De leukste kinderkamer items!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: De leukste kinderkamer items!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:12

Hier zijn we heel blij met onze huisjesbedden!!
De dames zijn echt dolgelukkig ermee en het is speelgoed opzichzelf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En kamer van de middelste voor ze huisjesbed kreeg. Toen nog een Sebra Kili als bed.
Afbeelding
Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:17

Ik was heel blij met de halfhoogslaper; precies de goede hoogte voor communicatie, knuffels en goodnightkisses.

Peuterbedden zijn zo onhandig laag :=

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 00:10

Beauty26 schreef:
Hutcherson schreef:
[ [url=m/T9MMbo.jpg]Afbeelding[/url] ]
In daglicht en nog zonder de lampen erin (elektra loopt door de boom heen)

[ [url=m/65VSla.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met de lampen maar beetje donker.

Mag ik vragen waar je de boom gekocht hebt of hebt laten maken?

Dat heb ik zelf gedaan.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 09:41

Ik heb bij onze kinderkamers advies gehad van Elina"s styling. Zij doet niks anders dan kinderkamers ontwerpen en kan je dus precies vertellen waar je de leukste dingen vandaan kan halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:16

Heel mooi zeg!

Wat een leuke ideëen komen er voorbij!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:22

Mag ik vragen waar je de boom gekocht hebt of hebt laten maken?[/quote]
Dat heb ik zelf gedaan.[/quote]

Hoe heb je dit gemaakt??

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:07

Beauty26 schreef:

Dat heb ik zelf gedaan.[/quote]

Hoe heb je dit gemaakt??[/quote]
Ik heb PVC buis gepakt voor de stam en de takken. Daaromheen de boom en takken vorm gegeven met kippengaas en evafoam.
Toen de elektra draden erdoorheen getrokken en alles neergezet op de manier zoals we het wilden. De bast bekleed met evafoam (papiermache werd te zwaar en zakte af) de takken met papier machee. Daarna met klei overgangen en details erop gemaakt.
Alles wit gemaakt met primer en dan verschillende tinten bruin gemaakt. 6 actions leeggekocht voor die oranje bladeren. (mocht iemand interesse hebben, ik breek de boom binnenkort af ivm verhuizing ergens komende maanden).
En daarna dus lampenbollen erin.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:04

Hutcherson schreef:
Beauty26 schreef:

Dat heb ik zelf gedaan.

Hoe heb je dit gemaakt??[/quote]
Ik heb PVC buis gepakt voor de stam en de takken. Daaromheen de boom en takken vorm gegeven met kippengaas en evafoam.
Toen de elektra draden erdoorheen getrokken en alles neergezet op de manier zoals we het wilden. De bast bekleed met evafoam (papiermache werd te zwaar en zakte af) de takken met papier machee. Daarna met klei overgangen en details erop gemaakt.
Alles wit gemaakt met primer en dan verschillende tinten bruin gemaakt. 6 actions leeggekocht voor die oranje bladeren. (mocht iemand interesse hebben, ik breek de boom binnenkort af ivm verhuizing ergens komende maanden).
En daarna dus lampenbollen erin.[/quote]

Jeetje dat is ook een werk geweest!!

Waar kan de boom eventueel opgehaald worden en wat zou je ervoor willen??

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:53

Ik denk niet dat de boom zelf in zn geheel verplaatst kan worden. Onze verwarmingsbuizen zijn erachter verwerkt en de takken hangen aan haakjes aan het plafond. Maar de takken met bladeren zijn los en kunnen wel verplaatst worden.
Als iemand geïnteresseerd is, stuur even PB.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:56

Ik heb alleen foto's van ons huidige huis, wel heel leuk om inspiratie op te doen voor onze nieuwe woning op deze manier!

Afbeelding
Dit is de huidige babykamer, was al zo bij onze dochter en we hebben nu enkel een muur geverfd van roze naar blauw. Dit omdat we over een aantal maanden gaan verhuizen.

Afbeelding
En dit is de kamer van dochter, daar had ik net wel mijn best voor gedaan voor we wisten dat we gingen verhuizen. Behang zie je hier niet zo goed maar is heel mooi elfjes fotobehang, rest van de muren is roze. Ik denk dat we iets in dezelfde stijl gaan doen in het nieuwe huis, al is haar kamer daar wel groter. Ik ben net als Laura heel blij met het huisjesbed, echt ongelofelijk leuk!

Afbeelding
En de kamer van stiefdochter, nu heel meisjesachtig, ze slaapt er al een paar jaar. Ik denk dat die wel heel wat anders gaat willen straks. Gezien zij wat ouder is laten we het lekker bij haar zelf om wat te kiezen. Het bureau stond er nooit maar is vanwege ruimtegebrek naar haar kamer gegaan. In het nieuwe huis gaan we van 4 naar 6 slaapkamers en komt er dus ook een weer een studeer/werk kamer.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:42

flooooo schreef:
[url=m/0iJjnF.jpg]Afbeelding[/url]
En dit is de kamer van dochter, daar had ik net wel mijn best voor gedaan voor we wisten dat we gingen verhuizen. Behang zie je hier niet zo goed maar is heel mooi elfjes fotobehang, rest van de muren is roze. Ik denk dat we iets in dezelfde stijl gaan doen in het nieuwe huis, al is haar kamer daar wel groter. Ik ben net als Laura heel blij met het huisjesbed, echt ongelofelijk leuk!

Heb je toevallig ook foto's waar het behang nog duidelijker op staat O:)

En weet je nog waar het vandaan komt?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:00

Die van onze dochter:

Afbeelding

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:35

Mri schreef:
flooooo schreef:
[url=m/0iJjnF.jpg]Afbeelding[/url]

Ik heb zo even geen betere foto maar het is dit behang:
https://www.etsy.com/listing/1324602937 ... FBR1M0VnE0

Hier zie je hem wel exact zoals hij ook op onze kamer is trouwens, gaat om behang van echt mooie kwaliteit. Ik heb de "duurdere" structuur gekozen. Alsnog kan ik het niet echt duur behang noemen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:06

flooooo schreef:
Mri schreef:

Hier zie je hem wel exact zoals hij ook op onze kamer is trouwens, gaat om behang van echt mooie kwaliteit. Ik heb de "duurdere" structuur gekozen. Alsnog kan ik het niet echt duur behang noemen.

Thnx!

Helaas komt zit kwa afmeting erg prut uit op onze muur waardoor die afvalt :/
Onze muur in de kinderkamers is maar 2.05m hoog en dan mis ik teveel van de print. Ik vind hem wel super gaaf!
Ik ga weer verder zoeken

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:54

Mri schreef:

Hier zie je hem wel exact zoals hij ook op onze kamer is trouwens, gaat om behang van echt mooie kwaliteit. Ik heb de "duurdere" structuur gekozen. Alsnog kan ik het niet echt duur behang noemen.[/quote]

Thnx!

Helaas komt zit kwa afmeting erg prut uit op onze muur waardoor die afvalt :/
Onze muur in de kinderkamers is maar 2.05m hoog en dan mis ik teveel van de print. Ik vind hem wel super gaaf!
Ik ga weer verder zoeken[/quote]

Oh dat is inderdaad net lastig, wij zitten op 2.35 dus ik heb gewoon 2.40 besteld en een klein stukje afgesneden aan de bovenkant. Dat wilde prima en dan hou je idd een mooie print. Er zijn wel vergelijkbare prints te vinden via Etsy. Misschien dat die net mooier uitkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:19

Hebben jullie ook nog tips voor een nette eetstoel? Wij hebben de Stokke Trip Trap. (heel handig ding, maar niet echt mijn smaak)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:18

De Bloom Fresco? Mooi, hip en duurzaam.

Wij gaan na de zomer aan de klus, de babykamer gaat de deur uit (thema Le Petit Prince) en er komt een echte meidenkamer voor in de plaats.

https://www.kidzsupplies.nl/trousselier ... CWEALw_wcB

Dit nachtlampje is wel echt m'n favoriet, die gaat bewaard worden voor later.

En ons hobbelpaard komt van Petit Puk, die gaat of op zolder of in de verkoop. Stond heel lief in de babykamer.

https://petitpuk.com/nl/collections/houten-hobbelpaard

In Heiloo zit Milck, heeft ook altijd leuke design spulletjes.

https://www.milck.nl/nl/lifestyle/kinderkamer/

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een leuk topic om te volgen!
Hierboven 3 foto's van de kamer van mijn zoontje (3 jaar) met boerderijthema. De muren zijn olijfgroen en ik hou vooral van rustige, natuurlijke tinten. Hij groeit inmiddels uit het peuterbedje dus binnenkort komt er een groter bed en gaan we de boel weer omgooien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 20:53

Afbeelding

Dit is het kamertje, de lamp komt van Ebay en was 30 euro geloof ik.

Muurstickers (we hebben er 2) van https://www.tenstickers.nl/

Dit wordt nu een zeemeerminnenkamer, met een Kura bed en leeshoek eronder.

Grijs en mintgroen, zou er nu niet meer voor kiezen maar kijk er dan ook al 6 jaar naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 22:03

Mooie kamer Linda.
Mag ik vragen waar je kledingkast vandaan komt?

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 00:41

Bedankt! De 2 donkere kasten vind ik zelf niet helemaal passen dus daar wil ik op termijn nog wat anders voor en dan gaan deze 2 naar de logeerkamer (in wording, iets met meerjarenverbouwing). De kledingkast heb ik via Marktplaats opgehaald en hebben we zelf opgeknapt en geschilderd. Op termijn moet die helaas ook vervangen worden want die is maar 35 cm diep, wat ideaal is voor baby/peuter/kleuterkleertjes maar uiteindelijk zal die toch te smal zijn. Maar dan zoek ik wel weer wat anders. Ik vind het best leuk om op zoek te gaan naar leuke items en zo'n topic als dit is erg leuk om weer nieuwe inspiratie op te doen!

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 10:44

Wat een schattige kamertjes allemaal!
Ons zoontje van 2,5 is net overgegaan naar een nieuwe kamer. Het is niet heel groot maar het past er allemaal in. Blij met het resultaat :)

Afbeelding

Afbeelding
Naast het raam hebben we nog een ladekast staan voor alle kleding.

@Evamarie
Wij hebben de cybex lemo stoel, ook een fijne stoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:22

Heel mooi!

Wat kinderstoel en kast betreft heb ik nog niks leuks gevonden. Ik ben ook dol op koopjes tweedehands. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:38

Wat zoek je precies? Iets straks? Of met kleur?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:22

Evamarie schreef:
Hebben jullie ook nog tips voor een nette eetstoel? Wij hebben de Stokke Trip Trap. (heel handig ding, maar niet echt mijn smaak)

Wij hadden een hele mooi, comfortabele dure. Die bleek totaal niet praktisch met een knoeiende baby.
We hebben die vervangen door een simpele van Ikea, de Antilop. Een verademing. Doekje erover, klaar.
Met alle drukte van een gezin was mooi voor mij opeens veel minder belangrijk dan praktisch :D

Aansluitend tot ze op een gewone stoel kon, hebben we veel plezier gehad van de Ikea Urban.
Ook al zo simpel, handig en goedkoop.