Plinten lelijk gelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Re: Plinten lelijk gelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 06:46

Heb je een contract afgesloten met deze persoon? Zo ja, kijk dan eens wat er staat m.b.t. klachten na de werken. Soms moet je bv een aangetekend schrijven aan de persoon richten. Je hebt het wel al op mail gezet. Dat is goed want dan heb je toch enig bewijs.
Ik zou daar ook niet blij mee zijn en niet betalen voordat het opgelost / netjes is.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 08:04

pateeke schreef:
Heb je een contract afgesloten met deze persoon? Zo ja, kijk dan eens wat er staat m.b.t. klachten na de werken. Soms moet je bv een aangetekend schrijven aan de persoon richten. Je hebt het wel al op mail gezet. Dat is goed want dan heb je toch enig bewijs.
Ik zou daar ook niet blij mee zijn en niet betalen voordat het opgelost / netjes is.

Nee dat is wel het lastige. We hebben niets zwart op wit. Ik heb hem de klus op laten meten en heb toen alles mondeling afgesproken.
Daarna geen officiële offerte gekregen o.i.d. Het is nu dus zijn woord tegen het mijne. Aan de andere kant kan hij dus ook niets zwart op wit aantonen.

Wel blij om te lezen dat iedereen dit dus echt spuuglelijk/onacceptabelel vindt en dat ik geen muggenzifter blijk te zijn haha.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:23

Heb jij materiaal, dus het pvc zelf gekocht?
Die plinten ja niet, wat ik zo begrepen heb.
Als er niets op papier staat, dan laat je in iedergeval de officiële facturen geven.
Plus natuurlijk zijn -gespecificeerde factuur.
Ook als zzper heb je plichten ( bvb op zijn kosten dat verhaal met de plinten oplosse ) .
Dus even nog meer foto's maken ,alles documenteren.
Wel belangrijk: voor de rest ben je wel tevreden met zijn werk?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:44

Je bent zeker geen muggenzifter! Dit ziet er echt niet uit, kan me ook niet voorstellen dat andere klanten van hem tevreden zijn als ze dit afgeleverd krijgen :+

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:21

Ik zou inderdaad foto’s maken, de mails bijhouden en niet betalen zolang het niet in orde is. Volgens mij kan je hem ook in gebreken stellen.
En nee je bent geen muggenzifter.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:14

Oei, da's niet best! :n
Dit kan ik zelfs nog leggen, en dat zegt meer over hem dan over mij.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:21

Ooh je hebt helemaal gelijk en bent absoluut niet aan het muggenziften.
Ik ben al vaak verhuisd en mijn jongens 'doen ook vloeren'..maar ik heb serieus nog nooit zo'n slecht gelegde plinten gezien.
Mijn 6-jarige zou onder leiding van zijn broers het nog netter kunnen.
Snap zo'n 'vakman' echt niet hoor.. hij moet zich kapot schamen om zo de deur uit te lopen.
Ik zou het resterende bedrag niet betalen en de plinten door een ander laten leggen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:23

Oh wauw, wat een prutswerk! Hij kan toch zelf ook wel bedenken dat dat niet is wat je wil? Ik zou ook niet betalen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:38

Jolien87 schreef:
Dit kan ik zelfs nog leggen

Dat was ik ook aan het denken, maar vanwege mijn beperking is dat niet bepaald een compliment voor de beste man dat ik dat zo ook zou kunnen :+ .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:40

Suzanne F. schreef:
Oh dat is echt heel lelijk gedaan. Sowieso zijn plakplintjes niet echt top, maar ik heb de hoekjes met van die vlinderdingetjes. Echt heel mooi ingezaagd, voor zover plakplinten mooi kunnen zijn.
Zo dus:

[ Afbeelding ]

Helaas heb ik ook een vloer van klik pvc en ook daar zei hij dat het niet kon zonder plakplinten, daar baal ik ook enorm van. Maar het is gedaan zoals bij suzanne haar foto.

Of de keuze was ALLE plinten eraf slopen, leggen en nieuwe plinten erop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:03

Het ziet er niet uit. Zonde van je mooie vloer.
Als de vloer netjes tot op 0,5 cm van de bestaande plinten gelegd is zou je de kier ook af kunnen dichten met kit.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 13:25

Nou het was een bijzonder gesprek. Uiteindelijk alleen betaald voor het werk aan de trap en het leggen van de pvc vloer. De plakplinten kunnen gelukkig zonder beschadigen van de vloer verwijderd worden.
Had mijn vader meegenomen, omdat hij nu de plinten gaat leggen in de woonkamer ipv deze meneer. Die wist ook niet wat hij zag. Hij zei tegen die man dat hij het wel zou gaan doen en het beter kon. Durfde meneer te zeggen: beter dan dit kan niet, je krijgt 1000 euro van me als jij het beter kan.

Haha :')

Ik spiekte zojuist even op FB omdat hij daar ook zijn klussen deelt. En hij is nog enthousiast over zijn werk ook. Dit is dus mijn trap die hij gedeeld heeft. De trap was ook prima gedaan, maar die plinten in de slaapkamers... Die deelt hij niet.

Oh en het mooie ook nog: ik vroeg aan hem waarom hij overal van die korte stukjes plint had gebruikt omdat dat er echt niet uit ziet. Hierop was zijn antwoord: mijn plinten waren op.

...

Afbeelding

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:31

Oefff, ik zou onder zijn pronkstukje wel foto’s plaatsen van het prutswerk dat geleverd is :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:41

Ingrid_92 schreef:
Morgen ga ik het gesprek aan. Heb wel alvast op de mail gezet wat ik ervan vind, waarop het antwoord is gekomen dat het niet anders kan omdat mijn muren niet recht lopen.
Wat natuurlijk bullshit is. Ik heb vooraf een deel betaald, iets meer dan de helft.

Oooh Ingrid, hier krak hetzelfde antwoord van de firma die onze binnendeuren geplaatst heeft toen de chambranten (deklatten) niet aansloten op de muur!

Ook staat de vloer tussen hal en bureau niet op de scheiding van de tegels en kreeg ik te horen dat ik een muggezifter was!

Afbeelding

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:41

Pffft haha wat een figuur. Heel apart vind ik het ook, dat je enerzijds dus in staat bent tot het leveren van iets moois, dan moet je toch ook gevoel hebben voor het afgrijselijke wat je daarna doet. :P Ergens denk ik gewoon dat hij het heeft afgeraffeld en inderdaad geen plinten meer over had en nu te stoer is om dat gewoon eerlijk toe te geven? Raar verhaal in ieder geval. :)) Maar super goed opgelost zo

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:44

Sellyxx schreef:
Pffft haha wat een figuur. Heel apart vind ik het ook, dat je enerzijds dus in staat bent tot het leveren van iets moois, dan moet je toch ook gevoel hebben voor het afgrijselijke wat je daarna doet. :P Ergens denk ik gewoon dat hij het heeft afgeraffeld en inderdaad geen plinten meer over had en nu te stoer is om dat gewoon eerlijk toe te geven? Raar verhaal in ieder geval. :)) Maar super goed opgelost zo

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat die heren gewoon een ander referentiekader hebben. Afgewerkt betekent daar vast iets anders dan hier. Bij ons waren het portugese plaatsers, 1 sprak gebrekking engels, terwijl de firma waarvan we kochten wel belgisch is. Triest gewoon.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:16

foxy80 schreef:
Sellyxx schreef:

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat die heren gewoon een ander referentiekader hebben. Afgewerkt betekent daar vast iets anders dan hier. Bij ons waren het portugese plaatsers, 1 sprak gebrekking engels, terwijl de firma waarvan we kochten wel belgisch is. Triest gewoon.

Mwah vraag ik me af, ken genoeg van 'die heren' (wie zijn dat? :P bedoel je mensen met een migratieachtergrond? ) die heel secuur zijn. Het gaat hier om een ZZP'er die waarschijnlijk gewoon een eigen bedrijfje heeft? Enige is inderdaad wel dat je met mondelinge afspraken minder in je recht staat als er iets 'mis' gaat, dus dat onderlinge communicatie dan des te belangrijker is.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:56

Ingrid_92 schreef:
Nou het was een bijzonder gesprek. Uiteindelijk alleen betaald voor het werk aan de trap en het leggen van de pvc vloer. De plakplinten kunnen gelukkig zonder beschadigen van de vloer verwijderd worden.
Had mijn vader meegenomen, omdat hij nu de plinten gaat leggen in de woonkamer ipv deze meneer. Die wist ook niet wat hij zag. Hij zei tegen die man dat hij het wel zou gaan doen en het beter kon. Durfde meneer te zeggen: beter dan dit kan niet, je krijgt 1000 euro van me als jij het beter kan.

Ik spiekte zojuist even op FB omdat hij daar ook zijn klussen deelt. En hij is nog enthousiast over zijn werk ook. Dit is dus mijn trap die hij gedeeld heeft. De trap was ook prima gedaan, maar die plinten in de slaapkamers... Die deelt hij niet.

Oh en het mooie ook nog: ik vroeg aan hem waarom hij overal van die korte stukjes plint had gebruikt omdat dat er echt niet uit ziet. Hierop was zijn antwoord: mijn plinten waren op.

...

[ [url=m/TYmycA.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de plinten van de trap (overloop) heeft ie wel gedaan?
Of waren die er al ?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 07:54

sasja0705 schreef:
Ingrid_92 schreef:

...

[ [url=m/TYmycA.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de plinten van de trap (overloop) heeft ie wel gedaan?
Of waren die er al ?

Die heeft hij ook gedaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 07:55

De trap lijkt er zo wel netjes uit te zien. Maar dat zie je niet in closeup natuurlijk.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 07:56

Suzanne F. schreef:
De trap lijkt er zo wel netjes uit te zien. Maar dat zie je niet in closeup natuurlijk.

De trap heeft hij inderdaad wel netjes gedaan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 07:59

Ja en ook de plinten op de foto zijn netjes in verstek. Raar dat hij dat niet doortrekt over de rest van de verdieping

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:01

Fijn dat jullie het alsnog goed hebben opgelost. Voortaan gewoon een erkende aannemer hoor,veel duurder zijn ze niet en je zit altijd goed.

Onder de klusjesmannen met name op FB en Mp zit veel gespuis.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:30

Evamarie schreef:
Fijn dat jullie het alsnog goed hebben opgelost. Voortaan gewoon een erkende aannemer hoor,veel duurder zijn ze niet en je zit altijd goed.

Onder de klusjesmannen met name op FB en Mp zit veel gespuis.

Ook dat is helaas niet altijd zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:18

Ja uitzonderingen daar gelaten.