Waar kunnen wij gaan wonen samen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Waar kunnen wij gaan wonen samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:06

Ik zou het dicht bij de snelweg zoeken. Ik denk daarin dat zowel langs de A73 als langs de A50 goed zou kunnen werken.

Ik ben zelf van Nijmegen naar Eindhoven verhuisd en ik werk in Arnhem. Gelukkig hoef ik maar 1 dag in de week naar kantoor, maar er is eigenlijk altijd wel file.

Sochtends naar het noorden staat het op de A50 zowel vlak na Oss vast als na de brug bij Nijmegen. Savonds naar het Zuiden staat het meestal bij Nijmegen behoorlijk vast.

Zelf woon ik in Eindhoven Noord. Ik zit in 5 minuten op de snelweg. Dat scheelt gewoon echt heel veel. Helemaal om Eindhoven naar Weert is wel echt naar en kost veel tijd.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:08

Ik woon in Uden, was voor ons ook een locatie ongeveer in het midden van waar we allebei werken :).
Nu hadden wij niet de eis dat we bij familie of vrienden wilden blijven wonen, dus dat was wat makkelijker.
Vind het hier prima wonen.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:14

Ik zou zeggen kijk eens in de dorpen rondom Den Bosch! Bijv Rosmalen. Dan zit je 45 minuten vanaf Weert en Wageningen. Ook Den Bosch zelf is heel erg leuk. Misschien toch eens het overwegen waard? Het is een stad, maar het voelt heel anders aan dan bijv Utrecht, Rotterdam, etc. Je kunt dan bijv ook kijken om met de trein naar je werk te gaan als dat mogelijk is. Ik reis met de trein naar werk en ben sneller dan met de auto ;)

Mijn vriend en ik hebben in dezelfde stad gestudeerd en komen van origine allebei uit een andere stad. We zijn naar een stad verhuisd die voor ons allebei nieuw is. We hebben vrij makkelijk nieuwe vrienden kunnen maken, en de meesten wonen niet verder dan 30-45 minuten rijden. Dat is heel goed te doen!

Een overweging kan ook zijn hoe erg is het om iets verder te reizen? Wij spreken af en toe doordeweeks af, maar dat zal ook anders worden als onze vrienden (en wij misschien ook) kinderen krijgen. En dan is in het weekend reizen helemaal niet erg!

En, denk je nog járen bij het bedrijf te werken waar je nu werkt? Zowel voor jou als je vriend. Want je kan nu ergens gaan wonen voor je werk, maar als dat verandert is een fijne woonplek ook heel fijn. :)

Edit toevoeging: nieuwe vrienden hebben wij vooral gemaakt door sport. Dus in een fijne sportschool. Groepslessen. Een sportvereniging voor een groepssport. Wat we ook nog eens willen doen is bijv cursussen volgen, dat kan ook heel leuk zijn.

Ladyson

Re: Waar kunnen wij gaan wonen samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:25

Sport is naar mijn idee ook de manier om nieuwe vrienden te leren kennen. En het is dan wel handig om na te denken of je een sociale sport doet, het met leeftijdsgenoten is en om het op de plek te doen waar je woont.

Ik spreek uit ervaring dat een yoga les in stilte niet echt ideaal is voor nieuwe contacten, net zoals je paard een kwartier verderop te zetten waar vervolgens vooral mensen komen die minimaal daar weer nog een kwartier vandaan wonen in de verkeerde richting :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:45

Ibbel schreef:
En als je nou echt denkt: dit is het dorp, huur dan komende vakantieperiode daar in de buurt een vakantiewoning/ga er op een camping staan (al dan niet met een camper) en test eens uit of het echt is wat je verwacht (ook qua samenwonen trouwens). En dan niet voor een weekje, maar gewoon voor de hele zomer (of nog langer) en ga daarvandaan dan ook pendelen naar je werk.

Ik zou juist langer doen, zeker als je de A50 moet hebben. In de zomer(vakantie) is dat prima te doen maar zodra de vakanties voorbij zijn begint de file ellende. Pak de herfst erbij, dan heb je een reëler beeld van de reistijd (en eventuele frustratie).