Help, ik geraak niet in de auto! (bevroren)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:52

Lekker terug je warme bedje in, dit lost zich vanzelf op :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:56

Zonnetje81 schreef:
Sheran schreef:
Vlammetje erbij helpt ook.

:') :')

Je lacht maar het is serieus, wij houden er altijd een aansteker bij :))

Cabelona

Re: Help, ik geraak niet in de auto! (bevroren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:59

Weken geleden met de vorst ook gehad. Kon pas rond 10 uur weg :') Eerder kreeg ik de deur niet open. In elk geval niet doortrekken, je hebt dan kans dat je de rubbers stuk trekt. Gewoon geduld hebben...
Als het allemaal weer wat droger is heb je er met de vorst geen probleem meer mee.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:01

Hier is de oplossing vaak om een paar keer goed tegen de deur te duwen en dan weer te trekken. Als het met deur 1 niet lukt, dan de andere deuren proberen en wat ochtendgymnastiek doen om op de bestuurdersstoel te komen :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:02

Cchanny schreef:
Tigress schreef:
Plastic zak(je) vullen met warm water, dicht knopen en dat er tegenaan houden? Beetje het idee van de ruiten ontdooien hack die voorbij is gekomen, maar misschien daar tegenaan houdend straalt de warmte genoeg door om iets te doen?

Gewoon 'koud' water voldoet ook en dan heb je niet al te grote verschillen tussen het zakje en het ijs

Maar aangezien het in dit geval om rubbers gaat en je het zakje er niet tegenaan krijgt, lijkt warm me beter om de warmte wellicht iets meer te laten doen.
En als het gaat om de ramen, koud werkt. Maar als het zo koud is, willen mijn handen ook wat fijns _O- Dan kies ik voor warm (lauw/warm) water :))

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:03

Hier gebruiken we ook altijd de kofferbak techniek :')

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:03

janouk schreef:
tip als je straks binnen bent.........vet de deurrubbers in met vaseline; dat helpt tegen het dichtvriezen morgen

Geen vaseline of WD40 gebruiken! Dit tast je rubbers aan. Talkpoeder!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:22

heb je nu nix aan, maar voor komende dagen tips want dit weer blijft ws nog weekje zo

weten waar de zon op komt en je auto voortaan met bestuurderskant in die zon zetten, met vriezend weer is het ook vaak zonnig en een beetje zon is al voldoende om het het ijs te laten smelten of zeker om zachter te laten worden dat het niet meer vast zit.

rubbers goed droogmaken en insmeren met vet oid, ook je sloten in spuiten met vet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:29

Hier kom ik tijdens de vorst vaak de volieres niet in omdat de slotjes vast vriezen.
Dan werkt gekookt water en daarna WD40 erop zodat het de volgende dag niet weer dicht vriest.
Maar met een auto zou ik dat niet aandurven :=

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:29

Ik doe altijd wat ledervet op de rubbers. Werkt perfect.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:34

Onze nieuwe auto heeft gelukkig een voorverwarm-knop op de afstandsbediening <3 Maar bij mijn vorige auto gebruikte ik eigenlijk altijd zo'n doek met vorst. Dat zit gewoon over de hele auto, en je haakt em op vier punten vast aan de velgen. Dan zijn je ruiten meteen schoon, en je kan gewoon je deur open maken zonder dat je rubbers beschadigen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:35

speurneusc schreef:
heb je nu nix aan, maar voor komende dagen tips want dit weer blijft ws nog weekje zo

weten waar de zon op komt en je auto voortaan met bestuurderskant in die zon zetten, met vriezend weer is het ook vaak zonnig en een beetje zon is al voldoende om het het ijs te laten smelten of zeker om zachter te laten worden dat het niet meer vast zit.

rubbers goed droogmaken en insmeren met vet oid, ook je sloten in spuiten met vet

Een beetje meer zon (en een onhandig ontworpen flatgebouw) en je hele auto smelt ook.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:42

Ben je al in de auto? :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:56

Gietertje met lauw water doet bij mij altijd wel de truc, dan is het temperatuurverschil ook niet te groot. Hopelijk ben je inmiddels in de auto.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:58

Kloppen (subtiele vuist) rondom het portier helpt het beste, kan het ijs wat breken. En dan insmeren met vettigs wat niet op waterbasis is.

linoleum schreef:
Ik heb dit eens opgelost door afwisselend te duwen en te trekken. En verder volhouden :+ probeer ook eens een andere deur, ben wel eens via rechtsachter naar de bestuurdersstoel geklommen.

En als ze later vandaag weer open kunnen, de rubbers inspuiten met silicon spray, kan je bij de Action wel krijgen. Zo’n scherm voor de ruit, die je klemt tussen de deuren helpt ook.
Maar dat helpt je nu alleen niet.

Voorzichtig, je kan het rubber scheuren

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:03

wd40 kan je gerust in je slot spuiten, ook je scharnieren ff meenemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:40

Nu ben ik wel heel benieuwd of TS inmiddels op de plaats van bestemming is aangekomen :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:56

Ik was vanochtend aan het worstelen met m’n zware laptop tas, omdat de schuifdeur van de achterbank niet open wilde. Maar deze was natuurlijk wel net uitboet slot. Dicht drukken was alleen geen optie, want er zat geen beweging in.
Ik was net de straat uit toen op mn dashboard een lampje aan ging om aan te geven dat er een portier open was dus die kon ik even dicht gaan doen. Halverwege het werk (met geen mogelijkheid te stoppen) ging hij branden voor de andere kant. Die had ik namelijk ook nog even geprobeerd, omdat mn krabber op de achterbank lag.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:02

Oskarrino schreef:
janouk schreef:
tip als je straks binnen bent.........vet de deurrubbers in met vaseline; dat helpt tegen het dichtvriezen morgen

Geen vaseline of WD40 gebruiken! Dit tast je rubbers aan. Talkpoeder!

Hoe kan Vaseline nou rubber aantasten?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:16

Wahah, ik stond ook raar te kijken vanmorgen. Uiteindelijk een achterdeur open gekregen, naar voren gekropen, auto aangezet, naar achteren gekropen, gaan krabben. En toen ik eindelijk klaar was met bikken kreeg ik de bestuurskant los gelukkig. Leuk die vele regen en daarna vrieskoud := Ook hier de rubbers van de deuren en niet zozeer het slot of de hendel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:28

Slmt9 schreef:

Er zit oplosmiddel in.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:48

Urbanus schreef:
Slmt9 schreef:

Er zit oplosmiddel in.

:? Misschien bedoel jij een andere vaseline dan ik. Witte vaseline is petroleum. Meer zit er niet in.

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:53

Vaseline is een mix van verschillende ingrediënten. Dat is inderdaad niet goed voor bepaalde stoffen. Je mag bv ook geen vaseline op een condoom smeren. En op raamrubber schijnt dus ook niet goed te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:11

Afbeelding

Bij deze even een screenshot wat betreft de vaseline.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:17

Ik ben eruit waar onze error zit. Ik dacht dat rubber in auto’s, net als vaak de banden, van synthetisch rubber is. Dat is ook gemaakt van olie (net als vaseline) en dat kan tegen elkaar.

Natuurrubber (bijv een latex condoom) kan inderdaad niet tegen olie. Een condoom brokkelt dan letterlijk af.

Rest ons de vraag of de rubbers in de auto van kunststof of natuur zijn 8-)