avonds bedenk ik de rest erbij.. Afhankelijk van wat er in huis is :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:38

Ik doe inderdaad ook wel voor een week boodschappen, maar bedenk niet precies wat ik wanneer ga eten. Dat komt op de dag zelf wel. Ik koop over het algemeen dus ook groenten die bij verschillende gerechten zouden kunnen en heb eigenlijk altijd voldoende rijst/pasta/aardappel in huis om te kunnen variëren. Dat werkt voor mij het beste :j

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:06

Mmm, 64 euro voor tm donderdag eten is niet echt goed hé? :') :')

Wel nog wat extra schoonmaakmiddelen voor mn nieuwe huis, maar dan nog 59 euro....pfff, gaat echt nooit meer lukken die 50 euro waarmee ik het in het begin vaak wel mee redde...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:08

Ik heb vandaag voor ongeveer E20,- de weekboodschappen gedaan. Voor één persoon is dat dan :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:33

Citaat:
Ik schrijf wel een lijstje met de dingen die echt op zijn en die moeten komen, maar in de winkel kijk ik gewoon of ik nog iets mis.. En eten plannen vind ik al helemaal niks, bedenk gewoon 's ochtends wat voor vlees ik uit de diepvries haal en 's avonds bedenk ik de rest erbij.. Afhankelijk van wat er in huis is

In die richting gaat het hier ook .
Langzaam maar zeker heb ik een flinke voorraad opgebouwd, t meeste als t in de reclame was meegenomen ,
en nu kan ik alle kanten op, heb wel bv broccoli en witlof en meestal wortels in de koelkast liggen ,
spinazie in de diepvries (0,35 cent) .

N.a.v. een tip in dit topic heb ik laatst de helft van de wraps ingevroren , ik ben benieuwd of ze niet taai worden.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:25

Ik zag wel bij de AH grote zakken met ingevroren brocolli en ingevroren bloemkool, allemaal in kleinere stukjes, dat is toch ook wel erg handig! Denk dat ik mijn vriezer wat meer vrij moet gaan maken voor diepvriesgroente, want nu gaat er vaak nog een te groot deel weg en zo kan ik een mooie portie uitkiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:28

DebGizmo schreef:
Ik zag wel bij de AH grote zakken met ingevroren brocolli en ingevroren bloemkool, allemaal in kleinere stukjes, dat is toch ook wel erg handig! Denk dat ik mijn vriezer wat meer vrij moet gaan maken voor diepvriesgroente, want nu gaat er vaak nog een te groot deel weg en zo kan ik een mooie portie uitkiezen.

Die heb ik ook altijd standaard in de diepvries :j De bloemkool, bonen en wortels/doperwten.. En de zak wokgroente ook, voor door de macaroni enzo :j

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:30

Groente door de macaroni/spagethi heb ik laatst geprobeerd, maar vond ik geen succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:31

Ik houd ook niet van te grote stukken erin, maar bak het vrij lang mee en dan vind ik het wel een lekkere toevoeging.. :j Anders heb je alleen maar de 'groente' uit het zakje, wat bijna niet terug te vinden is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:47

Lekker juist in de spaghetti!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:56

Wokgroenten koop ik vaak als het in de aanbieding is, gooi het in de vriezer en doe het bevroren in de pan. Als je het eerst laat ontdooien wordt het een snotterige bende.

Heb net de inhoud van mijn vriezer eens bekeken, frites voor zeker 3x eten, kroketten en frikandellen voor erbij. Zakje Thaise roerbak, macaroni groenten. Ikea balletjes, vinden de kids zo lekker. Diverse porties vlees. En nog veel meer.

Die gaan we wat leger eten, maandag gaan er twee koeien naar de slager en daar koop ik een deel van. Lekker langzaam gegroeid vlees, van runderen die vorig jaar de hele zomer en na jaar in de wei hebben gelopen. Zijn pas met de vorst op stal gegaan. Lekker en diervriendelijk.
Dit voor €7,50 per kg, gehakt, maar ook biefstuk, entrecote en andere luxe soorten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:58

Ik gooi het er ook bevroren bij :j

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:19

DebGizmo schreef:
Kaatje schreef:

ik plan maar plan toch ook weer niet.
ik kijk in de winkel welke groentens e.d. betaalbaar zijn en daar pas ik direct in de winkel mijn menu op aan.
verder koop ik veel ''basis'' dingen,dus spullen waar je meerdere kanten mee op kan.
zo heb ik altijd rijst,macaroni en wraps op vooraad in huis
spekjes zijn er ook standaard net als creme fresh en gepelde/gezeefde tomaten.
gehakt altijd in de vriezer.
zo kan ik b.v. als ik een zakje roerbakgroente koop al 4 kanten op.... ;)

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:58

luckyboy5 schreef:
@kelpla : mag ik je weekmenu weten, vind het leuk te lezen wat (en goedkoop) je eet?

is dat niet goor hagelslag op brood, of vleeswaren en dan invriezen? smaakt dat niet vreemd? en doe je dan alle verschillende beleggen in 1 zak?

Vriendje eet er 10 en ik bedenk t altijd pas laat(lees :als ik écht naar bed wil) dat hij brood mee moet . dan is dat voorgevrorene wel handig!

Ja hoor!

Zaterdag: Soep met broodje hamburger
Zondag: Kip kerrie met rijst
Maandag: aardappels-sla- cordon blue
Dinsdag: bami met sate (en roerbakgroenten)
Woensdag: aardappels- witlof-slavink
donderdag: aardappels-verse spinazie-hamburger
vrijdagL macaroni

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:21

Ik moet voor het werk menu even de folders nalopen..maandag ga ik boodschappen doen.
We eten zo iezo een avond bloemkool (heb ikg nog in de vriezer).
vrijdag eet er een vriendinnetje mee, dan moet het helaas een snelle hap worden, iemand nog suggesties? Heb overdag de tijd om voor te bereiden, maar het eten zelf moet ook vlot kunnen.
Zat te denken aan pasta of soep....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:23

Wraps!

Beetje roomkaas op de wrap smeren en dan evt wat rucola erop. Daarbij vullen met een groentenprutje van wat je in huis hebt. Heb het vandeweek bijvoorbeeld gevuld met een mengsel van rode ui, aubergine, tofu en rode paprika. Makkelijk, snel klaar en niet duur :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:27

Een ovenschotel iets? Makkelijk voor te bereiden, alleen nog afbakken :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:30

Of een goed gevulde maaltijdsalade die je 's middags kan voorbereiden. Eventueel met stokbrood met een smeerseltje erbij?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:31

Helaas, roomkaas is geen optie ivm lactose intolerantie...
niet alle wraps zijn geschikt daardoor, daar moet ik ook op letten....
Wraps met iets anders zou wel kunnen, alleen mis je al snel een frisse basis saus (zoals roomkaas/crème fraiche) als er gen lactose in mag zitten.

Overschoten is wel een goed idee!