Welke dingen besparen jou veel tijd in het huishouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Welke dingen besparen jou veel tijd in het huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:36

Super klein wonen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:42

De hulp haha, de glazenwasser en de tuinman.

Plus zelf alles direct doen.

Doekje in de hand? Gelijk even meer meenemen dan wat het plan was.

Niet te veel in huis hebben.

Een kleed kopen waar je alles op ziet. Wat een miskoop... >;)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:48

_San87_ schreef:
Goof schreef:
Niet panisch doen en denken dat je huis steriel moet zijn. Dat scheelt pas tijd.

Wie doet er panisch en denkt dat dat moet?

Meer mensen dan je denkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:51

onpaard schreef:
_San87_ schreef:

Wie doet er panisch en denkt dat dat moet?

Meer mensen dan je denkt.

Ah okay. Ik ken echt niemand die dat denkt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:53

spottedponie schreef:
Condooms of enig ander voorbehoedsmiddel… :Y)

Sinds ik kinderen heb kan er geen enkele lifehack meer tegen op om m’n huishouden makkelijker te maken…

Ik lees mee!

:Y)

Ik zag een filmpje van een vrouw die elke ochtend met een wasmand een rondje liep. Daar deed ze de dingen in die verkeerd lagen, bijvoorbeeld de boormachine die nog in de keuken stond omdat ze een fotolijst had opgehangen, de dikke warme sokken die nog bij de bank lagen ipv bij de wasmachine....
'Dan loop ik elke ochtend een rondje om het spul te verzamelen wat niet in een ruimte hoort, en een rondje om het goed neer te leggen.

Ik dacht al, die heeft geen kinderen als ze aan 1 mand genoeg heeft _O-

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:55

Kiezen voor een inductiekookplaat in plaats van gas. Het schoonmaken ervan ging nog nooit zo snel. :D

Verder inderdaad een grote vriezer kopen waarin je mealprep-maaltijden invriest.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:07

Je niet ergeren aan zooi. Hoef je het ook niet op te ruimen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:32

Mijn Dyson kruimeldief. Meteen even wat haren of kruimels opzuigen en mijn huis blijft veel netter.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:44

De vaatwasser en steelstofzuiger zijn mijn favorieten <3 Mijn steelstofzuiger is zo een waar je de steel ook van kan afkoppelen zodat het ook een kruimelzuiger is, handig rondom het hok van mijn knaagdiertjes. Dat er geen stofzuigerzakken in hoeven vind ik ook top, gewoon het reservoir even uitkloppen boven de prullenbak (is niet zwaar ofzo) en het filter kan als het erg vies is onder de kraan, en je kan meteen weer door

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:48

Alles meteen opruimen achter onze kont. Wekelijks/dagelijks bijhouden en iets doen werkt voor ons.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:49

Goof schreef:
Niet panisch doen en denken dat je huis steriel moet zijn. Dat scheelt pas tijd.

Nou, dit idd. Toevallig las ik pas weer een artikel dat er tegenwoordig zoveel allergieën bestaan omdat iedereen (except me) zo steriel is.
Hier nergens last van. Iedere dag stofzuigen? Koekoek … kan mijn tijd wel leuker besteden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:51

Mijn geliefde. Hij doet de was, regelt veel omtrent afval, vaatwasser en klusjes.
Ik doe de toiletten, boodschappen en kook. We hebben een goddelijke robotstofzuiger die 1 a 2x per dag zn rondje doet. Mijn geliefde maakt de stofzuiger schoon. In toekomst willen er er graag 1 bij die ook dweilt.
Ik doe alle regeldingen, financiele dingen etc. En hij wordt moe van mij met mn rommel. Al doe ik mn best goed op te letten en mee te denken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:54

Bij zaken zoals iedere dag stofzuigen hangt het denk ik ook nogal af of je kinderen of huisdieren hebt, de meeste mensen die ken die elke dag stofzuigen die doen dan vanwege de huisdieren (wel of niet meerdere honden, katten)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:00

Wat mij veel tijd bespaart is dagelijkse routine taken.
Ik heb elke dag 1 vast rijt rijtje met taken die ik doe. Kost me max 30 min per dag. Door dit lijstje elke dag af te werken voorkom ik dat het een rommeltje wordt of dat dingen smerig worden en het vuil of de rommel zich opstapelt,
. En het huis ziet er altijd ok uit. En dan af en toe een extra tankje doen.

Mijn dagelijkse lijstje:
- met wekkertje korte opruimronde van 10 min
- beneden stofzuigen 5 minuutjes (ivm 2 honden, 2 katten en 2 kinderen)
- doekje over horizontale oppervlaktes/de tafel
- doekje over de wc
- doekje over de wasbak badkamer
- vaatwasser in/-uitruimen (tijdens koken)
- na koken doekje over aanrecht, kookplaat, wasbak en evt tegeltjes
- evt wasje draaien.

- Voor de korte schoonmaakklusies ( wc, tafels, keuken, wasbakken, vlekken op de deuren) heb ik een spuitfles met water en allesreiniger klaar staan. Even snel pakken, spuiten, afvegen en klaar.
- zoveel mogelijk alles een eigen opriimplek geven
- na gebruik alles terug op z'n plek zetten
- na was opvouwen meteen opruimen
- bestek-la bijna op keukenkast leeg omdat alles in de vaatwasser zit? Meteen doekje erdoor
- koelkast leeg omdat de weekboodschappen nog komen.? Doekje erdoor

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:04

Fitzroy schreef:
Goof schreef:

Nou, dit idd. Toevallig las ik pas weer een artikel dat er tegenwoordig zoveel allergieën bestaan omdat iedereen (except me) zo steriel is.
Hier nergens last van. Iedere dag stofzuigen? Koekoek … kan mijn tijd wel leuker besteden.

Elke dag stofzuigen heeft niets met steriel te maken. Ik stofzuigen elke dag ivm 2 honden, 2 katten, 2 kinderen, konijnen omdat er anders veel haren in huis liggen en dan dus een dikke laag stof. Hier is dagelijks stofzuigen echt nodig en kost me werkelijk maar 5 min. Dat is me dubbel en dwars waard.
Maar het is hier echt alles behalve steriel hoor :')

Ken iemand die dagelijks het hele huis stofzuigen, zuigtabletten, dweilt (met dettol), alle deuren en lichtknopjes afneemt en de Keuken, badkamer en wc sopt. Alles met anti bacteriële dettol.
DAT is steriel

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:04

Telpeva schreef:
Bij zaken zoals iedere dag stofzuigen hangt het denk ik ook nogal af of je kinderen of huisdieren hebt, de meeste mensen die ken die elke dag stofzuigen die doen dan vanwege de huisdieren (wel of niet meerdere honden, katten)

Klopt, twee kittens hier. Voornamelijk grit dat uit de bak gelopen, waardoor we dagelijks stofzuigen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:11

Een paar dingen:
- maximaal 1x per week, liefst twee weken naar de winkel gaan. Om dit te kunnen heb ik twee grote vriezers. En laat ik om de week een mandje fruit met onze HelloFresh meebezorgen. Ik denk dat dit mij ongeveer 3 tot 3,5 uur per week scheelt in tijd. Ik woon nu ook verder bij de winkel vandaan dus als ik het patroon had aangehouden zou het mij minstens het dubbele op weekbasis schelen. Voordat ik dit deed ging ik (bijna) elke dag naar de winkel en ik zou echt nooit meer terug willen!! Niet alleen scheelt het tijd, maar ook veel geld wat ik niet aan ‘onzin’ besteed :+ plus ik ben hierdoor bewuster gaan eten en heb nu een gezonder eetpatroon dan eerder. L
- swiffer om haren en stof een beetje bij te houden…
- stofzuiger uitzoeken die goed is voor huisdierharen
- duo vet in het eten van mijn honden - hiervan krijgen ze een betere vachtstructuur waardoor uitharen sneller/beter gaat. Ik merk dit echt in de tijd die ik kwijt ben aan hondenharen zuigen/swifferen. Ik denk dat dit mij op weekbasis zeker wel een uur scheelt en wanneer ze in de rui zijn wel meer.
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 11-06-23 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:12

Robotstofzuiger, boodschappen laten bezorgen. Mijn schoonmaakster is helaas gestopt om gezondheidsredenen.

@Ellepel: hoe doe jij dat? Ik heb 10 m2 meer, maar ben echt wel langer bezig per week (alleen wassen kost me denk ik al een uurtje per week).

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:12

Man kinderen en huisdieren buiten zetten.. denk dat dat het enige is wat helpt.
Schoenen uit in huis.

Ik doe elke dag een ruimte intensief.. en de rest houd ik tussendoor bij. Werkt redelijk
Maar ik heb gewoon geaccepteerd dat het leven een rommeltje is.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:13

Boodschappen laten bezorgen. Was altijd wat tegen mijn principes omdat ik het prima zelf kon ophalen maar tegenwoordig is dat lastig. Net een baby gekregen EN een hond met verlatingsangst. In de winter kan hij wel in de auto blijven maar nu dus niet. Dan zo maar.

En... ik laat het verder soms een beetje los. De ene dag heb ik een lekker riedeltje en de andere dag geen puf ervoor. Vroeger kon ik daar niet tegen. Nu is het oké. Ook even niks doen. Dan maar niet smetje schoon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:17

Oh geen huisdieren. Dat scheelt echt veel werk in het huishouden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:18

Een schoonmaakster die 2 keer per maand komt en partner met een lichte variant van smetvrees, geldt dat ook?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:19

Waarom zou boodschappen bezorgen tegen je principes zijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:29

Telpeva schreef:

Dat is iid waarom ik het dagelijks doe :). De honden lopen veel zooi naar binnen en overal ligt anders haar. Dat vinden wij niet prettig. En stofzuigen is 10 minuutjes werk. Boven komen de honden niet en zuig ik dus ook niet dagelijks :D.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:49

Ik heb ook 2 katten. Maar daarom zuig ik nog niet iedere dag. Dan liggen hier en daar houtkorrels of haren, ik heb er geen last van.

Maar goed, ieder het zijne. Ik ben gewoon geen poetser en het interesseert me ook weinig. Mijn huis dus ik moet er zelf wonen.