Show jou wc, inspiratie nodig.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:01

Wat hebben jullie allemaal vette wc's!

Allemaal zelf gedaan? Onze wc boven is nog in de stijl van de oude bewoners (beige en bruin) maar ik wil hem graag ook naar groene tinten met hout doen. Alleen wil ik het graag zelf proberen.

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:42

Cchanny schreef:
Wat hebben jullie allemaal vette wc's!

Allemaal zelf gedaan? Onze wc boven is nog in de stijl van de oude bewoners (beige en bruin) maar ik wil hem graag ook naar groene tinten met hout doen. Alleen wil ik het graag zelf proberen.


Mijn man heeft ons hele huis zelf gedaan, ons huis was voorheen 'het deel' van de boerderij en had geen bovenverdieping of überhaupt iets van een indeling.

Het hout wat wij in de wc hebben ( plank in het nisje en plankje in de muur,in de muur zit een koker waar de nieuwe wcrollen in gaan) is van oorsprong een salontafel geweest.

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:06

Lay_D schreef:
Cchanny schreef:
Wat hebben jullie allemaal vette wc's!

Allemaal zelf gedaan? Onze wc boven is nog in de stijl van de oude bewoners (beige en bruin) maar ik wil hem graag ook naar groene tinten met hout doen. Alleen wil ik het graag zelf proberen.


Mijn man heeft ons hele huis zelf gedaan, ons huis was voorheen 'het deel' van de boerderij en had geen bovenverdieping of überhaupt iets van een indeling.

Het hout wat wij in de wc hebben ( plank in het nisje en plankje in de muur,in de muur zit een koker waar de nieuwe wcrollen in gaan) is van oorsprong een salontafel geweest.


Wauw wat tof zeg! En super vet dat jullie hele huis zelf is gedaan!

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Show jou wc, inspiratie nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:50

Die van mij is erg basic. Geen ruimte voor inbouw, dus we hebben het simpel gehouden.

Afbeelding

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Show jou wc, inspiratie nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:30

Dit is ons hokje

Afbeelding

dancertje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:36

Floemii schreef:
Groen met hout? U vraagt wij draaien :Y)
Plankje boven het toilet is nagenoeg het zelfde als de houtlook tegel op de vloer. Wij zijn vooral ontzettend gek op de groene hexacon tegeltjes

[ [url=m/lB0IIk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wik2Rk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2JrKqb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeh <3 <3 ik zoek nog dit soort groene tegels mag ik vragen waar je deze vandaan hebt?
ik heb een zelfde ruimte van wc en vind jouw tegels zo mooi wil alleen werken met zwarte acessoires

Taucha

Berichten: 1210
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:46

Lay_D schreef:
Het hout wat wij in de wc hebben ( plank in het nisje en plankje in de muur,in de muur zit een koker waar de nieuwe wcrollen in gaan) is van oorsprong een salontafel geweest.

Ah ik was al nieuwsgierig wat dat voor mousehole was! Grappig! De rollen gooi je dan boven bij de plank de muur in?

Hier een “groene” wc doordat ie vol hangt met gekko’s in alle vormen, kleuren en maten. En er zit een kikker en schildpad tussen verstopt :=

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:55

Taucha schreef:
Ah ik was al nieuwsgierig wat dat voor mousehole was! Grappig! De rollen gooi je dan boven bij de plank de muur in?


Ging het maar zo makkelijk :')
Je stopt ze er van onderen in, je drukt ze erin en dan met de hand iets omhoog en de nieuwe rol drukt hem dan verder omhoog, dat doe je net zolang tot je niet meer kunt. Afhankelijk van de rol en merk passen er bij ons 7 rollen in.

Taucha

Berichten: 1210
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Show jou wc, inspiratie nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:27

Hmmm ingewikkeld!
Was wsl bouwtechnisch niet mogelijk het gat door te laten lopen tot aan het plankje?

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:27

Taucha schreef:
Hmmm ingewikkeld!
Was wsl bouwtechnisch niet mogelijk het gat door te laten lopen tot aan het plankje?


Nee, dat was idd niet mogelijk, als je er eenmaal een handigheidje in hebt dan is het opzich zo gepiept :j

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 10:32

MayoNeighs schreef:
De mijne is ook nog niet volledig klaar; er moet nog gevoegd en gekit worden. En nog een plankje bovenaan. Maar qua groen kan die wel tellen. :)

[ [url=m/ewFLuL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh heeeel leuk. Echt mijn smaak.

Ik dacht even dat je een spiegel betegelt had :') , was ook leuk geweest, maar niet zo praktisch. Haha.

Kikka

Berichten: 4692
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 10:52

Afbeelding

Dit is ons toilet! Terrazzo vloer, donkerblauwe wandtegels tot halverwege en de muren en het plafond roze.

Afbeelding
Hier zie je de vloer wat beter.

Zelf gedaan, was erg trots op mezelf :Y)

Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 10:54

Dat wc rollen Luik ga ik even onthouden. Over 2 weken heeft mijn man een weekje vakantie opgenomen dus kunnen we een begin maken. We hopen in ieder geval de nieuwe wc op te kunnen hangen en aan te kunnen sluiten.

En de organische spiegel vind ik ook wel een leuke.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 28-05-24 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje
Berichten: 3842
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 10:55

Zelf opgeknapt. Tegeltjes en muren geverfd, plankje, nieuwe lamp etc.


Afbeelding

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Show jou wc, inspiratie nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 11:27

Afbeelding

Inmiddels hangt het zeeppompje ook ;)

Jildau

Berichten: 9443
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 14:13

Onze wc! Zit onder de trap maar omdat we heel trots zijn op de trap hebben we dit in het zicht gelaten.

Afbeelding

Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Show jou wc, inspiratie nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 14:29

Inmiddels zijn we aan de gang. Het behang is besteld en ook het idee van de rollen buis gaan we uitvoeren, dat was al het plan maar omdat ik een meetfoutje heb gemaakt komt het er nu zeker.

We hadden een mooi schaaldieren gevonden voor niet gek geld en die had ik dacht ik goed uitgemeten om te laten zagen... oepsie dus niet. Maar toen zei mijn man al. Dat geeft niet want dan kunnen we die klep ernaast maken, opgelost dus.

Tink89
Berichten: 3021
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Show jou wc, inspiratie nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:34

Schaaldieren?

Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 16:14

Arghh.. schaaldeel, een mooie plank haha.

No animals were hurt in the making :').

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:41

Onze wc... Landelijke stijl

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:44

Groen... hout... check :D
(Incl mijn serieuze hoofd in de spiegel :') )
Afbeelding

beestenfreak

Berichten: 1316
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:11

Afbeelding
Afbeelding

De toiletrolhouder was er eerst, daar hebben we het thema op gebaseerd :D (wel gekozen voor accessoires die makkelijk te verwijderen zijn mochten eventuele toekomstige bewoners graag een 'standaard' toilet willen :+)

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Show jou wc, inspiratie nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:41

Jij doet je ava wel eer aan met die wc!

Alsemgeest, jullie hebben een balzaal! Wat een mooi wasmeubel en kom trouwens, zelf geknutseld? Ja-loers!

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 14:58

foxy80 schreef:
Jij doet je ava wel eer aan met die wc!

Alsemgeest, jullie hebben een balzaal! Wat een mooi wasmeubel en kom trouwens, zelf geknutseld? Ja-loers!


Nee is een kringloop vondst geweest van de vorige bewoner, ben er nog steeds heel erg blij mee :D
De WC's beneden hebben we ook verder ingericht met oude meubelen om een beetje de sfeer van dit huis er in te houden. (Is in de 19e eeuw een wijnpakhuis geweest). Daardoor is ook alles groot en ruim... je moet alleen wel een goede conditie hebben om dit huis te stofzuigen en dweilen :+

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 15:37

c_alsemgeest schreef:
foxy80 schreef:
Jij doet je ava wel eer aan met die wc!

Alsemgeest, jullie hebben een balzaal! Wat een mooi wasmeubel en kom trouwens, zelf geknutseld? Ja-loers!


Nee is een kringloop vondst geweest van de vorige bewoner, ben er nog steeds heel erg blij mee :D
De WC's beneden hebben we ook verder ingericht met oude meubelen om een beetje de sfeer van dit huis er in te houden. (Is in de 19e eeuw een wijnpakhuis geweest). Daardoor is ook alles groot en ruim... je moet alleen wel een goede conditie hebben om dit huis te stofzuigen en dweilen :+


Ik volg iemand op insta die helemaal smoor is met haar dweilrobot. Misschien is dat een tip?