[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 01:43

ik zoek een mini laptop.
budget tot 300 euro .
gaat eigenlijk alleen om te bokken.
welke merken in die prijsklasse?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:36

madeliefw

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:20

En welke winkels raden jullie aan om een laptop aan te schaffen? Graag eentje waar ze ook kunnen repareren.
Zit zelf te twijfelen tussen Asus, Toshiba en Sony. Budget is 600 eur max dus de sony zal wel afvallen. Ga van de week even de stad in, vind het wel fijn om de laptops ook in het echt te zien.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:51

Mediamarkt sowieso niet. Klinkt misschien raar maar een vriendin van mij die had gewoon merktelefoons maar toch gingen die van de mediamarkt altijd stuk. De winkels repareren tegenwoordig vrijwel nooit meer zelf, de laptop moet bijna altijd opgestuurd worden naar de fabrikant.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:04

Douce schreef:
Mediamarkt sowieso niet. Klinkt misschien raar maar een vriendin van mij die had gewoon merktelefoons maar toch gingen die van de mediamarkt altijd stuk. De winkels repareren tegenwoordig vrijwel nooit meer zelf, de laptop moet bijna altijd opgestuurd worden naar de fabrikant.

Ooit van toeval of pech gehoord?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:12

Heb ik zeker wel ooit van gehoord maar na 3 telefoons, noem ik 't niet meer zo, vandaar. :)
Maar het zal vast wel gebeuren dat anderen er helemaal geen last van hebben, maar dat is mijn ervaring dus indirect ermee.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:33

gabyfedde schreef:
Douce schreef:

Ooit van toeval of pech gehoord?

Ik heb wel van heel erg veel problemen met MM gehoord, dus dat zou ik ook niet doen.

Zelf heb ik erg goede ervaring met 4Launch. Repareren doen ze ook, maar dat heb ik niet nodig gehad. :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:20

ik heb zelf goeie ervaringen met MM, maar in mijn omgeving hebben meerdere mensen minder goeie ervaringen :)

wel is het zo dat veel winkels niet meer zelf repareren idd, maar dat ze fungeren als inleverpunt voor reparatie.

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:19

Hallo,

Ik zoek een laptop voor mijn opleiding volgend jaar. Ik ga diergeneeskunde studeren. Verder wil ik er niet veel bijzonders mee, beetje internetten, msnen, skypen, muziek luisteren en foto's erop zetten.
Het liefs een met ingebouwde webcam. En een die snel is en voorlopig snel blijft.
Zat te denken aan een mini laptop maar weet niet of dat handig is ivm studie?

Iemand tips?

Ohja, wil er rond de 400, maximaal 500 euro aan uitgeven (als je voor dat geld tenminste een goede laptop kan kopen...?)

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:27

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:30

even een vraagje tussen door;
M'n broer begon een heel verhaal op te hangen (veelste moeilijk) en snap nog steeds het verschil tussen netbook en notebook niet. :+
Wat is nou echt een geschikte laptop voor snel internet, dvd's op te kijken en waar aardig wat bestanden en foto's op kan zetten? Netbook op notebook? ;)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:37

Een gewone laptop, niet een kleine. (notebook dus)
Netbook kun je vaak geen dvd's in doen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:55

Aaha, notebook word het.. :D
Bedankt!

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:47

Na een apart topic te hebben aangemaakt vond ik dit topic... Bij deze ook mijn vraag hier:

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop.
Ik dacht aan een Sony Vaio, de laatste nieuwe (wit ).
Hebben jullie ervaringen mee?? Of raden jullie mij iets anders aan?? K zie door het bos de bomen niet meer!

Wat doe ik ermee:
is echt voor thuisgebruik, werken doe ik op desktop.
dus hieruit versta ik: muziek, foto's, filmpjes en heel belangrijk: snel internet!
Wil eigenlijk vooral snelheid
Dacht aan een 15 inch of een 17 inch... Maakt niet uit. Wel graag numeriek toetsenbord (pure gewoonte)...

Of zou ik voor een apple gaan?? Heb zo wat schrik dat ik er niet mee ga kunnen werken?
Of een Asus? (zijn die er ook in t wit? of grijs ofzo? ik wil geen zwarte meer)

Prijs: max +-1300 euro
Weet iemand de prijzen van een apple? En de voordelen? (ik wil minimum 15 inch, denk dat 13 inch te klein ga vinden...)

Alvast bedankt!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:29

Ik ben nu voor een asus aan het kijken. In mijn prijscategorie (tot 600 euro) zijn ze er alleen in bruin en zwart. Vind de bruine heel lelijk... Is een 17 inch even makkelijk mee te nemen als een 15 inch? Heb ze nog niet in het echt gezien, denk dat ik via internet bestel.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:49

Ik had een 17 inch, maar nam deze bijna nooit mee.. Hij is behoorlijk zwaar wel...
Ik denk als je je laptop veel meeneemt je misschien beter 15 inch neemt?
Ik weet het ook niet... zit met hetzelfde dilemma dan jij! 8-)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:26

Ik heb een paar maanden de sony vaio en ik ben er super tevreden van :)
Ik kan er bijna geen slechte dingen van zeggen ;)
handig toetenbord, ingebouwde webcam, snel,...
Ik heb een 13,5 inch (denk ik). Groter mocht hij niet zijn, want ik neem hem iedere dag mee naar de les.
De grotere vaio's hebben een numeriek toetsenbord, de 13,5 inch heeft dat niet.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:36

wat is het verschil tussen numeriek toetsenbord en een laptop die dat niet heeft?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:08

Phylos schreef:
wat is het verschil tussen numeriek toetsenbord en een laptop die dat niet heeft?

Dat blokje met cijfers aan de rechterkant is het numerieke gedeelte.

@madelief, welke bruine Asus heb je gezien? :)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:04

Op de site van mycom.nl staan bruine asus notebooks. Ik ga daar mijn notebook kopen, in de winkel dan. Wel een zwarte ;-)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:02

ik heb een 17 inch asus met numeriek toetsenbord ter overname ;)

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:02

Heb een Vaio gekocht! <3

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:54

super :) De witte?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:17

Ook hier dan maar mijn 'vraag'. :D
Pappie en mammie zijn zo lief om de helft van mijn nieuwe Mac te sponsoren, maar nu de vraag, welke?
De MacBook Air of de gewone MacBook?
€1.000,- is echt wel het budget, dus een MacBook Pro gaat het helaas niet worden..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:42

Saskiaatje schreef:
Ook hier dan maar mijn 'vraag'. :D
Pappie en mammie zijn zo lief om de helft van mijn nieuwe Mac te sponsoren, maar nu de vraag, welke?
De MacBook Air of de gewone MacBook?
€1.000,- is echt wel het budget, dus een MacBook Pro gaat het helaas niet worden..

Dat hangt er denk ik een beetje vanaf, wat wil je er precies mee? Als je bijv veel films op je pc wilt kijken kan ik me voorstellen dat je die extra 2 inch van de gewone macbook wel op prijs stelt, (En als je wat ingewikkeldere dingen doet de air is waarschijnlijk wel iets langzamer). Maar als je echt een computer wilt om mee te nemen is de air daar natuurlijk wel echt op gemaakt.

Ik wil zelf ook al een hele tijd een mac, ben ook serieus aan het twijfelen maar ik denk dat het ook echt aan je wensen ligt. Ik denk tot nu toe dat ik beter een gewone macbook kan nemen omdat ik veel films kijk op mijn pc en omdat er in de air niet zoveel geheugen zit (64GB in het instap model) en ik de kleine harde schijf echt een nadeel vond aan mijn huidige pc. Maar ik heb het ook altijd een ramp gevonden om mijn huidige laptop (15") mee te slepen dus wat dat betreft is de air ook wel heel antrekkelijk, weegt niet veel en steek je zo in de gemiddelde schooltas.