Onedrive vol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:38

Maris schreef:
haha bij mij ook onedrive vol. Ik heb maar een abonnement voor extra opslag genomen voor 2 euro per maand.

Dit heb ik dus ook maar gedaan.
Voor 2 euro per maand heb je 100GB dus eer dat vol zit ben je wel ff verder

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:39

Lioony schreef:
Is zeker een nieuw ding dat meerdere mensen er opeens last van hebben? Ik had het ook 2 weken geleden en bleek toen al paar dagen geen mail meer te ontvangen, heel fijn not.. Ik heb ook bijna alles verwijderd, maar het blijft bijna vol zitten…

Er is sinds februari iets gewijzigd bij Microsoft waardoor je OneDrive sneller vol zit. Volgens mij komt dit doordat de bijlagen uit je e-mail nu ook onderdeel uitmaken van je OneDrive capaciteit.

xPabloBokt

Re: Onedrive vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:47

Mijn OneDrive zit al maanden zo niet jaren overvol (zat 5,5GB in en dat is met die eventuele wijziging niet gestegen). Ik denk eerder dat ze er bij Microsoft bij bedacht hebben dat je hierdoor nu ineens niet meer kunt mailen om meer geld te kunnen vangen voor een Office365 abonnement.

Mij niet gezien, heb alles naar mijn hogeschool OneDrive geschoven en ik zie over een jaar als ik afstudeer wel weer verder :Y)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:42

Zit met hetzelfde

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:16

Ik zat dus met een volle one drive en heb een abonnement genomen. Nou binnen een paar dagen van 6 GB naar 13,5 GB gegaan qua opslag. Euh ?!??

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:21

Hier hetzelfde probleem sinds afgelopen donderdag. Hier maar 613% overschrijding door back-ups van mijn telefoon toen ik nog office 365 had.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:35

leestmee schreef:
Maris schreef:
haha bij mij ook onedrive vol. Ik heb maar een abonnement voor extra opslag genomen voor 2 euro per maand.

Ja, dat is ook precies waar MS op uit is :j

Je kunt gewoon bij je instellingen zeggen dat je niks wil met onedrive.
Check even wat een (externe) harde schijf kost.......
}>

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 20:13

Ben blij dat het opgelost is, maar wat vervelend dat er blijkbaar zoveel mensen mee zitten. Dat willen ze blijkbaar dan idd, een abonnement. Ik dacht dat ik one drive nooit gebruikte, maar blijkbaar ging hij alles automatisch opslaan :+

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:02

leestmee schreef:
Maris schreef:

Precies dit! Nadat ik er al twee keer doorheen gegaan was en nog niet kon mailen vond ik het wel prima. Mijn Onedrive was al nagenoeg leeg maar gebruikte nog steeds ruim 5 gb. Gewoon maar op de premium knop gedrukt. Vind ik dat irritant, ja. Maar geen mail meer ontvangen is ook knap vervelend :')

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:11

Iemand die mij wilde mailen kreeg een foutmelding en de mails zijn ook niet binnengekomen na het upgraden van onedrive. De mails komen dus niet later alsnog binnen. Misschien handig om te weten als je met hetzelfde probleem zit.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:04

Ik heb voorstaande ook bij de hand gehad onlangs en heb gekozen voor de premium variant incl de Office 365 die je kunt delen met 5 of 6 mensen. Alleen krijg ik sinds ik dat heb gedaan wel zo ontzettend veel spammail binnen, ik wordt er gek van. Op elk relevant mailtje wat ik krijg, krijg ik minstens vier spam. Is hier iets wat ik er aan kan doen? Als ik zin heb meld ik de mails wel als ongewenst/spam/phishing, maar het blijft doorgaan

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:51

Niwla schreef:
Lioony schreef:
Is zeker een nieuw ding dat meerdere mensen er opeens last van hebben? Ik had het ook 2 weken geleden en bleek toen al paar dagen geen mail meer te ontvangen, heel fijn not.. Ik heb ook bijna alles verwijderd, maar het blijft bijna vol zitten…

Er is sinds februari iets gewijzigd bij Microsoft waardoor je OneDrive sneller vol zit. Volgens mij komt dit doordat de bijlagen uit je e-mail nu ook onderdeel uitmaken van je OneDrive capaciteit.

Onedrive zit niet sneller vol. Microsoft had mailservers staan waar alle mail werd opgeslagen. Deze stonden los van Onedrive. Nu zijn ze dus langzaam van alle accounts de mail aan het verplaatsen naar de Onedrive van die accounts zodat zij zelf geen aparte mailservers in leven hoeven te houden. Die opslag zit nu dus in de Onedrive en niet meer ergens apart

banketstaaf eraan is dus dat als je Onedrive vol zit je geen mail meer krijgt. Optie is idd voor 2 euro 100 gb te kopen of Onedrive helemaal leeg gooien.

Persoonlijk denk ik dat ze het ook voor het geld gedaan hebben. Google doet het immers ook alleen die heeft standaard 15 gb ipv 5. En omdat Onedrive van Microsoft zelf is infiltreert ie heel stiekem in je Windows waardoor je dus overvolle Onedrives hebt.

Heel irritant in elk geval :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:09

ik krijg zelfs mails met je one drive zit vol met je mobiel... a ik heb geen onze drive niet op laptop niet op mobiel, krijg om de paar dagen wel 10 a 15 dreigmails dat mijn foto's verwijderd gaan worden, nou dikke lol, want mijn foto's gaan hier naar een externe harde schijf en die is nog niet voor 20% gevuld. Duidelijk zware oplichtings pogingen

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:36

Voor de mensen met abonnement en Android. Je hebt de app Google rewards. Simpele vragenlijstjes waar je bent geweest etc. Zo heb ik "gratis" abonnement, ik betaal dus met het geld dat ik daarmee verdien. Je verdient zo'n 30cent per keer. Wel Je locatie aanzetten als je naar een winkel oid gaat.
Ik ben eind 2019 begonnen:
Afbeelding