pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:57

das ook zonde zeg, indirect betaal je er toch weer voor en het heeft je flink tijd gekost.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:08

hier hadden ze ook met een groothoeklens gefotografeerd, en het zag er echt ruim uit. het huis wat we gekocht hebben,w as van andere makeraar met knudde foto`s. Had het al langer op funda gezien, maar de makelaar haalde ons over om eens te kijken en gelukkig hadden we dat gedaan

Foto`s zijn het belangrijkste vind ik, aangeziend dat dat de kopers moet lokken. Binnen kan de makelaar zijn praatje doen. Ons huis had ik al meerdere keren afgewezen vanwege de foto`s, en bleek toch veel ruimer en mooier te zijn dan we dachten

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:20

De fotos van de buitenkant zijn gemaakt door een fotograaf en binnen heeft de makelaar het gedaan , en ik moet zeggen met een mooi resultaat . Maar of dat met groothoeklens geweest is ? ik weet niet eens wat het betekent :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:31

Pffff... ons huis staat in de stille verkoop en ik heb er nog helemaal niks aan gedaan (ik heb het zelfs niet opgeruimd :o ). Als straks ons nieuwe huis klaar is gaat het oude gewoon in de verkoop maar dan waarschijnlijk wel leeg. Mensen die je huis willen kopen moeten er zo al een klik mee hebben, de afmetingen, indeling, bouwstijl en hoeveelheid grond.
Ze kunnen in een gigantisch mooi ingericht huis komen maar als de indeling van het huis onpraktisch is en de tuin is te klein dan nemen ze het toch niet. Zo hebben wij ook heel veel huizen bekeken en zijn we tot de conclusie gekomen om zelf iets nieuws neer te gaan zetten.
Ik geloof niet zo in onnodig schilderen en decoreren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:56

Mag ik vragen waarom jullie gekozen hebben voor de stille verkoop??
Wij hadden ook dat idee, (ons nieuwbouw huis wordt over een jaar opgeleverd) maar onze makelaar raadde het af. Ten eerste omdat mensen er van gaan horen, en het op het moment dat het echt in de verkoop gaat mensen het idee krijgen dat het al een hele tijd te koop staat en wat daar de reden voor zou zijn!?
Ook gaf ze aan dat het vroeger zeker wel werkte. Mensen kwamen éérst naar de makelaar, maar dat is nu anders. Men gaat eerst op inernet kijken, dan een kijkje nemen waar het huis staat en pas dan naar de makelaar.
vandaar dat wij er maar vanaf gezien hebben. Zaterdag komt ze foto's maken (mijn god, wat moet ik nog een hoop weg ruimen.... :o ) en dan gaat het in de verkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:07

Ons huis is alleen maar mondeling in de stille verkoop gegaan (en dat gaat hier snel :roll: ).
Wij hebben ervoor gekozen omdat we geen zin hebben in kijkers die alleen maar nieuwsgierig zijn. We wonen in een dorp en zijn hier een beetje bekend onder de inwoners. Als we het huis te koop zetten terwijl we er nog in wonen hebben we meer kans op mensen die even willen kijken hoe we wonen en daar hebben we nou juist geen zin in. Wij zijn erg op onze privacy gesteld.
Inmiddels weet de hele omgeving dat we volgend jaar gaan verhuizen en zijn er ook wel een aantal mensen die interesse hebben maar die zelf ook al in een koopwoning wonen. Die moeten dus eerst hun eigen huis zien kwijt te raken. Wij hebben gewoon gezegd dat als er iemand echt interesse heeft en het huis ook kan betalen diegene wel mag komen kijken, en als ze het dan willen kopen wonen wij morgen meteen in een huurhuis :D ;)
Maar dit is een huis dat waarschijnlijk niet zo heel snel verkocht gaat worden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:12

ja maar zo heb je dus helemaal geen kans op mensen van buiten.
ik denk dat de drempel om met een makelaar het huis door te gaan puur uit nieuwsgierigheid wel meevalt.
wij wonen ook in een dorp maar hebben wel voor een makelaar gekozen.

maar financieel is zelf doen nog niet zo gek natuurlijk, scheelt al snel een duizendje of 5.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:14

Wat de makelaar kost hangt natuurlijk wel af WAT je verkoopt , een simpel appartement is natuurlijk goedkoper dan een grote boerderij ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:17

das waar,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:44

Als we er straks uit zijn gaat het wel via de makelaar te koop. Nu kunnen we alles nog zelf bepalen. Als we het straks bij de makelaar hebben liggen dan moet je wel meewerken aan afspraken. Het scheelt ook dat we het huis niet snel hoeven te verkopen of kwijt moeten voor het nieuwe huis.
De buren hebben hun huis ook te koop staan, al 2 jaar en ze zijn al een ton gezakt (maar ze zijn ook veel te hoog begonnen). Ons huis is véél mooier en aantrekkelijker (ook als het leeg is ;) ) dus dat is weer gunstig... hebben mensen een vergelijk dat altijd positief voor ons uitvalt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:09

fokfanaat schreef:
ja maar zo heb je dus helemaal geen kans op mensen van buiten.
ik denk dat de drempel om met een makelaar het huis door te gaan puur uit nieuwsgierigheid wel meevalt.

Toen het huis van mijn ouders 12 jaar geleden te koop stond viel dat dus behoorlijk tegen.
Ontzettend veel mensen die kwamen kijken, puur uit nieuwsgierigheid, waarvan wij (maar de makelaar niet) wisten dat ze het nooit zouden kunnen betalen.
Er waren zelfs mensen die ons buiten de makelaar om gingen benaderen en een fantasiebod gingen uitbrengen met de mededeling dat wij het toch wel aan hen moesten verkopen, want zij konden er immers ook niks aan doen dat ze geen geld hadden, maar ze wilden er zo graag wonen :+
De eerste zaterdag dat de foto in de krant had gestaan stond er zowaar file op onze anders zo rustige straat :')

Echt, de brutaliteit van mensen kent op dat vlak geen grenzen...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:12

12 jaar geleden zat de huizenmarkt flink in de lift, is nu wel anders staan ook zoveel meer huizen te koop nu.
je hoort nu meer mensen die het huis al een jaar te koop hebben staan en nog niet 1 bezichtiging hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:55

Makelaars willen graag dat je zo nu en dan eens "open huis" doet.
Dat is dus iets wat wij absoluut niet willen!
Dan kan echt jan en alleman door je huis strompelen. Zolang je er nog in woont is het ook gevaarlijk wat betreft inbraak.
Ze weten dan precies alles te staan, of je een hond hebt en waar ze er het beste in kunnen :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:58

Bij ons mag je dat zelf aangeven of je daar aan mee wilt doen of niet!!

Begin wel steeds nieuwsgieriger te worden naar jullie huis.... :o :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:59

Nou, dat valt allemaal wel mee hoor.
Open huis wil niet zeggen dat de deur openstaat en iedereen kan maar af en aan lopen.
Het betekent dat je aanwezig bent op een bepaalde dag, op een bepaalde tijd en dat mensen dan de mogelijkheid hebben om langs te gaan en rondgeleid worden zonder dat ze daar een precieze afspraak met de makelaar voor hoeven te maken.
De bezichtiging verloopt verder net als bij een normale bezichtiging, alleen meestal ben je zelf aanwezig en niet de makelaar.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:02

Wendy schreef:
Echt, de brutaliteit van mensen kent op dat vlak geen grenzen...

Dat zal nu (in Nederland) allemaal wel mee vallen.
Twaalf jaar geleden werd bijna alles wat op de markt kwam binnen no time verkocht.
Die tijd is echt voorbij. Je moet nu wel iets heel speciaals voor een relatief zeer gunstige prijs aanbieden, willen de mensen de deur bij je plat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:19

Kentaro schreef:
Bij ons mag je dat zelf aangeven of je daar aan mee wilt doen of niet!!

Begin wel steeds nieuwsgieriger te worden naar jullie huis.... :o :D

Nou.... het is een heeel multifunctioneel huis, geweldiger kun je het niet vinden *\o/* , geheel onderkelderd, vrijstaand, afzonderlijk instelbare airco units in iedere leefruimte (die ook kunnen verwarmen), grote woonkamer met zicht op de grote door boomkamp gearchitecteerde achtertuin met störvatt (met daarachter een boomgaard, was vroeger paardenwei(tje) met stallen voor 2 paarden, stal staat er nog, binnenwerk is eruit en is nu geïsoleerde schuur met verwarming, toilet en internet en tv aansluiting). Het huis is gebouwd met een mooie gevlekte steen, ligt iets hoger dan de straat, de carport is onder het huis, 4 slaapkamers, 2 toiletten in het huis, 1 badkamer, ruime woonkeuken met panorama-ramen, kantoorruimte, fitnessruimte, wasruimte, alarmsysteem aangesloten op de meldkamer en 3 grote herdershonden, haha!! (die niet bij het huis te koop zijn)
Ongeveer 1900m2 grond dacht ik, gelegen in het dorp maar door omringende tuin toch veel privacy. Ruime parkeerplek voor 15 auto's, handig met verjaardagen!!
Kopen?? :D

Wij wilden meer de boer op, meer grond en bij het bos. Ik heb de paarden nu 2 straten verderop staan omdat ik ze in een grote wei wilde hebben staan. Een shire trapt de boel erg snel kapot, vandaar.

Met open huis de hele dag aanwezig zijn is al een crime, hier mogen mensen dan gewoon aan komen rijden en even rondkijken. Ik sprak laatst tijdens het hondenuitlaten een mevrouw uit de buurt, die had pas open huis gehad. Was wel lachen zei ze... reden mensen de oprit op...zagen dat het een heel oud huis was en reden als een gek achterwaards weer weg (was het oude huis van haar schoonouders, nooit gerenoveerd).

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:24

Wat maakt het nou uit dat mensen langs je huis rijden?
Wij gaan heel vaak eerst een keer langs rijden, bekijken de boel en bij interesse maken we daarna een afspraak met de makelaar. Op die manier kunnen we veel meer huizen bekijken op één dag dan wanneer we voor allemaal gelijk met de makelaar op pad gaan. De open huizen dag is daarvoor ideaal.
Als het dan bij de eerste aanblik al niks is, kun je mooi gelijk door naar de volgende. Scheelt zowel de verkoper als de koper een hoop tijd en energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:26

Langsrijden is geen probleem, maar ik wil niet iedereen in huis hebben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:29

Als je je huis wil verkopen, zal je toch echt de binnenkant moeten laten zien.
Wat een hysterisch gedoe om daar zo moeilijk over te doen.
Bij een Open huis bellen de mensen gewoon netjes aan hoor. Jij haalt ze bij de deur op, begeleid ze door het huis, laat de buitenkant zien, laat ze hun gegevens noteren, geeft ze een folder mee en ze zijn weer weg. Kun je de volgende geïnteresseerde bij de deur op gaan halen. Maar de kans is momenteel wel erg klein dat het zo storm zal lopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:32

Precies!! En zo hebben we ook onze koper. Via open huis.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:34

Lamar, ik ben geloof ik nu al jalours, maar én we zitten aan ons nieuwbouw huis vast én jullie huis is ongetwijfeld niet binnen ons budget }:0 :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:37

Zoveel kijkers krijg je tegenwoordig vaak niet eens meer over de vloer.
Op funda en op de website en in de brochure van je makelaar staan vaak al voldoende foto's om te zien of het je wat lijkt of niet.
Dat was vroeger met een enkele foto in een advertentie in de krant anders.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:41

wij hebben een complete open dag op de bank zitten wachten, niemand die kwam kijken :'(
In feite is het weinig anders dan wanneer er iemand via de makelaar komt kijken. Het is echt niet de bedoeling dat ze in hun uppie door je huis gaan neuzen, jij leidt ze rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:41

Stormlopen doet het toch niet op ons huis en via open huis verkoop je dit soort huizen niet. Het is geen 2 onder 1 kap, die gaan een stuk makkelijker. Ik wil alleen maar serieuze kandidaten, geen pottenkijkers. Zodra ik hier een open huis bord in de tuin zou zetten weet ik al precies wie er hier voor de deur staan met de instelling.. ehmmm kiek'n hoe die en die woont :7

@ Kentaro: Ligt eraan wat je biedt. Het huis staat in het oosten des lands en is daarom dus al goedkoper, en wij zijn realistisch qua prijs en gaan niet voor de hoofdprijs (zoals de buren) om vervolgens van een koude kermis thuis te komen.