Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:justdiesel schreef:Dat raam zat er toch al toen jullie dat huis kochten? Beetje raar om daar dan over te gaan zeuren.
Nee hoor, als dat zonder toestemming zo geplaatst is, dan kun je een gemeente gewoon om handhaving vragen. Feit dat een voorganger er niet over gemiept heeft, maakt het niet legaal.
Rocamor schreef:Als jullie plannen gewoon binnen bestemmingsplanplan past, kan buurman op zijn kop van staan...
De verhoudingen zijn nu al verstoord. Korte metten mee maken
Jillz1 schreef:Ben beetje bang om nu al een verstoorde verhouding te krijgen.
Ze zijn erg onrealistisch en het feit dat ze dit al jaren zo blijken te willen maakt mij voorzichtig.
Citaat:Eerst onze plannen de vergunning rond en dan de botte bijl erin.
Geen zin in Meester Frank Visser op de stoep.
Citaat:Ze hebben nergens recht op maar ze denken van wel
Roodvos schreef:TS, lees dit even mbt ramen en de erfgrens:
https://fdjadvocaten.nl/ramen-vensters- ... s-mag-dat/
Het raam hoeft niet weg, maar moet wel ondoorzichtig gemaakt worden. Dit kan bijvoorbeeld met folie.
Alja schreef:Net verhuisd en dan al zoveel gedoe..
Jij had toch ook moeite om je oude buurtje achter te laten?
Dan moet dit niet als een warm welkom voelen.
Sterkte
Jillz1 schreef:Ik heb gezegd, ik geef het door aan mijn man en dan hoor je wel een keer er iets van.
Goof schreef:Jillz1 schreef:Ik heb gezegd, ik geef het door aan mijn man en dan hoor je wel een keer er iets van.
Deze opmerking en het nu vooruit schuiven zodat je je eigen plannen eerst kunt realiseren geven de buren juist heel erg de ruimte om te gaan hopen of denken dat je welwillend bent en mee zal gaan werken.
Dat lijkt me juist nog ongunstiger voor de relatie.
Je had eigenlijk meteen een 'nee' moeten geven; jullie aankoop, jullie geluk.
Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk aangeven dat jullie niet akkoord gaan.
Ilse_123 schreef:Je kan er nu toch op terug komen van ‘goh buur, we waren best wel verrast door je voorstel en hebben het er uitvoerig over gehad, maar we moeten je toch teleurstellen.’
Zo is het aardig en dan komt het niet vreemd over dat je niet direct nee hebt gezegd. Het is zelfs wel netjes omdat het nu lijkt alsof jullie het er echt serieus over hebben gehad. Bijzondere situatie.
capopjekop schreef:Je woont samen, dan vind ik het logisch dat je het bespreekt met je partner voordat je meteen nee zegt. Dus ik vind het niet zo gek.
En bespreken hoeft dan ook helemaal niet serieus te zijn. Als partner ook meteen nee zegt ben je ook klaar