Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:23

ja die vloer die er nu in ligt is een goedkope gamma vloer, omdat het toch maar een tijdelijk huurhuis was. nu gaan we voor betere kwaliteit en mooier.
Dat is inderdaad laminaat. Tegenwoordig is het betere laminaat ook super kwaliteit en bijna niet te onderscheiden van parket

Suuszels

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw woonkamer er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:35

Nee die ikeakeukenplanner werkte bij mij ook niet naar behoren :n Kon boven ook geen kastjes doen en volgens mij zijn bij de ikea zelf veel meer kleuren deurtjes enzo..

Wij hebben (als het huis doorgaat) ook zo'n donkere vloer :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:43

Mijn moeder heeft ook een hele donkere vloer, en een lichte houten eet tafel, en een lichte houten mexicaanse kist.... Zal even foto's zoeken en indien nodig uploaden..

Edit, heb geen duidelijkere foto dan deze...
Afbeelding

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:19

Zilvermoon, de donkere kleur kan prima bij de kleur meubelen, gaat niet vloeken ;) . Enige is dat het met zo'n vloer best donker lijkt. Misschien dat een tint lichter ook het overwegen waard is.

In het vorige topic was er iemand bezig om een lamp op te knappen. Op deze foto die ik tegenkwam op funda staat zo'n opgeknapte lamp. Best leuk!!! En als iemand zo'n type kast in de aanbieding heeft hoe ik me aanbevolen ;)

http://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-47 ... 35/fotos/#

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:21

shoot, ik zie nu dat de link niet gelijk de juiste foto pakt....Na ja heb geen zin om hem eerst ergens op te slaan en daarna te uploaden :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:23

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:41

Wat hebben jullie voor/of vinden jullie mooie eetkamer stoelen....ik wil een nieuwe eetkamertafel en stoelen.

Het lijkt me leuk om 6 verschillende (witte?) stoelen aan een tafel te zetten. Maar ben toch bang dat dit snel rommelig lijkt. Dus ben erg benieuwd naar jullie ideeen en wat nog meer leuk is. Ff inspiratie opdoen!

Dit idee zeg maar. Alleen dan iets strakker, met bijvoorbeeld 1 of 2 eames stoelen

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:45

De enige tekst die bij mij op komt is 'ik heb hier nog vier prachtige stoeltjes voor je staan'. :')

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:45

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:46

Ir111 schreef:
De enige tekst die bij mij op komt is 'ik heb hier nog vier prachtige stoeltjes voor je staan'. :')

Haha je vind het dus niks :D Wat voor stoeltjes heb je nog staan? En wat vind jij mooi??

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:47

pajidin schreef:
Haha je vind het dus niks :D Wat voor stoeltjes heb je nog staan? En wat vind jij mooi??

Nee nee nee! Ik vind het juist een leuk idee! :)) Maar ik het zaterdag 4 prachtige nieuwe stoelen gekocht. En mijn oude staan nog in de weg hier. Vandaar. :D

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:51

Foto van je nieuwe stoelen!!! *-:) En je oude ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:53

Ze staan trouwens in t oude topic, foto's van beiden! :j Ergens achteraan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:55

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:01

pajidin schreef:
Wat hebben jullie voor/of vinden jullie mooie eetkamer stoelen....ik wil een nieuwe eetkamertafel en stoelen.

Het lijkt me leuk om 6 verschillende (witte?) stoelen aan een tafel te zetten. Maar ben toch bang dat dit snel rommelig lijkt. Dus ben erg benieuwd naar jullie ideeen en wat nog meer leuk is. Ff inspiratie opdoen!

Dit idee zeg maar. Alleen dan iets strakker, met bijvoorbeeld 1 of 2 eames stoelen

Afbeelding

Zolang je stoelen neemt die qua formaat niet te veel afwijken (geen heel hoge of brede erbij) en ze allemaal in dezelfde kleur schildert hoeft t niet rommelig te zijn. Wel past dit t beste in een ruimer opgezette kamer... Mag ik vragen welke stoelen van Eames je bedoelt? Zij hebben idd super gave modellen ontworpen. Een Thonetstoeltje ertussen is trouwens ook leuk! Open modellen ogen minder rommelig, dan stoelen met een volledig gesloten rugleuning overigens.

Stoeltje van Ir111 is ook een leuke voor erbij, mits wit geschilderd uiteraard.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:16

Nog gefeliciteerd Arie!

Zidore, ik hou me ook aanbevolen voor tips voor goedkoop maar toch goed laminaat :D
Ik zag al Quickstep voorbij komen.

Zilvermoon, ik vind de combinatie ook niet helemaal super. Het kan wel, maar zou er zelf niet zo snel voor kiezen.

Pajidin, ik vind dat idee met verschillende stoelen aan een grote tafel ook altijd erg leuk :j je moet eigenlijk gewoon verschillende stoelen via MP op de kop tikken en ze zelf schuren en lakken/evt bekleden.

Ik was gisteren beetje aan het rondneuzen voor badkamermeubels en tegels. Vind dat mozaïek ook altijd erg leuk om een gedeelte mee te betegelen (bijv. de inloopdouche of de muur achter de wastafels. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:32

Sizzy schreef:
Ik was gisteren beetje aan het rondneuzen voor badkamermeubels en tegels. Vind dat mozaïek ook altijd erg leuk om een gedeelte mee te betegelen (bijv. de inloopdouche of de muur achter de wastafels. :)

Ben onlangs bij een zaak geweest waar ze Marokkaanse mozaiek tegels verkopen, echt super gaaf! :9

Deze: www.designtegels.nl

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:35

LittleMiss: leuke opleiding! Heb ik ook gedaan :D . Waar zit jij op school?

Hotchocolat: jullie hebben een oud huis toch? Vind ik altijd zo zonde om daar kunststof in te zetten :o . Tis dan ook niet mijn smaak :o .

pajidin: die stoeltjes zo verschillend vind ik echt geweldig!!! Dat wil ik ook graag hier :j .

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:48

Zilvermoon, hier ligt er ook een kunststofvloer, nadat we voorheen parket hadden.
Parket verkleurd in de loop der tijd nogal en wordt er op den duur niet mooier op. Vandaar dat wij voor deze oplossing gekozen hebben.
Ik heb de foto´s net gemaakt, maar die zijn nog aan het uploaden ;) .
Als ik terug ben van mijn rondje met de hond, zal ik ze plaatsen :) .

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:50

Ir111 schreef:
Sizzy schreef:

Ben onlangs bij een zaak geweest waar ze Marokkaanse mozaiek tegels verkopen, echt super gaaf! :9

Deze: http://www.designtegels.nl

Wij hebben ook tegels van DesignTegels in onze hal liggen, idd heel mooi!

@Rinske; he wat leuk! :D Ik zit in Rotterdam, Interieuracademie. Werk je ook als binnenhuisarchitecte/interieurstylist?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:59

Wat een leuke website Ir111 :j
Er bestaat zo vreselijk veel, lastig kiezen :+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:03

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:38

Rinske schreef:
LittleMiss: leuke opleiding! Heb ik ook gedaan :D . Waar zit jij op school?

Hotchocolat: jullie hebben een oud huis toch? Vind ik altijd zo zonde om daar kunststof in te zetten :o . Tis dan ook niet mijn smaak :o .

pajidin: die stoeltjes zo verschillend vind ik echt geweldig!!! Dat wil ik ook graag hier :j .

Ja dat klopt. We wilde in het begin ook al het enkel glas gaan vervangen voor dubbel glas.
Ivm de isolatie waarde hebben we er toch voor gekozen om dat niet te doen en alles te gaan vervangen voor kunststof.
Het verschil met alleen nieuw glas of kompleten nieuwe ramen was ook niet erg groot
We heben in het hof het orginele oude groen aan de buitenzijde. Aan de voorzijde hebben we bruin zodat het beter.

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:39

Zilvermoon: Ik vind het wel mooi staan bij die meubels. Je moet alleen de rest van de muren licht houden omdat het anders te donker wordt. Vind de meubel trouwens erg gaaf! Geeft een stoere uitstraling.

Mariskalaan: Ik ben het met Orlando eens. Zou de rest vooral licht houden. Mocht je na een paar jaar een andere print willen dan hoef alleen dat stuk opnieuw te doen. De rest van de muren wit met misschien een stukje muur licht grijs (of de deur kozijnen lichtgrijs maken)