Ik had gekeken op de site van eerlijke WOZ. Huidige WOZ is 340.000 en volgens hun website zou een eerlijke 421.000 zijn.
Taxatie van afgelopen najaar lag nog hoger.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Spenk schreef:Dat heeft niet perse met een stijging in woz te maken maar ook met de tarieven die bij sommige gemeenten gewoon gigantisch omhoog gegaan zijn.
Jessix schreef:Dorine92 schreef:Had je de vorige keer succes?
Ik heb nu echt spijt dat ik er niet gelijk de vorige keer al werk van heb gemaakt. Toen was het ook al een stijging van bijna 50% in 1 jaar tijd
Ja was 2 jaar terug. Huizenprijzen stijgen hier uiteraard ook, maar ik woon in een eigen gebouwde oude bungalow. Je moet het gewoon proberen. Het is allemaal al duur zat...
_Nancy schreef:Jeetje wat een stijging
Ik zou ook zeker bezwaar maken!
Ik neem aan dat ze een dergelijke stijging toch wel goed moeten kunnen onderbouwen, willen ze er mee weg komen.
Naast dat je dit in je WOZ beschikking gaat voelen, ga je dit ook in je IB-aangifte merken..
Hier is de WOZ juist heel reëel gestegen, kosten zijn zelfs wat lager gewordenPaar tientjes.
OZB-% is ietsje lager geworden.
Dorine92 schreef:Achterom schreef:
Uhm, misschien omdat je WOZ destijds ook gewoon veel te laag was?
Hier is de WOZ ook flink omhoog gegaan, en das op zich terecht aangezien de huizenprijzen in de periode waar de WOZ betrekking op heeft ook flink door het dak zijn gegaan.
We hebben toen zelfs nog een taxatie laten doen voor de hypotheek, die zat nog hoger dan de WOZ. Dus ja...
Destijds? We hebben het over 2 jaartjes geleden.
Spenk schreef:Vergis je niet in de huizenprijzen hoor... Ik weet meerdere mensen die een taxatie hebben laten doen nav hoge woz waarde. Bij deze mensen was de taxatie zelfs nog hoger
Dorine92 schreef:Spenk schreef:Vergis je niet in de huizenprijzen hoor... Ik weet meerdere mensen die een taxatie hebben laten doen nav hoge woz waarde. Bij deze mensen was de taxatie zelfs nog hoger
Nou in dat geval ben ik binnen haha
Verkopen die tent en voor een kwart van dat bedrag een mooie villa op een berg kopen, en leven van de rest van het geld
Tazzey schreef:Wij zijn ook ruim 200% vooruit in twee jaar. Ik maak geen bezwaar. De hoeveelheid rente die ik nu bespaar op de hypotheek die nu in de laagte risico klasse valt weegt absoluut niet op tegen die paar tientjes die ik meer kwijt zou zijn.
Dorine92 schreef:tita schreef:Voor 3 ton kun je ook niet leven dat is zo op3 miljoen moet je hebben om zorgeloos te kunnen leven zonder te werken.
Ligt eraan waar je wilt wonen en of je nog wat werkjes wilt doen
verootjoo schreef:Als je WOZ zo erg stijgt zou ik uitzoeken of je dat bij je hypotheekverstrekker kan melden, misschien kan je risico-opslag omlaag en dan betaal je minder.