Vocht in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benazir

Re: Vocht in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 16:02

Bij mijn oude auto helpt het heel goed om het raam op een kiertje te zetten nadat ik gereden heb.

Wanneer je rijdt warmt de auto op en door het uitademen wordt de lucht binnen dus warm en vochtig. Wanneer je auto dan afkoelt na je ritje, condenseert het aan de binnenkant van je ramen :) Een raam op een kiertje laten zorgt ervoor dat de vochtige lucht van binnen weer naar buiten kan tijdens het afkoelen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 16:37

Heb je de airco uitgezet? Vaak zetten we met dit weer de airco uit, terwijl een airco heel goed is om (vochtige) lucht af te voeren.
En inderdaad een raam op een kiertje, zeker als je hem met dit weer even in het zonnetje kan zetten werkt dat best goed.
Als je echt grof geschut wil inzetten kan je ook een dagje een elektrische luchtontvochtiger in de auto zetten, maar dan moet je wel stroom naar de auto hebben.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:06

Alles heel leuk en aardig, maar je moet eerst de lekkage oplossen voordat je aan de slag gaat met ontvochtigers. En bij deze auto is het probleem in vrijwel alle gevallen het derde remlicht. De waterkering is namelijk van foam en dat vergaat na een tijd. Oftewel, het remlicht goed afkitten, water weghalen uit je reservewielbak en dan pas ontvochtigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:56

Benazir schreef:
Bij mijn oude auto helpt het heel goed om het raam op een kiertje te zetten nadat ik gereden heb.

Wanneer je rijdt warmt de auto op en door het uitademen wordt de lucht binnen dus warm en vochtig. Wanneer je auto dan afkoelt na je ritje, condenseert het aan de binnenkant van je ramen :) Een raam op een kiertje laten zorgt ervoor dat de vochtige lucht van binnen weer naar buiten kan tijdens het afkoelen.

Dat dus.

Als je het aandurft, beide ramen op een kier.

Ik heb een bejaarde polo, hij doet wat ik wil, maar supervochtig, rubbers zijn gewoon op, maar ik ga een auto van 18 jaar geen nieuwe rubbers geven.
Ik laat mijn ramen beide een kiertje open. Lost het probleem niet volledig op, maar wel een behoorlijk stuk :o

Woon ook wel een in buurt waar dat kan :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:58

ik zou dat hier niet aandurven, auto staat aan de straat een flink eind van het gebouw waar ik woon en er komt behoorlijk wat jeugd langs

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 13:30

Heb het lek ontdekt, rubber bij de kofferbak is kapot.