Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:26

Mijn 9 in 1 multicooker van Ninja

Airfryer, slow cooker, snelkookpan, “gewone” oven, je kan aanbakken voor je wilt slow cooken, etc Link naar Bol

Mijn oven is nog 1x per maand aan ipv om de dag.
Supersnel warm, snellere kooktijd.
Beste aankoop ooit…

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:32

Een apothekerskast, super handig voor kruiden, droge pasta in potten, suiker, meel, broodbeleg wat niet in de koelkast hoeft etc

Een fijne spatel, ik heb ook een keer een stomme spatel gehad daar erger ik me iedere keer aan als ik die gebruik :') maar ja de fijne zit soms in de vaatwasser.

Airfreyer

Vaatwasser

Silicone cakevorm

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:32

Ik heb recent de 'tefal 5 second chopper 900ml + accessoires' gekocht. Vergelijkbare zijn ongetwijfeld ook goed, maar ik vind 'm fantastisch! Haha helemaal blij als ik hem weer kan gebruiken. Uien, wortels, noten... ideaal, zo klein! Doordat het een trekkoord is, is het gemakkelijk te doseren tov een elektrische.

Suliko

Berichten: 4359
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:39

Food processor, dus waar je echt van alles in fijn krijgt, voor noten, dadels, falafel, hummus en andere dips en mixen.
Staafmixer waar ook een garde op kan en een mini food processor, voor kleinere mengsels.
Lang/groot koksmes en een kleiner koksmes.
Messenslijper.
Zo’n zware stenen vijzel.
Een stoommandje die je in verschillende maten pannen kan zetten.
Knoflookpers (die van de ikea is fijn).
Veel weckpotten voor voorraden (motproef).
Waterkoker die je op verschillende temperatuurstanden kan zetten.
Theepot met theelichthouder (zo knus).
Kaasdoek (gebruik ik voor havermelk maken, hangop, komkommerrasp uitknijpen voor tzatziki etc).

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:41

moonsparkle schreef:
Een apothekerskast, super handig voor kruiden, droge pasta in potten, suiker, meel, broodbeleg wat niet in de koelkast hoeft etc

Een fijne spatel, ik heb ook een keer een stomme spatel gehad daar erger ik me iedere keer aan als ik die gebruik :') maar ja de fijne zit soms in de vaatwasser.

Airfreyer

Vaatwasser

Silicone cakevorm


Die ene fijne spatel! Zeer herkenbaar.
Wat ik ook erg belangrijk vind:
Goede messenset (en slijpsteen)
Degelijke koekenpannen in verschillende maten en hapjes pan
Stevige grote maatbeker
Een mee kook ei (noem je dat zo? Deze kan je gelijk met je eieren in de pan gooien om te zien hoever ze gekookt zijn. Ik vergat altijd om het wekkertje te zetten)

En vaak verzamel je zelf ook nog een heleboel spul waar je dan achter komt wat je wel en niet fijn vindt.

Nicje87

Berichten: 9865
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:43

Deze:

Afbeelding

nijnthju
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:48

Sowieso de ninja multicoocker :) en herdersmesjes

Ben nog op zoek naar een goed scherp (blijvend) koksmes.. tips?

Balko

Berichten: 1145
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:54

boris_rakker schreef:
Die pan is geweldig <3

Wij hebben vorig jaar de keuken verbouwd en is nu echt mijn droom keuken. 2 combi oven/magnetrons die ik echt nooit meer wil missen. Een volledige hoogte koelkast én een volledige hoogte vriezer, quooker en een Dekton aanrechtblad die niet kan beschadigen, verkleuren etc.

Verder gebruik ik een rijstkoker: https://www.fruugo.nl/magnetron-rijstko ... Y4QAvD_BwE
Dat heeft mijn leven zóveel makkelijker gemaakt. Rijst is altijd perfect en je hebt er geen omkijken naar.

Ook de stoominzet van Ikea is geniaal, past in alle pannen, gaat minder verloren in het kookwater en geen gedoe met afgieten en zeiknatte groente etc.

En omdat wij ook switchten van gas naar inductie wilde ik een echte pannenset. Zeker niet goedkoop maar deze had alles wat ik handig vind. Glazen deksel (zodat je goed ziet of iets kookt), deksel kun je vast zetten voor afgieten, maar ook schuin zonder dat het schuift. Schenktuit, maatverdeling en cooltouch handvaten (zowel deksel als pan zelf).
https://www.coolblue.nl/product/868312/ ... NEQAvD_BwE

Als knoflookpers vind ik deze zo fijn, omdat hij makkelijk schoonmaakt en ik niets kwijt kan raken :Y)

https://www.bol.com/nl/nl/p/chopa-knoof ... RMQAvD_BwE

Mijn kruidenla vind ik ook heel fijn, alles in 500ml sapflessen ziet er tof uit en geeft overzicht.
[ [url=m/830QLh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je merkt al zo blij met de keuken *\o/*


Deze pannenset heb ik sinds kort ook!
Wereld aanschaf, elke dag super blij mee!

8nnemiek

Berichten: 43509
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:56

Mijn sodastream, die wordt hier dagelijks gebruikt.
Verder gebruik ik mijn soepmaker in het najaar/winter echt heel vaak voor oa de courgettes en pompoenen uit eigen tuin.
En de slowjuicer vind ik erg fijn.

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:57

Ohja, ik zweer ook bij tomatenmesjes in plaats van de reguliere aardappelschilmesje. De tomatenmesjes hebben een klein karteltje.

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 23:01

Super leuk om al jullie reacties te lezen. Het valt op dat de meeste vooral super praktisch zijn. :o Om een of andere reden wil ik ook nog heel graag dat het er leuk uit ziet. En ik vind alle gewone koekenpannen en rvs (kook/soep)pannen dus echt heel saai. :=

We hebben al een KitchenAid keukenmachine (gekregen en dus niet zelf de kleur gekozen... Hij is wit. :j ) Maar nog geen opzet stukken. Goed om te lezen dat de pastamaker goed bevalt. Dat is wel iets dat ik zelf ook op het oog heb.

En alhoewel ik het niet helemaal zo had bedoelt vind ik het helemaal niet erg dat onderdelen van de keuken zelf ook benoemd worden. Kan me dat eigenlijk best voorstellen. Je kunt jezelf zo ergeren aan een niet functionerende keuken. Dat je heel blij bent als je dat hebt opgelost!

Oh en goede scherpe messen! Wat een winst is dat zeg!

Eydis

Berichten: 4888
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 23:06

Als ik een KitchenAid zou willen aanschaffen, welke raden jullie aan?

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 04:12

Wij zijn hier het plan voor de keuken aan het bijwerken, denk eventueel aan sommige apparaten die met een soort liftje vanuit de kast omhoog kunnen worden getrokken en zo op aanrechthoogte komen:
https://homecareinnovation.nl/liften/we ... apparaten/

Hier zelf niet voor gekozen omdat we dan teveel ruimte moesten inleveren.

Wij krijgen ook een kraan boven het inductiefornuis. aangesloten op de warmwaterboiler die we in de keuken laten plaatsen *geen Cooker, vind de kranen hiervan niet mooi en prettig in gebruik*
Zo hebben we direct heel warm (80 graden?) water meteen in de pannen :D
https://www.amazon.nl/Badkamer-Wastafel ... B07Y3Q9K4R

Wasbak wordt multifunctioneel met een uittrekbare spoelkraan, glazenspoeler, apart bakje en straal om groentes in te wassen. Niet deze maar voor het beeld: https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAG

Vanwege de gouden kleur krijgen we in de bijkeuken een klein aanrechtje met spoelbak zodat ik hier de ''vieze'' dingen kan schoonmaken. In de wasbak in de keuken komt vanwege de krasgevoeligheid een rekje op de bodem: https://www.nivito.nl/1-cu-500-180-bb-d ... ssing.html


Ik houd vooral van praktisch maar die wasbak is bijvoorbeeld een klein cadeautje voor mezelf (wordt wel leuk groentes wassen zo uit de moestuin :D )

Avelienvd

Berichten: 7230
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 05:57

Herdermesjes.
Mijn nieuwe aardappelpers van ikea.

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:08

Eydis schreef:
Als ik een KitchenAid zou willen aanschaffen, welke raden jullie aan?

Artisan met kantelbare kop van 4,7L. Die is sterk genoeg voor de zwaardere deegsoorten (pasta) en die kantelbare kop is naar mijn mening echt essentieel.

Olikea

Berichten: 5461
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:26

Mijn slowcooker, die kan ik niet mee4 missen.

En mijn superfijne flensjes pannen. Maakt toch een verschil

nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:30

Malenka schreef:
Super leuk om al jullie reacties te lezen. Het valt op dat de meeste vooral super praktisch zijn. :o Om een of andere reden wil ik ook nog heel graag dat het er leuk uit ziet. En ik vind alle gewone koekenpannen en rvs (kook/soep)pannen dus echt heel saai. :=


Ik ook, totdat ik mijn pannen van Berlinger Haus kreeg. <3 Heb ze nu 3 jaar en word elke dag weer blij als ik ze pak. _O- Wel heel prijzig, maar wat mij betreft is dat het helemaal waard.

ievie

Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:47

Ik lees dat je overgaat naar inductie. Die overstap hebben wij drie jaar geleden ook gemaakt. Wij hadden destijds een relatief goedkope inductieplaat en we zijn er achter gekomen dat hier een redelijk zwakke magneet in zit. Hierdoor kunnen er alleen pannen op, waar veel metaal in zit. Zelfs niet alle speciale inductiepannen worden door deze plaat gepakt. Heel irritant. Dus misschien een tip om daarnaar te kijken.
Overigens konden wij de gewone oude kookpannen wel meenemen naar de inductieplaat.

En hier ook een kitchenaid. <3

Oh en ik kan niet zonder mijn oven. Wii hebben een slide&hide, waarbij de deur helemaal de oven in schuift. Zo fijn!

Ik heb m zelf niet, maar de Bamix staafmixer schijnt heel fijn te zijn.

Manou

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:57

Een fijne siliconen spatel/schrappertje (of meerdere). Heerlijk om met een simpele handeling een pot/pan/schaal echt goed leeg te krijgen.

Albert

Berichten: 5739
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:40

Omdat je nog moet gaan bouwen, een grote oven.
In ons huidige huis zat alleen een combi-oven en één van de eerste dingen die we kochten was een grote (horeca) oven die ook wat warmer kan dan een standaard inbouwoven.
Ideaal voor pizza's :D

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:14


KimL86
Berichten: 3653
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:16

Een groente Snijder.
Ze gaan niet levenslang mee, maar ik vind ze wel enorm makkelijk.
Scheelt zoveel snij tijd als je veel groente te snijden hebt.
Je hebt allerlei verschillende prijs klasses dus er zijn er ook vast bij die lang mee gaan.
Bekijk Groentesnijder 13 Delig Mandoline - Slicer Dicer Frietsnijder - Mandoline Keukensnijder Uiensnijder Met Ovenschaal - Kitchen Royal® op: https://www.bol.com/nl/p/groentesnijder ... _iphoneapp

herr_balou
Berichten: 1472
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:29


Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 10:53

Staub is inderdaad ook een prachtig merk. En dan zie ik net de tomaten pan... <3 Die gaat op mijn lijstje.

Emile Henry kende ik nog niet. Wat maakt dat je ze zo graag gebruikt?

joyce_eddy
Berichten: 4014
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:56

MoniqueT schreef:
Sowieso, maar dat is de keuken zelf, inderdaad diepe, brede laden. En de Bora of een andere afzuiging naar beneden.


Wij krijgen in onze nieuwe keuken een Bora dus ben ontzettend benieuwd hoe dagbesteding bevallen
Hij komt in september