kleurrijke keukens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:34

Ik zou ofwel de keuken zelf in een kleurtje doen, ofwel de muren van de keuken. Alles wit/taupe/grijs/beige is saai, maar kleur waar dan ook fleurt de boel op.

Wij hebben dit jaar een woning uit 2018 gekocht. De keuken zelf is wit/grijs en is nog helemaal goed, dus hebben de muren lichtgroen en paars gedaan. Die kleuren hebben we eigenlijk volledig doorgetrokken in ons huis.

Volg je eigen gevoel en smaak. Als jij het aandurft, waarom niet? Jij moet er wonen, niet de mensen rond jou.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:34

Afbeelding
Onze blauwe keuken,al 30 jaar oud en verveeld nog steeds niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:38

Vind je donkerblauw ook nog een kleurtje?
Ik wilde juist geen standaard wit of zwart.
Liefst had ik hem oudroze gedaan maar dat vond m’n man te heftig en aangezien ik al m’n zin had gekregen met roze tegels in de bqdkamer, ben ik voor donkerblauw gegaan.

Ik heb nooit een foto gemaakt nadat hij af was haha. Dus let niet op het gebrek aan stopcontacten en vaatwasser :+

Afbeelding

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 19:46

Shiloh schreef:
Geen hele felle kleur. Maar die van ons is donker groen (olijf). Hebben hem pas een half jaar, maar we zijn er heel erg blij mij.

[ [url=m/DC4myP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uevxO2.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Foto’s zijn genomen toen het buiten heel donker was)

Mij is uit je opening niet duidelijk of je blauw/groen nu juist wel of niet saai vind. :')

Wauw wat veel reacties al, supertof! Heel veel vind ik aan de hand van de beschrijving heftig maar juist heel mooi qua resultaat. Zoals die van Annemieke.

Deze pik ik er even uit vanwege de vraag. Ik vind blauw of groen juist niet saai maar dat zelf redelijk "safe" te zitten en krijg dus reacties dat mensen het heftig vinden. Maar misschien verwachten zij wat anders dan dat ik wil. Met groen bedoel ik juist dit soort kleuren groen, jou keuken is heel mooi!
Dat felblauwe (amber anne volgens mij) hierboven vind ik zelf dan ook weer heel gaaf maar gezien de grootte van de keuken te heftig. (5 meter kastenwand en een eiland van 3.5 meter ongeveer.)
Neonlight, wij hebben nu hoogglans rood in ons huidige huis en ik hou niet van rood dus ik snap je.
San jou keuken ken en ik (van het interieurtopic) en vind ik heel mooi maar dat is juist door de oude details ook. Wij hebben een jaren 70 woning gekocht dus daar vind ik heel landelijk of dat geleefde niet bij passen.
Goede tip van kleuren doortrekken in de woonkamer maar dan nog geldt, love groen en blauw.
Selina donkerblauw is heel sterk mijn voorkeur, jou keuken vind ik ook heel mooi. Man wil liever groen want grote deuren naar buiten en dan trek je het groene zo mooi door naar de tuin. Zit wat in, jammer dat ik hem dat zelf verteld heb. :Y)

Super leuk al deze inspiratie en gave keukens. <3

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:19

LWDaisy schreef:
Wij hebben 2 muren grijs en 2 in tropenoranje.
Dat was in onze vorige woning ook zo haha, wij vinden het een fantastische kleur. Wel lastig om het terug wit te krijgen, als dat contractueel verplicht is :')

[ [url=m/Ugs91z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zo’n soort kleur als dit hadden we maar dan dus de keuken zelfs.
Ik ben gek op oranje *\o/*

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:25

Ik wist de tegels al, handgebakken (locale) tegeltjes. Daar hebben we een keuken bij uitgezocht. Omdat de tegels allemaal een verschillende kleur wit hebben zijn we uiteindelijk op een lichtblauwe keuken uitgekomen. Heb nu ff geen foto denk ik, ben op vakantie. Maar goed keuken zit er al 12 jaar en ben er nog steeds vreselijk blij mee.

Edit: eigenlijk gewoon het blauw dat kiwitje eerder ook al op haar keuken foto heeft gepost

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:38

Dit is onze keuken.
Zit reliëf in het hout en qua kleur muur kun je alle kanten op.

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:40

Mellow schreef:
Dit is onze keuken.
Zit reliëf in het hout en qua kleur muur kun je alle kanten op.

[ [url=m/FPT8nq.webp]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FMeRMa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:55

Wij hebben onze keuken lichtblauw geverfd, met witte marmeren knopjes als handvaten. Oorspronkelijk was hij zwart met chromen handvaten, maar dat vond ik erg saai.

Deze kleur is natuurlijk niet iedereen zijn smaak, maar ik word er nog elke dag vrolijk van :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:23

Solleke_Noah schreef:
Wij hebben onze keuken lichtblauw geverfd, met witte marmeren knopjes als handvaten. Oorspronkelijk was hij zwart met chromen handvaten, maar dat vond ik erg saai.

Deze kleur is natuurlijk niet iedereen zijn smaak, maar ik word er nog elke dag vrolijk van :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ah tof! wij hebben bijna dezelfde kleur! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:38

Ik heb ook een groene keuken. Nu bijna twee jaar. Nog steeds ontzettend blij mee!

Ene wand is volledig groen:
Afbeelding

Andere wand staat een kast en hangt het pannenrek:
Afbeelding

Destijds samengesteld bij Mandenmakers.

Dorus

Re: kleurrijke keukens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:48

Onze keuken was creme, tot de fineer losliet. Momenteel is het merendeel van de deurtjes in een hele lichte grijze kleur van een pot verf die mijn man ergens in de uitverkoop tegen kwam dus nog steeds erg neutraal, maar we gaan ze binnenkort laten spuiten, want dat is echt nodig. En waarschijnlijk nieuwe greepjes. Het idee was weer gewoon in een neutrale kleur, maar dat olijf groen is ook wel heel erg mooi <3 Alleen past ons aanrechtblad daar qua kleur net helemaal bij dus dat moet ik even good doordenken. De kans dat de granol beschadigd als we het aanrechtblad gaan vervangen is erg groot, en aangezien die naadloos overloopt naar de woonkamer en ik eigenlijk niet op een grote verbouwing zit te wachten is dat nogal een dingetje...

Maar zo'n groen net als Shiloh is voor mij nog helemaal geen heftige kleur hoor. Niet super neutraal, maar nog wel heel erg bedeesd. Dat blauw vind ik dan weer veel uitgesprokener qua kleur.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:52

Ik zou het ook niet een heftige kleur noemen hoor. Dat soort donkere tinten vallen voor mij toch onder redelijk rustig.

Voor de mensen die frontjes overspuiten. Ook een relatief betaalbare oplossing is wrappen. Volgens mij houdt dat uiteindelijk beter dan spuiten/verven. Verf laat toch vaak vroeg of laat los en dan moet het opnieuw. Zeker op gelamineerde deurtjes.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:02

Donkerbruine keuken, vorig jaar de muren knaloranje geverfd:

Afbeelding

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:13

Gewoon doen, die kleurige keuken, als je dat mooi vindt!

Ik vind zwarte en witte keukens ook heel mooi, maar zie nog altijd het liefst onze eigen blauwe keuken. <3

Afbeelding

In onze bijkeuken hebben we de groene frontjes van Ikea en daar ben ik ook nog altijd blij mee! :j
Afbeelding

Onze muren zijn nog altijd niet geschilderd, maar daar zullen we later sowieso ook rustige kleuren kiezen vermoed ik.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:19

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik vind een kleurtje niks dus heb een zwarte keuken. Ik vind mijn keuken niet saai zoals iedereen hier beweerd _O-

Dus, 100 procent persoonlijke smaak!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:33

Dorus schreef:
Onze keuken was creme, tot de fineer losliet. Momenteel is het merendeel van de deurtjes in een hele lichte grijze kleur van een pot verf die mijn man ergens in de uitverkoop tegen kwam dus nog steeds erg neutraal, maar we gaan ze binnenkort laten spuiten, want dat is echt nodig. En waarschijnlijk nieuwe greepjes. Het idee was weer gewoon in een neutrale kleur, maar dat olijf groen is ook wel heel erg mooi <3 Alleen past ons aanrechtblad daar qua kleur net helemaal bij dus dat moet ik even good doordenken. De kans dat de granol beschadigd als we het aanrechtblad gaan vervangen is erg groot, en aangezien die naadloos overloopt naar de woonkamer en ik eigenlijk niet op een grote verbouwing zit te wachten is dat nogal een dingetje...

Maar zo'n groen net als Shiloh is voor mij nog helemaal geen heftige kleur hoor. Niet super neutraal, maar nog wel heel erg bedeesd. Dat blauw vind ik dan weer veel uitgesprokener qua kleur.

Het aanrecht kun je volgensmij ook laten wrappen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:39

bij mij laat ook de plaklaag / fineerlaag los.. nu denk ik eraan om die laag eraf te halen waar die los zit, en alles opnieuw te wrappen... zou dat kunnen?
(en ik zoek gekleurde vloertegeltjes :D )

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:46

Prachtig Helliepel!

Wij hebben een mat donkerrode keuken sinds mei. Ben er dolgelukkig mee <3
Foto's van toen 'ie net stond en we nog volop in de verbouwing zaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:03

Cer schreef:
bij mij laat ook de plaklaag / fineerlaag los.. nu denk ik eraan om die laag eraf te halen waar die los zit, en alles opnieuw te wrappen... zou dat kunnen?
(en ik zoek gekleurde vloertegeltjes :D )

Zijn het gladde kastjes? Dan moet dat vrij makkelijk lukken.

Ik ben ook niet van het zwart of wit. Kocht mijn huis met hoog glans witte kastjes en hoog glans zwart blad. Had graag een groene of blauwe keuken gewild, maar heb een groot deel van de muren al donkergroen dus nog meer groen vond ik niet zo mooi. Het is bij mij dus een lichte houtnerf geworden. Als ik het groen zat ben kan ik de muren dan altijd nog een andere kleur verven.

Afbeelding

Afbeelding

Let niet op de zooi, hand gebroken dus opruimen gaat in etappes.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:04

Afbeelding
Hier een keuken met kleur.
Lage kasten lichte betonlook, hoge kasten blauw.
Bewust ook aanrecht aan zijkanten v kastjes door laten lopen, vonden we wel erg mooi effect

Wél een kleurtje, maar niet compleet beeldbepalend/overheersend.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:08

Ik ben op zoek naar een keuken. Ik wil juist geen wit. Ben ik zo zat. Ik ga kiezen tussen lava,opal en advocado