Zou het raar zijn om, als er ruimte voor is, mijn tuinset in de voortuin te zetten?
Dan kan ik toch buiten zitten. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dan kan ik toch buiten zitten. 
Bellatrix schreef:(op mijn bovenbuurvrouw na, die ook een grote reden van de verhuizing is)
...
Ik wilde hier namelijk alleen weg als ik iets vond dat 100% aan mijn eisen zou voldoen.
Hier ook verhuisd vanwege de bovenburen (met afstand de belangrijkste reden, zat uiteindelijk de hele dag met een noise cancelling koptelefoon op en sliep 's nachts met oordoppen in), maar wilde ook enkel naar iets wat naar m'n zin was. Nog niet eens vanwege de huur, maar omdat ik m'n opgebouwde wachttijd kwijt zou zijn als ik een woning zou accepteren. Woon nu sinds begin vorig jaar in een nieuwbouwhuis 
Bellatrix schreef:En met zonnepanelen betaal ik ook minder voor stroom. Als ik het goed zie op de plattegrond krijg ik vloerverwarming? Ben benieuwd hoe dat is.

Bellatrix schreef:PostNL heeft iets met een verhuisservice? Moet ik ook alle verzekeringen op de hoogte stellen? Ik moet ze bij PrikEnergie vertellen dat ik een nieuw adres heb en dat het gasloos is. Dan passen ze het contract automatisch aan? En er is zoiets als een verhuis-checklist?

Bellatrix schreef:En dan moet ik ook nog mijn eigen woning netjes achter laten. Dus ik ga dit weekend maar vast de schuur opruimen.

Bellatrix schreef:En dan moet ik ook nog mijn huur opzeggen maar ik weet niet wanneer de oplevering precies is dus dat moet ik tijdens die meeting ook nog vragen.
) verhuisd. Had de huur van m'n oude appartement opgezegd per 28 februari. Daar zaten twee weekenden in, en die hebben we nog hard nodig gehad met een stukje sauswerk (mijn plafonds moesten wit opgeleverd worden), weghalen van de vloerbedekking, wat oude kasten die ik niet meegenomen had, etc.
Ik had ze anders ook wel vervangen binnenkort. Maar idd kook ik nu nog op gas. Edit: kookpannen zijn magnetisch, de koekenpannen niet.
Maar als je in de buurt bent mag je ze altijd komen brengen.
Bellatrix schreef:Qua huur opzeggen hoeft het dus niet per de 1e te zijn? Ik gok dat ze mijn vloer niet willen overnemen (ligt er al 15 met katten) dus die zal eruit moeten. Verder alleen de originele wc bril er weer op schroeven. Moet je je douchekop ook weghalen? Die wil ik op zich best meenemen naar mijn nieuwe huis.
Sowieso waren ze hier vrij makkelijk met wat ik kon laten zitten, zolang ik zelf maar regelde dat de nieuwe huurder het overnam. Scheelde me enorm veel werk met onder meer een verlengd aanrechtblad en een muurtje van glasblokken in de badkamer 
Bellatrix schreef:Een rolmaat mee en kladblok was ik idd van plan. We zijn met een hele groep dus er is altijd iemand die kan helpen denk ik. Maar we gaan modelwoningen in, niet mijn daadwerkelijke huis. Misschien is de hoekwoning die we gaan bekijken wel gespiegeld...maar goed, dan zouden de maten hetzelfde moeten zijn natuurlijk.

Bellatrix schreef:Ik ben ook bang dat ik kiepkantelramen krijg, doodeng met de katten dus ik moet idd ff kijken of die ook op een andere manier open kunnen. En anders idd maar niet. Er zullen wel horren moeten voor elke raam die open kan. ik háát muggen.
Of dat moet een hor zijn die ik makkelijk erin en eruit kan halen.
Ik ga es vragen of ik echt vloerverwarming krijg. Het staat namelijk op de plattegrond.
noviceh schreef:Gefeliciteerd, wat een fijn huis!Bellatrix schreef:Zeker niet! Je zou eventueel kunnen overwegen bijvoorbeeld een halfhoge (120-150m) haag te planten rondom voor de privacy?Zou het raar zijn om, als er ruimte voor is, mijn tuinset in de voortuin te zetten?Dan kan ik toch buiten zitten.
Maar een erfafscheiding mag voor het huis maximaal een meter hoog zijn
, maar voor dakramen heb je ook wel speciale horren. Bellatrix schreef:Ik ben ook bang dat ik kiepkantelramen krijg, doodeng met de katten dus ik moet idd ff kijken of die ook op een andere manier open kunnen. En anders idd maar niet. Er zullen wel horren moeten voor elke raam die open kan. ik háát muggen.
Als ik idd dat soort ramen heb ga ik die aanschaffen!
Iets met klauwen die erin blijven haken.
Ik ga een poging doen om ze in het nieuwe huis niet op de slaapkamer te laten maar ze zijn niet anders gewend dus ik denk dat het heel lastig gaat worden.