Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
speurneusc schreef:beschermd dorpsgezicht, maar doodgaan vd hitte in je huis is niet leefbaar
Fitzroy schreef:Ik heb toevallig vandaag ook die schermen met die noppen besteld voor buiten. Ik zit op de bovenste verdieping van een appartementencomplex en dan wordt zonwering vrij prijzig. Maar mijn ramen gaan naar binnen open waardoor ik die schermen buiten kan bevestigen.
Hetwaszoiets schreef:Aangezien ik in een huurhuis zit en ook geen kapitalen wil uitgeven om de zon buiten te houden ben ik zelf aan de slag gegaan.
Schaduwdoek can de action ik geloof 17 euro
Voor 20 euro zuignappen besteld bij bol.
Schaduwdoek op maat vd ramen geknipt. Omgezoomd op de kanten waar ik het nodig vond maar ik denk dat als he het met lijm iets dubbel plakt aan de kanten dat het ook al goed blijft zitten. Zuignappen vastgemaakt (konden door het doek gestoken, dopje erop gedraaid en bleef prima zitten)
En op de buitenkant vd ramen geplaatst. Scheelt mij een graad of 3 in huis. Goedkoop en effectief!
Hetwaszoiets schreef:Aangezien ik in een huurhuis zit en ook geen kapitalen wil uitgeven om de zon buiten te houden ben ik zelf aan de slag gegaan.
Schaduwdoek op maat vd ramen geknipt. Omgezoomd op de kanten waar ik het nodig vond maar ik denk dat als he het met lijm iets dubbel plakt aan de kanten dat het ook al goed blijft zitten. Zuignappen vastgemaakt (konden door het doek gestoken, dopje erop gedraaid en bleef prima zitten)
En op de buitenkant vd ramen geplaatst. Scheelt mij een graad of 3 in huis. Goedkoop en effectief!
meggiemeg schreef:Hetwaszoiets schreef:Aangezien ik in een huurhuis zit en ook geen kapitalen wil uitgeven om de zon buiten te houden ben ik zelf aan de slag gegaan.
Gaat het schaduwdoek niet scheuren als je het er door heen steekt en verder niet afwerkt?
nimbletje schreef:Ik heb in alle ramen en deuren horren zitten. Zet s'avonds alles tegen elkaar open en slaap s'nachts met het raam wijd open. Heerlijk. Heb vannacht zelfs een deken erbij gepakt omdat het lekker koel was geworden. En heb nu beneden de boel ook weer open gezet. Voordat ik naar mijn werk ga doe ik alles weer dicht. Ramen en gordijnen.
Miepmiept schreef:Ik heb vorig jaar als low budget van die isolatiedekens/reddingsdekens op het raam geplakt. Super lichtgewicht en heel effectief. Bijkomend voordeel is dat je ook nog wat naar buiten kan kijken.
Het ziet er alleen niet uit.![]()
Al heeft er niemand over geklaagd, maar ik heb geen directe overburen.