wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:58

Tuttebel schreef:
@moonsparkle; Woning 1 en 2 waren identiek alleen gespiegeld.. maar 1 van beide was qau kleur net het pippi langkous huis.. Dus dan zou ik van die 2 al kiezen voor de ander.. vond ze echt onwijs leuk en had er ook wel prettig gevoel bij. En nr 3 was het zelfde idee alleen dan wat kleiner maar wel grotere tuin enzovoorts maar daar was de badkamer vrij laag dat ik met mijn 1.76 mijn hoofd net niet stootte aan de douchekop... dus dat is alweer tegenvaller/minpunt.
Ik ga ook vanuit mijn ouderlijk huis maar ik zie het wel als voordeel dat ik dan niet hoeft te haasten met klussen enzo.. En ik wil gewoon zo graag het huis uit dat ik echt hard probeer alles niet door een roze bril te zien.

Bij jou gaat het inderdaad wel heel vreemd met de snelheid van het stijgen ;)

dan zou ik dus voor t pipilangkous huis gaan ^^ heb je meer kans dat je m daadwerkelijk krijgt (want ik gok dat de rest allemaal t zelfde denkt als jij en dus voor het huis zonder rare kleuren kiest)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:06

NathalietjeB schreef:
ja dat vond ik vorig jaar dus ook echt mega vreemd dat dat zomaar kon toen had ik me woning al een jaar ze zeiden aan de tel dat ik toen niet mijn ding heb verlengt terwijl ik nooit een verlenging binnen had gehad ...

dit is bij de meeste woningcooperaties zo. en eigenlijk best logisch. je hebt een woning geaccepteerd dus wil je op een gegeven moment wat anders dan begin je gewoon weer onderaan de wachtlijst. zo krijgt iedereen een kans.
het is een tijd zo geweest dat als je een woning accepteerde, je vorige wachttijd bleef staan en ook doorliep. zoveel % van je woonduur kreeg je dan mee/"cadeau" als je eenwoning accepteerde. met als gevolg dat er mensen op leuke woningen gingen reageren die allang in een huurwoning zaten en gewoon zaten te wachten op de leuke woningen.
toen ik m'n woning accepteerde, verviel m;n wachttijd en inschrijving. stond ook duidelijk vermeld op de site en bij de gegevens van de woningstichting. ik heb een appartement en wil op den duur toch een eens gezinswoning en kan daar nu dus gemiddeld 9 jaar op gaan wachten. als ik ingeschreven had blijven staan dan was dat nog maar 4 jaar geweest.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:11

Zwitsal schreef:
dan zou ik dus voor t pipilangkous huis gaan ^^ heb je meer kans dat je m daadwerkelijk krijgt (want ik gok dat de rest allemaal t zelfde denkt als jij en dus voor het huis zonder rare kleuren kiest)

Voor het pippi langkous huis ben ik 2e en het huisje ernaast 3e (deze had in de woonkamer wel erge rook/nicotine schade maar verf zou vergoed worden door hun). Maar als ik zeg dat mijn 1e keus gaat naar het rookhuis en pippi langkous is mijn 2e keus dan behoud ik dus mijn positie en recht op beide.. maar zeggen bij beide alle mensen die hoger staan als mij dat ze het huis niet willen dan heb ik dus mijn voorkeur voor het rookhuis aangegeven. En kunnen ze voor pippi langkous verder kijken.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:13

Tieme schreef:
NathalietjeB schreef:
ja dat vond ik vorig jaar dus ook echt mega vreemd dat dat zomaar kon toen had ik me woning al een jaar ze zeiden aan de tel dat ik toen niet mijn ding heb verlengt terwijl ik nooit een verlenging binnen had gehad ...

dit is bij de meeste woningcooperaties zo. en eigenlijk best logisch. je hebt een woning geaccepteerd dus wil je op een gegeven moment wat anders dan begin je gewoon weer onderaan de wachtlijst. zo krijgt iedereen een kans.
het is een tijd zo geweest dat als je een woning accepteerde, je vorige wachttijd bleef staan en ook doorliep. zoveel % van je woonduur kreeg je dan mee/"cadeau" als je eenwoning accepteerde. met als gevolg dat er mensen op leuke woningen gingen reageren die allang in een huurwoning zaten en gewoon zaten te wachten op de leuke woningen.
toen ik m'n woning accepteerde, verviel m;n wachttijd en inschrijving. stond ook duidelijk vermeld op de site en bij de gegevens van de woningstichting. ik heb een appartement en wil op den duur toch een eens gezinswoning en kan daar nu dus gemiddeld 9 jaar op gaan wachten. als ik ingeschreven had blijven staan dan was dat nog maar 4 jaar geweest.

Zo als Tieme verteld gaat het bij ons ook.. Zodra je een woning accepteert moet jij je opnieuw inschrijven en dus inschrijfkosten van 25 euro betalen.

Olympia

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:18

Tuttebel, spannend :j

Ik moet morgen even bellen naar de woningbouw. Had een aanbod in mijn mail, maar ben 13e :? Maar zijn wel meerdere huizen en nieuwbouw, dus ben erg benieuwd. :j

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:30

@ Olympia jaa zeker spannend als je je bedenkt dat de reactie termijn op 21 mei verstreken was mag het nu wel ff tempo krijgen van mij :P

Oehh je mag dus komen kijken? Bellen kan nooit kwaad toch..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:35

Nou ja, je moet dus alleen maar bellen of je interesse hebt ja of nee... En dan moet je maar weer wachten geloof ik..

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:44

Hmm Dus dat schiet ook al weer niet op.. Wat voor woning is het?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:49

Het zijn 3 of 4 kamerwoningen

We wachten het maar af

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:58

Meer als afwachten kun je niet.. Hoe graag je anders zou willen..

Ik wordt al gek van me zelf.. Zit al uit te rekenen hoeveel ik aan ondervloeren kwijt ben..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:00

Dat zijn dure geintjes, vloeren.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:08

Pff holiemozes.. En dan te bedenken dat alle muren en vloeren kaal zijn... Bam gat in mijn spaarrekening :S

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:11

Maar dat is in elke woning zo. Ik heb mazzel met verf, dat krijg ik voor heel weinig, omdat mijn pa in de verfhandel zit

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:16

Hier heb je nog weleens dat de bewoner er nog in zit en je het evt van die persoon over kan nemen

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:17

Ik heb bij de Gamma gewerkt en daar valt altijd wel iets te regelen;) laatst wat extra korting gehad op zijdeglans scheelde me op 84 euro ongeveer 48 euro..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:18

Dat is hier zelden, zelf laat ik in dit huis de lamellen hangen, die hingen er al toen ik erin ging

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:19

Laatst heeft een vriendin de vloeren, lamellen en op maat gemaakte gordijnen kunnen overnemen toen ze een woning introk voor het bedrag van 100 euro.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:02

even een kleine update. Ik heb vanochtend mijn voorkeur door gebeld naar woning bouw. op de eerste plek het huis waar ik 3e was, 2e plek voor het huis waar ik 2e was en het huis waar ik 5e was kwam voor mij op de laatste plek.

Nu werd ik net terug gebeld door de woningconsulente en het huis was voor mij op de eerste plek kwam heb ik nu nog maar 1 iemand boven me maar ze had het idee dat die het afwees( maar ze wou ook geen koffiedik kijken). En het huis wat op mijn 2e plek kwam ben ik nu eerste op. Dus kan ik jullie mededelen dat ik zoiezo een huisje heb!!!!!!!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 17:10

Tuttebel schreef:
even een kleine update. Ik heb vanochtend mijn voorkeur door gebeld naar woning bouw. op de eerste plek het huis waar ik 3e was, 2e plek voor het huis waar ik 2e was en het huis waar ik 5e was kwam voor mij op de laatste plek.

Nu werd ik net terug gebeld door de woningconsulente en het huis was voor mij op de eerste plek kwam heb ik nu nog maar 1 iemand boven me maar ze had het idee dat die het afwees( maar ze wou ook geen koffiedik kijken). En het huis wat op mijn 2e plek kwam ben ik nu eerste op. Dus kan ik jullie mededelen dat ik zoiezo een huisje heb!!!!!!!!

*\o/* congrats!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:14

wát gaaf!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:26

dankjullie! Jullie moeten me zien stuiteren hier!! helemaal happy en hyper! :P

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:22

Even een kleine update van mijn kant.. ;)
Vanochtend gesprek gehad bij woningcorporatie. Hun laten nog enkele dingen doen in het huisje waardoor ik niet voor 15 juli de sleutel zal krijgen en omdat ik zelf ook nog een hoop moet doen in het huisje krijg ik mijn eerste maand huur cadeau van hun:)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:43

Bofkont! Heel veel plezier met je plekje!

Vriendlief en ik willen ook samen het huis uit... Sta nu bijna 2 jaar ingeschreven bij woning net... Alleen duurt het dus 3,6 jaar ongeveer... Zijn nu aan het kijken voor een koop woning, alleen moet ons werk dat het een en ander op papier zetten... hopelijk straks ook n fijn stekkie net als jullie.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:50

Gefeli tuttebel!

Wij staan nu 6e, 7e en 8e voor 3 huisjes :) en waar we nu 8e staan stonden we eerst 11e dus er zit toch wel schot in de zaak, maar het is een gevalletje mensen die niet reageren wan twe hebben er al ruim een maand geleden op gereageerd -O-

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:11

@malih balen dat de wachttijd zo lang is he.. Als een koophuis lukt dan zou dat fijn zijn zeg!

Dankje Suuskipje! Jeetje wat balen dat het zo langzaam gaat.. :( Ooit komt jullie plekje!