een niet startende scooter...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Clauw

Re: een niet startende scooter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:08

Ik heb ook vaaak dat hij niet wilt starten in de kou.
Met electrische start doet hij het dan helemaal niet, dus dan moet ik met de kickstart.

Als ik 1000 keer snel op de kickstart trap, doet hij het wel weer Clown

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:08

A_n_n_e_ schreef:
Vicky_88 schreef:
die van mij stond ineens midden op de drukke weg stil. kapot.
kon ik fijn naar huis lopen. en nu start ie helemaal niet meer. geweldig.

wat voor eentje heb je?
Mijne rijdt 60km/u en ook geen km harder Tong uitsteken

ik heb een TGB
mijne rijd 80 ofzo Nagelbijten / Gniffelen
houd auto's bij op de provinciale weg (en die mogen daar 80) Nagelbijten / Gniffelen

in_ge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:09

Ilsje_ schreef:
Die van mij die moet altijd ff op gang komen Huilen van het lachen dus dat duurt ff voordat ik full speed kan Tong uitsteken en owja, hij valt ook stil voor een stoplicht als ik niet uitkijk (en het koud is)

dan is ie niet helemaal goed afgesteld volgens mij....

Didoo schreef:
Maar wel vaker dat ik even moet kikken ipv elektrisch, maar dats niet zoo probleem Lachen Kan me niet zo druk maken om wat andere denken Schijnheilig

even niet nee.... wordt ander verhaal als het wat langer duurt (bij mij wel Tong uitsteken)

A_n_n_e_ schreef:
ach..ik ook..heb een sym mio, mischien meerdere hier? met hetzelfde probleem of gehad?
Mijne dan wil ik optrekken en dan blijf die op de 15km per uur hangen eventjes,,en dan gaat die verder..en dan blijft die weer even hangen..(op dezelfde snelheid) en na ong. 100m doet die het weer goed, me vader zegt dat die moet opwarmen, maar als ik een volle tank heb, doet die het niet! Tong uitsteken
En ik heb 1 keer gehad dat me accu dood was, een nieuwe erin en hij deed het weer!! Lachen

je moet wel rustig rijden als hij nog koud is, niet meteen vol gas. misschien dat dat het is...?
Laatst bijgewerkt door in_ge op 24-01-08 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:09

ik kick hem ook altijd aan, maar hoef het maar 1 of 2x te doen dan loopt ie (gelukkig) al Tong uitsteken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:10

Oh dat heb ik ook heel vaak met mijn scooter gehad. Vooral met regen.. Denk dat hij gewoon last had van de kou ect. Gelukkig heb ik hem in september verkocht (ivm een eigen autootje) Maar ooh wat heeft dat ding mij een irritaties opgeleverd Clown
*Vlak voordat ik hem verkocht ben ik er nog keihard mee onderuit gegaan. Scooter was nog zo goed als heel, ikzelf daarintegen zat onder de schaafwonden.. Nagelbijten / Gniffelen Ding reedt ook 75! Wow!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:11

Pff... Zullen we het daar eens over hebben *LOL*
On dingen zijn het af en toe Clown

Vooral als het koud is start ie eerst niet, en als hij op het station staat en het regent ook niet. Dan moet ik heeel lang wachten, en als ie dan rijd met horten en stoten, en sta ik bijna stil. Daarna niks meer aan de hand.

Hij heeft zo wel paar keer gehad dat hij helemaal niet meer starten of alleen maar reed met horten en stoten. En dan uiteindelijk stil kwam te staan..!

Mijne rijd 60 btw.
Met meewind 70 Clown
Laatst bijgewerkt door _Charlotte op 24-01-08 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:12

jeetje, julie met je 60/80 km per uur.

Kom ik aantuffen met mijn 50 Clown

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:13

Axel_Clauw schreef:

en dan heb ik een snorbrommer Vork

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:16

[/quote]
je moet wel rustig rijden als hij nog koud is, niet meteen vol gas. misschien dat dat het is...?[/quote]
ik rijd wel altijd rustig weg..! maar soms rijd die zo langzaam(omdat die dus eventjes niet harder kan) dan kunnen de voetgangers me inhalen Nagelbijten / Gniffelen maarja..het is maar een klein stukje,,dus vind het niet zo'n heel erg groot probleem.. Knipoog

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:18

zo te lezen heeft mijne dus gewoon een dikke jas nodig! Clown (als ik kijk wat bij jullie het probleem zie, dan zie ik mijn probleem er wel in terug)

in_ge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:19

een dekentje erover leggen misschien Tong uitsteken

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:20

Jaa goed idee!
Misschien moet ie ook maar even een regendek om, als het regent!

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:20

hihi.. Knipoog op school de enige scooter met een jas aan! wat zou mijne de andere uitlachen dat die het lekker warm heeft! Clown Knipoog
hij staat thuis binnen..dus heb er alleen last van als ik terug rijdt(als die dus buiten heeft gestaan! Clown )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:43

Mijn elektrische start doet het niet eens Haha! Moet altijd kicken. Scheelt wel dat hij na 1 hooguit 2x kicken start. Zonder gas te geven. Als ik gas moet geven bij het kicken, dan verzuip ik de scoot te snel. Al vaker last van gehad Haha! Ook heeft de mijne ff nodig om weg te komen. Als ik een stuk heb gereden en dan weer start dan vliegt hij zo weg. Maar als ik hier 's ochtends weg wil rijden dan moet ik met mijn benen ff mee duwen Tong uitsteken Verder laat hij me nooit meer stikken wat hij in het begin wel deed. Heb Speedfight 1.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:45

ik had ook een neo's,in het begin liet ik hem altijd maken als er wat aan was,god wat heb ik veel geld aan dat ding verpspild, toen ik eenmaal dichtbij me examen zat niks meer aan laten doen, heb zelf een scheur in mijn kappen geschopt toen hij niet startte..
ik merkte wel dat als het kouder was,of het geregend had dat ie dan opstart problemen had,(of gewoon niet meer startte)

wat was ik blij met mijn rijbewijs en auto..
toen ging auto kapot..lekker koppaking..dat kost dus veeeeel meer geld..ik blij want hij deed het weer..nu zit ik alweer met een kapotte auto...

dus, ga gewoon fietsen! een band plakken is altijd makkelijker Haha!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:54

Scooter van mijn zus wil heel vaak niet starten.
Oke, is haar eigen fout, want ze rijd bijna nooit.

Komt ze weer stampend naar binnen " DE SCOOTER START WEER IS NIET " Clown

Toen ik nog een scooter had, heeft hij mij ook regelmatig laten staan.
Ofja, laten staan, ding hielt er gewoon onder het rijden mee op Bloos
Starten had hij opzich geen problemen mee gelukkig.

Scooters Nagelbijten / Gniffelen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:57

Mijn scooter heeft me gelukkig nog NOOIT laten staan. Haha!
1 x een lekke band, maar toen ben ik gewoon zachtjes door gereden (was bijna op het werk).
Er is dan ook bijna niet aan geknutseld en hij was nieuw, maar hij loopt als een tierelier. Haha!

Maaruh, die gebruik ik al een lange tijd niet, dus wie interesse heeft...

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:51

ik eigenlijk ook zelden "klopt af" mar mijn banden zijn laatst vernieuwd, + hij had een startprobleem maar verder doet ie ut toch altijd, voor minimaal 24 km per dag

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:52

Waarschijnlijk is je scooter dan afgesteld in de zomer..doet mijn brommer ook met mist bijv. dan krijgtie te veel lucht.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:24

Vicky_88 schreef:
ik heb een TGB
mijne rijd 80 ofzo Nagelbijten / Gniffelen
houd auto's bij op de provinciale weg (en die mogen daar 80) Nagelbijten / Gniffelen

En daar mag jij niet komen. Rolleyes

Mijn scooter start soms ook niet. Dan ga ik eerst proberen te kicken en dan bel ik m'n vader of 'ie me op wil komen halen. Maar meestal probeer ik dan de elektrische start nog een keer en na een paar keer doet 'ie 't dan wel weer.

M'n scooter gaat maximum 55 km/h.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:28

Vicky_88 schreef:
Axel_Clauw schreef:

en dan heb ik een snorbrommer Vork

Ach, dan rijden we samen sloom Vork

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:31

Ik heb het advies gekregen om met koude dagen alleen emt de kickstart te starten... op die manier ontlast je het startmechanisme een beetje en zal ie vlugger starten (als het meezit) bovendien is het beter voor je scooter...

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:32

A_n_n_e_ schreef:
ach..ik ook..heb een sym mio, mischien meerdere hier? met hetzelfde probleem of gehad?
Mijne dan wil ik optrekken en dan blijf die op de 15km per uur hangen eventjes,,en dan gaat die verder..en dan blijft die weer even hangen..(op dezelfde snelheid) en na ong. 100m doet die het weer goed, me vader zegt dat die moet opwarmen, maar als ik een volle tank heb, doet die het niet! Tong uitsteken
En ik heb 1 keer gehad dat me accu dood was, een nieuwe erin en hij deed het weer!! Lachen

Oeee ik ken je probleem, alleen rij ik op de autoweg, (brom) en dat is echt niet cool want dan gaan die auto's je inhalen enzo. En dat is eng Nagelbijten / Gniffelen

Shanna schreef:
Ik heb een peugeot speedfight 2..
Het vreemde is dat mijn papap hem wel meestal aankrijgt als het mij met geen mogelijkheid lukt.. Scheve mond

Leven de speedfights Haha!
Ik heb een speedfight 1 Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 01:50

Mijn brommer is ook al zo'n ramp. In het begin ging het allemaal prima, maar na een tijdje duurde t een eeuw voordat hij gestart was. Even later kapte hij er telkens mee tussendoor. Dit werd nog later steeds erger, als ik geen gas gaf in een bocht stopte ie. Ik kon dan wel 10 pogingen doen om dat dingen weer aan de krijgen (ik fietste m altijd aan, standaard is er nl af), maar het hielp niet. Uiteindelijk na veel gescheld kreeg ik m weer aan Clown maarja, dan is er weer een bocht. Dat werd dus gas geven maar ook de rem inknijpen anders ging ie weer uit.

Laatst was ineens de ketting gebroken Clown mijn broertje heeft hem gemaakt maar we krijgen hem niet meer aan

Op zich ook niet zo'n probleem meer, had hem in eerste instantie gekocht omdat mijn pony eerst op 45 min. fietsafstand stond. Begin december is hij verhuisd, afstand is nu 15 minuten fietsen. Vanaf dat moment kreeg dat ding ook kuren.

Moet zeggen, ik heb er niet echt de behoefte aan om hem te laten maken. Het kost me alleen maar geld en ik gebruik hem toch nog maar zelden.
Misschien even op MP zetten, kijken wat ik ervoor kan krijgen Clown

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 01:57

Axel_Clauw schreef:
Ik heb ook vaaak dat hij niet wilt starten in de kou.
Met electrische start doet hij het dan helemaal niet, dus dan moet ik met de kickstart.

Als ik 1000 keer snel op de kickstart trap, doet hij het wel weer Clown

Rijd 'ie nu weer harder dan twintig kilometer per uur? Huilen van het lachen

Geen scooterproblemen hier (geen scooter), maar ga wel binnenkort (7 Februari) m'n examen doen, iemand aanraders en afraders qua scootermerken enzo? Clown Do's en don't's? Clown