Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:48

Eufy is 7 cm dacht ik. Of anders je kast ophogen.. _O- hebbik in onze gang gedaan de kinderen hebben 4 houten blokjes minder...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:43

Met 3 harige honden. 2 Border Collies en een pomeriaan, zei ik harig? Heb ik deze: BLAUPUNKT Bluebot XTREME Zwart
Hij loopt elke dag. Puur om het bij te houden. Wanneer ik naar bos ben geweest en er ligt veel zand of veel haar dan ga ik met een Franse slag de groffe dingen weg halen en dan laat ik hem lopen. Werkt perfect.
Maak hem na gebruik altijd school. Zo kan die het langst mee.
Moet wel zeggen, je hoort hem wel maar vind het niet storend. Die paar minuten dat ie loopt scheelt mij een hoop werk. Dan maar beetje lawaai :P

Ben echt heel tevreden.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:53

Na we eerst een Roomba gehad hebben (die het waterbakje van de hond onder gooide en daardoor verdronken is) hebben we al jaren een Roborock. Elke avond mag hij een rondje door de kamer maken, af en toe met dweil maar meestal alleen zuigend. Met een Golden Cocker en twee katten hebben we dagelijks voldoende haren en zand in huis en de volgende ochtend is dat weer mooi weg.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:39

Ik heb vriendlief eindelijk weten te overtuigen om een Roomba aan te schaffen. In de outlet van Mediamarkt kun je soms mooie koopjes doen. Ik hoop zo dat ie bevalt want ik heb echt zo een hekel aan stofzuigen. :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:47

JesdaJinn schreef:
Met 3 harige honden. 2 Border Collies en een pomeriaan, zei ik harig? Heb ik deze: BLAUPUNKT Bluebot XTREME Zwart
Hij loopt elke dag. Puur om het bij te houden. Wanneer ik naar bos ben geweest en er ligt veel zand of veel haar dan ga ik met een Franse slag de groffe dingen weg halen en dan laat ik hem lopen. Werkt perfect.
Maak hem na gebruik altijd school. Zo kan die het langst mee.
Moet wel zeggen, je hoort hem wel maar vind het niet storend. Die paar minuten dat ie loopt scheelt mij een hoop werk. Dan maar beetje lawaai :P

Ben echt heel tevreden.

Die hebben wij ook met een stabij en aussie. Staat iedere dag aan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 11:28

Eens, het is toch een beetje geven en nemen, zeker in het begin. Als de pup straks wat ouder is en zindelijker, dan kan hij weer op de normale tijd opstaan.

En tbh, wat is 5-10 min nou? Om de pup éven buiten te laten?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:00

Hier de ecovacs deeboot ozmo. Geen mega opvangbak, maar die heeft wel een variant met zo’n leeg station. Snel en geruisloos. 2 Berners in huis dus veeeeel haar

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:22

IMANDRA schreef:
Sinds we de tweede hond erbij hebben zijn we toch heel hard aan het overwegen om voor een robotstofzuiger te gaan. Twee australian shepherds, dus zo. veel. haar...!

Maar nu zijn er 100.000 modellen en sommige zeggen voor dierenharen te zijn en sommige niet. Dus ik weet niet zo goed naar welke merken en modellen ik moet kijken. Omdat hier vast meer mensen met (langharige) honden zitten, zijn er vast mensen die mij een model kunnen aanraden! Het ding hoeft ook niet perfect overal onder en alle hoekjes te stofzuigen, daar hebben we onze dyson voor.

Ik zoek dus een robotstofzuiger die:
  • langharige dierenharen aankan
  • een opvangbak heeft want elke dag legen kinda defeats the purpose
  • niet te veel lawaai maakt

Hij hoeft in principe geen dweilfunctie te hebben, maar niet erg als die er wel op zit. Camera is nice, maar geen moetje of pre. De ruimte onder onze bank is 10,5 cm hoog, die onder onze kastjes 7,5cm (ik gok dat ze daar niet onder gaan kunnen). We hebben ook een soort kleine drempel/overgang/gootje naar onze serre waar die bij voorkeur over moet kunnen (waar de schuifdeur door-/overheen schuift). (Nog) geen tapijten, de vloer is keramische tegel.

Prijs is geen issue.

Wie o wie kan mij een goede robotstofzuiger aanraden?

PS: ik zag bijvoorbeeld deze maar geen idee of die goed zijn? https://www.coolblue.nl/product/944302/ ... -heat.html https://www.philips.nl/c-p/XU3110_02/ho ... l-benefits

Er komt een nieuwe Dreame X40 pro ultra versie uit met een intrekbare LIDAR zodat hij onder lage meubels kan komen. Ze verzinnen toch wat allemaal. Hier de aankondiging op Facebook;

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:24

Ik heb onze Rudi de Roomba inmiddels binnen. Heel gebruiksvriendelijk te installeren, hij heeft net een plattegrond van het huis gemaakt en mag nu eerst proefdraaien met stofzuigen en daarna dweilen.

Wat ideaal dat je in kan stellen dat ie op bepaalde tijden vanzelf gaat man!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 11:23

Niqui schreef:
IMANDRA schreef:
Sinds we de tweede hond erbij hebben zijn we toch heel hard aan het overwegen om voor een robotstofzuiger te gaan. Twee australian shepherds, dus zo. veel. haar...!

Maar nu zijn er 100.000 modellen en sommige zeggen voor dierenharen te zijn en sommige niet. Dus ik weet niet zo goed naar welke merken en modellen ik moet kijken. Omdat hier vast meer mensen met (langharige) honden zitten, zijn er vast mensen die mij een model kunnen aanraden! Het ding hoeft ook niet perfect overal onder en alle hoekjes te stofzuigen, daar hebben we onze dyson voor.

Ik zoek dus een robotstofzuiger die:
  • langharige dierenharen aankan
  • een opvangbak heeft want elke dag legen kinda defeats the purpose
  • niet te veel lawaai maakt

Hij hoeft in principe geen dweilfunctie te hebben, maar niet erg als die er wel op zit. Camera is nice, maar geen moetje of pre. De ruimte onder onze bank is 10,5 cm hoog, die onder onze kastjes 7,5cm (ik gok dat ze daar niet onder gaan kunnen). We hebben ook een soort kleine drempel/overgang/gootje naar onze serre waar die bij voorkeur over moet kunnen (waar de schuifdeur door-/overheen schuift). (Nog) geen tapijten, de vloer is keramische tegel.

Prijs is geen issue.

Wie o wie kan mij een goede robotstofzuiger aanraden?

PS: ik zag bijvoorbeeld deze maar geen idee of die goed zijn? https://www.coolblue.nl/product/944302/ ... -heat.html https://www.philips.nl/c-p/XU3110_02/ho ... l-benefits

Er komt een nieuwe Dreame X40 pro ultra versie uit met een intrekbare LIDAR zodat hij onder lage meubels kan komen. Ze verzinnen toch wat allemaal. Hier de aankondiging op Facebook;

[ [url=m/CVD8XW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmm jammer want dat is nog steeds te hoog haha. Denk niet dat ik die kast eenvoudig 1,5cm hoger krijg, maar wellicht wel iets om naar te kijken als ik toch voor Dreame zou gaan!

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:55

Zo enthousiast als ik op 9 april jl in dit topic nog over onze nieuwe Roomba was, dat is nu een stuk minder. In de afgelopen 8 weken is het stofzuigen steeds minder geworden. Hondenhaar veegt hij op proppen, welke hij niet meeneemt. Ook zijn programma is regelmatig in de war.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:51

Je hebt nog garantie toch? Het lijkt me dat je daar in dit geval gebruik van kan maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:37

Oud topic, maar toch even een reactie van een meelezer :)
We hadden een blaupunkt maar na een aantal jaar ging die het echt minder goed doen. Mijn collega vertelde over haar nieuwe robot met leegstation, dat klonk wel erg goed! Dus via marktplaats een roomba combo gekocht. Die bleek niet voor niks op marktplaats te staan, ondanks dat erbijstonddat hij goed functioneerde :+ maar gelukkig nette verkoper en mijn geld teruggekregen :j
Toen gekozen voor een nieuwe Eufy X10 pro. Wat een verademing! Hieraan merk ik echt dat de ontwikkeling niet bepaald heeft stilgestaan de afgelopen jaren. Dat ding ontlast enorm en heeft een heel goede dweilfunctie. Ben er echt heel blij mee.

Ik heb hier trouwens maar een kat rondlopen, maar woon op een boerderij met de paarden aan huis en we zijn aan het verbouwen. Dus genoeg te doen voor de robot :j

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:45

cissy schreef:
En wat als er een 'ongelukje' op de vloer ligt?
Haarballen vd kat of grasjes gegeten buiten en binnen op tapijt onder de salontafel spugen?
Smeert zo'n robozuiger dat dan niet door de hele kamer/over hele tapijt?

Heeft iemand ondertussen al ervaring met een robot die dit ook opmerkt?
Ik heb 3 bejaarde Ragdolls die af en toe wel eens een ongelukje hebben. En als ik investeer in een automatische schoonmaker, wil ik niet zelf nog heel het huis schrobben als het uitgesmeerd wordt. :Y)
Nu is het ook niet veel moeite om mijn steelstofzuiger van de muur te halen en te stofzuigen. Maar een robot is ook wel leuk voor het dagdagelijks onderhoud.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:53

Ik heb de Avalect en ben er erg blij mee.
Wat ik zelf doe, in de ochtend als ik de deur uitga dan loop ik even door het huis (meestal liggen de katjes dan te slapen) maak alles "Miep" klaar en zet hem aan. Zo heb ik zicht op ongelukjes en kan ze gewoon doen waar ze voor betaald wordt.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:22

ik check eerst even een rondje voordat harry gaat zuigen en dweilen, en het aparte gedeelte van de kattenbak kan 'ie niet komen, soort bijkeuken, had een kat die er wel eens naast de bak een plasje deed. dat doe ik even met veger en blik en de de gewone stofzuiger ivm de enorme hoeveelheid korrels die ze knoeien :')

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:26

Ik heb zelf nog geen aanrader, hebben nu de Blaupunkt Xboost (aka Robért), opzich tevreden maar waar ik absoluut op zou letten bij aanschaf van een volgende:

- Het instellen van No Go zones; hij loopt bij ons vast onder de bank. Ivm uitschuifsysteem is er een klein randje waar hij niet onderdoor kan, rest van de bank wel. En je weet hoe dat gaat: als ik de hele tijd beneden in de buurt ben gaat het goed en racet ie wel vijf keer onder de bank door. Maar zodra ik 1 minuut boven zit 'HELP AM STUCK' - en dat drie keer achter elkaar. Dan ken ik net zo goed zelf de steelstofzuiger pakken.
- Kunnen opslaan van de map die hij van de kamer maakt (eigenlijk zelfde reden als bovenste), maar misschien ook zodat ik kan zeggen 'alleen keuken' of 'gang'

Verder heel tevreden mee en
By the way: opvangbak vind ik persoonlijk de moeite niet waard. Legen van zo'n standaard bakje is echt 10 seconden werk.

Verder denk ik dat de meeste degelijke robots wel voldoen aan je eisen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:21

Achterom schreef:
Oud topic, maar toch even een reactie van een meelezer :)
We hadden een blaupunkt maar na een aantal jaar ging die het echt minder goed doen. Mijn collega vertelde over haar nieuwe robot met leegstation, dat klonk wel erg goed! Dus via marktplaats een roomba combo gekocht. Die bleek niet voor niks op marktplaats te staan, ondanks dat erbij stond dat hij goed functioneerde :+ maar gelukkig nette verkoper en mijn geld teruggekregen :j
Toen gekozen voor een nieuwe Eufy X10 pro. Wat een verademing! Hieraan merk ik echt dat de ontwikkeling niet bepaald heeft stilgestaan de afgelopen jaren. Dat ding ontlast enorm en heeft een heel goede dweilfunctie. Ben er echt heel blij mee.

Ik heb hier trouwens maar een kat rondlopen, maar woon op een boerderij met de paarden aan huis en we zijn aan het verbouwen. Dus genoeg te doen voor de robot :j

Helaas, helaas, helaas.... de Eufy begon steeds meer foutmeldingen te geven in mijn vakantie. De crux bleken onze ramen te zijn. We hebben aan een kant van de woonkamer ramen die doorlopen tot bijna op de grond. Het kozijn daarvan grenst aan de vloer, is net een centimeter hoger. De robot ging daar net iets schuin overlangs en daarmee heeft hij zijn bumper ontzet.
Opgestuurd, bleek niet meer te repareren en dus geld terug. Ontzettend netjes afgehandeld, dat zeker, maar nu dus geen robot meer -O-
Iemand ideeen hoe ik dit kan voorkomen bij een volgende?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:57

Kun je geen virtuele muur of blokkade invoeren? Dat kan ik bij onze Dream namelijk wel. Ideaal voor een huiskamer met trap naar beneden zonder opstapje. Ben altijd bang dat die klif sensor het niet lekker doet, dus heb daar gewoon een virtuele muur neergezet.

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:13

@ Achterom

Onze Arnold is ook een roborock van Xiaomi en die kan best wel over een drempel heen.
Wij hebben een schuifraam tussen de woonkamer en de veranda en als die open staat, kan hij gewoon over de richel heen.
Ik heb zelfs al gehad dat - toen de veranda nog niet klaar was en er enkel chape lag - Arnold onbedoeld door het open raam was gegaan en vrolijk rondhobbelde op de chape in de veranda :D
Het fijne aan hem is ook dat hij zelf de kamer opmeet d.m.v. een laser en nergens tegen botst.
En de nieuwere versies hebben ook een systeem om het opvangbakje automatisch leeg te maken in het laadstation.

Als onze Arnold ooit komt te overlijden, komt er zeker weten een Arnold 2.0 van hetzelfde merk.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:44

Crista schreef:
Kun je geen virtuele muur of blokkade invoeren? Dat kan ik bij onze Dream namelijk wel. Ideaal voor een huiskamer met trap naar beneden zonder opstapje. Ben altijd bang dat die klif sensor het niet lekker doet, dus heb daar gewoon een virtuele muur neergezet.

Hier ook een Dream en inderdaad virtuele muur, voor als de sensor een keer niet mocht werken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 14:06

We hebben de Dreame x40 sinds 1 week.
Mijn vriend heeft er een heel project van gemaakt qua checken van functionaliteiten en betrouwbaarheid en is op deze uitgekomen.

We hebben 4 verharende kortharige katten.
Het huis is super schoon. Er zit huisdierdetectie op en vraag me niet hoe maar huisdierongelukjes schijnt ie ook te detecteren en daar omheen te werken.

Ik vind m vrij stil, maar we laten m ‘s nachts aan het werk. Er zit een goede dweilfunctie op en hij warmt zelf schoon dweilwater op en loost vies dweilwater in z’n station.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 15:52

Ik heb een roborock en die werkt fijn. We hebben vier katten en een hond en paarden aan huis maar hij doet het prima. Ook met een leegstation erbij wat ik zelf wel toegevoegde waarde vind hebben. Ongelukjes hebben we bijna nooit in huis maar ik kijk meestal ook wel voordat hij start, al start hij ook zeker vaak wel automatisch. Wordt hier zeker niet het hele huis doorgesmeerd. Er staan ook stukken ingesteld waar hij niet komt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:28

Wij hebben sinds eergister een tweedehandse roombi i8 erbij met zoon afvalstation. Dus hebben er nu twee rondrijden. Ursula en James.
Met allea gelijkvloers en twee langharige honden en mijn zandpoten en wat hooi was duidelijk teveel voor ursula alleen. We moesten dr 3 keer legen en dan nog twijfelde ik of ze dr rondje weg afgemaakt had.
Maar nu heeft James de beschikking over dezelfde gps kaart die ursula al gemaakt had. Tot nu toe tevreden en werkt goed in de app.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:28

Ik heb ook een James! Laatste tijd begon hij wat dement te worden en stond hij soms verdwaasst in de kamer.
Een nwe batterij was de oplossing, hij doet het wee als vanouds ( James is een Xiaomi eve plus)