WOZ waarde huis in 2 jaar tijd meer dan 3 keer zo hoog???

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:57

Hier is hij afgelopen jaar ongeveer 60.000 omhoog gegaan en was hij in 2020 hoger dan 2021? :+

Ik had gekeken op de site van eerlijke WOZ. Huidige WOZ is 340.000 en volgens hun website zou een eerlijke 421.000 zijn.

Taxatie van afgelopen najaar lag nog hoger.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 20:58

Spenk schreef:
Dat heeft niet perse met een stijging in woz te maken maar ook met de tarieven die bij sommige gemeenten gewoon gigantisch omhoog gegaan zijn.

Daar heb je misschien een punt, ik weet niet hoe ze de prijzen opbouwen.
Maar dan nog komt die WOZ ook bij de inkomstenbelasting weer terug. Daar kreeg ik ook al een idiote aanslag voor die ik maar even moest betalen.
Wat was het ook alweer... was ook echt te bizar voor woorden. Volgens mij moest ik 2200 euro voorlopige aanslag betalen ofzo... over een bijverdienste van nog geen 500 euro. Oftewel voor elke euro die ik verdien mag ik er 4,5 aan de belasting betalen. Mooi verdienmodel wel. Leuker kunnen ze het niet maken, wel belachelijker

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:59

Jeetje wat een stijging :wow:
Ik zou ook zeker bezwaar maken!
Ik neem aan dat ze een dergelijke stijging toch wel goed moeten kunnen onderbouwen, willen ze er mee weg komen.

Naast dat je dit in je WOZ beschikking gaat voelen, ga je dit ook in je IB-aangifte merken..

Hier is de WOZ juist heel reëel gestegen, kosten zijn zelfs wat lager geworden :') Paar tientjes.
OZB-% is ietsje lager geworden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:01

Jessix schreef:
Dorine92 schreef:
Had je de vorige keer succes?
Ik heb nu echt spijt dat ik er niet gelijk de vorige keer al werk van heb gemaakt. Toen was het ook al een stijging van bijna 50% in 1 jaar tijd

Ja was 2 jaar terug. Huizenprijzen stijgen hier uiteraard ook, maar ik woon in een eigen gebouwde oude bungalow. Je moet het gewoon proberen. Het is allemaal al duur zat...

Ja ik ga het sowieso proberen. De huizen in de omgeving zijn niet te vergelijken met die van mij. Ik heb echt een huisje voor een single. Een huiskamer met keuken erin, een badkamer, een wc en 1 (slaap)kamer

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:03

Hier is deze met vorig jaar gelijk gebleven
Al moeten we wel meer gaan betalen
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 25-02-23 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:03

_Nancy schreef:
Jeetje wat een stijging :wow:
Ik zou ook zeker bezwaar maken!
Ik neem aan dat ze een dergelijke stijging toch wel goed moeten kunnen onderbouwen, willen ze er mee weg komen.

Naast dat je dit in je WOZ beschikking gaat voelen, ga je dit ook in je IB-aangifte merken..

Hier is de WOZ juist heel reëel gestegen, kosten zijn zelfs wat lager geworden :') Paar tientjes.
OZB-% is ietsje lager geworden.

Ja ik ben ook heel benieuwd wat de reden zou kunnen zijn van deze absurde stijging. Volgens mij zijn ze gewoon helemaal gek geworden. Grijpgrage handjes die proberen te pakken wat ze pakken kunnen. Zo komt het wel op mij over met zulke monsterlijke stijgingen in zo’n hele korte tijd

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:04

kiki1976 schreef:

Dat zou mijn gemeente sieren als ze dat ook zouden doen, want ik vond de stijging van bijna 50% van vorig jaar ook al absurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:04

Vergis je niet in de huizenprijzen hoor... Ik weet meerdere mensen die een taxatie hebben laten doen nav hoge woz waarde. Bij deze mensen was de taxatie zelfs nog hoger :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:06

Dorine92 schreef:
Achterom schreef:

Uhm, misschien omdat je WOZ destijds ook gewoon veel te laag was?

Hier is de WOZ ook flink omhoog gegaan, en das op zich terecht aangezien de huizenprijzen in de periode waar de WOZ betrekking op heeft ook flink door het dak zijn gegaan.
We hebben toen zelfs nog een taxatie laten doen voor de hypotheek, die zat nog hoger dan de WOZ. Dus ja...

Destijds? We hebben het over 2 jaartjes geleden.

Was je huis in 2020 dan maar 105.000 euro waard? In die omgeving? Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:06

Spenk schreef:
Vergis je niet in de huizenprijzen hoor... Ik weet meerdere mensen die een taxatie hebben laten doen nav hoge woz waarde. Bij deze mensen was de taxatie zelfs nog hoger :=

Nou in dat geval ben ik binnen haha
Verkopen die tent en voor een kwart van dat bedrag een mooie villa op een berg kopen, en leven van de rest van het geld

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:06

Dorine92 schreef:
kiki1976 schreef:

Dat zou mijn gemeente sieren als ze dat ook zouden doen, want ik vond de stijging van bijna 50% van vorig jaar ook al absurd

Sterker nog, we wonen in de zelfde gemeente volgens mij

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:06

Achterom schreef:
Dorine92 schreef:
Destijds? We hebben het over 2 jaartjes geleden.

Was je huis in 2020 dan maar 105.000 euro waard? In die omgeving? Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.

Het taxatierapport ligt er nog.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:08

kiki1976 schreef:
Dorine92 schreef:

Sterker nog, we wonen in de zelfde gemeente volgens mij

Meen je!
Nou dan ben ik benieuwd wat ik ze heb aangedaan dat ze mij zo moeten hebben _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:08

Dorine92 schreef:
Spenk schreef:

Verkopen die tent en voor een kwart van dat bedrag een mooie villa op een berg kopen, en leven van de rest van het geld

Voor 3 ton koop je echt niet veel meer hoor....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:09

Spenk schreef:
Dorine92 schreef:

Voor 3 ton koop je echt niet veel meer hoor....

*in Nederland

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:12

Voor 3 ton kun je ook niet leven dat is zo op3 miljoen moet je hebben om zorgeloos te kunnen leven zonder te werken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:12

Ik heb eerst een sloopvergunning ontvangen en een week later een WOZ-waarde van meer dan 3 ton :').

Ik ga dus bezwaar aantekenen :+.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:14

Wij zijn ook ruim 200% vooruit in twee jaar. Ik maak geen bezwaar. De hoeveelheid rente die ik nu bespaar op de hypotheek die nu in de laagte risico klasse valt weegt absoluut niet op tegen die paar tientjes die ik meer kwijt zou zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:15

tita schreef:
Voor 3 ton kun je ook niet leven dat is zo op3 miljoen moet je hebben om zorgeloos te kunnen leven zonder te werken.

Ligt eraan waar je wilt wonen en of je nog wat werkjes wilt doen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:16

Tazzey schreef:
Wij zijn ook ruim 200% vooruit in twee jaar. Ik maak geen bezwaar. De hoeveelheid rente die ik nu bespaar op de hypotheek die nu in de laagte risico klasse valt weegt absoluut niet op tegen die paar tientjes die ik meer kwijt zou zijn.

Ik las hier iets over maar ik snapte er niet zoveel van. Tell me more... heeft het iets met de inkomstenbelasting te maken of met de hypotheek zelf?
Ik heb trouwens al hele lage rente, zat nog net in de goede tijd

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:17

Roodvos schreef:
Ik heb eerst een sloopvergunning ontvangen en een week later een WOZ-waarde van meer dan 3 ton :').

Ik ga dus bezwaar aantekenen :+.

_O- ik ga stuk
Misschien meteen een suggestie voor een goed gesticht erbij zetten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:17

Als je WOZ zo erg stijgt zou ik uitzoeken of je dat bij je hypotheekverstrekker kan melden, misschien kan je risico-opslag omlaag en dan betaal je minder.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:19

Dorine92 schreef:
tita schreef:

Nee algemeen bekend als je als jong persoon wil leven, normaal leven met eigen huis en alle kosten heb je nog 3 miljoen nodig uitgerekend door mijn ex zijn fiscalist

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:20

verootjoo schreef:
Als je WOZ zo erg stijgt zou ik uitzoeken of je dat bij je hypotheekverstrekker kan melden, misschien kan je risico-opslag omlaag en dan betaal je minder.

Ik vind dit wel interessant om uit te zoeken. Hoewel ik me afvraag of het veel zou kunnen zijn op een lage hypotheek waar maar 2 procent rente op zit

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:21

tita schreef:
Dorine92 schreef:

Nee algemeen bekend als je als jong persoon wil leven, normaal leven met eigen huis en alle kosten heb je nog 3 miljoen nodig uitgerekend door mijn ex zijn fiscalist

* in Nederland? :+