E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:35

Oke bedankt!
Komt goed dan denk ik!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:27

Hey!

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat informatie in verband met e-readers. het lijkt me verschrikkelijk handig, maar ik ben nog enorm aan het twijfelen omdat ik zo graag een echt boek vast heb en ze ruiken zo lekker! Het onhandige is dat ze zo veel wegen en ik toch elke keer dat ik de deur uit ga, een boek meeneem. Hardback boeken en boeken van meer dan 800 pagina's zijn gewoon niet te doen, ze wegen veel te zwaar. Fysieke boeken staan ook wel mooi in de kast maar zijn slecht voor het milieu. Nu vroeg ik mij af wat het grote verschil is tussen de verschillende merken en prijscatogoriën en hoe het ziet met bestandtypes. En verder: waar koop je e-books en hoeveel kost een gemiddelt e-book eigenlijk?

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:50

Ebooks zijn vaak goedkoper dan de papieren versie :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:07

Maar niet veel...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:16

Wendy schreef:
Maar niet veel...

Het scheelt inderdaad maar een paar euro.
Dat komt omdat de meeste kosten in redactie en marketing zitten, en niet zozeer in distributie van het papieren boek.
Wat ik wel raar vind, is dat oudere boeken (waarvan de marketingkosten allang betaald zijn) ook zo duur zijn.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:56

Ik heb even gekeken maar kon er nog niks over vinden.
Ik zit te na te denken om de Sony Reader™ Wi-Fi PRS-T1, te kopen
Heeft iemand hier ervaring mee? en is het verstandig om hem via bol.com te bestelen, of kan ik beter naar de dixons of dergelijke gaan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:21

Ik zou gewoon gaan naar een winkel waar je je zelf prettig bij voelt of een ervaring hebt van goede service bij problemen. Niet dat ik nou denk dat je er problemen mee gaat krijgen. Maar voor mij is over het algemeen de enige reden om iets online te kopen dat het goedkoper is. Maar de sony is eigenlijk overal even duur, dus dan maakt het niet uit waar je hem koopt. Ik heb hem uiteindelijk bij de mediamarkt gekocht.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:30

@Shiloh jij hebt dus dezelfde ereade? bevalt hij? Ik heb over het algemeen wel goede ervaringen met bol.com ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:38

ja, ik heb ook goede ervaring met bol.com, maar als er iets stuk gaat dan lossen zij dat niet zelf op, maar sturen ze je door naar de fabricant. Ik vind het met apparatuur over het algemeen prettiger om gewoon naar een echte winkel te kunnen, maar dat ben ik.

Jup, bevalt super. Heb pas 1 keer een boek echt gekocht (via bruna.com) en ging super snel en makkelijk. Geen enkel probleem.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:41

Okee, bedankt voor je reactie :) dat is inderdaad wel het nadeel van bol.com, maar ik neem aan/hoop dat dat niet zo snel gebeurd, ik woon nml ook niet echt dicht bij een stad waar ze ereaders verkopen dus vind ik het wel fijn om dan gewoon een ereader thuisgestuurd te krijgen haha :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:41

gewoon lekker doen dan toch :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:24

Heeft er iemand toevallig een digitale versie van het boek fotograferen met een Canon 1100D?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:20

Past_Simple schreef:
Ik heb even gekeken maar kon er nog niks over vinden.
Ik zit te na te denken om de Sony Reader™ Wi-Fi PRS-T1, te kopen
Heeft iemand hier ervaring mee? en is het verstandig om hem via bol.com te bestelen, of kan ik beter naar de dixons of dergelijke gaan?

Waarvoor heb je de wifi nodig? Ik heb hem indertijd ook met wifi gekocht maar ik gebruik het nooit namelijk.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:20

Ik dacht ook dat ik de wifi nooit zou gebruiken, maar ik kocht uiteindelijk wel een PocketBook met wifi voor de andere prettige functies.
Blijk ik het toch vaker te gebruiken dan ik dacht.... Snel even bokken in bed op zondagochtend bijv, of tijdens een interessant programma even snel googlen voor wat extra informatie 8-)

Yep, merk nu pas echt wat voor een internet-freak ik ben :o

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:37

Tja ik weet niet of wifi meerwaarde heeft, het gaat uiteindelijk om het boek lezen, maar anderzijds, het heeft wel voordelen, zoals siamsmeesje ook zegt..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:41

Even een vraagje hoor, ik zit eraan te denken de Kobo ereader te kopen, maar ik heb er net even een meetlatje bijgepakt en zie nu dat hij best wel klein is :+ Is dat niet vervelend, of went dat? Ik dacht dat hij de grootte van een gewoon boek zou zijn :')
En zwart-wit scherm, stoort dat? Met covers van boeken etc?

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:58

Heeft alleen samsung een woordenboek? Ik vind dit namelijk heel handig!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:27

Nee de sony prs t1 heeft ook een woordenboek!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:35

Volgens mij de ereaders van amazon ook.

Vind het wel jammer dat je geen extra woordenboeken op de sony prs T1 kunt zetten (Volgens mij op de meeste niet). Nu ik Portugees aan leren ben, had ik een interactief Portugees engels woordenboek wel op prijs gesteld!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 06:41

Siamsmeesje schreef:
Ik dacht ook dat ik de wifi nooit zou gebruiken, maar ik kocht uiteindelijk wel een PocketBook met wifi voor de andere prettige functies.
Blijk ik het toch vaker te gebruiken dan ik dacht.... Snel even bokken in bed op zondagochtend bijv, of tijdens een interessant programma even snel googlen voor wat extra informatie 8-)

Yep, merk nu pas echt wat voor een internet-freak ik ben :o

Dat ben ik ook, snel even iets opzoeken waarover je net leest. Mijn wifi is echter dan veel slomer dan die van jou, ook het beeld in E-ink vind ik niet prettig.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:41

Marit schreef:
Even een vraagje hoor, ik zit eraan te denken de Kobo ereader te kopen, maar ik heb er net even een meetlatje bijgepakt en zie nu dat hij best wel klein is :+ Is dat niet vervelend, of went dat? Ik dacht dat hij de grootte van een gewoon boek zou zijn :')
En zwart-wit scherm, stoort dat? Met covers van boeken etc?

Toevallig heb ik sinds gister deze e-reader, de knoop doorgehakt nadat ik hem live in mijn handen heb gehad in de winkel. De e-readers van Sony zijn ook erg mooi, voelen wat robuuster aan. De Kobo is prijstechnisch aantrekkelijk en toen ik hem in mijn handen had vond ik het juist wel prettig dat hij zo compact is. Hij ligt prettig in de hand en is erg licht. Het E-ink scherm bevalt tot dusver erg goed, maar ik heb alleen een hoofdstukje gelezen om te testen. Covers doe je niet zo veel mee maar ik vond het niet storen. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:00

Ik vind de e-ink erg prettig juist. Covers doe je verder toch niet veel mee, en het is veel rustiger aan de ogen dan een kleurenscherm.
Mijn ereader heeft ook wifi. In het begin gebruikte ik dat nog weleens, maar nu heb ik een smartphone... dus als ik iets op internet wil opzoeken doe ik dat nu met mijn telefoon. Als ik een nieuwe ereader zou kopen, zou dat er dan een zijn zonder wifi. Ik gebruik het niet meer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:09

Ik heb ook de kobo touch, vind hem niet kleiner dan de sony? Scherm oppervlak is juist groter volgens mij.
En je hebt ook gewoon de covers.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:44

Volgens mij is het scherm van de Sony en Kobo even groot, maar ik neem vanavond wel mijn sony mee naar mijn ouders kan hem daar vergelijken met de Kobo.
Ik denk niet dat ik het wifi zal gebruiken eigenlijk, heb ook een smartphone en die is denk ik wat beter bestemd voor internet.
Laatst bijgewerkt door Suuszels op 25-06-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:45

Hoi,

Ik heb even een vraagje. Mijn tante wilt boeken downloaden voor haar ereader maar is op zoek naar een downloadpogramma. Dus niet waar je de boeken zelf kan zoeken maar als je zeg maar het boek downloaden aanklikt, een 2e programma waar je de (stutus)downloaden kan zien en hoe ver je bent. Net als bijv. bittorrent voor muziek. (sorry ik hoop dat het een beetje duidelijk over komt, heb er zelf geen ervarig mee) Weet iemand er 1? Ik heb helaas het hele topic niet doorgelezen ivm tijdgebrek ;)