Hoe deze vlek uit broek krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:56

Tazzey schreef:
BigOne schreef:
Dasty al geprobeerd?

Oh nee echt niet doen. Dat spul gebruik ik niet eens op de velgen van mijn auto. Dat sloopt de stof echt direct.

Joh, hier geen problemen mee hoor. krijg echt bijna elke vlek eruit behalve inkt/verf.
Je moet het ook niet lang laten zitten, maar ik gebruik Dasty voor van alles en nog wat, ook (oudere) bloed/zweetvlekken in kleding en tot nu toe is alles eruit gegaan.
Ook mijn lichtmetalen velgen zien er prima uit.. alleen degene waar ik veel mee in het zout heb gereden, maar dat is niet de schuld van Dasty.

tyleysmiley

Re: Hoe deze vlek uit broek krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:08

Ik heb nog nooit meegemaakt dat onze kleding van ossegalzeep lichter werd...vlekken eruit dat wel,maar geen tintje kleurverschil met de rest.

Het is te koop bij elke supermarkt en bijv kruidvat.
Ik heb wel altijd een blok zeep,vind die net wat fijner/beter.
Kleding wat nat maken en er flink overheen rousen en meteen de was in

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:13

Brainless schreef:
Tazzey schreef:

Oh nee echt niet doen. Dat spul gebruik ik niet eens op de velgen van mijn auto. Dat sloopt de stof echt direct.

Joh, hier geen problemen mee hoor. krijg echt bijna elke vlek eruit behalve inkt/verf.
Je moet het ook niet lang laten zitten, maar ik gebruik Dasty voor van alles en nog wat, ook (oudere) bloed/zweetvlekken in kleding en tot nu toe is alles eruit gegaan.
Ook mijn lichtmetalen velgen zien er prima uit.. alleen degene waar ik veel mee in het zout heb gereden, maar dat is niet de schuld van Dasty.

Mijn moeder heeft eens een Escada broek van mij behandeld met Dasty en die was volledig verwoest. Wellicht dat het op synthetische stoffen niet altijd mis gaat maar op delicatere stoffen moet je dat echt niet willen. Mijn broek is via de verzekering van mijn moeder vergoed. Kijk eens naar de ingrediënten voor de lol. Mijn velgen zijn echt te kostbaar om te mishandelen met de chemische bagger.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:25

garagezeep. Werkt hier heel goed op vlekken die er met andere middeltjes niet uit gaan.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 00:17

De vlek is nu verkleurd en donkerder geworden. :'( ik ga die ossengalzeep morgen nog proberen, maar verwacht niets meer... echt zonde.

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:55

Eruit knippen en er een retro ‘broek sticker’ op naaien?

Edit: zie dat het op een aparte plek dan zit. Misschien meerdere broek stickers erop?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:56

Ik zou het wel met Dasty Vlekkenverwijderaar proberen, dat krijgt bij mij de grootste zadelvlekken uit mijn dekjes. Dan zou ik zeggen dat het met kleding ook moet lukken.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 01:29

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 01:39

crazycactus schreef:
Ik gebruik shout, lastig om aan te komen maar af en toe als ik het tegen kom dan haal ik gelijk meerdere flesjes. Zelfs chocolade kreeg ik uit de kol van mn trui ( iets met chocolademelk en verslikken :') )

Ik gebruik ook shout bij vlekken.
De spray koop ik bij de ah en kruidvat en de variant met "drukdop" waarmee je kunt inwrijven koop ik bij de action.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 01:46

Textielverf roestbruin…. :x

Sorry, geen andere oplossing. Ik denk dat deze vlek er na vele middeltjes juist vaster in zit dan eerder. Succes in ieder geval :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 02:51

Spuiten mensen Dasty vlekverwijderaar voor kleding op hun velgen?

Of hebben jullie het over de ontvetter van Dasty? Die spuit ik echt niet op mijn kleding.

Op de broek van de ts kan prima Dasty voor kleding worden gebruikt.

Maar ook ik denk dat het te laat is.

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 05:26

Als niets helpt kan je misschien nog proberen je broek te verven met textielverf? Is hier gelukt bij dochter haar broek maar had een iets donkerdere kleur genomen. Dat is dan het nadeel. En werkt het specifiek voor deze plek? Het proberen misschien waard?

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:44

Ik spuit die originele gele Dasty erop (ontvetter?). En dan vooral op kinderkleren die vaak zo vies worden dat ze anders weg moeten. 9 van de 10 keer komt het er na 1 keer weer schoon uit. Nog nooit problemen gehad met beschadigingen oid. Ik gooi het wel altijd direct na het sprayen in de wasmachine.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:33

Meestal vervagen de vlekken na een aantal keren wassen, dat zegt de buurvrouw altijd met de ergste vlekken in de kinderkleding.
Zelf smeer ik overal afwasmiddel op, gewoon op de vlek, kleding in de wasmand en op een gegeven moment in de wasmachine, haalt vetvlekken en pastasausvlekken perfect weg

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 11:43

Hij heeft nu een nacht "gemarineerd" in azijn met baksoda. Het is nu zo:

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:47

Het enige wat ik nog kan bedenken is aan de slag gaan met textielverf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:03

Dasty o je auto velgen is niet handig nee maar wanneer de kragen van de overhemden niet goed schoon te krijgen zijn of vroeger de witte rijbroeken dan inspuiten, even wrijven en in de wasautomaat. Geen enkel probleem.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 14:01

Update: ik ga 'm er niet uithalen. Deze vlek hield me zo bezig dat 'ie me een heel leuk idee heeft gegeven wat ik de komende week ga uitproberen. :') Ik hou jullie op de hoogte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:11

Tazzey schreef:
BigOne schreef:
Dasty al geprobeerd?

Probeer het eens met Biotex, dat wil vaak wel werken. Anders even naar de stomerij, die krijgen de gekste vlekken weg.

Je moet ook niet de fles voor auto velgen op kleding spuiten, dat loopt geheid mis. Het is de vlekkenverwijderaar voor textiel die je moet hebben.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:16

crazycactus schreef:
Ik gebruik shout, lastig om aan te komen maar af en toe als ik het tegen kom dan haal ik gelijk meerdere flesjes. Zelfs chocolade kreeg ik uit de kol van mn trui ( iets met chocolademelk en verslikken :') )

Shout idd. Tot nu toe echt bijna alle vlekken eruit gekregen.
Bij witte kleding met extreme vlekken nog wel eens een keer een nachtje laten weken in water met schoonmaaksoda.

Ik ben wel benieuwd wat je van plan bent met de broek.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:19

De Dasty vetverwijderaar werkt geweldig maar trekt je verf van de tegels, denk niet dat ik dat op kleding zou durven gebruiken _O-

Ben benieuwd naar je plannetje TS.