Advies slaapzak en luchtbed

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienke555

Berichten: 4935
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:20

Ik heb het tweede slaapmatje (de beige van €99,99). Ik gebruik hem voor festivals, en dan is het al irritant om hem mee te nemen vanuit de auto :') De tas waar het matje in zit is best wel groot, je kan het matje niet klein opvouwen.
Verder is hij bijna zelf-opblazend, haha. Ik moest er 5 x in blazen. Een ballon opblazen lukt mij niet, maar dit ging heel soepel :)
De laatste keer dat ik erop sliep was het 's nachts 13/14 graden, toen heb ik geen last gehad van kou wat van de onderkant kwam. Maar 13 graden is ook nog niet zo koud natuurlijk :P

Sharani
Berichten: 4681
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:01

mirriezz schreef:
Daarnaast is de comfortteperatuur naar mijn idee helemaal niet zo comfortabel. Zoek het even na, maar bij de onafhankelijke testen is die temperatuur de waarde waarbij een vrouw in thermokleding langer dan 8 uur niet onderkoelt raakt of iets wat daarop lijkt.


De comfort temperatuur is de temperatuur waarbij de gemiddelde vrouw met thermokleding 8 uur comfortabel kan slapen, maar wel in combinatie met een geschikt isolerend matje.

De limiet temperatuur is de laagste temperatuur waarbij de slaapzak je behoed voor onderkoeling (max 5 uur)