[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:43

Trouwens, ik denk dat je Harry vermeulen dan ook wel kent?
Aangezien je in Beesd woont.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:46

Harry zit hier om de hoek :-)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:47

MoniqueT schreef:
Harry zit hier om de hoek :-)

haha dat meen je niet! Daar heb ik les van gehad :)
Doen al zijn friezen het nog?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:51

Eh, ik zie geen Friezen meer voorbij komen. Ik heb trouwens zelf mijn koetsiersbewijs juist in Maurik gehaald (kwam jij toch uit de buurt?). Bij Nico Avezaath, waar we ook onze Janssen uit de les hebben gekocht, die liep destijds in het wedstrijdspan mee. En Whisper is gefokt in Lienden :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:55

Hier nog een bokker die zich op de huizenmarkt aan het begeven is.

we zitten alleen in dubio. Zouden heel graag het huis van de oma van mijn vriend kopen. Maar het probleem is, zij woont er nog in! De oma is nu 89 en nog vrij fit. Natuurlijk wel wat kwaaltjes maar nog niets ernstigs.

Ze woont in een erg mooi hoekhuis met omliggende tuin. Vanbinnen is het huis ernstig verouderd en er moet dus extreem veel aan gebeuren.

Momenteel wonen we in een huurappartement van de gemeente (beide nog studerend dus zeer lage huur, over 2 maanden beide klaar) en hier willen we graag uit. Dan krijg je dus de ellende.
Wat moeten we doen, iets gaan huren of iets gaan kopen. Zul je zien als we gaan huren woont oma nog 10 jaar in dat huis, gaan we kopen dan is oma over 5 maanden zo hulpbehoevend dat we 2 huizen hebben......

moeilijkmoeilijk :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 13:59

@Monique T: wat een geweldig plekje heb je daar, zo de paardjes bij je op het terras! Dat vinden vast veel mensen leuk.
@Vonneke: lastige situatie zeg, je weet nooit waar je goed aan doet.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:04

Vonneke, alvast kopen, oma er voorlopig in laten zitten, waarbij oma het vruchtgebruik heeft en jullie het bloot eigendom? Is een maffe woordspeling, want je mag je kleren aanhouden. Je kunt je even laten informeren, want het kan ook geld schelen aan overdrachtsbelasting als oma er voorlopig in blijft wonen en jullie zijn eigenaar. Als oma dat zou willen tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:08

Daar hadden gisteren mensen het ook al over.

Moet ik het inderdaad eens over hebben met mijn vriendje!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:09

ja precies en elk jaar mag ze jullie een stuk schenken, belastingvrij, ik zou het even door een deskundige na laten kijken, dara zijn foefjes voor

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:13

Vonneke : ik zou kijken of er niet een ander buitenkansje langskomt qua koopwoning , zijn er geen woningen die je interesse hebben en die je nu goed aan kan schaffen , waar je het ook heel erg naar je zin zou hebben ?

Wil je echt per-sé uiteindelijk in dat huisje van oma terechtkomen en ben je bang dat het moeilijk is om een ander huis voor een goede prijs kwijt te raken , dan zou ik gaan huren.

Of anders eens met oma praten , wie weet wil ze wel graag binnenkort een wat kleiner huisje , een mooie woning in een leuk zorgcentrum bij vriendinnen ?

Bij ons op het dorp zit zo'n mooi centrum dat de ouwetjes er graag naartoe gaan hoor , er zitten er al van 65 jaar.

Hartstikke mooie woningen , kunnen goedkoop eten in het centrale restaurant , handenvol vrienden en kennissen dichtbij , worden leuke dingen georganiseerd en er is hulp bij de hand voor als ze iets niet meer goed zelf kunnen :)

De ene woont volledig zelfstandig en doet alles zelf , de ander gaat eten in het restaurant , en weer anderen worden steeds ouder en krijgen steeds meer hulp. Ideaal :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:17

@ts, al wat gevonden? en waar zoeken jullie.

bij ons in de buurt, best leuke goedkope huizen, maar ja dan woon je ook in de middle of nowhere.. (oftewel.. heel erg noordelijk friesland)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:19

Afgelopen jaar is er wel een en ander veranderd mbt vruchtgebruik... Even een fiscalist bellen wat mogelijk is. Die kan je dat zo uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:22

Ze is nog erg blij en fier met het feit dat ze op zichzelf woont. Haar man zit al jaren in het bejaardenhuis, hier gast ze iedere dag op bezoek, maar ze vind het alleen wonen ook wel heel
erg fijn!
Zolang het niet hoeft zal ze zeker niet weggaan uit dit huis!

Er zijn wel meer woningen naar onze zin, maar niet zoals deze.
Moeten oma maar eens even laten wennen aan het idee en dan maar eens wat gaan uitzoeken.

Wil namelijk niet dat ze het gevoel krijgt weggestuurd te worden.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:27

Hebben jullie wel allebei al een baan als je afgestudeerd bent?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:37

Oma heeft groot gelijk , haha , gewoon pech voor jullie :P

Je moet ook op gaan passen dat je niet zelf onbewust de neiging krijgt om oma een handje te helpen zeg maar , als het nog 10 jaar duurt en jullie zitten te azen op dat huisje :P

Dat moet je echt zien te voorkomen , voor je het weet gaat het je nog een beetje ergeren dat je er niet in kan omdat oma nog zo goed is...dat is natuurlijk niks :)

Om dat te voorkomen zou ik er gewoon vanuit gaan dat ze nog 10 jaar daar zit en dat jullie gewoon lekker wat anders voor jezelf hebben waar je het naar je zin hebt , en van waaruit je het oma gunt dat ze nog lekker op zichzelf woont :)

Weet je überhaupt wel of jullie het tegen die tijd kunnen kopen , of zijn er nog meer mensen geïnteresseerd , of ligt de waarde te hoog o.i.d. ?

Dat is ook wel belangrijk natuurlijk , het hoeft niet vanzelfsprekend te zijn dat het huis naar jullie toegaat :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:40

MoniqueT schreef:
Eh, ik zie geen Friezen meer voorbij komen. Ik heb trouwens zelf mijn koetsiersbewijs juist in Maurik gehaald (kwam jij toch uit de buurt?). Bij Nico Avezaath, waar we ook onze Janssen uit de les hebben gekocht, die liep destijds in het wedstrijdspan mee. En Whisper is gefokt in Lienden :-)

Ja klopt, geboren en getogen in Maurik :)

Nico Avezaath... tja daar kocht ik mijn allereerste paardenspulletjes... :D
Hij werkt veel samen met Hans Zumbrink, hij staat weer op een pensionstal waar ik stond voordat ik de paarden aan huis had :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:47

Klopt, ik heb theorieles gehad van Hans ;-)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:50

Wat grappig zeg. De wereld is klein wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:31

Only_Hellen schreef:
Hebben jullie wel allebei al een baan als je afgestudeerd bent?

ik werk al parttime, mijn vriend heeft zicht op een baan, maar mijn ouders zullen garant staan.

pmarena schreef:
Oma heeft groot gelijk , haha , gewoon pech voor jullie :P

Je moet ook op gaan passen dat je niet zelf onbewust de neiging krijgt om oma een handje te helpen zeg maar , als het nog 10 jaar duurt en jullie zitten te azen op dat huisje :P

Dat moet je echt zien te voorkomen , voor je het weet gaat het je nog een beetje ergeren dat je er niet in kan omdat oma nog zo goed is...dat is natuurlijk niks :)

Om dat te voorkomen zou ik er gewoon vanuit gaan dat ze nog 10 jaar daar zit en dat jullie gewoon lekker wat anders voor jezelf hebben waar je het naar je zin hebt , en van waaruit je het oma gunt dat ze nog lekker op zichzelf woont :)

Weet je überhaupt wel of jullie het tegen die tijd kunnen kopen , of zijn er nog meer mensen geïnteresseerd , of ligt de waarde te hoog o.i.d. ?

Dat is ook wel belangrijk natuurlijk , het hoeft niet vanzelfsprekend te zijn dat het huis naar jullie toegaat :)

oma mag er wat ons betreft nog 20 jaar blijven wonen. :) wij hebben nu een appartement en dat kan zo ingeruild worden voor een woonhuis. Er zijn geen andere die geïnteresseerd zijn en de waarde gaat absoluut geen probleem zijn gezien de toekomstige werksferen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:10

Ik ben volop aan het verhuizen :D
De hele week heb ik al niet meer op een bank gezeten!
Voor bokt de komende tijd ook geen tijd meer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:53

Nou de kijkers bij mij waren gisteren positief.. Alleen op de kaart die de makelaar achter heeft gelaten staat dat ze graag 3 slaapkamers zouden hebben.. Dan snap ik niet helemaal waarom je gaat kijken bij een appartement waar er maximaal 2 in kunnen :+ Alleen de appartementen op de uiteinden hebben mogelijkheden voor 3 slaapkamers, maar die zijn dan ook meteen flink duurder.. Ik denk dus eigenlijk dat ie 3 kamers bedoelt, dat kan wel, maar dan moet het muurtje ertussen weer dichtgemaakt worden, ik heb daar een toog in.

Maar ik hoor binnen een week iets..

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:00

Huizenmarkt :n Mijn vriend en ik wonen in mei/juni alweer twee jaar in ons huidige huis en ondertussen staat zijn appartement nog steeds te koop.

Aan het huis ligt het niet. Een prima starterswoning op de bovenste woonlaag, maar ook heel geschikt voor ouderen. Altijd netjes bewoond. Nette laminaatvloer, mooie keuken, nette badkamer, eigen parkeerplaats. Supermarkt en andere winkels beneden, bushalte op loopafstand (letterlijk oversteken).. Maar in bijna twee jaar, is er nog maar een kijker geweest.

Waarschijnlijk ligt het aan de makelaar. Die heeft al een aantal dingen gedaan waar we niet blij van werden. En natuurlijk helpt het niet dat er meerdere appartementen in diezelfde buurt te koop staan. Dat zou de indruk kunnen geven dat niemand er wil wonen ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:14

MoriMann, je bent vrij om een andere makelaar te kiezen of je woning collegiaal met een andere makelaar te verkopen.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:16

Only_Hellen schreef:
MoriMann, je bent vrij om een andere makelaar te kiezen of je woning collegiaal met een andere makelaar te verkopen.

Klopt en daar zijn we nu ook mee bezig :)

Neemt niet weg dat deze meneer een aantal zaken in onze oger niet netjes heeft gedaan (een potentieel geinteresseerd botweg vertellen dat de vraagprijs vast staat bijvoorbeeld, wat uiteraard valt er over de prijs te praten!).

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 17:40

@Relaxed: dat is echt frustrerend, dat hadden die mensen natuurlijk van te voren kunnen weten!
@Morimann: een goede makelaar kan echt bepalend zijn, hopelijk kunnen jullie met een ander in zee.

Wij hebben net een bod gedaan op een huis! Wel wat kleiner dan we eigenlijk wilden, met name de slaapkamers. Maar voor de rest zo keurig afgewerkt, dat we zelfs zonder schilderen er in kunnen! Superfijne keuken en badkamer, volledig geïsoleerd etc. Mensen gaan uit elkaar, dus moeten er snel vanaf. Hopelijk een gelukje voor ons. Het is even afwachten op de reactie van de verkoper, die zou het maandag laten weten.