Smartwatch met sportfunctie paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Smartwatch met sportfunctie paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:36

Die van mij hoort het trillen van mijn horloge niet.
Wanneer ik de navigatie functie gebruik, trilt en piept die voor elke afslag, heeft paard helemaal niks van door.

Bij mij komen WhatsApp berichten ook wel gewoon binnen tijdens het paardrijden, maar ik kijk daar alleen naar als ik relaxed aan het stappen ben, anders lees ik ze pas als ik klaar ben met rijden.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:30

Ik gebruik nu de Garmin vivofit S4. ik zet wandelen aan en pas daarna in de app de workout aan. Vind het erg jammer dat ik niet gewoon paardrijden kan kiezen (ook geen fitness).
en met dit horloge kan je het ook niet handmatig toevoegen zoals met sommige.

Met mijn tomtom kon het wel maar die worden niet meer gemaakt. :Y)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 18:13

leonie87 schreef:
Ik gebruik nu de Garmin vivofit S4. ik zet wandelen aan en pas daarna in de app de workout aan. Vind het erg jammer dat ik niet gewoon paardrijden kan kiezen (ook geen fitness).

Heb je geen garmin connect app waar je andere sporten uit kan halen?

Zo heb ik een functie voor Horseback Riding toegevoegd op mijn garmin instinct 2S.
Hij trackt de route, afstand, snelheid en tempo, ook de wisselingen hierin. Hoogteverschil en dergelijke. Verder mijn gegevens van hartslag, en calorieën.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:32

Eh, nee, gelukkig niet :+ Ik heb idd gewoon geen zin in berichten op mijn horloge. Ik zou dan toch gaan kijken (en over nadenken, reageren...) terwijl ik lekker met pony door het bos wil struinen. Omdat ik wel de navigatie gebruik, is het wel handig dat horloge een trilling of piep geeft bij afslag. Daar gaat nog iets in fout, hij doet dit niet bij iedere afslag. Ben er nog niet achter waar dit fout gaat -O-

Utixo schreef:
germie schreef:
[

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:28

Suliko schreef:
leonie87 schreef:

Heb je geen garmin connect app waar je andere sporten uit kan halen?

Zo heb ik een functie voor Horseback Riding toegevoegd op mijn garmin instinct 2S.
Hij trackt de route, afstand, snelheid en tempo, ook de wisselingen hierin. Hoogteverschil en dergelijke. Verder mijn gegevens van hartslag, en calorieën.

Deze app is inderdaad via de Garmin Connect IQ app te downloaden op je telefoon. Ik was ook in de veronderstelling dat er alleen een betaalde functie was, maar via hier heb ik deze gevonden. Nu is die betaalde 3 of 4 euro per jaar, dus het is te overzien.

Oh wacht, ik zie dat je een Vivofit hebt. Ben je daar zeker van? Dat is namelijk een kinderhorloge.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:21

Utixo, ik heb de F3b outdoorsports via Garmin Connect gedownload, die was gratis volgens mij of heel misschien iets van 3,- ofzo, en daar zit horseback riding als functie bij.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:34

Utixo, vicoactive s4 bedoel ik.

Ik kan het in de app idd wel. Op mijn horloge helaas niet.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:17

leonie87 schreef:
Utixo, vicoactive s4 bedoel ik.

Ik kan het in de app idd wel. Op mijn horloge helaas niet.

De apps die je in de garmin connect kan downloaden moet je ook eerst overzetten naar je horloge, en dan in het menu van je trainingsopties via je horloge als toevoegen en als favoriet instellen zodat hij makkelijk beschikbaar is.

Ik zie dat de app voor horseback riding ook op vivoactive 4 kan, dus het moet kunnen!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:22

Ik heb ook een Vivoactive 4s, het kan echt ;). Via de IQ store download je de app naar keuze, daarna synchroniseer je het met je horloge. Dan even zoeken waar hij staat, en starten maar.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:58

oke ik ga hier eens induiken want het is me tot op heden niet gelukt!

hiluxfautras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:59

ik las dat de polar ignite 2 interessant is als je de activiteit paardrijden wilt monitorren. Ik vond nu online een versie polar ignite 2 equine .... is it nog een andere smartwatch versie of gewoon zelfde ?
Zijn de meesten onder jullie hier tevreden mee ?
Ik wil vooral graag mijn hartslag monitorren, en dan vooral de gangen, tijd in de specifieke gang registreren, overgangen , routes opslaan etc etc ...

Idd niet makkelijk om het juiste model te kiezen tussen al die mogelijheden

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:51

Het is gewoon dezelfde standaard polar ignite 2, het equine-deel is de hartslagmeter voor je paard wat je erbij krijgt.

Maar als je weet hoe snel je paard gaat in alle gangen, kan je in de app bij de activiteit paardrijden, zelf de snelheidszones aanpassen. In je vorige topic werd daar al op gewezen, en ik kan inmiddels bevestigen dat dat klopt. Zelf dus na jaren een ignite te hebben, nog iets nieuws geleerd :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:17

De Garmin modellen Epix, Fenix en instinct ( en Foreruner 965) verschillen maar heel weinig . als je die overweegt moet je echt even de details erbij pakken.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:47

Ik heb onlangs een garmin venu 3s gekocht en wil daar een route in importeren zodat ik onderweg op mijn horloge kan kijken. Echter lukt het me niet en in de connect op mijn tel heb ik een route handmatig ingevoerd aan er staar niet compatible met mijn watch. Kan dit da helemaal niet ? Kan ik alleen waar ik begin opslaan en dat als ik terug wil dat aanvinken of een andere app erop zetten ? Ik heb alleen geen zin om daar veel voor te betalen. Ik dacht via garmin dit zo te kunnen doen.

Hoop dat iemand wat weet

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 22:20

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:28

Tuittuit schreef:
Ik heb onlangs een garmin venu 3s gekocht en wil daar een route in importeren zodat ik onderweg op mijn horloge kan kijken. Echter lukt het me niet en in de connect op mijn tel heb ik een route handmatig ingevoerd aan er staar niet compatible met mijn watch. Kan dit da helemaal niet ? Kan ik alleen waar ik begin opslaan en dat als ik terug wil dat aanvinken of een andere app erop zetten ? Ik heb alleen geen zin om daar veel voor te betalen. Ik dacht via garmin dit zo te kunnen doen.

Hoop dat iemand wat weet

Je kan komoot gebruiken om te navigeren met dit horloge, alleen staan daar geen ruiterroutes in. Dit model ondersteunt helaas niet de functie "koersen" dus je kan geen losse gpx-bestanden in je horloge zetten. Ik heb uiteindelijk om deze reden mijn venu3s ingeruild voor de feniks (het navigeren is voor mij erg belangrijk).

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 07:26

Hmm ja zo'n vermoeden had ik intussen al. Ik kan wel terug naar waar ik weg kwam navigeren, maar geen gehele route er inzetten. Wat voor Feniks heb je dan gekocht als ik vragen mag ? Als ik even vlug kijk zijn die prijzen vanaf 700 euro.
Ik heb komoot erop gezet en dan heb je eerst 1 week gratis en ik vond dat wel goed werken. Erg duidelijk die pijltjes waar je heen moet en je ziet elk weggetje wat er is. ( had de tip gekregen om op wandelen te zetten, want dan neemt ie alle paden mee) alleen hij praatte niet welke kant ik op moest dus moest af en toe gewoon even op mijn horloge kijken waar we heen moesten. Ik weet niet of ik dit in een instelling nog aan moet zetten ?? Was al blij dat ik niet op kaart lezen de route hoefde te rijden. :D
In theorie kost me dat 5 euro in de maand of je kan het gelijk voor 1 heel jaar kopen, echter gebruik ik het niet veel dan vind ik het kwa kosten wel weer jammer ( los of, omdat je het maandelijks kan opzeggen,
je het ook zo weer voor 1 maand kan aanzetten ??? :)* ) . Ik dacht dat het gewoon op het horloge zelf kon. Maar een horloge van 700 of duurder kopen versus wat ik heb betaald (405) kan ik de app bijna 5 jaar kosteloos gebruiken :o
Ik heb hem afgelopen vrijdag binnen gekregen dus in theorie kan ik hem nog omruilen :o

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:28

Of je ook gesproken aanwijzingen aan kan zetten, zou ik niet weten eigenlijk. Ik kijk altijd gewoon op mijn horloge :)

Ik heb de feniks 7s, die was zeker geen 700 euro. Heb er iets in de 400 voor betaald, maar ik heb wel op een aanbieding gewacht.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:07

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:50

BarbaLala schreef:
FennyPower schreef:
https://www.coolblue.nl/product/950559/ ... 2sQAvD_BwE

Ik heb deze. Paardrij functie, zwemmen.
Whatsapp en Android

Ziet er interessant uit qua prijs. Moet je zo´n watch aan je telefoon koppelen of is het een op zichzelf staand device?

Je moet ze koppelen aan je telefoon.
In theorie kunnen ze wellicht wel zonder telefoon, maar dan kun je maar weinig aflezen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 21:06

Achterom schreef:
In theorie kunnen ze wellicht wel zonder telefoon, maar dan kun je maar weinig aflezen.

Oke, en als je een Android hebt kun je ze alleen aan watches voor Android koppelen en als je een Apple hebt alleen aan Apple watches? Of dat niet perse?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 09:21

BarbaLala schreef:
Achterom schreef:

Oke, en als je een Android hebt kun je ze alleen aan watches voor Android koppelen en als je een Apple hebt alleen aan Apple watches? Of dat niet perse?

Veel watches kunnen met beide overweg. Maar dat staat vaak ook wel aangegeven op vergelijkings- en verkoopsites, als je het zeker wilt weten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:13

Dankjewel voor de info! :)