Keuzestress robotstofzuiger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Re: Keuzestress robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:46

Ik ben heel blij met mijn Neato, volgens mij een D7 Connected. Inmiddels zijn we wat versies verder en is de D7 sterk afgeprijsd. De nieuwste versie is D10 (op neatorobotics.nl voor €399). Ik heb geen honden, maar wel cavia's (hennepvezel).

beauty1loveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:01

Wij hebben de medion gehad van de Aldi. Wat een flut ding vond ik dat :+
Na drie maanden al kapot. Daarna overgestapt op de roomba i7 en echt een wereld van verschil. Deze maakt echt wel een stuk beter schoon als die van de Aldi, en gaat al ruim ander half jaar mee.
Echt een uitkomst met meerdere honden!

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:08

Onze Harry komt van de Lidl. Is ook zonder WiFi te gebruiken. We zijn er heel blij mee. sinds begin december rijdt hij bij ons rond en eigenlijk hebben we onze gewone stofzuiger nog niet weer gebruikt in het gedeelte in huis waar hij verantwoordelijk voor is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:33

Onze banketstaaf rijdt nu al bijna 3 jaar rondjes. Wel twee keer een wiel vervangen, makkelijk te bestellen. Het is een Roborock S6.

We hebben geen huisdieren, dweilen doet hij ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:02

Ik vond het een onding. Ik had de Blaupunkt maar het ding reed zich overal vast. Ik heb hem de deur uitgedaan. Zijn er ook van die robot stofzuigers die niet onder de kast vastlopen?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:06

Fitzroy schreef:
Ik vond het een onding. Ik had de Blaupunkt maar het ding reed zich overal vast. Ik heb hem de deur uitgedaan. Zijn er ook van die robot stofzuigers die niet onder de kast vastlopen?

Was de kast wel hoog genoeg om de robotstofzuiger eronderdoor te laten rijden?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:21

Ik heb de eufy gehad en dat beviel goed maar maakte veel herrie op het eind. Had van die harige borstels en daar kwamen heeeeel veel hondenharen in vast te zitten waardoor het ding zichzelf erg warm draaide. Nu een roombi i7 geloof ik van amazon, tweedehansje want kras op de doos :')
Ook blij mee. Iets soepeler en heeft rubberen rollen. Werkt toch fijner met schoonmaken.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:26

Hutcherson schreef:
Ik heb de eufy gehad en dat beviel goed maar maakte veel herrie op het eind. Had van die harige borstels en daar kwamen heeeeel veel hondenharen in vast te zitten waardoor het ding zichzelf erg warm draaide. Nu een roombi i7 geloof ik van amazon, tweedehansje want kras op de doos :')
Ook blij mee. Iets soepeler en heeft rubberen rollen. Werkt toch fijner met schoonmaken.

Had jij bij de eufy niet zn mesje erbij om de rol schoon te maken? Die heb ik wel dus zo opgelost tijden het verharen van 2 honden

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:26

Ik heb nu iets meer als een jaar de Romba I7 en ook Braava (om te dweilen). De robotstofzuiger vind ik echt handig. Het duurt wel langer als zelf stofzuigen, maar is wel heel grondig, ook onder de zetel. Ik doe wel meestal de stoelen op de tafel en zet alles een beetje aan de kant. Eigenlijk is dit niet nodig want hij kan overal rond stofzuigen maar ik heb het gevoel dat het netter is als hij gewoon rechtdoor kan rijden. We hebben er een app bij waar er een schema van ons huis instaat. Zo kunnen we aanduiden welke ruimtes er moeten gestofzuigd worden. Een dweilrobot vind ik niet echt een meerwaarde. Maakt veel strepen als het een beetje vuil is.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:01

Wij hebben sinds een paar weken een Roborock S7 dweilstofzuiger. Hebben 2 ragdoll katten die veel verharen en het scheelt echt zo onwijs veel haar in huis. Ik hoef nu alleen dagelijks eventjes de bank en stoelen te doen. Super blij mee!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:16

Wij hebben de ecovacs(Henny). Die is echt niet zo heel handig altijd. Wat ik het meest irritant vind is DAT IRRITANTE GEPIEP al ie vast zit, leeg is of de borstel vastloopt. 2 keer piepen was genoeg geweest haha.
Hij doet hier zn werk voor het grote dagelijkse vuil maar het tapijt is wel echt iets voor de stofzuiger en sommige delen van de ruimte mist ie helaas wel. Maar daar is de prijs ook naar. Hij doet het nu 2.5 jaar bij ons en we hebben één keer de kleine borsteltjes vervangen. Dweilen gaat oke, echt voor de basis, niet voor vlekken.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:48

Macs schreef:
Wij hebben de ecovacs(Henny). Die is echt niet zo heel handig altijd. Wat ik het meest irritant vind is DAT IRRITANTE GEPIEP al ie vast zit, leeg is of de borstel vastloopt. 2 keer piepen was genoeg geweest haha.
Hij doet hier zn werk voor het grote dagelijkse vuil maar het tapijt is wel echt iets voor de stofzuiger en sommige delen van de ruimte mist ie helaas wel. Maar daar is de prijs ook naar. Hij doet het nu 2.5 jaar bij ons en we hebben één keer de kleine borsteltjes vervangen. Dweilen gaat oke, echt voor de basis, niet voor vlekken.

Denk dat het verschil in type is. Want ik heb een ook ecovacs en die maakt een kaart van de ruimte en komt echt overal waar het kan.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:58

Ik heb de Roborock S5 Max (Taylor Swiffer *D ). Bevalt heel goed, alleen jammer dat er geen kinderslot op zit want de konijnen zetten haar aldoor aan. Da's echt de enige functie die ik nogal mis. De opvolgers van Roborock hebben wel een kinderslot.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:50

Even een schopje hier :D.

Ik ben ook op zoek naar een robotstofzuiger die met zand en haren om kan gaan (aussie in huis die verhaart én hele kilo's zand mee naar binnen sleept dankzij de lange haren). Echter wil ik wel kijken naar een model die ook kan dweilen. Al is het maar om het een beetje bij te houden (niet zozeer als vervanging voor 'echt' dweilen). En ook een vraag: moet je bij dat dweilen zelf de dweil erop klikken of kan die zelf afwisselen zegmaar?

Ik wil dus een robotstofzuiger die:
- werkt op laser
- zelf de opvangbak leegt en dus een vast laadstation heeft
- in te plannen is dat deze 's avonds een rondje kan doen
- relatief stil is (hond slaapt in dezelfde ruimte)
- kan dweilen

Zijn daar nog tips voor? We hebben overigens overal tegels (geen tapijt).

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:29

IMANDRA schreef:
Even een schopje hier :D.

Ik ben ook op zoek naar een robotstofzuiger die met zand en haren om kan gaan (aussie in huis die verhaart én hele kilo's zand mee naar binnen sleept dankzij de lange haren). Echter wil ik wel kijken naar een model die ook kan dweilen. Al is het maar om het een beetje bij te houden (niet zozeer als vervanging voor 'echt' dweilen). En ook een vraag: moet je bij dat dweilen zelf de dweil erop klikken of kan die zelf afwisselen zegmaar?

Ik wil dus een robotstofzuiger die:
- werkt op laser
- zelf de opvangbak leegt en dus een vast laadstation heeft
- in te plannen is dat deze 's avonds een rondje kan doen
- relatief stil is (hond slaapt in dezelfde ruimte)
- kan dweilen

Zijn daar nog tips voor? We hebben overigens overal tegels (geen tapijt).

De ecovacs.
Ik moet de dweil er zelf aan vastmaken. Anders denkt hij dat hij iedere keer moet dweilen en stofzuigt hij het tapijt niet. Maar het dweilen gebruik ik echt bijna nooit. Op mijn vloer zie je echt de banen waar hij is geweest. Droogt niet mooi op.
Positieve punten is dat hij echt niets overslaat en echt heel stil is.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:45

De Dreame Z10 pro!Die voldoet aan al je wensen.