Wat geven jullie aan ‘werkmannen’?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Wat geven jullie aan ‘werkmannen’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:49

Hier ook, koek, snoep, tussen de middag vaak soep, broodje hamburger, uitsmijters. En die kleine picolino pizza’s doen het hier ook altijd goed.

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:50

Zelden dat ze hier een koekje pakken. Koffie thee fris water wanneer ze dat willen. Ik heb weleens een maand lang 6 mensen over de vloer gehad. At er eentje altijd alle koekjes. Worstenbroodjes waren bij iedereen favoriet. Frietje ging er 1 keer per week in deden ze zelf.

Eigenlijk weinig onderhoud omdat ze hun eigen bammetjes meenamen. Vinden ze prima hoor is ook mijn algemene ervaring. Sjouwen meestal complete proviand mee omdat ze gewend zijn op bouwplaatsen te werken waar geen tot weinig voorzieningen zijn.

meggiemeg

Koffie-thee-water-fris. Met het warme weer een keer een ijsje tussendoor. Bij de koffiepauzes een koek erbij. Op vrijdag, zeker als ze al een hele week er zijn geweest meestal vette hap tussen de middag of aan het einde van de middag een biertje (ook alcohol vrij voor diegene die dat willen/drinken) met wat erbij zoals een bitterbal en mini frikandelletjes als ze tussen de middag geen vette hap hebben gedaan. Het loont enorm als je dat voor ze doet, ze krijgen het bijna nergens meer dus als er dan nog iets kleins moet worden gedaan is dat nooit een probleem. Bij ons vorige huis, blok van 6 huizen werden de huizen geschilderd door een bedrijf, de mannen waren altijd blij als ze weer bij ons mochten komen, zelfs gedoe onder de collega's want die ene was de vorige keer al geweest en die ander was nog niet geweest, ze vonden het heel bijzonder zoals ze in de watten werden gelegd, erg leuk altijd om te horen.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 22-06-23 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Als ze er maar kort zijn heb ik drinken en een koekje in huis. Als ze een hele dag of zelfs meerdere dagen bezig zijn dan zorg ik voor drinken en lunch. Of dat een broodmaaltijd of een warme maaltijd is hangt af van hun voorkeur. Ik vind het een heel kleine moeite.

Met dit warme weer zorg ik ook altijd voor koud drinken en ijsjes voor de pakket-, post- en Jumbo bezorgers.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:53

Hier ook koffie en thee, water e.d een plaats om even prettig te kunnen zitten en e.v.t hun handen te wassen. Een fatsoenlijk toilet. Geregeld koffiekoeken, af en toe soep. en de laatste dag van de week gingen ze altijd naar de snackbar en werd de rekening naar ons gestuurd dat had ik zo geregeld.

Je zag dit terug in hun werk, even iets extra's meepakken iets harder werken en een prettige sfeer

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:56

Hier alleen koffie en water. De rest nemen ze zelf mee, we zijn al genoeg geld kwijt aan de verbouwing _O-

Verbouwing duurt ook aantal maanden.

Edit: ze kunnen hier als het te warm is, koel op de deel zitten. En anders onder de overkapping bij onze blokhut.
Laatst bijgewerkt door Dagahra op 22-06-23 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:57

Balou_k schreef:
colinneke schreef:
Wij hebben hier ook koffie/thee/fris klaargezet.
Pakken koeken en soms een koffiekoek ofzo iets.
En stoelen en tafel om aan te eten.

Bij de overburen was de stukadoor bezig. Die moesten buiten op de zakken stucksel zitten pauzeren.

Dat vind ik in zijn geheel mensonterend, eender wat voor werk iemand doet en hoe lang het werk duurt.

Hier kunnen ze binnen eten, maar ook lekker buiten met het mooie weer.

Mijn zwager is schilder. En toen we het vertelden zei hij dat hij dit toch ook mee maakt. Dat ze buiten of in de werkbus maar moeten pauzeren.
En dat ze dan idd het net iets minder netjes wordt afgewerkt of extraatjes niet kunnen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:58

Ik heb ze wel eens avondeten gegeven als het uitliep. Maar verder alleen koffie/water/thee. En af en toe vragen of ze iets nodig hadden maar dan was het antwoord meestal ‘nee’.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:02

Weet nog goed toen bij ons de keuken werd verbouwd en serre werd aangelegd dat mijn moeder de mannen goed in de watten deed leggen, resulteerde dat ze in al die tijd nooit een tas met boodschappen naar binnen hoefde te tillen en dat ze met extra dingen hielpen.

Nu met de bouw van ons huis hebben we ook altijd gezorgd dat er wat lekkers lag op de bouwplaats en op vrijdag snackdag dan was het een frietje met snack of kibbeling. Zo ook de tuinmannen die hele tuin hebben aangelegd komen nu standaard op vrijdag terug dan weten ze dat mijn moeder kibbeling voor ze haalt. Heb ook regelmatig wat extra tosti's staan bouwen. Het maakte dat ze toch net dat extra stapje voor je deden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:03

Altijd koek bij de koffie. Frisdrank en water

Lunch; meestal gebakken ei en kaas op brood. Broodje kroket. Een keertje kibbeling gehaald.
Vandaag mini loempia’s bij het broodje ei.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:08

Onbrperkt drinken (ik vraag ook wat ze qua fris lekker vinden en dat haal ik dan voor ze want dat drink ik nooit), lunch bied ik aan en idd op vrijdag snacken. Kleine moeite en werkt een stuk fijner.

Ook stukje menselijke benadering vind ik eigenlijk.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:15

Koelkast in de schuur gevuld met koud drinken, onbeperkt koffie/thee/ water
En idd koeken.
Laatste x met ons nieuwe dak ook vis laten komen en broodjes.

Verder gewoon onze wc gebruiken en je mag in huis pauze houden of in de tuin wat jezelf wil

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:18

Koffie of wat fris. Soms een koekje of cake ofzo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:28

Suzanne F. schreef:
Koffie of wat fris. Soms een koekje of cake ofzo.

Dat doe ik inderdaad ook.

Ik ken het ook van de andere kant. Onze werknemers van het bouwbedrijf waren vaak al blij als ze ergens een glaasje water of koffie kregen of zelfs gebruik mochten maken van het toilet.
Want vaak was dat niet zo :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:31

Balou_k schreef:
Wat is gebruikelijk? Ons huis wordt behoorlijk verbouwd, en ondanks dat we het meeste zelf hebben gedaan/doen besteden we ook klussen uit. Zoals het plaatsen van gevelisolatie en daarover een nieuwe stucgevel. Het beleggen van wat platte daken en plaatsen van nieuwe deuren en overal nieuwe kunststof kozijnen plus glas.

Wat is dan nu gebruikelijk? Ze hebben uiteraard onbeperkt toegang tot koffie/thee/water.

Nu bedacht ik me dat ondanks dat ze al sinds maandag bezig zijn ik ze nog niks speciaals had gebracht. Nu heb ik vanmorgen wat koffiekoeken gebracht en een schaal laten staan.

Dus, wat doen mijn mede bokkers in dit soort gevallen?

Ik zorg altijd voor wat lekkers bij de koffie. Iedere dag. Als het warm is, koud water en een ijsje smiddags. Als het koud is warme chocomel, kopje soep, zo iets.
Het wordt altijd zeer gewaardeerd.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:31

Ik werk zelf in de bouw, als projectleider/uitvoerder dus ken ook de andere kant. Onze jongens werken vooral op grote werken en bedrijfspanden maar toch vind ik het wel leuk om afentoe wat lekkers bij de koffie neer te leggen, op vrijdag een snack voor hun te regelen, colaatje of ijsje met warm weer enz. Toch heel leuk om te lezen dat meeste mensen hier dat wel doen en ja; het werkt echt voor de sfeer en bereidheid van de bouwlieden :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:36

F_inley schreef:
Koelkast in de schuur gevuld met koud drinken, onbeperkt koffie/thee/ water
En idd koeken.
Laatste x met ons nieuwe dak ook vis laten komen en broodjes.

Verder gewoon onze wc gebruiken en je mag in huis pauze houden of in de tuin wat jezelf wil

Huis voor pauze en wc gebeuren vond ik zo vanzelfsprekend tot ik zag dat er in de buurt bij een huis een dixie werd geplaatst

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:37

Ja wij lieten vaak ook dixies plaatsen omdat ze bij klussen niet naar het toilet mochten. Terwijl onze werknemers echt netjes waren. Altijd schoenen uittrokken bij binnenkomst etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:40

Ik leg blikjes in de koelkast en leg een chippie of iets op tafel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:48

Hier nog niet veel klussers over de vloer gehad bij bij de schilders/stucadoor etc. altijd wel wat koffie en een koekje aangeboden. Maar moet zeggen dat ze meestal alles bij hebben en vaak niet nog extra hoeven.
Weet van mijn ouders dat als de daar eens lang waren dat mij moeder voor op vrijdag met de lunch worstenbroodjes ging halen. Dat kwam van de traditie uit het eigen bedrijf wat mijn ouders hebben gehad :D .

WC en dergelijke hebben ze hier tot nog toe altijd gewoon gebruikt en geen problemen mee gehad.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:53

Mijn man komt op plekken waar hij vaak nog niet eens naar de wc mag. Pauze ect inderdaad buiten of in de bus.

Hij heeft zelf altijd lunch en drinken bij. Gelukkig krijgt hij bij de meeste wel wat aangeboden van drinken of iets

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:59

Hier met de warmte en het werk aan het dakterras voor de mannen een koelkast met frisdrank en koffiezetapparaat neergezet

Ook voor de mannen van de zonnepanelen over twee weken staat dit klaar
Vrijdag kregen ze wat worst en kaas

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:03

Maar hoe doen jullie dat dan met bv buitenklussers (schilderen buitenkant pand, bv) en drankjes en toilet beschikbaar?
Blijven jullie dan zelf alle werkdagen thuis? Of laten jullie de deur open?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:07

Kan op verschillende manieren, zelf thuis zijn, of een sleutel afgeven. En als je dat liever niet wil zorgden wij inderdaad voor een dixie.
Bij mijn eigen verbouwing gaven we ze de sleutel.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:07

Hier inderdaad ook een zitplek voor de pauze, toilet beschikbaar stellen, koffie en een koek erbij en bij de lunch vaak iets extra's. Eitje bakken, soepje, knakworstjes o.i.d. en vrijdags snack. Ook drinken beschikbaar in de koelkast. Ik kom uit een familie met veel bouwvakkers dus ik weet ook dat het niet overal vanzelfsprekend is.