Norton Antivirus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thorretje

Re: Norton Antivirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:33

kijk hier maar eens

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:16

Citaat:
Er worden bij Hitman pro 2 virusprogrammas geleverd dan kan je kiezen.

Helemaal geen Hitmanpro installeren, juist van je computer gooien en de software apart draaien als spywareblaster en Adaware en Spybot.
Er wordt een trialversie geinstalleerd ( virusscanner ) die jouw 'betaalde virusscanner' uitzet en de taak overneemt.
Die stopt na 30 dagen en ben je niet beschermd meer.
En ook nu weer die eeuwige fout te denken dat Hitmanpro een virusscanner is.
Het enige wat het is 'een schil om een aantal software tegelijkertijd te laten samenwerken' ( waar nooit toestemming voor is gevraagd aan de uiteindelijke makers van die software ) 'een vals gevoel van veiligheid geeft want je hebt geen virusscanner na 30 dagen meer' en het verwijderd resoluut zonder jouw te laten weten 'wat' het verwijderd. ( en niet alles is spyware wat deze ziet, ook windows bestanden )
Dus resultaat is te vaak en teveel crashende computers en is ook het advies > gooi het er alstublieft af en draai je beveiligingssoftware helemaal apart van elkaar.

Wil je geld uitgeven aan een goede virusscanner denk dan eens aan NOD32, belast de computer helemaal niet en je merkt niet eens dat het er is.
Norton is te zwaar en laat teveel steekjes vallen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:12

Juno is zeg nergens dat hitman pro een virus scanner is?.
Hitman gebruiken naast Norton geeft alleen maar problemen. Norton vreet erg veel van je pc.

Ik gebruik nu al 2 jaar een gratis virusscanner en hitman pro en dus ook noooooit problemen.

Ene als je Hitman Pro een beetje kent weet je dat NOD32 een trail gratis bij hitman pro geleverd wordt waarna je erna voor kan betalen. Als je dat niet wil zet je alle gedeeltes waar hij vraagt een virusscanner te installeren uit dan zet hij degene die je gebruikt ook niet uit en draait alleen adaware en spy-bots.

En trouwens je krijgt keurig een melding wanneer je trail afloopt Haha!. Als je die niet leest en niets doet dan is het eigen schuld.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:51

thorretje schreef:
kijk hier maar eens

Daar wordt het nou niet echt simpeler van ...

[naam verwijderd]' pc gaat binnenkort dus maar naar de dokter Haha!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:23

@Prisca
Citaat:
Er worden bij Hitman pro 2 virusprogrammas geleverd dan kan je kiezen.

Dat bedoel ik, je hebt al een virusscanner, dus moet Hitmanpro zich er niet mee bemoeien en als jij dan je keuze maakt wordt die dure betaalde uitgezet en ga je verder met de trial.

Citaat:
! Toch hebben we hierbij enkele bedenkingen. HitmanPro installeert voornoemde programma's hoe dan ook, ook al heeft u ze reeds, waardoor ze tweemaal op uw pc staan (ze worden dus niet overschreven!), en daardoor in conflict met zichzelf kunnen geraken. Da's van het goede toch wat te veel. En uw persoonlijke instellingen negeert het programma volkomen. Hebt u bv. Spybot in 't Nederlands geïnstalleerd, dan zal (het Nederlandse!) HitmanPro er de Engelse versie overschrijven (dat overschrijft het dan wèl…). Hebt u in AdAware bv. het scannen van uw persoonlijke fotomappen uitgeschakeld vanwege overbodig tijdverlies want daar staat geen spyware, dan weet HitmanPro het blijkbaar beter en zal het programma AdAware de opdracht geven deze mappen toch te scannen.
Het bijgeleverde SpySweeper werkt maar 30 dagen en is veel te streng ingesteld. Cookies die u wilt bewaren beschouwt het als tracking cookies, ook al zijn ze dat niet, of wilt u dat precies wèl hebben.

Citaat:
Vraag:
Na installatie van Hitman Pro werkt mijn virusscanner niet meer. Hoe los ik dit op?

HitmanPro heeft een ingebouwde virusscanner gekregen, deze installeert dus een tweede virusscanner op uw computer.
Als er iets verkeerd is voor een computer dan is het wel twee virusscanners installeren. Virusscanners schakelen elkaar namelijk dan uit en vervolgens bent u dus niet beveiligd tegen virussen.
U moet in de Setup van HitmanPro (als u hem gaat 'verwijderen'), aan te geven dat u de virusscanner wilt verwijderen. Vervolgens kunt u deze problemen oplossen.

Zomaar wat voorbeelden, en als sluitstuk kun je hier verder lezen

Conclusie is zoals wij zeggen, het is handig als je niets weet van spyware en beveiliging en je het liefst achterover wilt leunen, maar wij kiezen voor een goed lopende computer die blijft werken.
En we draaien niet voor niets op de securityfora's mee om dit soort problemen dagelijks voorbij te zien komen.
Als iemand roept dat die een virus heeft en goed beveiligd is omdat hitmanpro er ook zit weten we al genoeg, juist ... 2 virusscanners die elkaar in de weg zitten en dus niets doen enz.
Of een systeem die vernageld is met registerfouten.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:29

Op de eerste quote kan ik zeggen NOGAL DOM. Iedereen weet dat als je iets wil installeren eerst oude moet verwijderen en in ieder geval goed in de gaten moet houden.

Hitman pro draai je naast een virusprogramma die ook hun aangeven. Met installeren van hitman pro waarschuwt hij al maar mensen lezen nu eenmaal slecht en klikken gewoon door. Voordeel van dit is dat je idd met een druk op de knop klaar bent.

Gelukkig verdien ik op dit moment een hoop geld aan mensen die van alles installeren en allelei sites bezoeken enz.. en niet nadenken.

Wij installeren standaard Hotman pro en een keuze uit 2 virus programma's werkt prima en klanten zijn erg tevreden.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:58

ik installeer Hitman Pro bij voorbaat niet op het systeem van m'n klanten en mijn klanten tevredener na verwijderen van hitmanpro dan ervoor. Gemiddelde PC-dokter weet over 't algemeen niet veel van software en hardware. (Mijn ervaring met pc-dokters: Ze hebben me veel werk opgeleverd)

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:27

Citaat:
Op de eerste quote kan ik zeggen NOGAL DOM. Iedereen weet dat als je iets wil installeren eerst oude moet verwijderen en in ieder geval goed in de gaten moet houden.

Foutje in je gedachten.... je installeerd geen virusscanner, die heb je al.
Dus ga je niet eerst verwijderen om Hitmanpro alles te laten overnemen, daar is die 'schil' niet voor bedoeld.
Je installeerde een 'schil' met gebundelde spywareverwijderaars, je vroeg niet om een toevoeging van een trial virusscan ( waar de maker maar even aan voorbij gaat )

Citaat:
Hitman pro draai je naast een virusprogramma die ook hun aangeven. Met installeren van hitman pro waarschuwt hij al maar mensen lezen nu eenmaal slecht en klikken gewoon door. Voordeel van dit is dat je idd met een druk op de knop klaar bent.

Gelukkig verdien ik op dit moment een hoop geld aan mensen die van alles installeren en allelei sites bezoeken enz.. en niet nadenken.

Zou je niet denken dat het 'verdienen' komt doordat men maar raak installeerde en zeker met de adviezen om HMP te installeren welke je stug blijft adviseren.

Citaat:
Wij installeren standaard Hotman pro en een keuze uit 2 virus programma's werkt prima en klanten zijn erg tevreden

Gelukkig zijn er dan voor al die probleemgevallen en na foute adviezen heel veel goede computer/securityfora's waar wij 'gratis en voor niets' de mensen een schone computer teruggeven en dat allemaal op basis van vrijwilligerswerk.
Omdat wij zo graag een schoon internet willen behouden en mensen iets willen bijbrengen die dat later weer zullen doorgeven aan anderen.
Jammer dat het niet altijd lukt iemand te overtuigen.

En dat hollen naar een computerdokter die dan ook weer domweg HMP erop gooit, is water naar de zee dragen, advies is stop die centen lekker in je zak en zoek een computerfora waar ze je snel er van af helpen.
Kost je geen cent en je leert er alleen maar van.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:51

Natalie schreef:
Waarom gebruik je Avast niet? Dat is een gratis, en zeer goede virusscanner ?
www.avast.com

Mijn Norton vireuscanner was verlopen op mijn laptop , heb nu dus die gedownload.
Moet ik daar nog verder iets bijdownloaden of is die alleen goed?
Iemand ervaring ermee!

Groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:40

Ik vind HMP ook waardeloos, idd veel mensen weten half niet wat ze installeren, 2 virusscanners....
Vondutch; ervoor zorgen dat ie elke dag update, automatisch.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:54

wij hadden op onze oude pc ook norton, niet aan te raden echt super slechte viruscanner onze pc was na een jaar al helemaal onder de virussen omdat hij ze er niet allemaal kon afhaalen. dus nieuwe pc en viruscanner gekocht Haha!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 11:08

Daar heb ik nu net geen problemen mee gehad. Lachen
Ik zeg het nog eens, verder ben ik gewoontevreden van Norton. Dat ie veel plaats inneemt merk ik ook helemaal niet en virussen heb ik geen last van watdat doet ie allemaal lekker zelf. Haha!

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:10

Ik volg even, net weer norton, nadat we Geeen!! virusscanner en dus de computer naar de knoppen hadden!

Was er een paar jaar geleden zeer tevreden over, dus hoop dat dat nu ook weer zo is;)

MoOnliGhT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:44

op onze computer zit mcafee, en we hebben nog nooit een virus gehad, dus het zal wel goed wezen Clown

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:21

Ik gebruik al jaren lang de gratis virusscanner van Grisoft link en ben daar heel tevreden over. Ook omdat deze goed draait op de oudere computers.
Ik heb al aardig wat ontzéttend vervuilde computers schoongemaakt en heb daarbij (wanneer het systeem het toeliet) vaak gebruik gemaakt van HMP. Vaak waren dat systemen waarvan de virusscanner verlopen was en er niet op werd gezet waar men op klikte. HMP haalde dan nog vaak niet alles weg, maar als je met 11 (!!)virussen en dik 300 (!!) sporen van spy- en adware zit, kom je wel een heel eind. Dat laatste restje daar weet ik zelf altijd wel goed raad mee Whoosh!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:19

Ik heb net op aanraden mijn Norton van de pc verwijderd, gewoon via configuratie scherm > software, geen enkel probleem.
Norton maakt je pc dus echt traag..
Op aanraden van dezelfde personen heb ik nu een gratis virusscanner gedownload AVG, volgens hen een hele goede, haalt ook dagelijks automatisch updates op.
Ook op mijn pc was er door de pc winkel, waar je dus verwacht dat er kenners zitten, hitman pro op mijn pc geïnstalleerd, maar na een aantal goede adviezen, waaronder van juno1, heb ik die toch maar heel snel van mijn pc verwijderd, behalve een paar losse onderdelen zoals spybot S&D.
Maar het blijft wel lastig, een leek met een pc, hulde aan de vrijwilligers die er tijd en energie in steken om anderen in te lichten en te helpen met hun pc problemen!!!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 08:41

Ik heb geen last van dat probleem dat mijn pc trager of sneller is met Norton, maar dat is mssn omdat ik een giga ruimte heb op mijn pc. Vork

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 08:47

Ik heb nu HitmanPro & Avast , kan ik dit zó houden of zal ik Hitmanpro ermaar afgooien, na alles wat ik heb gelezen.
Maar gisteren draaide ik hem nog, hadt hij een paar dingen gevonden, dus ik weet het ook niet zeker.
Aub help me , me laptop is net nieuw.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:11

Hitmanpro eraf gooien

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:35

Wat je op je computer moet draaien is
Firewall ( softwarematig als Zonealarm free ) niet die van Windows XP
Een goede virusscanner als NOD32 of freeware als dat je keuze is.
( reden dat ik voor NOD32 kies is dat die je systeem niet belast, je niet merkt dat die er is en je er geen omkijken naar hebt, en belangrijker is dat die mijn internetpagina dichtgooit als ik op een site komt die al iets in de aanbieding heeft wat zich wil installeren ( trojan scripts ).
AVG en Avast laten mij wel toe, daar mag ik constant op het kruisje klikken en blijkt het toch al op mijn computer te staan.
Bij het scannen van een trojansimulator mag ik dus alles installeren, NOD32 klapt het eruit, m.a.w die wist hoe fout dat bestandje was en ik anders 100 trojans had.
Geen Hitmanpro wat een schil is om Adaware/Spybot&Destroy/Spywareblaster enz.
> Verwijder Hitmanpro en gebruik voor spyware te verwijderen Adaware en Spybot na elkaar ( de ene vind iets wat de ander misschien niet ziet als dreigend)
>Installeer Spywareblaster, het doet zijn taak op de achtergrond, alleen 1 x per week controleer je even of er updates zijn.
( HMP was er voor bedoeld om deze software tesamen te laten werken en men niet per stuk zelf moet nadenken om die software even te gebruiken, nadeel is dat het trialversie van bijvoorbeeld een virusscanner meebrengt die jouw 'betaalde' uitschakeld, en je na 3 maanden geen virusscanner werkzaam hebt. Je wordt er niet in gekend wat het verwijderd, door de software tesamen te laten uitvoeren belast het wel zeker de computer en vreet vrij geheugen, systemen crashen en register fouten zijn aan de orde van de dag )

Heb je iets gedownload, bestandje van iemand ontvangen > zet het in een map 'downloads'op je schijf, rechtsklik er op en laat scannen door je virusscanner en daarna je spywarescanner>voordat je het opent.
Haal je dingen via P2P, ook die map eerst scannen en doe er ter controle een aparte online scan overheen met Ewido en van een virusscanner online.
Zeker omdat de scripts en trojans niet worden opgemerkt door freeware virusscanners en ze daar hun steekje laten vallen.

Over het antwoord 'Norton belast mijn systeem niet want ik heb een grote schijf'
Dat heeft er niets mee te maken, als je geen grote schijf had gehad dan had Norton al gepiept bij het installeren.
Het gaat om hoe die software je computer vertraagd, bij opstarten van de computer, als het moet scannen en als je mail verzend en ontvangt.
En dat die veel steekjes laat vallen en sommige virussen in het wild niet detecteert.
En vaak hebben we die al sneller binnen voordat een virusscanner zijn updates binnenheeft.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:09

Is NOD32 ergens gratis te downloaden? & Die andere dingen die je in het begin van je vorige reactie zei?
Ik heb HitmanPro er afgegooid,wat ik raar vind is dat ik dit advies van iemand uit een computerwinkel heb gekregen om HMP erop te zetten!! ( Dan ga je toch vanuit dat ze iets weten)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 15:08

juno1 schreef:
Over het antwoord 'Norton belast mijn systeem niet want ik heb een grote schijf'
Dat heeft er niets mee te maken, als je geen grote schijf had gehad dan had Norton al gepiept bij het installeren.
Het gaat om hoe die software je computer vertraagd, bij opstarten van de computer, als het moet scannen en als je mail verzend en ontvangt.
En dat die veel steekjes laat vallen en sommige virussen in het wild niet detecteert.
En vaak hebben we die al sneller binnen voordat een virusscanner zijn updates binnenheeft.
Excuses, ik ben ook niet zo 'n prof erin...
Maar ik heb mijn pc geformatteerd en ik merk dus geen verschil of Norton er wel opstond of niet...

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:19

Je zou zowiezo minimaal 50mb werkgeheugen meer ter beschikking moeten hebben, dan met Norton...
en met werkgeheugen bedoel ik niet de harde schijf ruimte.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 19:20

Kan allemaal best zijn en zal het ook vast wel (daar twijfel ik niet aan) Vork, maar ik merk er niets van, voor mij is het dus prima zo.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:45

VonDutch schreef:
Is NOD32 ergens gratis te downloaden? & Die andere dingen die je in het begin van je vorige reactie zei?
Ik heb HitmanPro er afgegooid,wat ik raar vind is dat ik dit advies van iemand uit een computerwinkel heb gekregen om HMP erop te zetten!! ( Dan ga je toch vanuit dat ze iets weten)

Je kunt een 30 dagen versie uitproberen en als je de nederlandse handleiding volgt bij het installeren dan heb je er verder geen omkijken naar.
Adaware
Spybot
Spywareblaster
Zonealarm free

De computerwinkel kiest bij de klanten voor makkelijk, 1 handeling en die klant is klaar denkt die dan.
Ligt ook aan het personeel die niet beter weet, ze krijgen een reparatie en doen een scan op Spyware en laten die software er dan op staan voor de klant.
Ook omdat iemand nog met een virusbesmetting naar de computerwinkel rent omdat men er geen virusscanner heeft opstaan, mooi denkt de winkel dan heeft de klant alles in één.
In die tussentijd drinkt die koffie Knipoog of gaat verder met een volgende klus.
Ik bespreek die zaken redelijk vaak als ik in zo'n winkel kom ( omdat het nu eenmaal ter sprake komt ) en dat is dan ook meestal de uitleg of omdat ze verder er ook niet veel van weten dan wat er op Internet staat als aangeboden download.
Alleen als je veel bezig bent met het oplossen van problemen en onverklaarbare meldingen voor ogen krijgt kom je redelijk vaak uit bij HMP.
Tip, je kunt je veel geld besparen door je beveiliging op orde te hebben en mocht er per ongelijk iets tussendoor glippen dan heeft Internet je zeer goede experts te bieden die je bij het probleem helpen.