Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:35

Oei wat een ontzettend leuk topic!!
Ben op het moment zelf ook weer eens bezig met het veranderen van mijn woonkamer..
Is best klein en dan met 2 kids plus bijbehorend speelgoed en 2 grote honden met hun mand/kussen is het best een gepuzzel.

Ben op dit moment ook de decoratie dingetjes enzo van bruin/oranje/groen naar bruin/paars aan het veranderen

Muur daar moet ik nog heel diep over na gaan denken..
Want ik heb 1 muur een aantal jaar terug bruin geschilderd maar het is een muur met structuur en het was 1 grote ramp om alles netjes dekkend te krijgen..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:17

Lante, Wat een mooi huis :j Die slaapkamer is echt heel gaaf <3

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:03

Siets schreef:
Dat het in een ouder huis rommeliger is qua inrichting vind ik eigenlijk best
een vooroordeel. Wij wonen in een jaren 20 huis, en hier is het landelijk maar
toch ook strak (zonder rommeltjes) ingericht. Het ligt voor mijn gevoel puur
aan de mensen zelf, hoe rommelig of ouderwets het wordt.

is geen vooroordeel (ik was degene die dat zei) maar iets wat ik zag hier in het topic en dat benoemde.... volgens mij zei ik niet dat ik alle oude huizen rommelig vind, maar wel een aantal jaren 30 interieurs die ik hier voorbij heb zien komen :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:54

Rommelig kan juist gezelligheid geven vind ik :o
Ik vind hele strakke intrieurs net mortuariums[ kil en koud]maar dat is smaken verschillen,en gelukkig maar want zo bouwen we allemaal ons eigen "nestje" :D

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:04

Wij hebben een room witte kleur op de muur en een mooie grijze kleur (niet heel donker grijs, en ook niet te licht). De kleur is mat.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:58

Wij hebben een vrij klein appartement. Toen we er in kwamen waren alle muren mosterdgeel met olijfgroene deurposten, echt verschrikkelijk. Die groene deurposten hebben ons heel wat uurtjes gekost om die mooi roomwit te krijgen. Verder hebben we alle muren creme, en 1 lange muur een bruintint. Het oogt een heel stuk ruimer nu. Verder hebben we gekozen voor lichte meubelen, ipv donkere wat we eerst hadden, en ook dat werkt mee. Hoe lichter het is binnen, hoe ruimer het lijkt.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:58

Wat een mooie dingen zie ik hier toch voorbij komen!

Wij gaan in onze vakantie thuis weer aan de slag. Woonkamer wordt roomwit met mokka/caramel en de hal wordt wit met grijs

Verder ga ik eens even crea-bea aan de slag met 2 grote hanglampen voor in de woonkamer en hoop dat het er een beetje zo uit komt te zien:

http://huis-inrichting.marktplaats.nl/l ... mb_click=1

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:05

Jeuj, heb in de kringloopwinkel een setje van drie ontzettend gave Queen Anne bijzettafeltjes gescoord voor het abominabele bedrag van 10 euri. Nu zitten ze in de tweede laag grondverf en zometeen ga ik ze aflakken met een levendwit/oudblauw.
Ook een heel lief grenen boekenkastje gekocht...ook deze zit in de tweede laag grondverf. Kosten kastje: 5 euro. En daarbij kreeg ik een heel gaaf kistje...(ook in de tweede laag grond).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 11:16

Vriendlief begint vandaag aan de schouw! Ben benieuwd :D

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:19

dems75 schreef:
Jeuj, heb in de kringloopwinkel een setje van drie ontzettend gave Queen Anne bijzettafeltjes gescoord voor het abominabele bedrag van 10 euri. Nu zitten ze in de tweede laag grondverf en zometeen ga ik ze aflakken met een levendwit/oudblauw.
Ook een heel lief grenen boekenkastje gekocht...ook deze zit in de tweede laag grondverf. Kosten kastje: 5 euro. En daarbij kreeg ik een heel gaaf kistje...(ook in de tweede laag grond).

Foto's!!! En dat zijn de leukste koopjes!!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:26

Ratjetoe schreef:
dems75 schreef:

Foto's!!! En dat zijn de leukste koopjes!!

Ik heb "voor" foto's op mijn telefoon staan...zal zometeen "tussendoor" foto's maken (alleen mjn foon ligt nog op stal :D)
Ik ben kringloopwinkelfan!

Heb overigens via internet ook sublieme folielabels gescoord, die kun je op oude glazen flessen plakken voor een oud effect. Kan niet wachten tot ze binnen zijn!
Straks even naar de fournituren winkel voor lintjes. Ik wil de randjes van de planken met lint versieren, het boekenkastje is namelijk voor mijn klasje bedoeld.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:27

wat een leuke ideeen hier.
*gaat even verder bijlezen*

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:29

Nou ben nog meer meer benieuwd naar jouw foto's Dems75!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:53

Nou....even wat plaatjes voor de beeldvorming dan he....
Afbeelding
grenen boekenkastje. 5 euro...nu de tweede laag grondverf erop
Afbeelding
Het middelste Queen Anne tafeltje...ook in de tweede laag grondverf
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHPHIHNB.jpg
Het grote Queen Anne tafeltje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VZXXZSYL-1.jpg
een eigen knutsel. IJslander gefiguurzaagd en in de grondverf....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BY4GECSI.jpg
Het kleinste Queen Anne tafeltje...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-THGKTYJE.jpg
Houten kistje....eerste laag grondverf....
Laatst bijgewerkt door Nadia op 06-08-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, er mogen maar 2 foto's ter illustratie geplaatst worden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:56

Afbeelding

Mijn woonkamer ik heb het roomwit gehouden met donker interieur maar mijn gordijnen vind ik magnifiek heelaas stervende door de katten.
En de onderste foto is van mijn vloer ik heb de mooiste vloer die ik ooit gezien heb speciale kleur Ivor-white
Afbeelding

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:18

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:26

Liesje89 schreef:
Wij hebben een vrij klein appartement. Toen we er in kwamen waren alle muren mosterdgeel met olijfgroene deurposten, echt verschrikkelijk. Die groene deurposten hebben ons heel wat uurtjes gekost om die mooi roomwit te krijgen. Verder hebben we alle muren creme, en 1 lange muur een bruintint. Het oogt een heel stuk ruimer nu. Verder hebben we gekozen voor lichte meubelen, ipv donkere wat we eerst hadden, en ook dat werkt mee. Hoe lichter het is binnen, hoe ruimer het lijkt.

Heb je foto's? :D Wij krijgen ook een kleine woonkamer, dus ben wel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:31

Wij zijn in januari in ons huisje getrokken, en november kregen de de sleutel... echt heel gedoe om alles te veranderen, we hebben echt ALLES opnieuw geverfd en behangen, plafonds enz.
wij hebben ook een lange woonkamer, en dan 1 kant zwart, en 1 kant wit. Dat zwart daar zitten dan motiefjes in. Is echt super geworden! Tegen de zwarte muur hebben we dan een witte schouw staan. Dat zwart hebben we ook overal terug laten komen, in de salon en eet tafel zitten zwarte stenen platen.. zal wel een foto maken!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:34

Ook even onze woonkamer :D We hebben een lange smalle woonkamer en hebben geprobeerd dit op te breken met een bank en dressoir. Dit zijn oude foto's, dus ondertussen hebben we er nog een kast bij, lampjes boven de bank en nieuwe frutsels voor in 't raamkozijn :D.

Afbeelding
Afbeelding
http://img225.imageshack.us/img225/5813 ... 25a6up.jpg

Ik ben zelf gek op de stijl van Rivièra Maison en heb me hierdoor ook laten inspireren :).
Laatst bijgewerkt door Nadia op 06-08-10 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, je mag maar 2 foto's ter illustratie plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:35

EngeltjeS schreef:
Wat zie ik prachtige woonkamers hier zeg! :D
Wauw!

@ TS, heb je al een aantal ideeén gekregen?

Mijn woonkamer is (gebroken?) wit met groen, en een prachtige bruine vloer :) grijzige banken, grote ouderwetse eettafel :)
Ook hier zijn we nog in opbouwende fase :P

Afbeelding
Dit was een half jaar geleden ongeveer :)
Nu zijn de meubels etc. van plaats verwisseld, andere tv etc :P (en een prachtige canvas foto <3 )
Maar zo hebben jullie een beetje idee er van :)

Ik ga nu opruimen haha!

die salontafel dus!!! hebben wij ook! en dan ook de eettafel daar van!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:40

Vende schreef:
Ook even onze woonkamer :D We hebben een lange smalle woonkamer en hebben geprobeerd dit op te breken met een bank en dressoir. Dit zijn oude foto's, dus ondertussen hebben we er nog een kast bij, lampjes boven de bank en nieuwe frutsels voor in 't raamkozijn :D.

Afbeelding
Afbeelding
http://img225.imageshack.us/img225/5813 ... 25a6up.jpg

Ik ben zelf gek op de stijl van Rivièra Maison en heb me hierdoor ook laten inspireren :).

Mooie rustige woonkamer, heeft wel wat van mijn stijl (is iets rommeliger :P ). Ik ben ook wel fan van RM, dat zal het zijn. :)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 06-08-10 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 12:40

Ik vind het ook mooi Vende!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:42

Dankjewel!

Om eerlijk te zijn is het normaal ook meer een rommeltje bij ons hoor :D Deze foto's zijn genomen de eerste dag dat we klaar waren met verbouwen/inrichten, vandaar dat 't er nog zo clean uitziet :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:48

Ik heb ook een jaren 30 woning en wij hebben 2 jaar geleden het hele huis weer in jaren 30 stijl terug gebracht(de vorige eigenaar had het in jaren 70 stijl gemaakt)

Ik heb ook zo'n lange woonkamer (13 x 4,20) en wij hebben er een jaren 30 Kamer en Suite in gebouwd.
Geeft heel veel sfeer. Laat het huis nog groter lijken en je hebt meteen een heleboel berg ruimte.

In de winter is het ook erg fijn want met de en suite deuren dicht is het veel sneller warm.
De openhaard hebben we bij van Manen in Barneveld besteld en is net zo hoekig en recht als de rest van de woning. Dat geeft een heel strak effect.

We hebben alles wit met een eenmaal gerookte eikenhoutenvloer. Dat maakt het heel licht en rustig in huis. de accesoires zijn blauw, rood en zwart.

Een heel leuk detail is dat wij door het helehuis van Gispen lampen hebben hangen(replica's) helemaal jaren 30, mooi design...en het leukste...verhoudingsgewijs helemaal niet zo duur. (van 80 tot 120 euro per stuk....als je naar andere design lampen kijkt ben je vaak veel meer kwijt per lamp)
We hebben er dimmers opzitten en het lijken als ze gedimt zijn wel lichtobjecten..heel mooi(vinden wij zelf uiteraard :o )

We hebben zelfs de deurgrepen in jaren 30 stijl...alleen hier hebben we niet gekozen voor het model van Witjes maar bauhaus. Dat is ook jaren 30 maar dan Duits.

Ik hoop dat je iets met deze tips kan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:12

NatasjavE: Klinkt interessant, heb je geen foto's..? :)