Bij welke temperatuur binnen zet jij de airco aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:13

Ik heb m al aan. Slaapkamer was gisteren bijna 31 graden, woonkamer 29.
Alles open zetten werkt hier niet, warmte wil er echt niet uit

Fitzroy

Re: Bij welke temperatuur binnen zet jij de airco aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 12:54

@mavantos: hier is het ‘s avonds om half 9 nog 29 graden, dan zet ik echt mijn ramen niet open. Het koelt pas af tegen de ochtend.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:02

Wij hebben een plafondventilator. Heerlijk. Kan 6 standen, met een knopje dat ik slapend kan bedienen zo simpel.
Is veel zuiniger qua energie en geeft zelf geen warmte af.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:06

Wij hebben mobiele aircos en dat is opzich ook wel lekker. Hij staat nu op 25 graden en dat is doable. Kouder vind ik niet fijn. Savonds issie uit, alleen op de slaapkamer is dan aan. Daar zetten we hem meestal op 23 graden ofzo. Voor de honden is het wel fijn. Die zijn echt liever in de woonkamer dan buiten in dw schaduw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:19

Gisteren voor het eerst aangedaan. Overdag in de woonkamer, s nachts in de slaapkamer :) Heerlijk, en we wekken er genoeg energie voor op.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:22

Hier staat ie ook al 2 dagen aan in de woonkamer en slaapkamer.

Vanaf 24 graden ( in huis) zetten wij hem aan, heerlijk!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:26

Heb hem net aangezet, eerst mijn orchideeën weggezet want ben er achter gekomen dat ze niet van de airco houden :n

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:43

Vanaf een graad of 25 heb ik het echt niet meer comfortabel in huis. In de woonkamer is het 30+ graden en koelt het niet meer af, ook in de nacht niet. Op de bovenverdiepingen gek genoeg wel, daar blijft het continu 5+ graden koeler dan beneden, in de nacht tocht het heerlijk door en slaap ik prima. Nu dus maar een airco besteld voor beneden :+ we hebben ook geen enkele zonwering buiten en wonen op oost/west dus de hele dag staat de zon wel ergens tegen een raampartij aan te branden :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:48

Ik lees even mee. We willen ze laten plaatsen ook voor verwarming, maar we twijfelen nog welke ruimtes we meepakken.

Ons huis is vrij koel. Woonkamer krijgt niet veel zon en onze slaapkamer de hele middag. De gang is vrij koel en de andere slaapkamer aan de zijkant tegen bosrand ook.
De aanbouw met woonkeuken waar we altijd zitten heeft een plat dak, maar dik geïsoleerd. Voor weinig zon, achter vrijwel de gehele dag op grote glas partij.

Nu doen we de gordijnen dicht en zodra de zon eraf is de ramen open.

Ik kijk ook naar de dieren, dat die ook comfortabel houden.

Ons vorige huis was omgekeerd en woonkamer onder plat/schuin dak en vreselijk heet. Van alles aan gedaan en toen een mobiele airco gekocht die goed hielp, maar het maakte wel veel lawaai.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:57

Hier de mobiele airco al 2 avonden een tijdje aan gehad voor het slapen. Door laten waaien lukt hier helaas niet met 2 jonge kids, en de wind staat nu niet op onze slaapkamer en de zon wel. Dus het is aardig warm. Verder staat de ventilator ook aan.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:01

Afbeelding
Hier is het ook echt niet koel genoeg s nachts momenteel om af te koelen hoor

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:07

Ik heb hem vrijdagavond voor het eerst aangezet om de slaapkamer af te koelen en gisteravond weer. En vanavond ook weer.
Ik zet hem dan aan vanaf een uur of 9 ofzo, gaan om. Half 11 zo'n beetje naar bed, dan gaat die uit en gaat de balkondeur open, slaapkamerdeur op een kier en in de badkamer het raam ook open.

Heerlijk geslapen.

Vooralsnog hoeft die s nachts nog niet aan, als m'n slaapkamer maar koel genoeg is als ik naar bed ga, dan vallen we goed in slaap en het koelt in de avond en nacht nog voldoende af buiten om het aangenaam te houden in de slaapkamer.

In de woonkamer hebben we er nog geen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:14

Als het buiten richting de 30 graden gaat dan doe ik binnen de airco aan. Ik wil mijn huis koel houden en zeker mijn slaapkamer. Binnen is 20-21 graden wel de max. Slaapkamer wil ik nog wat koeler hebben, liefst rond 17-18.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:26

We hebben de airco gisteren voor het eerst aangezet, niet dat het super warm was (22gr) maar om te voorkomen dat het echt warm en oncomfortabel zou worden. We hebben een senior hond met hartproblemen in huis en vooral voor haar de airco aangezet. De airco hangt in de woonkamer, onze slaapkamer grenst daar aan dus ook die was lekker koel. Wij en de hond hebben heerlijk geslapen.
Vanochtend de airco weer aangezet om de temperatuur binnen flink naar beneden te krijgen met niet al teveel stroomverbruik. Nu staat hij uit omdat de zon flink op de buiten unit aan het bakken is. (Zuid westen) En tegen de avond zetten we hem weer aan. Hopelijk werkt onze theorie en lukt het inderdaad om zo het stroomverbruik beperken.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:27

Ik zet nooit een airco aan. Heb er nieteens 1. Ik vind het t handigst om gewoon aan de temperaturen van het seizoen te wennen, dat doe ik swinters ook. Dus in de zomer is het warm in huis en in de winter is het koud in huis
Twee jaar terug ofzo was het een week lang 36 graden in mijn slaapkamer, heb gewoon lekker geslapen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:30

In de winter geen probleem.
Raam gaat zelden dicht. En in gewone winters is het 8-10 graden in de slaapkamer, heerlijk!

Maar die hitte, echt verschrikkelijk. Slaap met 20 graden al onder 1 laken en dat slaapt al niet fijn, te licht.
En alles warmer dan blijf ik het heet houden en wakker liggen.
Went ook gewoon niet.
Handig als dat wel kan :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:48

Het is voor de hele samenleving niet goed wanneer het 36 graden is in mijn slaapkamer :D

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:57

Wij krijgen as vrijdag onze vaste airco in de woonkamer om te koelen en winter te verwarmen. Vanaf 25 graden in de woonkamer zou ik die aanzetten om het op die temperatuur te houden. Wellicht nog iets koeler, maar niet meer dan 5-7 graden verschil met buiten.

Onze mobiele airco’s hebben we een seizoen gebruikt op slaapkamers en gaan nu de verkoop in. Wat is dat slecht bevallen.

Als de temperatuur buiten 3 graden koeler is dan binnen, heeft het hier pas zin om de ramen open te zetten.
Inmiddels is het binnen 22 graden en afgelopen nacht is het niet kouder dan 20 graden geweest (noord drenthe), dus helaas kon de warmte dan niet meer het huis uit.

Wat hier overigens het meest geholpen heeft om de warmte te weren: zwarte sunscreens aan het raam met zuignappen. En een wit zeil op ons platte, zwarte dak van de uitbouw. Met name die laatste is een verschil van dag op nacht geweest. Normaliter zitten wij op 1-2 graden kouder dan buiten, nu dus 8 a 9.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:00

Beneden zaten bij aankoop van dit huis al rolluiken.
Werkt heel goed. Nadeel je zit in een donkere bunker. Zou zelf ook eerder screens doen.

Boven zat niets.
Hier hebben we bewust rolluiken geplaats. Naar buiten kijken hoeft niet. Werkt het beste. En met nachtdienst erg fijn.

Persoonlijk vind ik airco zonder enige zon werende maatregelen zonde van de stroom.. :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:04

Sanet schreef:
Het is voor de hele samenleving niet goed wanneer het 36 graden is in mijn slaapkamer :D

Bij mij ook niet! :D haha! :')

Ik heb hier een split airco die sinds vrijdag al de hele dag aan staat. Ik heb 2 units, maar de grootste hoeft nog niet aan, de kleine staat in de slaapkamer aan en koelt de huiskamer mee.

Het is nu 20/21 graden in het hele huis. :)

De rollruiken aan de zonkant zitten ook standaard dicht.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:05

Wij hebben een mobiele airco, deze heb ik nog niet aangehad. Ik denk pas als het binnen ca 35°C wordt.
Deze staat in de woonkamer.

Ik ben van plan om in de winter ermee te verwarmen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:25

Dat verwarmen met airco is mij vies tegen gevallen. Ik heb vorig jaar oktober t/m eind november in de slaapkamer moeten doorbrengen omdat ik met een gipsbeen zat en niet naar de woonkamer boven kon. Zelfs die slaapkamer kreeg ik niet opgewarmd met de airco. Boven heb ik het niet eens geprobeerd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:27

Verwarmen is hier juist goed bevallen :j
De hele winter geen cv aan gehad.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:29

DuoPenotti schreef:
Verwarmen is hier juist goed bevallen :j
De hele winter geen cv aan gehad.

Mijn appartement is 4 meter hoog dus wellicht ligt het daar aan.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:30

In het voorjaar hebben we hem eventjes getest om te verwarmen. In 20 minuten was het al warmer.