HTC Telefoons - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Re: HTC Telefoons - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:08

Ik kom ook even binnenvallen :)

Heb zelf een Desire S en deze bevalt prima, alleen doen een paar toetsen het af en toe niet, die reageren dan helemaal niet. Het gaat om het terug-pijltje en soms ook bij het typen een aantal letters (die dicht bij elkaar in de buurt zitten en voor mijn gevoel (heb het al een poosje niet meer gehad) de i, j en n geloof ik) die het niet doen op dat moment.

Hoogst irritand zoals je begrijpt. Hebben meer mensen dat wel eens? Soms duurt het maar een paar minuten en soms moet ik 'm gewoon een poosje laten doen en als ik 'm dan weer gebruik dan is alles weer prima. Zit te twijfelen om contact op te nemen met t-mobile (of naar een winkel te gaan) want dat moet ik eigenlijk sowieso doen aangezien ik de oordopjes wilde gebruiken en toen bleek de rechter het niet te doen :\ fijn..

Maar ben bang dat als ik mijn telefoon naar de winkel breng, ik straks alles er op kwijt ben.. klopt dat?

Verder wil mijn misschien een Wildfire S kopen, maar na het lezen van wat gebruikerservaringen kom ik veel de klacht tegen dat er problemen zijn met het interne geheugen. Dat er 512mb zou zijn maar er effectief maar 150mb beschikbaar is. Veel gebruikers -lees ik dan he- krijgen dan vaak meldingen dat bepaalde dingen niet kunnen omdat het geheugen vol is en als ze een SDkaart er in doen, ze niet alles over kunnen zetten naar die SDkaart en er bepaalde geheugen-vretende dingen toch perse op het interne geheugen moeten blijven staan.

Zijn er meerdere mensen met dit probleem? Mijn vriend zou dan alleen whatsapp, psvnieuws en buienradar zo ongeveer op zijn telefoon willen, hij heeft niet eens hyves, facebook of twitter ofzo hoor haha dus zo'n enorme gebruiker van gadgets en apps is hij ook niet.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:08

ashley1 schreef:
Verder wil mijn misschien een Wildfire S kopen, maar na het lezen van wat gebruikerservaringen kom ik veel de klacht tegen dat er problemen zijn met het interne geheugen. Dat er 512mb zou zijn maar er effectief maar 150mb beschikbaar is. Veel gebruikers -lees ik dan he- krijgen dan vaak meldingen dat bepaalde dingen niet kunnen omdat het geheugen vol is en als ze een SDkaart er in doen, ze niet alles over kunnen zetten naar die SDkaart en er bepaalde geheugen-vretende dingen toch perse op het interne geheugen moeten blijven staan.

Zijn er meerdere mensen met dit probleem? Mijn vriend zou dan alleen whatsapp, psvnieuws en buienradar zo ongeveer op zijn telefoon willen, hij heeft niet eens hyves, facebook of twitter ofzo hoor haha dus zo'n enorme gebruiker van gadgets en apps is hij ook niet.

Ja, dit is echt een probleem. Ik heb het ook ondervonden.
Je kunt geen echt grote spellen/apps op je telefoon kwijt, vanwege die ruimte. Ik heb nu 28 apps op mijn telefoon en nu wordt mijn ruimte beperkt. Updates zijn een ramp, want die kosten steeds ruimte terwijl je die niet hebt. Veel apps kunnen niet naar je SD-kaart.
Ik vind het een ideale budget telefoon als je niet veel apps gebruikt. Maar ik baal dus wel van het geheugen, want daar kwam ik na aankoop pas achter. In het systeem in de winkel stond namelijk van de 512mb iets van 480mb vrij geheugen, maar dit is dus maar 150mb :n

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:14

_Bloem_ schreef:
Ik heb nu een jaar mijn HTC Desire en als ik mijn oordopjes in de telefoon stop pakt hij de oordopjes niet meer. (Ik heb ook al andere oordopjes geprobeerd) Dit is sinds zaterdag. Ik heb het deze maand al eerder gehad maar nu is het al een paar dagen zo en ben ik toch bang dat de ingang van mijn oordopjes kapot is.. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben al naar de Phonehouse geweest maar dan ben ik hem 3 tot 4 weken kwijt.. Dus ben naar huis gegaan om een back-up te maken maar ik twijfel wel erg of ik hem wel op wil sturen, ik heb zo veel slechte verhalen gehoord van het opsturen van een telefoon. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Ik heb mijn HTC Desire Z vorig jaar op laten sturen, omdat het luidsprekertje tijdens het bellen het niet meer deed. Ik kon mensen alleen nog verstaan via de handsfreefunctie (die gaat via een ander luidsprekertje aan de achterzijde). Ik had mijn telefoon al binnen een week terug, ondanks dat ook mij werd verteld dat ik rekening moest houden met 4 weken wachttijd!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:23

hey hier ook een htc bezitter (htc wildfilre s).. Idd ook ik heb veel problemen met het geheugen ! gister weer een update gekregen maar gewoon geen geheugen er voor om het af te maken.. al meerdere dingen verwijdert en veel apps staan op mijn sd kaart behalve de ing app en wordfeud

ook al is het een fijne telefoon maar ik ben blij als ik in mei een nieuwe telefoon mag uit zoeken

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:35

Ik heb mijn HTC desire gisteren voor de 2e keer op laten sturen, gelukkig heb ik m verzekerd :P Eerste keer was ik er overheen gereden met mijn auto, en nu is hij eigenlijk sinds die eerste reparatie nooit weer helemaal goed geweest.. loopt constant vast, kan geen foto's meer maken en als dat toch wil dan hele wazige foto's, en daarnaast wordt de telefoon loeiheet als ik er een tijdje mee aan het internetten ben. Heb gelukkig een leentoestel meegekregen waar ik zelfs op kan whatsappen, en volgens de mevr in de winkel zou mn telefoon met 1.5 week ongeveer weer terugzijn :)

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:40

Ben opzoek naar een nieuwe telefoon, een smartphone. Ben aan het kijken voor een HTC. Wil er graag internet op, niet al te duur per maand, liefst een abonnement waar je de telefoon bij 'krijgt'.
Welke HTC is nog redelijk nieuw, wil geen super oud model, en voldoet aan mijn eisen? Moet een leuk cameraatje opzitten en voor de rest maakt het niet zoveel uit. Iemand nog goede aanbiedingen gezien?
Wil per maand niet meer dan 25 euro betalen eigelijk, belminuten moeten wel minimaal 100 minuten zijn. Welk type HTC is wat voor mij? :D

l_i_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:16

Heb sinds zaterdag een HTC Desire S alleen sinds ik hem kreeg deed hij al raar steeds uitvallen en dan op het HTC scherm blijven en sinds gister wou hij helemaal niet meer verder aan dan het HTC scherm dus heb hem nu ook opgestuurt.. ik moest er rekening mee houden dat het 3 weken kon duren maar hoop natuurlijk dat het sneller gaat!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:13

Hier vanaf nu in t bezit van een HTC Wildfire S :D
Net naar de T mobile winkel geweest en had geen andere die me aansprak, dus dan maar meteen meenemen! :D
Dus vaarwel HTC Tattoo, welkom HTC Wildfire S!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:49

SuperLiesje schreef:
Ik heb mijn HTC desire gisteren voor de 2e keer op laten sturen, gelukkig heb ik m verzekerd :P Eerste keer was ik er overheen gereden met mijn auto, en nu is hij eigenlijk sinds die eerste reparatie nooit weer helemaal goed geweest.. loopt constant vast, kan geen foto's meer maken en als dat toch wil dan hele wazige foto's, en daarnaast wordt de telefoon loeiheet als ik er een tijdje mee aan het internetten ben. Heb gelukkig een leentoestel meegekregen waar ik zelfs op kan whatsappen, en volgens de mevr in de winkel zou mn telefoon met 1.5 week ongeveer weer terugzijn :)

Bedankt voor jullie antwoord! Ik hoef hem gelukkig niet op te sturen! 2 dagen geleden liep mn telefoon vast en toen heb ik hem dus uit gezet en toen ik hem weer aanzetten en mn oordopjes probeerde deden ze het weer :).

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:17

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb sinds een paar dagen een HTC Wildfire S
Alleen op mn oude telefoon (Samsung Star) had ik een notitieblokje, waar ik gretig gebruik van maakte.
Ik kan alleen op mn Wilfire nergens een notitieblokje vinden :o?

Ook ben ik benieuwd hoe Wi-Fi werkt, volgens een vriendin (Zaten toen bij de mc donalds) kon ik daar gratis via Wi-Fi internetten.
Volgens mij heb ik iets fout gedaan, want ben in een paar dagen tijd al 13 euro buiten mijn maandelijkse kosten gevlogen -O-

Verder vind ik het tot nog toe een prima toestel :j

Het heet worden tijdens bellen en internetten herken ik dan weer wel, is dat een probleem met het toestel, of heeft iedere HTC daar "last" van?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:16

Nadesh schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Ik heb sinds een paar dagen een HTC Wildfire S
Alleen op mn oude telefoon (Samsung Star) had ik een notitieblokje, waar ik gretig gebruik van maakte.
Ik kan alleen op mn Wilfire nergens een notitieblokje vinden :o?

Ook ben ik benieuwd hoe Wi-Fi werkt, volgens een vriendin (Zaten toen bij de mc donalds) kon ik daar gratis via Wi-Fi internetten.
Volgens mij heb ik iets fout gedaan, want ben in een paar dagen tijd al 13 euro buiten mijn maandelijkse kosten gevlogen -O-

Verder vind ik het tot nog toe een prima toestel :j

Het heet worden tijdens bellen en internetten herken ik dan weer wel, is dat een probleem met het toestel, of heeft iedere HTC daar "last" van?

De Wildfire S heeft geen notitieblok. Ik gebruik daar zelf twee verschillende apps voor: Colornote en AK Notepad.

Wi-fi zit bij je instellingen -> draadloos en netwerken -> wi-fi / wi-fi-instellingen.
Wi-fi kun je daar aanzetten en met wi-fi-instellingen kun je de verbinding selecteren. Soms moet je dan een wachtwoord invoeren (bij beveiligde verbindingen) en soms moet je eerst het internet openen om akkoord te gaan met de voorwaarden (bijvoorbeeld in de ns treinen) of om daar een wachtwoord in te vullen (bijvoorbeeld bij KPN hotspots).

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 05:06

Nou, ik zit inmiddels via Wi-Fi te internetten!
Tanks voor de tips.

De notitie apps nog niet gevonden, maar dat komt nog wel.
* gaat nu slapen *

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:34

Ik heb mijn hele telefoon een fabrieksreset gegeven (nadat ik eerst alle gegevens via My Backup Pro had opgeslagen op mijn pc), omdat die 150mb data van de Wildfire S veel te weinig is ;(
Nu kan ik de apps opnieuw installeren. In plaats van onnodige updates.

Google Maps wilde updaten: zowat 10mb voor iets wat niet hoeft en je niet kan verplaatsen naar de SD-kaart, jemig. Die 10mb kan ik wel beter gebruiken met zo weinig geheugen.

[edit]
Maar die stomme nieuwe Android Market kost mij verplicht 6mb extra ruimte vanwege de update. :( Deze kan ik niet verwijderen, want anders kom ik de market niet meer in.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:07

Zijn er mensen met de HTC Radar? Ik twijfel tussen de radar en de Samsung galaxy S plus. Een abonnement is voor beide even duur.. (vodafone)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:35

Ik kom even binnen vallen.
Ik heb sinds vandaag een htc wildfire S. Nu wil ik whatsapp gaan downloaden in de market.
Dan moet ik een gmail account aanmaken klopt dat? Kan ik whatsapp ook op een andere manier binnenhalen of moet ik verplicht een gmail account aanmaken?

Ik hoor het graag.

Groetjes lisa.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:36

Je hebt idd een google account nodig.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:05

Okee dankjewel!
Is whatsapp gratis of moet je eenmalig iets betalen?

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:07

Je krijgt whatsapp 1 jaar op proef (dat heb ik nu nog), hoeveel je er daar na voor moet betalen weet ik niet!

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:14

Is het mogelijk om op een andere manier dan met creditcard betaalde apps uit de market te dowloaden? Ik heb geen creditcard namelijk maar er zijn wel een aantal apps die ik wil kopen...

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:18

Emma schreef:
Je krijgt whatsapp 1 jaar op proef (dat heb ik nu nog), hoeveel je er daar na voor moet betalen weet ik niet!

Dat staat bij iedereen maar hij blijft het gewoon doen 8-)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:19

Ik heb een abonnement bij vodafone, en ik bekeek net even mijn online rekeningen, en nu zie ik dat ik al 3 maanden achter elkaar flink over mijn abonnement zit.
Dus ik ging maar even kijken bij de details, en er worden tussendoor steeds kosten in rekening gebracht, dus niet omdat ik mijn tegoed al op had gemaakt. Heeft iemand enig idee wat voor kosten dit kunnen zijn?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:01

Sommige nummers tellen niet mee binnen de bundel misschien is dat t?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:52

Sinds gister ochtend verspringt de tijd van mijn HTC Wildfire elke keer naar een uur eerder... Heel erg onhandig. Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand hoe je dit kan oplossen?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:11

Ik heb sinds november 2010 een htc legend , maar mijn batterij laat niet meer.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem ??

heb op internet al gezocht en schijnt dat je je telefoon een aantal x helemaal uit aan de lader moet doen , dit heb ik een aantal maal gedaan maar geen verbetering.

Ben ook al bij telefoon zaak geweest die wou hem wel opsturen dan ben ik hem ruim 4 week kwijt en dan is het nog maar de vraag als htc dit betaald ofniet , mocht de telefoon vaak gevallen etc zijn dan kost het waarschijnlijk heel veel geld ...
Wat hebben jullie gedaan met dit probleem ?
Ik zat zelf al te denken aan een nieuwe batterij kopen die kost maar +- 20 euro maarja als hij daarmee klaar is ?????

ik moet helaas nog ffies anders had ik allang een ander uitgezocht maar mag november mijn nieuwe telefoon pas ontvangen...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:17

_Emm_ schreef:
Sinds gister ochtend verspringt de tijd van mijn HTC Wildfire elke keer naar een uur eerder... Heel erg onhandig. Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Staat de zomertijd aan? Want dan wil hij nog wel eens automatisch verspringen