Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jalenka_Kiya schreef:Wat een leuke ideeën komen hier voorbij! Dit lijkt me al een tijdje leuk om te doen, misschien ga ik er binnenkort ook aan beginnen.
Is het veel werk om de meubels helemaal af te schuren? Of schilderen jullie, na vetvrij maken, gewoon over de meubels heen?
Edit: Kitty zoiets wil ik ook nog eens maken maar dan met andere soorten papier. Heb je dit met behanglijm gedaan en heb je het daarna nog behandeld?
kohtje schreef:oeps die grenen kast vind ik wel zonde ik hou van dat soort grenen. Heb nog een buikkastje met koperen greepjes, iemand een leuk idee?Het kastje is wel 40 jaar in de donkere was gezet.
Jalenka_Kiya schreef:Heel leuk! Bedankt voor de tip. Had je de meubels nog voorbehandeld? Ik zag zoiets op een tafel en dat leek me erg leuk, ze hadden verschillende afmetingen tekst gebruikt. Het leek me leuk met afbeeldingen uit strips of ouderwetse kaarten. Ik denk nog even na
manfredie schreef:wat zonde van die kast....wel heel mooi geschilderd overigens.
ik loop tegenwoordig ook steeds vaker de kringloop binnen alleen die bij ons weet wel wat ze moeten vragen voor mooie tafels en kasten
Margje schreef:En bij nader inzien nog even mijn toekomstige project, waar ik al heeeel lang tegen aan hik. Om heel veel redenen, onder andere omdat ik nog niet weet hoe ons huis er straks uit ziet en dus wat voor kleur hij moet worden. Maar dat is een slechte smoes, want ik heb toch niet alles op elkaar afgestemd in huis en je moet toch ergens beginnen met de stijl/kleur bekennen. Zoiets als het hoektafeltje hierboven lijkt me wel mooi.
De belangrijkste reden is eigenlijk dat het ten eerste heel veel werk is (zoveel laatjes!), heel veel plek inneemt (waar ga ik dit doen..) en vooral dat ik niet zo goed weet hoe. Ik weet niet zo goed waar de kast nou van gemaakt is en wat voor laagje er precies op zit en hoe ik dat moet behandelen. Gewoon schuren en verven, of eerst grondverf, of moet ik er nog iets anders mee doen? Tips zijn welkom! Qua model is het een heel mooie kast, qua materiaal eigenlijk niet, maar ik ben er wel aan gehecht. Hij heeft altijd bij mijn opa in zijn kantoor gestaan en een tweede leven als gangkast ofzo lijkt me wel mooi.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNUT8CNV-D.jpg
En inclusief retro stoppenkast:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQDXKZU4-D.jpg