Fun-da deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 20:09

Prachtige openingspost! Ik lees ook weer mee

eilleen333

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 20:22

Leuke OP! Top gedaan! Ik ben ook weer van de partij!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 20:24

Cayenne schreef:
Jaaaaa, een nieuw topic! *\o/*

De voorkant en achterkant van dit huis matchen totaal niet met elkaar :D
En volgens mij hadden ze liever in de jungle gewoond :j
https://www.funda.nl/koop/beverwijk/hui ... weg-141-a/

En hoe is die bovenverdieping ingedeeld. Wil persoon van slaapkamer 1 moet ie bij slaapkamer 2 naar binnen. Maar eeest door de badkamer heen. Wat een wandeling :')

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 20:41

Leuke OP

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 20:43

Top gedaan weer Happinez, leuk dat je het toch weer wilde doen ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:43

Flying_Angel schreef:
Mag ik hier nog even mijn vraag stellen, stond in het einde van het oude topic.

https://www.funda.nl/koop/emmen/huis-42 ... brink-121/

Ik vraag me af waarom dit niet verkocht raakt? Huizen in de buurt verkopen wel en deze staat er al iets van 10 weken op.

Omdat Bargeres echt de tokkiebuurt van Emmen is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:15

pillow schreef:
Flying_Angel schreef:

Ik vraag me af waarom dit niet verkocht raakt? Huizen in de buurt verkopen wel en deze staat er al iets van 10 weken op.

Nahhh das niet helemaal waar. Het ligt er maar net aan in welk deel van de Bargeres je woont. En dat is gelijk aan alle andere buurten daar, als angelslo, rietlanden, emmerhout. Ook daar zitten stukken waar je niet wilt wonen. (ex-emmenaar :D ) Maar waarom deze zo lang te koop staat tov anderen uit die buurt ????? Geen idee. Kan idd zijn dat de makelaar het gewoon niet op verkocht wil zetten als lokkertje voor andere panden die hij te koop heeft. Of dat de verkoper het zelf niet op verkocht wil hebben staan. Maar dat is een gok van mij.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:55

pillow schreef:
Flying_Angel schreef:

Dit valt in mijn ogen wel mee. De vraag ging ook over de vergelijking met huizen in ditzelfde stuk.

Eens met Rina!

cent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:06

Ik kom ook volgen :)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:52

Ik weet niet of hier ook meer mensen echt op zoek zijn of alleen voor de leuk meekijken. Maar er valt me wat op en ik weet niet goed hoe dat te doorbreken:
Wij wonen nu in almere en zoeken een huis in drenthe omgeving beilen, exloo etc. Als ik bel voor een bezichtiging dan krijg je gelijk de vraag wat je binding met die plaats is want alle bezichtigingen zijn al vol gepland. Je mag dan met een goede verklaring nog net op de wachtlijst maar eigenlijk dat liever ook niet. Ik voel me echt gediscrimineerd zo :-)
Onze zoektocht is al niet heel simpel want enigzinds beperkt budget en toch op zoek naar huis met een beetje land, niet al te veel klushuis (we gaan liever geen muren verplaatsen), ruimte voor paarden en werken aan huis (dus werkschuur en extra slaapkamer/werkkamer) op max 1,5 a 2 km van het bos en max 2 uur rijden naar amsterdam ivm 1 kantoordag per week. En dat soort huizen zijn er dus wel maar je mag gewoon niet komen kijken want je komt uit de randstad.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:26

Leuke op en ik volg hier ook weer meerendeel stilletjes mee.

Pjer ik herken wel wat je zegt. Noorderlingen kijken vaak sceptisch tegen Randstad mensen.

Wij hebben het ook ervaren dat er letterlijk gezegd is dat het verkocht was onder voorbehoud maar het dus langere tijd nog te koop heeft gestaan. Toen er dus naderhand gebeld is met een Drents accent was alles nog mogelijk. Pure discriminatie dus.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:34

Jeetje, dat herken ik totaal niet, maar ik woon ook niet in Drenthe.
Ik kan me voorstellen dat het niet fijn voelt..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:43

Het zal deels zijn dat er misschien sceptisch tegen mensen uit de randstad aangekeken wordt, maar voor een deel geven soms verkopers ook duidelijk aan dat zij het liever aan iemand uit de buurt verkopen dan aan iemand die geen binding heeft met het dorp/de plaats. Dat is niet omdat ze geen 'randstedelingen' willen, maar om te zorgen dat het leefbaar blijft en de leefbaarheid versterkt door mensen met een binding (vereniging, baan, sociaal leven) met het dorp 'voorrang' te geven.

Heel vervelend natuurlijk als je niet uit de omgeving komt en wel druk op zoek bent, maar de mensen die uit die buurt komen en wel hun leven daar al hebben opgebouwd zijn waarschijnlijk ook druk op zoek en zullen ook niet een ruimer budget hebben, anders zouden ze wel andere woningen bekijken.

Zie ook bijvoorbeeld: https://www.gemeente.nu/ruimte-milieu/w ... -inwoners/

Bij ons zijn er bijvoorbeeld nieuwbouwplannen in de gemeente en daar is ook de afspraak dat minimaal 70% van die koophuizen verkocht wordt aan mensen vanuit onze gemeente of met een baan in onze gemeente.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:52

Dat is wel een interessante insteek, Rebecca :j
Hier worden huizen ook vaak aan dorpelingen doorverkocht. Eigenlijk vertrekt hier bijna niemand uit het dorp, maar ze switchen dan wel van huis. Sommige mensen ruilen ook gewoon van huis, bijvoorbeeld een jong stel met kinderen dat groter wil wonen en dan in een groter huis van een ouder stel trekt dat weer kleiner wil wonen.
Op die manier is er eigenlijk heel weinig verloop in deze omgeving. Wij zijn wel "outsiders" maar ik heb me gelukkig geen moment niet welkom gevoeld.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:52

Mijn vriend heeft 1x gehad dat een woning het liefst naar iemand ging ook echt uit de buurt, die kregen voorrang. Vriend komt uit Gouda.

Uiteindelijk heeft hij een huis kunnen kopen met gunning, want was niet hoogste bieder. En gaan we nu samen een huis kopen :)

Vandaag en morgen bezichtigingen huidige huis en dan hopen op een mooi bod! Voor wie eens wilt gluren: https://www.funda.nl/koop/sittard/huis- ... straat-31/

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:56

Flying_Angel schreef:
pillow schreef:

Dit valt in mijn ogen wel mee. De vraag ging ook over de vergelijking met huizen in ditzelfde stuk.

Eens met Rina!

Ik woon liever in bargeres dan in angelslo ( of Emmer-Compascuum :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:57

pjer schreef:
Ik weet niet of hier ook meer mensen echt op zoek zijn of alleen voor de leuk meekijken. Maar er valt me wat op en ik weet niet goed hoe dat te doorbreken:
Wij wonen nu in almere en zoeken een huis in drenthe omgeving beilen, exloo etc. Als ik bel voor een bezichtiging dan krijg je gelijk de vraag wat je binding met die plaats is want alle bezichtigingen zijn al vol gepland. Je mag dan met een goede verklaring nog net op de wachtlijst maar eigenlijk dat liever ook niet. Ik voel me echt gediscrimineerd zo :-)
Onze zoektocht is al niet heel simpel want enigzinds beperkt budget en toch op zoek naar huis met een beetje land, niet al te veel klushuis (we gaan liever geen muren verplaatsen), ruimte voor paarden en werken aan huis (dus werkschuur en extra slaapkamer/werkkamer) op max 1,5 a 2 km van het bos en max 2 uur rijden naar amsterdam ivm 1 kantoordag per week. En dat soort huizen zijn er dus wel maar je mag gewoon niet komen kijken want je komt uit de randstad.

Ik weet niet wat het budget is maar ik weet een boerderij in dalerveen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:58

Leuk huis, Dalena!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:02

Wij hebben nu 3 bezichtigingen aangevraagd. Twee in Drenthe en een in Groningen. Twee lukte gewoon zonder een vreemde vraag of iets. Al is er één nogal aan de prijs voor die omgeving en het huis erg klein (veel grond) en de ander staat in een plaats waar niemand op dit moment wilt wonen :+

Op de derde aanvraag voor bezichtiging is er (nog) niet gereageerd. Daar moest ik volgens mij adresgegevens invullen dus misschien daarom niet :')
We zitten nu toch ook richting Gelderland te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:11

pjer schreef:

Hoor dat ook regelmatig om me heen; mensen zijn gefrustreerd omdat ze zien dat woningen door Randstedelingen onder hun neus weggekaapt worden en hebben nogal een duidelijke mening over kopers uit de Randstad; helemaal als ze er alleen wonen en niet werken. Terecht of onterecht: het gebeurt inderdaad.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:12

Op zich snap ik de reden van 'leefbaarheid' (de term dekt niet helemaal de lading maar ik vat het op als samenhorigheid) wel. Hier in Almere ken ik nog net de buren van de 2 onder een kap van naam maar de rest uit de straat niet. Maar in ons specifieke geval: wij hebben pas 2 jaar een paard dus zullen na verhuizing op zoek moeten naar paardenmensen (vereniging, buren met paarden, stal in de buurt) om lekker voort te kunnen. We staan nu op een hele fijne stal, met kennisnetwerk en fanatieke mede menners, dat zouden we daar ook zoeken. Verder hebben we familie in de buurt wonen, en is het ook niet ondenkbaar dat daar in de komende 15 jaar een mantelzorg oplossing voor moet komen. Dus ja die banden met drenthe zijn of komen er wel, maar zijn zo op het eerste gezicht niet zo zichtbaar en dan is het jammer als een telefoniste je al afschiet want je komt niet uit de buurt.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:40

dalena schreef:
Mijn vriend heeft 1x gehad dat een woning het liefst naar iemand ging ook echt uit de buurt, die kregen voorrang. Vriend komt uit Gouda.

Uiteindelijk heeft hij een huis kunnen kopen met gunning, want was niet hoogste bieder. En gaan we nu samen een huis kopen :)

Vandaag en morgen bezichtigingen huidige huis en dan hopen op een mooi bod! Voor wie eens wilt gluren: https://www.funda.nl/koop/sittard/huis- ... straat-31/

Ha, daar vlakbij ben ik opgegroeid. Sittard is voor mij nog altijd een beetje thuis, al ben ik er al 16 jaar weg. Heel leuk huisje ook! Maar ken je de buurt? Stadbroek staat niet heel goed bekend...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:45

Tink89 schreef:
dalena schreef:

Ha, daar vlakbij ben ik opgegroeid. Sittard is voor mij nog altijd een beetje thuis, al ben ik er al 16 jaar weg. Heel leuk huisje ook! Maar ken je de buurt? Stadbroek staat niet heel goed bekend...

Volgens mij willen ze dit huis juist verkopen?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:47

De anit-randstedelingen houding komt volgens mij door 3 dingen.

1. Sinds bieden boven de vraagprijs de norm geworden is, heb je geen idee meer wat je voor een huis moet bieden om hem te krijgen. Woningen in de randstad zijn meer in prijs omhoog gegaan dan in plattelands provincies. Dus iemand verkoopt zijn appartement in de randstad en overbied op een woning in Drenthe met een dusdanig bedrag waar Drenten zelf niet aan kunnen tippen.

2. Sinds Corona wordt er veel meer thuis gewerkt en komen steeds meer mensen uit de randstad naar het noorden. Ze hoeven immers niet meer 5 dagen in de week naar kantoor te reizen, dus kunnen een huis verder van hun werk kopen. Als dat er binnen een dorp voor zorgt dat er ineens veel meer "outsiders" komen te wonen en jonge mensen die een huis willen kopen niet meer aan een huis binnen hun dorp komen, kan ik me voorstellen dat dat voor wrijving zorgt.

3. Alles over 1 kam geschoren: er ontstaat een steeds grotere kloof tussen stedelingen en dorpelingen. Grof en plat gezegd: stedelingen weten niet wat er in dorpen speelt en begrijpen dat ook niet en dorpelingen vinden stedelingen maar roeptoeters.

Punt 3 geldt natuurlijk bij lange na niet voor iedereen, maar ik heb 7 jaar in centrum Amsterdam gewoond en woon nu op het platteland in het noorden van Nederland. Beide kanten van dat verhaal heb ik gezien en gevoeld.

Ik denk dat deze 3 punten samen ervoor zorgen dat dorpelingen kritisch zijn tegenover randstedelingen in z'n algemeenheid.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:48

Tink89 schreef:
dalena schreef:

Wat leuk! Is onze huidige woning. Moet zeggen dat wij dat idee helemaal niet hebben. Hele aardige buren, altijd welkom. Maar een aantal straten verder is het wel heel anders. Mijn idee ligt het echt per straat wel anders. En je hebt er altijd wel mensen bij zitten die het verpesten voor een ander. Voor de locatie wilden we ook niet perse weg, 10 minuten lopen en je staat middenop de markt in Sittard. Dierenarts 2 minuten lopen. Supermarkt 5 minuten.

Maar we zijn een groter huis tegengekomen in Geleen, grotere tuin ook. Ik ga het wel missen dat ik zo dichtbij alles zat maar daar tegenover wel meer rust :)